No šodienas Swedbank sāk ieviest klientiem Smart-ID – jaunu inovatīvu veidu, kā pieslēgties internetbankai un lietot tās pakalpojumus. Smart-ID ir mobilā lietotne (aplikācija), kura vienkārši un droši ļaus piekļūt dažādiem e-pakalpojumiem. Swedbank ir pirmā banka Latvijā, kas piedāvā šo ērto rīku saviem klientiem. Smart-ID ieviešana ir īpaši būtiska, jo, atbilstoši starptautiskam un vietējam banku darbības regulējumam, no 1.aprīļa mainīsies kodu karšu limiti internetbankās un, līdz ar to, arī lietošanas pieredze.
Sākotnēji Smart-ID būs ērta un inovatīva alternatīva banku kodu kartēm un kalkulatoriem, taču ar laiku Smart-ID var integrēt arī citas nozarēs, piemēram, arī dokumentu parakstīšanai ārpus internetbankām.
Lai varētu izmantot Smart-ID, aicinām atjaunot savu lietotnes uz jaunākajām versijām - iOS 8.0 un jaunāka, Android 4.1 un jaunāka. Ieviešanas posmā Smart-ID lietošana internetbankā ir manuāli jāaktivizē. Jāpieslēdzas internetbankā ar kodu karti vai kodu kalkulatoru un uzstādījumos "Mani kontakti un uzstādījumi" jāaktivizē Smart-ID.
“Digitālā rītdiena ir klāt! Smart-ID risinājums iet roku rokā ar mobilās bankas attīstību, jo savu finanšu pārvaldīšanai cilvēkam tagad ir vajadzīga tikai viena viedierīce, kas vienmēr ir līdzi. Šis inovatīvais risinājums atbilst globālajām tendencēm – jau šobrīd viedierīču lietošana būtiski apsteidz parasto datoru lietošanu, un nākotnē šī tendence tikai progresēs. Lielākā Smart-ID priekšrocība, salīdzinājumā ar esošajiem risinājumiem –tas sniegs piekļuves iespēju dažādiem e-pakalpojumiem, ar laiku arī tiem, kas ir ārpus internetbankām, kļūstot par drošu elektronisko parakstu. Laipni aicināti nākotnē!”, saka Vadims Frolovs, Swedbank valdes loceklis un Klientu servisa pārvaldes vadītājs.
Arī kodu kartes un kalkulatori turpinās darboties
Swedbank internetbanku un mobilo lietotni arī turpmāk varēs lietot ar kodu karti un kodu kalkulatoru, taču Smart-ID ieviešana ir īpaši būtiska, jo no 1.aprīļa saskaņā ar starptautiskajiem un vietējiem regulējumiem mainīsies kodu karšu limiti un līdz ar to arī lietošanas pieredze. Swedbank saviem klientiem piedāvās bezmaksas SMS kodu, kas tiks nosūtīts uz klienta apstiprināto tālruņa numuru un kurš būs jāievada internetbankā vai mobilajā lietotnē kopā ar kodu no kodu kartes.
Taču Smart-ID ir plašāks, inovatīvāks un daudz ērtāks pieslēgšanās un darījumu veikšanas līdzeklis internetbankā nekā kodu karte vai kalkulators. Tas ļauj lietot internetbanku (bet nākotnē arī citus e-pakalpojumus), izmantojot tikai viedtālruni, kas vienmēr ir līdzi. TNS dati liecina, ka patlaban jau 61% no visiem Latvijas iedzīvotājiem ir viedierīces.
Globāli inovatīvo risinājumu ir izstrādājusi pieredzējusi Igaunijas sertifikācijas kompānija SK ID Solutions, kas ir izstrādājusi un ilgstoši sekmīgi attīstījusi valstiskus droša elektroniskā paraksta risinājumus.
Kā lietot Smart-ID
Smart-ID ir atsevišķa mobilā lietotne (aplikācija) viedierīcēm, kuru varēs lejupielādēt Appstore (iOS 8.0 un jaunāka) un Google play (Android versija 4.1 un jaunāka) vietnēs un pēc tam pieslēgt ar savu esošo bankas kodu karti vai kalkulatoru. Pēc tam jāizveido tikai divi PIN kodi, kuri būs jālieto, pieslēdzoties internetbankai vai mobilajai lietotnei (PIN1) un apstiprinot maksājumus vai parakstot dokumentus (PIN2). Tas nozīmē, ka turpmāk, lai lietotu e-pakalpojumus, pietiks tikai ar viedtālruni – nebūs jānēsā līdzi kodu karte vai kodu kalkulators. Smart-ID ir iespējams lietot arī uz vairākām viedierīcēm, kas padara to vēl ērtāku.
Smart-ID atbilst mūsdienu tehnoloģiju un drošības prasībām, tajā ir izmantotas jaunākās kriptogrāfijas metodes. Tas ir īpaši ērts, jo viedtārunis vienmēr ir līdzi, savukārt tālruņa nozaudēšanas gadījumā Smart-ID aizsargā izvēlētie PIN kodi.