Baltijas autošoseja startē jau pēc nedēļas (+ FOTO) 1

Agnis Krauja, speciāli “iAuto” | 5.maijs 2018 5:35

Jau pēc nedēļas, 12. līdz 13.maijā, Biķernieku trasē norisināsies FIA Ziemeļeiropas zonas (NEZ) un Baltijas autošosejas čempionāta (BaTCC) sezonas atklāšanas posms “DEWALT Grand Prix 2018”. Vienlaikus sezonu atklās arī Latvijas autošosejas čempionāta un Baltijas 4 stundu izturības čempionāta dalībnieki.

Jaunās sezonas priekšvakarā piedāvājam iepazīties ar Latvijas autosportistu labākajiem sasniegumiem, kas pagājušajā sezonā gūti sīvā cīņā ar spēcīgajiem Lietuvas braucējiem. Lai arī Baltijas čempionātā pēc dalībnieku skaita Lietuva joprojām ir nospiedošā pārsvarā, mūsējie pērngad sasniedza lieliskus rezultātus, vairākas klasēs atņemot dienvidu kaimiņiem viņu iepriekš nolūkotās medaļas. Paredzams, ka abu kaimiņvalstu autošosejas meistaru savstarpējā sāncensība, kura aizsākusies tālajos pagājušā gadsimta septiņdesmitajos gados, jaunajā sezonā būs tikpat aizraujoša kā vienmēr.

Pāvels Ščapovs ar “BMW 318”

Baltijas 2017.gada autošosejas čempioni tika noskaidroti pēc rezultātiem trīs posmu kopvērtējumā. Ar stabiliem rezultātiem (3.,4. un 2.vieta) prestižajā “Baltic GT” klasē negaidītu kopvērtējuma uzvaru savā pirmajā sezonā ieguva Latvijas pārstāvis Pāvels Ščapovs ar “BMW 318”, kļūstot par “Gada debitanta” neoficiālā titula ieguvēju. Aiz Pāvela un diviem lietuviešiem 4.vietā ierindojās Roberts Rode ar “Nissan 200SX”, kurš uzvarēja 2.posmā Pērnavā. Gribas cerēt, ka Roberta piemēram sekos arī citi Latvijas drifteri, izmēģinot spēkus šajā autosporta disciplīnā ar lielākiem ātrumiem un precīzām trajektorijām.

Roberts Rode ar “Nissan 200SX”

Savukārt, “Baltic Open” klases kausa ieguvējs ir Frederiks Holms no Dānijas ar “Renault Megane V6”. Viņam divi starti, divas uzvaras - 2. un 3.posmā. “BTC2/TCR” klasē pirmo vietu izcīnīja lietuviete Erneste Globīte ar “VW Golf GTI TCR”. Otro vietu kopvērtējumā ieguva mūsējais - pirmā posma uzvarētājs Artūrs Batraks ar “BMW 330D”. “BTC1” klasē čempiona titulu ieguva Andrejs Jušins no Krievijas ar “Honda Civic TYPE-R”. “Super 1600” klasē pārliecinoša uzvara gan Latvijas, gan Baltijas čempionāta ieskaitē jaunajam Igaunijas autosportistam Stīvenam Pūstam (Toyota Yaris), otrā vieta Kristapam Mietulim (Honda Civic) un trešais savā debijas sezonā palika “LMT Autosporta Akadēmijas” braucējs Ingus Beļakovs (Ford Fiesta). “Kumho Tyre Challenge” Nacionālajā klasē uzvaru otro gadu pēc kārtas izcīnīja Jānis Vanks (Opel Astra), otrā vieta Aldim Fokrotam. Trešo vietu Latvijas čempionātā izcīnījis Gatis Drēviņš, kamēr Baltijas čempionātā trešajā vietā Garijs Rožkalns (visi BMW 320).

Jānis Vanks ar "Opel Astra"

2017.gada Baltijas 4 stundu izturības čempionātā startēja 27 komandas no 4 valstīm – Lietuvas, Latvijas, Igaunijas un Somijas. Par absolūtajiem uzvarētājiem kļuva lietuviešu komanda “Skuba Dream”, bet uzvaru A2000 klasē sezonas kopvērtējumā izcīnīja latviešu “Bruno Racing Team” ar Gariju Rožkalnu un Andri Kronīti sastāvā, savukārt “Flash Racing” komanda - Artūrs un Vilnis Batraki ir ieguvuši godpilno otro vietu Baltijas čempionāta D2 klasē.

“Flash Racing” komanda - Artūrs un Vilnis Batraki

Sezonas jaunumi

2018. gadā lielas pārmaiņas piedzīvos Latvijas un Baltijas čempionāta Nacionālā klase, kas savu 14. sezonu sagaidīs pilnīgi jaunā izskatā. Turpmāk šīs klases dalībnieki tiks sadalīti divās divīzijās, kurās noteikti jaudas griesti (pirmajā līdz 170 ZS, bet otrajā līdz 210 ZS), lai maksimāli atvērtu durvis jauniem dalībniekiem ar viegli pielāgojamām mašīnām. Arī sacensību kvalifikācijas formāts tiks mainīts, atsakoties no visus šos gadus izmatotās izlozes, par labu klasiskai kvalifikācijai.

Savukārt Baltijas čempionātā tiks izveidota jauna klase – “V1600”, kurai kopš 2017. gada jau ir piešķirts NEZ čempionāta statuss. Popularitātes pamatā slēpjas ļoti stingrie ierobežojumi mašīnas uzlabošanā, kas šo klasi padara finansiāli pievilcīgu. Klasē var startēt automašīnas, kuras nav vecākas par 2000. gadu, ar darba tilpumu 1400, 1500 vai 1600 cm3. “Super 1600” klase, “Legend Cars” un pārējās Baltijas čempionāta klasēs jaunā sezona tiks sagaidīta bez pārmaiņām.

Šogad pirmo reizi notiks Ziemeļeiropas zonas kausa izcīņa 6 stundu izturības sacīkstēs, kas norisināsies “Riga Summer Race” ietvaros 18. un 19. augustā. Vēlmi piedalīties izteikušas jau 10 ekipāžas no Somijas. Ziemeļeiropas zonas kausa izcīņa būs pamats, lai jau nākamajos gados attīstītu Ziemeļeiropas zonas čempionātu ar vismaz diviem sacīkšu posmiem, no kuriem viens notiks Latvijā.

Baltijas izturības čempionātam pievienosies vēsturisko automašīnu klase, kas startēs 1 stundas formātā, pirmais posms varētu norisināties “Riga Summer Race” ietvaros. Klasē varēs startēt automašīnas, kas izgatavotas laikposmā no pag. gs. 60 gadiem līdz 90 gadu sākumam, tajā skaitā arī “Volga”, “VAZ” un “Moskvich”. Katrā ekipāžā būs divi piloti, brauciens norisināsies 60 minūtes, katrs pilots pie stūres pavadīs 30 minūtes.

 

 
Visi komentāri
 
Conqueror 5.maijs 2018 8:13
0 0 Atbildēt

Gentlemen start yours engines!

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Modernizētais Honda Civic ASV tirgum (+ FOTO)

Japānas autobūves kompānija Honda sagatavojusi uzlabotu Civic modeli, kas paredzēts ASV tirgum. Pārmaiņu skaitā: svaigas vēsmas dizainā, paplašināts komplektāciju klāsts, četrdurvju modelim un kupejai modifikācija Sport. Lasīt vairāk

 

Nojaucot māju ASV, atrod 10 pirmskara automobiļus (+ FOTO) 2

Strādājot pie kāda objekta nojaukšanas ASV, Ziemeļkarolīnas štatā, celtnieks Deivids Maunts atradis vairākus 30.gadu automobiļus. Ēkas īpašniekam tie nebija vajadzīgi, tādēļ automašīnas nonākušas Maunta rīcībā. Lasīt vairāk

 

Testējam “Nissan Leaf” (+ foto) 24

Daudzi Eiropas autoeksperti uzskata, ka jaunais otrās paaudzes “Nissan Leaf” ir šābrīža labākais plaši pieejamais elektroauto. Taču, ja vēlamies Latvijas apstākļos ikdienā lietot elektromobili, pats būtiskākais rādītājs ir attālums, ko iespējams nobraukt ar vienu uzlādi. Nākamais – uzlādes ātrums. Bet viss pārējais – tikai pēc tam. Lasīt vairāk

 

Austrijā ekskursantus vadā 55-tonnīgs pašizgāzējs (+ VIDEO)

Derīgo izrakteņu karjera teritorijā Austrijas kalnos ekskursantus izvadā 55-tonnīgs pašizgāzējs Haulpak 85. Lasīt vairāk

 
 

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti