Talantīgais Valters Zviedris raugās ASV un Nascar virzienā 2

 

Valters Zviedris - foto no personīgā arhīva Foto: Publicitātes attēls

Aigars Zviedris | 5.janvāris 2018 13:21

Latviešu autosportists Valters Zviedris šogad veiksmīgi startēja ne tikai kartinga sacensībās, bet arī veiksmīgi debitēja Legends sacensībās. Lai arī sportistam ir tikai 16 gadi, viņš jau šogad ieguva ''Autosporta meistars'' titulu. Sarunā ar portālu Go4speed sportists atskatās uz aizvadīto sezonu, kā arī ieskicē savus tuvākos un tālākos plānus.

Valter, kā tu vērtē pagājušo sezonu? Vai viss izdevās, kā sākotnēji bija iecerēts?

Svarīgākais šogad bija tikt uz pasaules čempionātu kartingā - "Rotax Grand Finals", Portugālē, kā arī viens no mērķiem bija sākt braukt šosejas sacensībās (Legends) klasē, kur sezonas pēdējās sacīkstēs Somijā, "Legends World Finals", 21 sportistu konkurencē izcīnīju ceturto vietu "Semi Pro" klasē. Tas bija necerēti augsts rezultāts. Prieks, ka šogad izdevās kvalificēties pasaules "Rotax" finālam kartingā, kur ļoti vēlējos parādīt labu sniegumu, bet diemžēl tas šoreiz līdz galam neizdevās: priekšbraucienos biju augstās vietās - otrajā un devītajā, un tas izskatījās diezgan cerīgi, bet kļūdījāmies ar kartinga regulējumu fināla braucienam un finišēju 19. vietā 72 braucēju konkurencē. Tas gan arī nav slikts rezultāts, jo šīm sacensībām kvalificējas tikai Nacionālo čempionātu uzvarētāji no vairāk nekā 50 pasaules valstīm.

Kā vērtē savu debiju Legends sacīkstēs?

Domāju, ka labi. Šogad pietrūka pieredzes, jo pārējie braucēji ar šiem auto ir braukuši vairāk, kamēr man tas bija pirmais gads autošosejā. Taču šogad domāju, ka būs daudz labāk.

Kādi ir tavi nākamās sezonas plāni?

Šogad vairāk braukšu Legends sacensībās, bet, protams, neaizmirsīšu arī par kartingu, kur noteikti mēģināšu atkal tikt uz pasaules čempionātu - "Rotax Grand Finals", kurš šogad novembrī/decembrī norisināsies Brazīlijā. Ja runājam par Legends, tad šī disciplīna man ļoti simpatizē, jo tur visu nosaka tikai katra braucēja individuālā meistarība un brauktprasme, jo auto visiem ir ļoti līdzvērtīgi. Šī, manuprāt, ir ļoti interesanta disciplīna ne tikai braucējiem, bet arī skatītājiem, jo cīņas notiek visu laiku. Nākamgad mērķis ir tikt Top 3 Legends seriālā, kā arī mēģināt atrast finansējumu, lai varētu startēt "Legends World Finals 2018", kuras oktobrī norisināsies "Las Vegas Motor Speedway", ASV.

Vai jau esi sācis gatavoties jaunajai sezonai?

Jā, šobrīd Jūrmalas "RS Motorsport" darbnīcā jau pārskrūvējam Legends mašīnu un gatavojamies jaunajai sezonai.

Kādi varbūt ir tavi tālākie un tie lielākie mērķi, kur vēlies nokļūt?
Pagaidām mērķis ir startēt šosejas sacensībās, bet tas lielākais tālākas nākotnes mērķis ir Nascar sacensības. To ir iespējams realizēt, jo mums ir kontakti ar Nascar... Mums ir atbalstītāji, kuriem savukārt ir paziņas un kontakti Nascar vidē, tāpēc viss ir iespējams. Ir pašam daudz jāstrādā, jāslīpē savs talants un jāmēģina izsisties.

Bet vai no Eiropas var nokļūt Nascar?

Ja izdosies ar saviem sponsoriem visu sakārtot, tad sākšu braukt Amerikā, kur arī ir ļoti attīstītas Legends sacensības, jo šīs automašīnas tur arī tiek ražotas. Ja būs atbilstošs finansējums, tad jau šī gada oktobrī ir mērķis startēt ASV, Las Vegasā, kur norisināsies šī gada "Legends World Finals 2018", un pēc nedēļas arī "Legends Asphalt Nationals" sacensībās. Varbūt tur mani kāds pamanīs un izdosies uz Nascar izsisties tieši caur šīm Legends sacensībām. 

Mērķis visnotaļ iespaidīgs.

Jā, bet mērķi ir jāizvirza, uz kuriem arī jātiecas, jo bez augstiem mērķiem autosportā un dzīvē neko daudz nevar sasniegt.

Varbūt jau esi izbraucis ar Nascar auto?

Nē, vēl neesmu braucis ar Nascar auto, bet par šādu iespēju jau ir runāts ar mūsu atbalstītājiem un, ja tā realizēsies, tad noteikti to gribu izmantot.

Kad varētu būt kāda lielāka skaidrība par startēšanu Nascar?
Šobrīd grūti teikt. Primārais man šogad ir pēc iespējas vairāk braukt ar Legends te pat Baltijā, Ziemeļeiropas zonas čempionātā un Skandināvijā. Tad jau tālāk skatīsimies, vai rudenī izdosies startēt šī gada "Legends World Finals" Las Vegasā.

Šobrīd, kad tev ir tikai 16 gadi, vai esi apmierināts ar savu sportisko karjeru?

Ar savu karjeru, kas ilgst jau 11 gadus, esmu apmierināts. Esmu četrkārtējs Latvijas čempions kartingā, Baltijas kartinga čempions un šogad esmu ieguvis "Autosporta meistars" titulu, kuru Latvijas Automobiļu Federācija piešķir tikai vienu reizi karjerā, pēc noteiktu kritēriju izpildes un sportistiem vecumā no 16. gadiem.

 
Visi komentāri
 
viencexperc 6.janvāris 2018 18:01
3 0 Atbildēt

Puisis zin kur iet naudu pelnīt.

Par Nascara pilotiem vairāk saņem tikai F1 braucēji.

Pārējie mūsu "talanti" brauc rallijkrosos un algā saņem kapeikas un rakstu iauto.lv.

Conqueror 4.marts 2018 20:50
0 0 Atbildēt

lai tik darbojas, veiksmi

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Geparda – 110 km/h ātrs un jau no 16 gadiem (+ FOTO) 5

Ar pārbūvēto Volkswagen Up Vācijā drīkst braukt A1 kategorijas vadītāju tiesību īpašnieki, kas pie tādām var tikt jau no 16 gadu vecuma. Lasīt vairāk

 

Izmaiņas koplietojamo elektroskrejriteņu satiksmē Rīgā (+ VIDEO) 1

Rīgas dome šodien lēma, ka no maija koplietojamie elektriskie skrejriteņi pa Rīgas centru nebrauks ātrāk par 20 kilometriem stundā, kā arī pakāpeniski tiks ieviestas speciālas to novietošanas zonas un tos nedrīkstēs atstāt kur pagadās, kā tas nereti bijis līdz šim. Skrejriteņu operatori izmaiņas vērtē neviennozīmīgi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 18

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 

Nepilni 18 000 eiro - jaunais Dacia Duster arī Latvijā 24

Piedāvājumā pilnais hibrīds HYBRID 140, jaunais benzīna dzinējs TCe 130 Mild Hybrid, pilnpiedziņas versijas, benzīna/LPG divdegvielu dzinējs ECO-G 100 un klientu iecienītās augstākā līmeņa Extreme un Journey aprīkojuma versijas, kas papildina viena otru. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti