Latvijas autosportistam vēsturisks finišs Lemānas 24 stundu sacensībās (+ foto) 6

 

Foto: RA Events

RA Events | 19.jūnijs 2017 7:49

Šajā nedēļas nogalē daugavpilietis Konstantīns Calko kļuva par pirmo latvieti, kurš piedalījies pasaulē senākajās un joprojām aktīvajās autosacīkstēs, kas kopš 1923. gada norisinās Francijā – Lemānas 24 stundu izturības braucienā.

Startējot slovāku komandas ARC Bratislava sastāvā, otrajā spēcīgākajā Lemānas sacensību ieskaitē prototipiem – LMP2, Konstantīns Calko kopā ar komandas īpašnieku Miroslavu Konopku un nīderlandieti Riku Brēgeru veica pilnvērtīgu sacīksti, pēc 24 stundām un 314 apļu veikšanas sasniedzot sacensību finišu!

"Sākums bija ļoti sarežģīts. Mašīnu mocīja tehniskas problēmas un pirmajās stundās boksos pavadījām ļoti daudz laika. Jau tad bija skaidrs, ka par labu rezultātu necīnīsimies, taču nevienam galvā nebija doma par padošanos," iesāk Konstantīns Calko. "Pirmos apļus veicu pievakarē, bet jau naktī prototipa kokpitā pavadīju četras stundas. Pieļāvu arī nervus kutinošu kļūdu un ar ātrumu 270 km/h izslīdēju ārpus trases, taču viss atrisinājās veiksmīgi, bez nozīmīgiem bojājumiem spēkratam. Grūtākie apļi bija pēdējā sacensību nogrieznī, jo ārā valdīja svelme un man beidzās dzeramais ūdens. Turklāt praktiski negulētā nakts arī atstāja pamatīgu nogurumu."

ARC Bratislava komanda LMP2 ieskaitē finišēja 20. vietā, 52 apļus aiz klases līderiem. "Kā jau teicu pirms sacensībām – mūsu galvenais uzdevums bija sasniegt finišu un ieraudzīt melni-balti rūtoto karogu. Labs rezultāts būtu tikai bonuss. Prieks, ka pat pēc tik nozīmīgām problēmām ar auto, spējām uzrādīt konkurētspējīgus apļu laikus. Lemāna gan fiziski, gan garīgi ir ļoti prasīga un šī bija nenovērtējama pieredze. Vēlos pateikties ARC Bratislava par sniegto iespēju, kā arī vecākiem, ģimenei un ikvienam, kas ilgo gadu gaitā mani atbalstījis, lai es īstenotu sapni startēt Lemānā. Šis ir tikai viens solis uz jauna ceļa un ceru, ka jau pēc gada varēšu šeit atgriezties!" sacensību finišā stāsta Konstantīns Calko.

"Arī Slovākija nav liela valsts, tādēļ labi saprotu, ka no Latvijas tikt līdz Lemānai ir grūti. Tas ir viens no iemesliem, kas lika pieņemt lēmumu par labu Konstantīna izvēlei. Protams arī viņa talants un prasmes ir izcilas," tā ARC Bratislava īpašnieks Miroslavs Konopka.

 
Visi komentāri
 
. 19.jūnijs 2017 8:29
1 1 Atbildēt

Jā viņš to paveica! Gandrīz izsita ārā 3. Vietā braucošo!!! Malacis!! Nefinišēja pēdējais.....bet gan priekšpēdējais!! Ma-la-cis! Nē nu gan pietiks par šo indivīdu... Kalle Rovanpeera un Oliver Solberg labak uzrakstiet, lai gan.... Tur ietilpst tulkošana un orgināla satura veidošana.. Statpcitu, neesmu ne skauģis vai citādi savādāks ;)

viencexperc 19.jūnijs 2017 8:33
1 5 Atbildēt

Dīvaina loģika. Uzdevums - šķērsot līniju. Kāpēc piedalīties sacīkstēs, ja nav mērķa uzvarēt?

To lemānu izbraukt var jebkurš, ja nav mērķa uzvarēt. Iesēdies, un stūrē uz 50-90 km/h. Ne tev kļūdas, ne tehniskas problēmas...

F1 19.jūnijs 2017 10:22
2 1 Atbildēt

nu kāpēc tik skarbi? - pirmais vienmēr ir pirmais (latvietis) un tā tas tiks ierakstīts sporta vēstures lappusēs. Un Lemānu nevar izbraukt jebkurš, ja, protams, bija domātas konkrētās sacīkstes. Lai visi zobratiņi sakristu un sportists no Latvijas tiešām varētu piedalīties šajās neapšaubāmi leģendārajās sacīkstēs, noteikti bija jāiegulda milzīgs darbs. Ja es maldos, tad nākamgad "viencexperc" lai pierāda pretējo

. 19.jūnijs 2017 11:44
1 1 Atbildēt

Visi var(ar vienu BET*), tāpēc ir tāda PRO AM klase, kurā var arī ar vecākām GT mašīnām braukt, lai šādi "džentlmeņu braucēji" varētu startēt un tiem, kam karjera cauri izbaudīt pēdējo reizi sacīksti.

*atslēga šim pasākumam-NAUDA. Calko papiņš aiz muguras stāv-tāpēc arī varēja startēt te, tāpat kā Seskam, savulaik Šlegelmilham, Sirmacim utt... Un šādi būtu jāatbalsta no sirds dziļumiem? Protams skilu uzkrāja ar laiku, bet to izdarītu jebkurš ar tādu tehniku.

Tieši tāpēc es pievēršu lielu uzmanību mazajām sacīkstēm, kur tiešām ir zelta talanti. minišoseja, street drifts, autokross, minirallijs, supersprinti, kartingi.

Ir ļoti žēl, ka valstī nav atbalsta pasākumi jauniem sportistiem(LMT AAK neskaitās). Pat minimālais-kredīts ar valsts galvojumu nav.

viencexperc 19.jūnijs 2017 13:54
0 1 Atbildēt

Es uzspēlēšu šahu. Man nav mērķa uzvarēt, bet tikai uzspēlēt. Es aiziešu uz darba interviju. Man nav mērķa lai mani pieņem darbā. Galvenais piedalīties. Es gribu nopirkt loterijas biļeti. Man nav mērķa vinnēt. Es gribu nopirkt to un izmest miskastē.

Autosportistam auto sports ir maize. Bet tāda piedalīšanās loģika ir tikai lūzeriem.

viencexperc 19.jūnijs 2017 13:58
0 1 Atbildēt

Nedomāju, ka Šūmahers sāka piedalīties f1 lai šķērsotu finišu nevis vinnēt.

Ja cilvēks izvirza mērķi un neatlaidīgi uz to iet, var augstu kāpt. Bet tie, kas visur tikai piedalās, tie tā arī visu mūžu piedalās.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 8

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

Šajā pavasarī 11 Latvijas pilsētās atgriežas vides akcija "Dod riepām otru dzīvi" 6

Ar pavasara un siltā laika tuvošanos tiek aktualizēti auto īpašnieku jautājumi – kur likt vecās riepas un kas ir videi draudzīgākais veids, kā tās utilizēt? Lasīt vairāk

 

“Eurofighter” iznīcinātāji bāzējas Latvijā (+ VIDEO) 2

Pieci Vācijas “Eirofighter” iznīcinātāji, katrs 100 miljonu eiro vērtībā, un vairāki simti karavīru NATO Baltijas gaisa telpas patrulēšanas misijā līdz šā gada nogalei bāzēsies Latvijas gaisa spēku bāzē Lielvārdē. Lasīt vairāk

 

Jaunā Škoda Octavia stājas uz konveijera

Pagājušajā nedēļā Čehijā tika uzsākta modernizētās Škoda Octavia ražošanu. Modelis būs pieejams ar plašu dzinēju klāstu, ieskaitot elektrificētās mild-hybrid versijas. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti