''Audi'' ievieš 3D skaņas tehnoloģiju automobilī 4

Foto: iAuto.lv

Moller Baltic | 19.decembris 2014 7:34

Trīsdimensionāls skaņu laboratorijas cienīgs audio baudījums — Audi padarījis šo vīziju par realitāti. 3D skaņas tehnoloģija, kas drīzumā tiks ieviesta ražošanā, ļauj klausītājam izbaudīt telpisku skanējumu. Pievienotā trešā skanējuma dimensija padara to daudz dzidrāku un dzīvīgāku. Izcilais skaņas baudījums uzstāda jaunus automobiļu skaņas sistēmu kvalitātes standartus.

Jau daudzus gadus četru gredzenu zīmols ir spējis vairākkārt pacelt skaņas kvalitātes latiņu. 3D skaņa — autoražotāja jaunākā tehnoloģija — savu debiju piedzīvos 2015. gadā modelī Audi Q7. Tā būs pieejama Bang & Olufsen Advanced Sound un Bose Surround Sound skaņas sistēmas aprīkojumā. Tās darbības pamatā ir sarežģīts algoritms, kuru izmanto, lai ātri un precīzi aprēķinātu katram skaļrunim nosūtāmā signāla stiprumu. Algoritma izstrādē Bang & Olufsen Advanced Sound skaņas sistēmai Audi sadarbojās ar Fraunhofera Integrālo shēmu institūtu Erlangenē.

Procesa pirmajā daļā programmatūra sadala mūzikas signālu kategorijās pēc skaņas avotu atrašanās vietas. Tas tiek panākts, izmantojot mūzikas datos pieejamo telpisko informāciju. Piemēram, ja mūziķis dzied uz skatuves, koncertzāles grīda, griesti un sienas atbalso dziedājuma skaņu ar atšķirīgu laika nobīdi. Lai atbalsotos no grīdas, skaņai nepieciešamas vien dažas milisekundes, taču, lai skaņa atbalsotos no sienas 40 metru attālumā, nepieciešamas vairāk nekā 200 milisekundes.

Foto: Publicitātes foto

Izmantojot šos dažādos skaņas atbalsošanās intervālus, ar matemātiska algoritma palīdzību iespējams modelēt jebkuru ieraksta vietu. Nav svarīgi, vai skaņa ierakstīta mono, stereo vai 5.1 Surround Sound formātā. Nav svarīgs arī mūzikas datu avots — tā var būt gan straumēta tiešsaistē, gan no radio vai kompaktdiska.

Procesa otrajā daļā sadalītais mūzikas signāls tiek sakārtots atpakaļ tā, ka automobiļa iekšpusē tiek simulēta ieraksta veikšanas vieta. Lai to paveiktu, nepieciešami sarežģīti aprēķini. Bang & Olufsen Advanced Sound skaņas sistēmas digitālais procesors izdala 11 skaņu kanālus, kuri darbina 23 skaļruņus, tādējādi no jebkuras sēdvietas baudāms vienlīdz precīzs un harmonisks skanējums. Četri skaļruņi, kas iestrādāti A statņos, katrs atskaņo savu kanālu un nodrošina telpisku skanējumu.

Augstākā labuma skaņas baudījumu garantē nesen izstrādātie skaļruņi, piemēram, zemo frekvenču skaļrunis, kura izmērs mainīts no 200 milimetriem uz 250 milimetriem, un jaunais pastiprinātājs ar palielināto 1920 vatu jaudu. Arī četri no Bose Surround Sound skaņu sistēmas 20 skaļruņiem ir izvietoti augstāk, lai radītu trešo dimensiju.

Foto: Publicitātes foto

Ieviešot 3D skaņas tehnoloģiju, Audi turpina iesākto tradīciju un ievieš inovāciju kvalitatīvas audioaparatūras jomā. 2005. gadā modelī Audi A8 ierīkotā Bang & Olufsen Advanced Sound sistēma piedāvāja augstākās kvalitātes skanējumu. Dāņu ekspertu izstrādātās kvalitatīvās skaņas sistēmas 2012. gadā sasniedza arī kompakto klasi, kad ar tām tika aprīkoti trešās paaudzes Audi A3 automobiļi.

Jaunajā 2014. gada Audi TT ierīkotā skaņas sistēma ar Symporia tehnoloģiju bija nozīmīgs solis 3D skaņas tehnoloģiju izstrādē. Arī tad autoražotājs veiksmīgi sadarbojās ar Fraunhofera Integrālo shēmu institūtu Erlangenē, kas palīdzēja izstrādāt audiosignālu apstrādes un atveides programmatūru.

 
4 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
anonimikis 19.decembris 2014 14:59
2 0 Atbildēt

Nevaru iedomāties kā izpaužas 2 dimensiju skaņa.

Māris 19.decembris 2014 17:10
2 2 Atbildēt

tas viss protams jauki, BET vai tādēļ tev būs garantija, ka pēc 3 gadu braukšanas tas četru riņķu brīnums nestāvēs ceļa malā noplīsis?

1. punkts lai ar auto varētu pārvietoties no punkta a uz punktu b.

2. punkts lai justos konfortabli.

3. ekstras.

bet ja pirmais punkts nedarbojas, tad man kā lietotājam pilnīgi pie kājas, kādi punkti seko pēc tam.

saprotu, ka daudziem nepatiks mans komentārs, bet tādas ir manas domas par šo tēmu.

mārča 19.decembris 2014 22:29
1 0 Atbildēt

te tak runa ir par Audi nevis Korejas vai Francijas brīnumiem

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Kas uzvarēs 400 m distancē: F1 bolīds, F16 iznīcinātājs vai motocikls? (+ VIDEO) 5

Atbilde ir motocikls, kas 400 m ir ātrāks ne tikai par nosauktajiem, bet arī par elektroauto, trīs sporta auto un nelielu biznesa klases lidmašīnu. Lasīt vairāk

 

Jau 20 reizi notiek konkurss “Latvijas Gada auto”; dalībnieku vidū arī “Lamborghini Urus” (+ VIDEO) 17

Pirmo reizi “Latvijas Gada auto” tituls tika pasniegts 1998. gadā, un šogad ir konkursa 20 gadu jubileja. Šo gadu laikā konkursam ir gājis dažādi. Ir bijusi gan augšupeja, gan krīzes laikā nācās samazināt konkursa apmērus. Lasīt vairāk

 

Automechanika 2018 uzstāda jaunu rekordu

Vācijas pilsētā Frankfurtē notikušais Automechanika 2018 (11.09-15.09) pasākums, kuru apmeklēja arī iAuto, uzstādījis jaunu rekordu. Lasīt vairāk

 

Uz Latvijas autoceļiem izdevies aizvadīt dienu bez bojāgājušajiem, tomēr bijuši negadījumi ar cietušajiem

Piedaloties Eiropas Komisijas (EK) organizētajā kampaņā "Eiropas diena bez ceļu satiksmes negadījumos bojā gājušiem un smagi ievainotiem cilvēkiem" (EDWARD), Latvijai ir izdevies aizvadīt dienu bez avārijās bojā gājušiem cilvēkiem, tomēr reģistrēti vairāki negadījumi ar cietušajiem, aģentūru LETA informēja Valsts policijas Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieks Normunds Krapsis. Lasīt vairāk

 
 

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti