Noslēdzas Le Mans 24 stundu izturības sacīkstes

 

Foto: Publicitātes attēls

Tince Egle | 20.jūnijs 2016 8:19

Otro gadu pēc kārtas Porsche 919 Hybrid uzvar Le Mans maratonā. Uzvarētāju auto ekspozīcijas modelis ekskluzīvi aplūkojams Porsche centrā Rīga.

Rīga. No šodienas Porsche centrā Rīga aplūkojams viens no pasaulē četriem 919 Hybrid ekspozīcijas modeļiem – vizuāla kopija automašīnai, ar ko Porsche komanda tikko uzvarēja prestižajās “Le Mans 24 Hours” izturības sacīkstēs. Le Mans 24 stundu maratonā, kas tiek dēvēts arī par pasaulē grūtāko izturības braucienu, dramatiskā un pārsteidzošā cīņā uzvarēja Porsche 919 Hybrid ar braucējiem Romeinu Dumas (Romain Dumas), Nīlu Jani (Neel Jani) un Marku Lību (Marc Lieb).

Porsche 919 Hybrid jau otro gadu pēc kārtas atrodas uz Le Mans sacīkšu pjedestāla augstākā pakāpiena, demonstrējot lielisku sniegumu un stabilitāti. Tādēļ ikviens motorsporta un auto entuziasts būs priecīgs par Le Mans ātrākā auto – 919 Hybrid ekspozīcijas modeļa ierašanos Rīgā. Līdz jūlija sākumam ekskluzīvo auto vizuālo kopiju varēs aplūkot Porsche centrā Rīga (Krasta iela 54).

84. Le Mans sacīkstēs Porsche pārstāvēja divas 919 Hybrid automašīnas ar sešu braucēju komandu. Romeina Dumas, Nīla Jani un Marka Lība vadītais Porsche 919 Hybrid (Porsche 2.numurs) uzvaru izcīnīja dramatiskā cīņā, kas norisinājās līdz pat pēdējām sacensību minūtēm. Savukārt otra ekipāža (Porsche 1.numurs) – Timo Bernhards (Timo Bernhard), Brendons Hartlijs (Brendon Hartley) un Marks Vebers (Mark Webber) –, kurus nedienas ar ūdenssūkni vienā brīdī atmeta pat uz 53.vietu, finišēja trīspadsmitie.

Vairāk nekā pusi no sacensībām starp Porsche 2. automašīnu un Toyota komandu norisinājās aizraujoša cīņa par uzvaru Le Mans sacīkstēs. Ik stundu spriedze pieauga, bet neviens nebūtu varējis paredzēt cīņas dramatisko iznākumu. Īsi pirms sacensību noslēguma komandai bija nepieciešama neplānota tehniskā palīdzība, un vēl tikai pirms pēdējā trases apļa izskatījās, ka konkurentiem izdosies finišēt pirmajiem, kad Toyota prototips apstājās trases vidū. Pavisam īsu brīdī vēlāk 263 tūkstošu skatītāju priekšā tieši Porsche 919 Hybrid 2.numurs bija pirmais pie finiša rūtainā karoga.

Porsche 1.automašīnai šīs Le Mans sacīkstes bija ļoti sarežģītas, tomēr komanda nepadevās un nodemonstrēja savu cīņas sparu un profesionalitāti. 1.numurs sākotnēji izvirzījās sacīkšu vadībā, bet brīdī, kad bojāta ūdenssūkņa dēļ nācās ilgu laiku veltīt remontam, ekipāža atpalika par 39 apļiem. Pēc atgriešanās trasē braucēji izdarīja visu maksimālo, lai atgūtu iekavēto, finišā ierindojoties 13. vietā.
Porsche pārstāvju un braucēju komentāri pēc sacīkstēm:

Frics Enzingers (Fritz Enzinger), LMP1 viceprezidents: “Vispirms es vēlos izteikt cieņu Toyota sensacionālajam sniegumam šajās sacīkstēs. Mums bija lieliska cīņa. Īsu brīdi pirms finiša jau bijām samierinājušies otro vietu, kad pēkšņi ieguvām pēc kārtas otro Le Mans uzvaru. Vēlos pateikties mūsu lieliskajai komandai Veisahā, mūsu komandai šeit, kā arī visiem Porsche darbiniekiem un faniem, kas mūs ir atbalstījuši.”

Andreas Seidls (Andreas Seidl), komandas vadītājs: “Pirmkārt jāsaka, ka mēs jūtam līdzi mūsu kolēģiem un draugiem no Ķelnes. Šādējādi atdot tik lieliskas sacīkstes pēdējā aplī, neviens nenovēlētu pat savam ienaidniekam. Tomēr šis ir sports ar visiem tā kāpumiem un kritumiem, un tieši tādēļ mēs to mīlam. Šī bija spēcīga cīņa. Mums bija jāsagādā spiediens Toyota komandai, un visu sacensību garumā mēs atdevām sevi visu. Tāpat mūsu braucēji. Līderu maiņas biežums un regularitāte bija ekstrēms. Kopš 919 Hybrid izstrādes uzsākšanas, mēs esam parādījuši spēcīgu sniegumu. Par to paldies mūsu kolēģiem Veisahā un sacīkšu komandai. Cik priecīgs es esmu par Porsche 2.numuru, tikpat žēl 1.mašīnas komandas. Ja nebūtu kļūmes un ilgā remonta, arī viņi būtu varējuši cīnīties par uzvaru. Uzvarēt Le Mans ir viens no būtiskākajiem sezonas sasniegumiem – grūti noticēt, ka mūsu trešajā gadā šādu panākumu esam jau sasnieguši divreiz. Tagad mēs skatāmies uz priekšu. Esam saņēmuši daudz punktus un tagad vēlamies aizstāvēt abus pasaules čempionāta titulus.”

Timo Bernhards (Porsche 1.numurs; 9 sacīkstes: uzvara 2010. gadā, otrā vieta 2015. gadā, GT kategorijas uzvara 2002): “Apsveicam mūsu kolēģus un Porsche komandu – šī bija pelnīta uzvara. Par pirmo vietu viņi cīnījās 24 stundas un pie finiša bija tai ļoti tuvu. Protams, es jūtu līdzi ikvienam Toyota komandā. Zaudēt sacensības šādā veidā ir brutāli. Arī mums neveicās, un man ir žēl arī Marka, Brendona un mūsu komandas. Puiši paveica izcilu darbu, lai salabotu 919 Hybrid un palaistu to trasē. Šogad piedzīvojām diezgan daudz nelaimju, bet mums ir jāspēj tās pārvarēt. Mūsu mašīna bija ļoti ātra, mēs pavisam viegli būtu varējuši braukt līderu ātrumā, un mēs vismaz esam guvuši Porsche punktus ražotāju čempionātā. Mēs atgriezīsimies nākamgad. Es nepadodos un vēlos šeit uzvarēt kopā ar Porsche.”

Brendons Hartlijs (Porsche 1.numurs; 4 sacīkstes: otrā vieta 2015. gadā): “Noslēguma posmā mums bija būtiski, lai katram braucējam ir savs laiks pie stūres, lai iegūtu punktus. Mūsu Porsche jutās ļoti labi. Mēs visi esam nedaudz apbēdināti par sākotnējām problēmām. Bet komandā ikviens nodemonstrēja cīņas garu, un noslēgumā mēs turējām īkšķus par otru ekipāžu.”

Marks Vēbers (Porsche 1.numurs; 4 sacīkstes: otrā vieta 2015. gadā, nepiedalījās 1998. un 1999. gadā): “Esmu ļoti lepns par komandu, lepns par mehāniķiem, kas strādāja tik smagi. Man ir gods Le Mans sacīkstēs atkal braukt ar Porsche. Šodien nebija mūsu diena, mums nepaveicās ar ūdenssūkni. Tā mums bija liela problēma, kur zaudējām daudz laika. Bet Timo un Brendona braucieni bija lieliski. Beigās mēs visi lūdzāmies par 2.automašīnu, un es esmu priecīgs par mūsu komandas biedriem un Porsche. Tomēr to, kas šodien notika ar Toyota, ir grūti pieņemt.”

Romeins Dumas (Porsche 2.numurs; 15 sacīkstes: uzvara 2010. gadā, 3.vieta 2007. gadā, 5. vieta 2015. gadā, GTE kategorijas uzvara 2013. gadā): “Viennozīmīgi, mums ir žēl Toyota. Tās bija lieliskas sacensības. Tomēr, protams, ja tev ir iespēja laimēt Le Mans, tu no tā neatteiksies. Šobrīd nemaz nav iespējams aptvert, kas tikko ir noticis. Regulējuma dēļ šogad apļa laiki bija nedaudz lēnāki.”

Nīls Jani (Porsche 2.numurs; 7 sacīkstes: kvalifikācijas apļa rekords un 5.vieta 2015. gadā): “Man lūzt sirds par Toyota braucējiem. Domāju, ka ikviens sacīkšu braucējs zina šīs sajūtas. Man joprojām trūkst vārdu, lai aprakstītu Le Mans uzvaru. Šis ir patiešām sirreāls brīdis. Mēs nobraucām ļoti labas sacensības ar ļoti maz kļūdām, un pārbaudījām automašīnas maksimumu. Šī uzvara ir ļoti, ļoti īpaša.

Marks Lībs (Porsche 2.numurs; 10 sacīkstes: 5.vieta 2015. gadā, kategoriju uzvaras: GTE 2013. gadā, GT2 – 2010. gadā un GT – 2005. gadā): “Šī nepavisam nebija vieglas sacīkstes attiecībā uz satiksmi un lēnajām zonām. Pēdējo posmu es patiešām biju uz robežas. Pat pirmajos trīs posmos bija diezgan grūti apdzīt. Pēdējā posmā man turklāt bija jātaupa degviela un īpaši – priekšējās riepas, kas sāka zaudēt savu sniegumu. Es atdevu visu, kas man bija – un tagad man ir jāsagremo viss, kas šodien ir noticis.”

Ar 18 uzvarām Porsche saglabā visu laiku labākās Le Mans sacensību komandas titulu. Pēc 16 gadu pauzes šis ir trešais gads kopš Porsche atgriešanās Le Mans sacensību augstākajā LMP1 kategorijā. Jau pagājušā gadā 919 Hybrid komandas panāca satriecošu rezultātu, izcīnot Porsche dubultuzvaru – pirmo un otro pjedestāla vietu.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 18

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

Šajā pavasarī 11 Latvijas pilsētās atgriežas vides akcija "Dod riepām otru dzīvi" 7

Ar pavasara un siltā laika tuvošanos tiek aktualizēti auto īpašnieku jautājumi – kur likt vecās riepas un kas ir videi draudzīgākais veids, kā tās utilizēt? Lasīt vairāk

 

“Eurofighter” iznīcinātāji bāzējas Latvijā (+ VIDEO) 3

Pieci Vācijas “Eirofighter” iznīcinātāji, katrs 100 miljonu eiro vērtībā, un vairāki simti karavīru NATO Baltijas gaisa telpas patrulēšanas misijā līdz šā gada nogalei bāzēsies Latvijas gaisa spēku bāzē Lielvārdē. Lasīt vairāk

 

Jaunā Škoda Octavia stājas uz konveijera

Pagājušajā nedēļā Čehijā tika uzsākta modernizētās Škoda Octavia ražošanu. Modelis būs pieejams ar plašu dzinēju klāstu, ieskaitot elektrificētās mild-hybrid versijas. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti