Drifta tiesnesis Davids Kalas no Čehijas - Uzvara Rīgā ir prestižākā visā sezonā. 6

 

Foto: Publicitātes attēls

Elīne Berķe | 31.jūlijs 2018 12:27

Šajā nedēļas nogalē Rīgā pulcēsies vairāk kā 65 Pro klases drifteri no 21 valsts, lai aizvadītu Eiropas lielākā drifta seriāla „Drift Masters European Championship” posmu „DMEC Betsafe King of Riga” Biķernieku trasē.

Drifts no citiem autosporta veidiem atšķiras ar to, ka ātrums ir tikai viens no kritērijiem, pēc kuriem tiek vērtēts dalībnieku sniegums. Drifta vērtēšana ir subjektīva, jo to dara 3 tiesneši – vērtētāji, tomēr tas tiek veikts, saskaņā ar stingriem priekšrakstiem un noteikumiem. Šāda līmeņa sacensībās drifta tiesnešu darbs ir ārkārtīgi nozīmīgs, tiesnešu – vērtētāju kvalifikācija un profesionalitāte ir visaugstākā. Viens no tiesnešiem, kas darbu „Drift Masters European Championship” veic ne pirmo gadu un būs arī Rīgā, ir Davids Kalas no Čehijas.

Davids Kalas ir drifta tiesnesis kopš 2007.gada, pirms tam pats ir iejuties braucēja ādā, izcīnot vairākas vietas uz pjedestāla. Izveidojis un vadījis tiesnešu – vērtētāju akadēmiju Čehijā, organizējis sacensības, tiesājis 19 dažādos drifta seriālos (tajā skaitā „Drift Masters European Championship”, „D1GP”, „”Czech Drift Series”, „Drift Open”, „Hungarian drift championship”, „Apexmasters” Turcijā un daudzos citos). Šogad vien Davida kalendārā ir 27 sacensības 15 dažādās pasaules valstīs. Kopš 2016.gada ir Starptautiskās Automobiļu federācijas (FIA) drifta darba grupas konsultants (drifta tiesāšana un noteikumu izstrāde) un bija viens no 3 tiesnešiem, kas tiesāja pirmo FIA pasaules kausu driftā Japānā 2017.gadā.

„Mana pieredze rāda, ka pats svarīgākais ir sapratne starp braucējiem un tiesnešiem. Dalībniekiem nedrīkst būt šaubu par to, kas tieši no viņiem tiek prasīts, uzdevumam trasē ir jābūt skaidri formulētam, lai sportisti zinātu, kā saņemt maksimālo punktu skaitu,” saka Davids, turpinot, ”es esmu daudz redzējis un sevi raksturotu kā prasīgu tiesnesi, īpaši „Drift Masters European Championship” ietvaros, jo no labākajiem mēs prasām labāko.”

Par šīm sacensībām Davids izsakās šādi: „Esmu daudz runājis ar sportistiem un visi kā viens saka, ka Rīga un Biķernieku trase viņiem ļoti patīk. Organizācija ir augstā līmenī, trase pilsētas vidū, lieliska atmosfēra – arī es jau šeit esmu bijis un es teiktu, ka šī ir viena no labākajām, ja ne pati labākā trase Eiropā. Drifta fanu lielā skaita, sarežģītības, ātruma, skatāmības dēļ uzvara Rīgas posmā būs prestižākā šajā sezonā.”

Šoreiz cīņa par to, kurš uzvarēs būs īpaši spraiga jo šāds sastāvs nav bijis vēl nekad Biķerniekos, pirms sacensībām pat ir neiespējami prognozēt, kurš būs labākais.

Viss sāksies jau piektdien - 3.augustā ar neoficiālajiem treniņiem, kas notiks no plkst. 11.30-18.00 (skatītājiem, uzrādot iegādāto biļeti uz sestdienas sacensībām, treniņos ieeja bez papildu maksas), tāpat piektdien plkst. 19.00 notiks tradicionālā automašīnu parāde maršrutā Biķernieku trase – Rātslaukums – Biķernieku trase. Rātslaukumā sportisti ar saviem spēkratiem atradīsies 45 minūtes un līdzjutējiem būs iespēja gan nofotografēties, gan arī satikt sportistus klātienē pirms sacensību dienas.

Sestdien 4.augustā ieejas vārti Biķerniekos skatītājiem būs atvērti no plkst. 09.00, 09:10 sāksies kvalifikācijas braucieni, bet tandēmu braucienu starts – plkst. 16.00. Vakarā, pēc sacensībām, turpat uz vietas trasē uzstāsies pašmāju mākslinieks Gacho – tā ir dāvana visiem sacensību dalībniekiem un apmeklētājiem Latvijas drifta 10 gadu jubilejā. Tāpat, kā vienmēr – drifta sacensības laipni aicinātas apmeklēt ģimenes ar bērniem, jo, tradicionāli, ieeja pasākumā bērniem un jauniešiem līdz 16 gadu vecumam ir par brīvu. Bērniem dienas laikā būs pieejamas bezmaksas atrakcijas no LGK un 1188, kā arī darbosies bezmaksas bērnu stūrītis ar dažādām aktivitātēm mazākajiem pasākuma apmeklētājiem.

Foto: Publicitātes attēls

Foto: Publicitātes attēls

Davids Kalas Foto: Publicitātes attēls

Foto: Publicitātes attēls

Foto: Publicitātes attēls

 
6 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
viencexperc 31.jūlijs 2018 13:49
2 1 Atbildēt

Jebkurš profesionāls sporta veids ir grūts, kurā ieguldīts daudz darba un līdzekļu. Bet šitos, daiļslidošanas stila, sportus, kur žūrija ( tiesneši) vērtē subjektīvi, es neuzskatu par pilnvērtīgiem sportiem. Parastās sacīkstes ir īstas sacīkstes - kurš pirmais, tas uzvarējis. Vienalga - patīk viņš kādam, vai nē. Skaisti viņš nbrauca, vai neskaisti. Kurš padirsa, tas padirsa. Bet te - kurš patīk, to var pavilkt nedaudz uz augšu....

ro 31.jūlijs 2018 23:28
2 0 Atbildēt

Gaumes lieta...man patīk,noteikti aiziešu..tandēmiem vajadzētu būt skatāmiem..

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti