Kulbergs: Portāla "ss.lv" slēgšana atklāj, ka Latvijas sabiedrība nodokļu nemaksāšanu uztver pozitīvi 47

 

Foto: Publicitātes attēls

Nozare.lv | 9.augusts 2017 12:49

Sabiedrībā un uzņēmēju vidū sašutumu izraisījusī portāla "ss.lv" darbības apturēšana, atklāj, ka Latvijas sabiedrība nodokļu nemaksāšanu sāk uztvert kā pozitīvu rīcību, aģentūrai LETA pauda Auto asociācijas prezidents Andris Kulbergs.

Viņš arī atzīmēja, ka Valsts ieņēmumu dienesta (VID) cīņa ar iespējamiem krāpniekiem, kuri izmantoja "ss.lv" platformu, ir cīņa pret tiem, kas ar nodokļu nenomaksāšanas shēmām izkrāpj valstij līdzekļus.

"Ir jāsaprot, ka cīņa ar šiem krāpniekiem ir cīņa pret valsts izlaupītājiem, un ar šo shēmu palīdzību tiek izlaupīta valsts, kurā dzīvo mūsu ģimenes, draugi, paziņas. Mēs pieprasām sakārtotu veselības sistēmu, kvalitatīvu izglītību bērniem, bet vienlaikus atbalstām to, ka tiek piesegtas nodokļu izkrāpšanas shēmas lielos apjomos. Tās nav kaut kādas abstraktas spekulācijas, tie ir simtiem miljoni eiro, ko mēs, šīs valsts iedzīvotāji, zaudējam tikai tāpēc, ka kāds vēlas dzīvot krāšņu, skaistu dzīvi, krāpjoties ar nodokļiem," teica Kulbergs.

Viņš norādīja, ka līdz šim maz ir izskanējusi informācija par to, kas ir noticis vēl pirms VID pieņēma lēmumu slēgt "ss.lv". Proti, uzņēmumam SIA "Internet" pusgada garumā informācija ir prasīta dažādās formās. Uzņēmums esot ignorējis arī tam piespriestos administratīvos sodus.

Auto asociācijas dati liecina, ka noteiktā cenu segmentā krāpšanās ar nenomaksātu pievienotās vērtības nodokli (PVN) vai nedeklarētu uzņēmējdarbību, apejot visus nodokļus, lietotu auto tirdzniecības nozarē sasniedz 80% no kopējā apjoma. Tas apgrūtina godprātīgo tirgus dalībnieku darbību, kropļo konkurenci un kaitē uzņēmējdarbībai.

"Sabiedrība patlaban aizstāv vienu komersantu, kas ar savu rīcību atbalsta milzīgu ēnu ekonomikas daļu, bet tajā pašā laikā pat neaizdomājas, ka tieši šī lojālā attieksme pret krāpniekiem nodara pāri veselai nozare, kura godprātīgi maksā nodokļus," uzsvēra Kulbergs.

Attiecībā uz shēmām Kulbergs teica, ka pirmā specifiskā lieta ir tā, ka auto ir reģistrējams objekts. Kamēr tas ir reģistrēts kādas valsts Ceļu satiksmes drošības direkcijā (CSDD), ir skaidri redzams un identificējams tā īpašnieks. Ja auto pircējs ir privātpersona, tad tiklīdz šis auto kādā valstī tiek noņemts no uzskaites, vairs nav iespējams izsekot nedz auto īpašniekam, nedz cenām, par kādām tas tiek pārdots, nedz arī tam, cik reizes auto tiek pārdots starpposmā. Tātad ir iespējams redzēt procesa sākumu un beigas, apmēram nojaust, kas ir noticis pa vidu, bet shēmotāju identificēt ir grūti.

"Tā ir klasika, kā darbojas nodokļu izkrāpēji autonozarē. Tātad pilsonis "X" iegādājās Vācijā auto par 10 000 eiro skaidrā naudā. Tur viņš paraksta pirkuma līgumu brīvā formā, samaksā naudu, paņem auto un dodas mājās. Tālāk viņš ievieto sludinājumu "ss.lv", kur norāda e-pastu, piemēram, "labatačka@inbox.lv" un priekšapmaksas telefona numuru, nosaka cenu 12 000 eiro un gaida pircēju. 90% gadījumu no Vācijas viņš brauc atpakaļgaitā, odometra rādījumam būtiski sarūkot, bet tas ir cits stāsts," skaidroja Kulbergs.

Kad pircējs ir uzradies un atzinis auto par labu esam, pilsonis "X" viņam saka, lai pircējs apgalvo, ka to mašīnu no Vācijas atdzinis pats. Varbūt arī kādu atlaidi pircējam iedod, ja šis uzreiz nepiekrīt. Kad pircējs piekrīt, tiek aizpildīts visnotaļ brīvi pieejams fiktīvs Vācijas parauga pirkuma līgums jau uz jaunā pircēja vārda. Pircējs CSDD aizpilda anketu, kur saraksta iepriekš sagatavotas atbildes uz jautājumiem - kā un uz kurieni viņš pēc mašīnas braucis, un lieta darīta.

Līdzīgi pilsonis "X" izdara ar desmit mašīnām, pats par sevi informāciju neuzrādot vispār nekur, izņemot sludinājuma portālu "ss.lv". Tur ir ziņas gan par IP adresēm, gan arī par personu, kas sludinājuma izvietošanu ir apmaksājis, un arī informācija par to, cik vēl sludinājumus šī persona ir izvietojusi. Attiecīgi arī nodokļus par nopelnīto darbonis "X" nesamaksā. Papildus tam arī neuzņemas nekādu atbildību par pārdoto auto.

"Nauda kabatā, un visi gali ūdenī. Ja vien "ss.lv" šo informāciju nenodos VID. Un nedod, kā redzam," piebilda Kulbergs.

Viena no izplatītākajām shēmām, uz ko norādīja Kulbergs, dārgākām lietotām automašīnām ir izvairīšanās no PVN samaksas, automātiski padarot auto par PVN tiesu lētākus tirgū, salīdzinājumā ar godīgu komersantu piedāvāto. Šajā shēmā auto ieved no citas valsts, iegādājoties no juridiskas personas bez PVN, un tās tiek turētas fiktīva Latvijas uzņēmuma krājumā bez PVN, bet patiesībā auto tirgo tieši pircējam Latvijā bez PVN iesaistes. Tiek norādīts, ka auto iegādājas Latvijas pircējs, pats atvedot auto tieši no, piemēram, kāda Vācijas privātā īpašnieka, falsificējot iegādes līgumus, kas iesniedzami CSDD.

Otra regulāra shēma tiek īstenota, fiktīvi piemērojot PVN likuma 138.pantu kā komisijas darījumu lietotām precēm no privātpersonas, kaut gan patiesībā preces ir pirktas no juridiskas personas, un tām PVN ir jāpiemēro. Tādā veidā tiek tirgotas automašīnas bez PVN, bet vienīgais ar nodokļiem apliktais darījums ir starpniecības komisija par nebūtisku summu līdz 1000 eiro.

Krāpšanās ar PVN un nodokļu nomaksu tiek veikta visā lietoto automobiļu tirgū gan Talsos, gan Tukumā, gan Rumbulā, gan citos plačos, apgalvoja Kulbergs.

"Ja kādam šķiet, ka tas viss ir muļķības, iesaku pamēģināt atvērt legālu un godīgu auto tirdzniecības vietu. Jau pirmajās nedēļās jūs nonāksiet pie slēdziena, ka kaut kas nav kārtībā ar jūsu auto cenām, jo Latvijā lietoto auto cenas ir zemākas par tām, ko varat atrast Vācijā un pat izsoļu lapās. Jūs jautāsiet, kā tas ir iespējams.

Elementāri! Apejot PVN nomaksu valstij un neuzrādot uzņēmējdarbību. Jūsu atvērtais placis bankrotēs pirmajā mēnesī, protams, ja jums nebūs liels optimisms dedzināt savu personīgo naudu eksperimenta turpināšanā. Ja jūs vēl šaubāties, iesaku ieiet un salīdzināt "ss.lv" mazlietotas auto cenu kategorijā no 7000 eiro līdz 20 000 eiro un pat dārgākas, kur redzēsiet, ka Latvijā auto ir lētāki nekā Vācijā pieejamie," skaidroja Kulbergs.

Pēc viņa domām, Latvijā ir pagājusi ēra, kad lietoto auto tirgus bija pārpludināts ar lētiem un "labiem" auto no Lietuvas, kas vairumā bija "frankenšteini" jeb tādi auto, kas uzbūvēti no diviem auto. Šodien tas vairs nav nepieciešams, jo lietā tiek liktas finanšu mahinācijas ar PVN nenomaksāšanu, kur labs auto tiek padarīts lētāks uz PVN nenomaksāšanas rēķina. Šis fakts kropļo jebkādu legālu komercdarbību un atklāti degradē konkurenci, padarot godīgiem uzņēmumiem neiespējami tirgot lietotas mašīnas.

"Portāls "ss.lv" ir platforma, kas lielā apjomā paslēpj šos negodīgos komersantus, kuri izmanto interneta vidi auto tirdzniecībai, pat neeksponējot sevi fiziski dabā, slēpjot pat savus auto krājumus no publikas acīm. "ss.lv" veiksmīgi kā bizness, atrodoties Latvijas sludinājuma portāla monopolstāvoklī, arī ir kļuvis par atbildīgu spēlētāju, aptverot lielu ekonomikas naudas aprites zonu. Un tā ir atbildība," atzina Kulbergs.

Šo situāciju Kulbergs pielīdzināja situācijai ar dzīvokļa izīrēšanu.

"Piemēram, izīrētājs zina, ka īrnieki viņam piederošā dzīvoklī veic narkotisko vielu ražošanu. Pie viņa atbrauc policija ar lūgumu iesniegt datus par īrnieku, kas veic kriminālu darbību, un izīrētājs viņiem atbild, ka klienta datus nesniegs, jo aizsargā klienta intereses. Vai šis fakts gadījumā izīrētāju nepadara par līdzdalībnieku kriminālās darbībās," retoriski jautā Kulbergs.

Ja portāla "ss.lv" pārstāvji sadarbotos ar VID, sniedzot prasīto informāciju, pēc Kulberga ieskatiem, izbeigtos 20 gadus ilgušais auto biznesa nodokļu nemaksāšanas laikmets, Rumbulas placi piemeklētu noriets, jo auto pārdevējiem būtu jāatbild par to, ko viņi tirgo. Apkarojot krāpniecības shēmas, valsts atgūtu vismaz, pēc pesimistiskiem aprēķiniem, 20 miljonu eiro gadā izkrāptos un nenomaksātos PVN nodokļus, nerunājot par citiem ar uzņēmējdarbību saistītiem nodokļiem.

Kulbergs atzīmēja, ka Eiropas Savienībā šāda informācijas nodošanas prakse un caurspīdīgums ir pilnīga norma.

Lai apkarotu lietoto automobiļu tirdzniecības shēmas, jāveic masveida tirdzniecības vietu kontrole, līdzīgi kā Igaunijā, kur tādējādi esot atrisināta situācija. Kontroles rezultātā iestājas divas konsekvences. Proti, automobiļu konfiskācija tajos gadījumos, kad tas nav pieņemts tirdzniecībā vai nav veikta numuru salīdzināšana. Patiesie īpašnieki pēc tam var pieteikties, taisnoties un uzrādīt iegādes dokumentus, ko atkal var pārbaudīt.

Otra kontroles konsekvence būtu publiska informēšana par negodprātīgiem tirgotajiem. Automobilis ir fiziska prece un nevajadzētu iedomāties, ka tirgū esošās problēmas var atrisināt tikai virtuālā vide, piemēram, slēdzot "ss.lv".

Tāpat VID būtu jāveic sistemātiski kontrolpirkumi no VID puses, kā arī nebūtu jāpieļauj gadiem ilgstošu PVN likuma interpretēšanu auto importa gadījumā.

"Taču viss joprojām notiek - tiek reklamēti automobiļi no Eiropas bez PVN," secināja Kulbergs.

Kā ziņots, pirmdien pēc VID pieprasījuma "ss.lv" domēna vārds atslēgts. VID nolēmis apturēt Latvijas lielākā sludinājumu portāla "ss.lv" darbību saistībā ar tā atteikšanos sniegt informāciju par nereģistrētiem auto tirgotājiem. VID apturējis arī ar "ss.lv" īpašniekiem saistītā uzņēmuma SIA "Internet" saimniecisko darbību. "Internet" 1.augustā pieņemto VID lēmumu par "Internet" saimnieciskās darbības apturēšanu 3.augustā ir pārsūdzējusi VID ģenerāldirektorei Ilzei Cīrulei.

Sludinājumu portāls "ss.lv gan nomainījis domēna vārdu pret "ss.com", turpinot nodrošinot pakalpojumus.

Auto asociācija ir sabiedriska organizācija, profesionālu ražotājrūpnīcu, Latvijā oficiāli pilnvarotu auto importētāju un dīleru apvienība. Asociācijas prioritāte ir aizstāvēt biedru intereses sadarbībā ar dažādām valsts institūcijām un nodrošināt pircēju interešu ievērošanu attiecībā uz garantijām, servisu un informāciju.

 
Visi komentāri
 
viencexperc 9.augusts 2017 13:45
16 0 Atbildēt

Atkārtošos: sabiedrība uztver ar sapratni. Iauto un citi masu mēdiji propogandē nodokļu nemaksašanu, provocē un kurina naidu.

650 9.augusts 2017 13:54
6 2 Atbildēt

AugstCienītais KulbergaKungs- kur tad Tu biji mums visas šīs trīs garās/grūtās diennaktis, kamēr 99,999969% Lv interneta lietoatāju atklātā textā gānīja un apdrisa visos iespējamaos veidos gan vidu, gan vida amatpersonas, gan valsts politiku kā tādu ???? Varbūt ka presesKonferecē un itExpertu viedokļos kko "izsvērti-skaidrojoši-pardomātu" biji "klusībā izteicijs" ??? Vai visdrīzāk ka vajadzēja nogaidīt "kas ta Šoreiz būs", nu un ta tadg visi spērs vaļā, papag,pagaid, tas tik sākums.Kā tajā anejdotē tur pie zoodārza- mammu, vai tas ir Mērkaķis...- nee,deelinj, tas ir vel ir tikai biļešu Kasieris.....;P

ezis71 9.augusts 2017 14:20
9 2 Atbildēt

Vai tad ss zin kāds tas tirgotājs,labs vai slikts,man liekas kad viņam pie pakaļas jo viņš ir sludinājuma dēlis.

650 9.augusts 2017 14:30
9 0 Atbildēt

nu ja , mums reku centrāl/tirgum tak arī pie viss pakaljas- mazums tur kāds kko pats uz savu roku sadomājis pārdot vai kāds bomzis pa kluso būdu uzcēlis vai citam godīgam nodoļumiljardumaksātājam biroja durvju stenderi nejauši apmiizis

iAuto 9.augusts 2017 16:42
1 0 Atbildēt

Šis ir labs piemērs!

650 9.augusts 2017 17:04
1 0 Atbildēt

Un vel labāks, ka piem kkāda tur Banka pelna milionus, maksā nodokljot millliardus un tagd kkaads Nelietis pasaka ka reku bankas klienti esot ne visai ,tāteikt, labiem nolūkiem tur kko skaitījuši vai finansējuši utt.Auobusa šofers diez atbild, ja kāds nopērk biļeti un visu ceļu smird un smērē citiem uzvalkus??

dsa 9.augusts 2017 14:35
7 3 Atbildēt

Ja tas ir tas pats Kulbergs, kurš jaunībā ar S2 vizinājās, tad labāk viņš pats būtu pirmais sācis ar ievedmuitas nomaksāšanu par saviem auto un detaļām...

Jānis 9.augusts 2017 17:11
27 7 Atbildēt

Izkrāpj Valsts līdzekļus???visa tā rijīgā valdība ir viens nepiebarojams zagļu kantoris,pat laukos padirst vairs mierīgi nevarēs,būs jāmaksa par to...tad kurš te ir lielāks zaglis,valdība vai tauta???

Stalis 9.augusts 2017 17:11
13 5 Atbildēt

Tapec ka sita debiila valsts ZADALBALA ar saviem nodokliem par katru su*u.Apriebies liekezus barot!nekas te no padomju laikiem nav mainijies.

E.B. 9.augusts 2017 17:57
13 1 Atbildēt

Jebkurā gadījumā cenas atšķiras ar saloniem un man ir vienalga kurš bāž kabatā.Sanak tā kad saloni atpērk un atpirks mazlietotos,lietotus auto,uzskrūvēs cenas kādas ir pie viņiem,maksāsim nodokļus un bāzīsim saloniem kabatā.Tad jautājums ir man kā ierindas strādniekam, bankai pārmaksā,dīlerim pārmaksā,nodokļus samaksā un man kā jack ass eij rubī tālāk un stāvi pie ratiem,sanāk tā ?????? Nosākuma noregulējiet adekvātu cenu politiku uz lietotiem auto un tad sāciet vispār runat,bet tā nebūs jo no saloniem var noplēst labus nodokļus.

Tad kad es varēšu kaut vai 10 mēnešu laikā atlikt priekš auto no algas,tad arī ta varbūt darīšu tā,pagaidām meklēšu citas iespējas.Visi tik pārgudri ka nav ko d.... pasūtīt. Vācija es saprotu par ko cilvēki maksā ceļa nodokli,te es saprotu kad es maksaju ceļa nodokli par to ka man ir mašīna.

Pēdējā elpa 9.augusts 2017 18:11
27 2 Atbildēt

No manas darba algas valstij pārskaita 528 EUR, un kad iepērkos PVN ir 21 proc., tas ir 146 Eur. Kopā ir 674 EUR, man rēķiniem, pārtikai, u.c.c. paliek 549 EUR. Vai tas ir adekvāti?

Mēs gribam dzīvot, nevis barot laupītājus, kas sēž SAEIMĀ.

stādāju un ēdu 11.augusts 2017 14:38
1 0 Atbildēt

Kad tad būs tas pēdējas elpas brīdis?Kad beidzot apklusīsi,ārpus temata žēlabniek?Vai tad nav badā mirstošo slaistu forums,ka jāķēzās iAuto?

āža kāja 9.augusts 2017 18:17
8 2 Atbildēt

Tāda sajūta, ka Kulbergs pats šo ļembastu ar ss.lv bloķēšanu nolobējis. Āža kāja lien laukā...

Bradypus 9.augusts 2017 19:01
0 0 Atbildēt

Nebūtu brīnums. Privātie SS tirgoņi samazina iespēju oficiālajiem saloniem piedalīties atstrādātajās un ar iestādēm saskaņotajās starptautiskajās PVN shēmās.

coldasice 9.augusts 2017 18:52
0 1 Atbildēt

bet man vienalga,ka kāds nenomaksā nodokļus ,galvenais ,ka auto iegādājos zem tirgus cenas,savu nopirku 1400LS ,ne € zem tirgus vidējās cenas tajā laikā..arī iesniedzu csdd līgumu,ka pats Vācijā pirku,bet ietaupiju gan laiku,gan naudu,ta kā laio tiem,kam ir maksā,es netaisos

650 9.augusts 2017 19:04
0 0 Atbildēt

garīgo p/idaru procentu sabiedrībā un valstī diezgan precīzi uzrāda ne tikai rakstiskas diskusijas, bet arī Sviesta paciņas cena rimi plauktā- tas meesls pie mums šobrīd ir 3x dārgāks nekā spānijā un visdārgākais visā eu

Pļukstiņš 9.augusts 2017 19:08
4 0 Atbildēt

Un kur CSDD komentārs...??? Ja cienījams cilvēks skaidri zin shēmas un to ka CSDD pieņem viltotus dokumentus... ups izpļurkstējās! Rīt uz paklāja pie Lukstiņa!!!

Jurists 9.augusts 2017 19:10
6 0 Atbildēt

Ja jau nākotnē pensijas nebūs, tad kamdēļ maksāt nodokļus??? lai šodien uzturētu valsts ierēdņus???vai uzturētu patreizējos pensionārus???

Kāds tu jurists,ja tev nav naudas 11.augusts 2017 23:34
1 0 Atbildēt

Notērē naudiņu jau tagad pie maukām.Vismaz zināsi,par ko.Vai nodzer.To tad neatņemt.

oja 9.augusts 2017 19:10
7 0 Atbildēt

Ja jau iet runa par mašīnu pirkšanu/pārdošanu,tad vajadzēja aizliegt likt sludinājumus par auto/pirkšanu pārdošanu.Nevis aizklapēt visu SS sludinājumu portālu.Tas bija tik noderīgs trūcīgām ģimenēm.Varēja iegādāties lietotas mantas par normālu cenu vai pārdot to kas pašiem nav nepieciešams,tādējādi gūstot ģimenei kādu papildus eiro...

650 9.augusts 2017 19:52
1 1 Atbildēt

protams, lietoto mantu tīkotāji un pilnīgi visi viena auto pārdevēji tagad ir uzvilkti zaros un stabos- nupat pa Stabu ielu izbraucu, tur viņi tagd karājās, dažiem jau meslumušas zarnās ir iedējušas jauno paaudzi. Kāa arīdzan ss.com portāls ir uzspridzīnāts gaisā un izēsts no vēstures un ar napalmu izdedzināts kā savulaik vjetnamā, šausmas kas notiek, pzc pilnīgs vājprāts, helppp

orvels vai uliss 11.augusts 2017 23:35
0 0 Atbildēt

Aizliegt.Tas ir labi.

un kas 9.augusts 2017 19:22
2 0 Atbildēt

atbalstu,ja no mums nespiestu pēdējo sulu, jo 10 % dzivo krējumā,pārējie velk galus kopā!!

Benito 9.augusts 2017 19:51
0 0 Atbildēt

VEL ATLAUJAS MUTI DZESET IZSAKOTIES PAR NABADZIGO TAUTU,KURA VEL "VAR ATLAUTIES" PIRKT UN PARDOT. VALSTS VIRIEM KURI KRAPJAS PAR MILJONIEM NEAIZSPRUDIS....

Zemesgramata 9.augusts 2017 22:50
1 0 Atbildēt

Bet tas ir dīvaini, ja VID čakarē starpnieku, kuram, pēc idejas, ir pie kājas, kas tiek tirgots. Nu izņemot orgānus un aizliegtās vielas.

Vienkārši VID pašiem slinkums ķemmēt sludinājumus un iet pašiem pa autoplačiem reidus taisīt. Vieglāk tak ir nostopēt legālu biznesu un klaigāt pa visiem mēdijiem. Tas ,ka paši klusībā zaudē ntajās tiesās. ..sīkums.

Zaglis kliedz "ķeriet zagli".

E.B. 9.augusts 2017 22:52
1 0 Atbildēt

Cien.Kultberga k-ngs.Neesat uzdevis sev jautājumus? Kāpēc vācija auto cenas tādas un latvijā cenas savādākas,kāpēc vācijā ir ceļi tādi un latvijā savādāki? Un tad sapratīsiet kāpēc vācijā cilvēki grib maksāt nodokļus un latvijā negrib.Tātad to ko es saprotu,kad latvijā ir struktūras kuras ir ieinteresētas lai šī starpība būtu,jo savādāk nebūtu cilvēki kas ar to nodarbotos.

Elvis 10.augusts 2017 0:23
1 0 Atbildēt

Katrā valstī ir tādi portāli , kas ļauj xilvēkiem pirkt un pārdot. Kaut vai tas pats www.gumtree.com Anglijā vai parastais ebay. Starpība ir tāda, ka šinī valstī nemāk noorganizēt nodokļu sistēmu un ieņēmumus un vispār neparedz rīcības sekas un pretreakciju. Tāda portāla slēkšana neko nemainija taču. Ir com. un viss turpinās.

Piekasīgais 10.augusts 2017 9:44
1 0 Atbildēt

Ss strīds ar vid nav par nodokļu nemaksāšanu, ss nodokļus maksā. Sabiedrības cepiens ir par to ar kādām metodēm darbojas vid - ja ss sūdz tiesā vid, tas vids nevis risina šo strīdu caur tiesu, kā tiesiskā valstī it kā būtu pieņemts - bet atbild ar papildus represijām, kas faktiski nogremdē strādājošu, nodokļus maksājošu uzņēmumu.

Pļurkt 10.augusts 2017 13:57
1 0 Atbildēt

Tā metode saucas - REKETS!!

Valsts rekets!

rotacijas sekas 11.augusts 2017 12:53
2 0 Atbildēt

Tā metode saucas-likt mīksto,taisīt pļurkt!Un pusgadu no vietas.ss.lv turētāju jumts pievīla,kas nav skaidrs?Apsolīja,paņēma un uzmeta!

dzīvo kā nieres pa taukiem 10.augusts 2017 10:05
0 0 Atbildēt

Paskatījos ss bērnu ratiņus, tur jau ar tāds pats bizness iet vaļā , n-tie modeļi un piegāde pa visu Latviju. Vispār, ja māki pirkt un pārdot, tad te ir īstā vieta un par nodokļim nav jāuztraucas.

Kāpēc gan lai ss būtu ieinteresēts vidam kat ko rādīt, viņiem taču pašiem tādā gadījumā kritīsies peļņa no reklāmas

Pļurkt 10.augusts 2017 14:01
1 0 Atbildēt

Stalis

---

Tapec ka sita debiila valsts ZADALBALA ar saviem nodokliem par katru su*u.Apriebies liekezus barot!nekas te no padomju laikiem nav mainijies.

=======================

Nē ir gan mainījies!! Un kardināli mainījies - tā teikt diametrāli pretēji samainījies!

Ja komunistu laikos par lielāka kumosa nozagšanu OBHSS sēdināja ķurķī un uz skokiem līdz 15 gadiem, bez tiesībām jebkad ieņemt līdzvērtīgus amatus un bieži vien bez tiesībām atgriezties dzimtajā pusē, tad šodien tie visi lielie veic "ārkārtīgi lielas darbības IMITĀCIJU", bet faktiski ganot un apzogot mazākos zaglēnus (vislabākajā gadeījumā)!!!

Pļurkt 10.augusts 2017 14:22
2 7 Atbildēt

A ja pa lietu.... Kāda xrena pēc man vēl reizi būtu jāmaksā PVN????? SS-ā tak neviens netirgo jaunas mašīnas pa taisno no rūpnīcas!!

Par visām tas nolāpītais PVN jau ir samaksāts!! Vai nu to ir maksājis vācietis Vācijā, no kura nopērk veco auto un tad pārdod man, vai es pats no vācieša pa tiasno nopērku, vai to PVN ir samaksājis latvietis Latvijā pērkot jaunu auto un nopārdod man jau lietotu (da kaut vai VIENU sekundi lietotu)!!

Kaut kā nav nav nācies dzirdēt, ka ar nopirktu LIETOTU auto izbraucot no Vācijas par to PVN tiktu atmaksāts atpakaļ kaut vai daļēji!!!

Ja es par savu naudu nopērku maizi, aizmesu savai nevarīgajai un vecajai kaimiņienei, tad viņai arī ir jāmaksā PVN VIRS tās summas kuru es iztērēju iepērkoties???!!!

STULBA VALSTS AR VISIEM TĀS LIKUMIEM, IDIOTISKAJIEM DEPUTĀTEĻIEM UN MINISTREĻIEM!!

Nemaz nav ko brīnīties, ka simtiem tūkstošu izvēlas PAMEST SAVU DZIMTENI un ar visām ģimenēm pārvākties uz NORMĀLĀKĀM valstīm!!

p.s. nekad neko neesmu pārdevis "brīvas" Latvānijas laikos.

Pēteris 11.augusts 2017 9:23
0 0 Atbildēt

Tu neesi iebraucis lietas būtībā. JA Tu auto, aiz robežas pērc kā privātpersona, PVN jau ir auto cenā, un Tev, PVN otrreiz Latvijā nav jāmaksā. Bet ja pērc kā juridiska persona, aiz robežas, maksā bez PVN. Tieši šo "attapīgie" puiši arī izmanto.

Pļurkt 11.augusts 2017 14:30
0 0 Atbildēt

Da man pie pakaļas juridiska vai privāta persona - PVN jau reizi ir maksāts!! Man to nolāpīto PVN būs jāmaksā KATRU reizi kā tik auto tiek kādam pārdots => vēl un vēl reiz??

Stupbības likumos un tad cepjās, ka visādi tos mēģina apiet.

1" 11.augusts 2017 23:38
0 0 Atbildēt

Pļurkti,kas tev pie kājas?Tik mazs,ka nejūti?Patausti vēl!Esi kā Napoleons B.!

Walacc 10.augusts 2017 19:23
2 0 Atbildēt

Man gan shkjiet ka Kulberga kungam gribetos lai mes visi izmantojam tikai labi zinamus dilerus kas skaitas ka pardod parbauditas lietotas automasinas. Tikai tas automasinas nereti nemaz tik laba stavokli ar nav. Un vispar njemot vera pazisanos dazadas ES valstis ir aizdoma ka vietejos kantorus vispar ignoreshu. Un vel man shkjiet ka ta runasana par 80% ir blekjis. Un vel zhel ka ss.lv tomer nemegjinas uzvilkt VID, manuprat kantoritim drusku padaudz tiesibu iedots un attiecigi galva sakapis. Par nodoklju lietderibu neizteikshos - esmu stradajis valsts iestades - zinu kads sviests ir tie budzeti un terini.

Pravednik 10.augusts 2017 19:44
3 0 Atbildēt

Mūsu valstī parādās arvien vairāk lamavārdu: OIK, VID, OCTA... turināt var ilgi.. Tautu izģērbj un ņem visos caurumos...

650 10.augusts 2017 23:39
0 0 Atbildēt

Jā.Terminu "zinātāji" varētu izskaidrot tādu bieži dzirdētu jēdzienu kā "PEREKUPS". Kas tas diez ir tāds pa pnimpi?

perekups 11.augusts 2017 8:27
0 0 Atbildēt

Perekups ir jebkurš torgašs, sākot ar semočku tirgotājām, līdz pat nekustamo īpašumu mākleriem. Jebkurš, kurš māk nopirkt lēti un pārdot dārgi. Lietoto auto perekupi vismaz izceļās ar to, ka pievieno zināmu vērtību autiņam - nomazgā, iztīra salonu, pieremontē/piesedz defektus, padarot to "baudāmu" pircējam.

imzz 11.augusts 2017 10:19
0 0 Atbildēt

Eh, būtu derīgi, ja kaut kādi eksperti aprēķinātu iekasēto nodokļu "lietderīgas izmantošanas koeficientu" Latvijā. Pēc manām domām, šādu ciparu būtiski pazeminātu tādi izdevumi kā Parex glābšana, Liepājas metalurga neveiksmīgā glābšana, VID pārvietošana uz Mežaparku u.c. tamlīdzīgas lietas.

Autotupaks 11.augusts 2017 11:19
3 0 Atbildēt

Kaut kā es nespēju izprast sludinājumu postošo lomu uz nodokļu maksāšanu.Vai nevajag cirst pašā saknē?Saukt pie atbildības elektrības,personālo datoru,programmu,viedtālruņu,Interneta utt.izgudrotājus,ražotājus,pārdevējus,utt,ja jau VID ar savām datorsistēmām nespēj atkost un izsekot tos nelietīgos lietotu auto tirgotājus,kuri pat 50 miljonus jau nožulījuši?

kuHGs 11.augusts 2017 11:25
4 0 Atbildēt

50 milj.garam valsts kasei!Jūs ko,visas videnieces notiesāt un iesēdināt par profesionālo nespēju,kuras dēļ tādi zaudējumi radušies.Sasaukt parlamentāro komisiju un kārtīgi izpurināt visus,ko varēs noķert.

nabas vērotājs 11.augusts 2017 11:35
3 0 Atbildēt

Atslābsti,vecīt.Šis troksnis sacelts,lai paklusām atkal nozagtu kaut ko lielu.Drīz to sajutīsi savā portmonejā, taustot tukšumu.Domā taču valstiski,neesi pirmo reizi apčakarēts.

650 11.augusts 2017 11:37
0 0 Atbildēt

Nu kas ra te postošs.Taču perekups un torgašs tue ir šīs lielvalsts varenākie balsti.95% interneta lietotāju to šajās dienās ir sapratuši un pateicībā un cieņā ir gatavi tiem bučot roku, naksāt naudu un nolaizīt drisu.Kā ta tu neļausi Lv pislonim pārdot savu "personīgo"auto.Kurš tikko no Mezopotāmijas ievests , kam pasē tomēr vel kāds nezināms āfrikas pipuass ir likumīgais saimnieks un vel pat nav paspēts uzlikt uz Radinieka vai Kaimiņa vārda.Pat kaufertrāgs vel nav aizpildīts, viss svaigs, speciāli šam gadijumam pat svaiga zz simkarte iegādāta. Ja??

2xkukuEN 11.augusts 2017 12:57
2 0 Atbildēt

Atdotu tas ss.lv visus datus kaudzē,un miers.Kamēr tajā putrā kaut ko izraktu,jau būtu eses.lv un nezinu neko par tādu ss.lv.Nē,vajadzēja likties lieliem,gudriem,vareniem savā ietiepība un stulbumā.

jumiķis 11.augusts 2017 14:43
1 0 Atbildēt

Premjers,tas no Ministru Kabineta,nevis no baleta,aizrādīja,ka VID jāuzlabo saziņa ar sabiedrību-uzreiz bija jāpasaka,ka pusgadu ar ss.lv īpašniekiem čakarējamies,bet šie neko un nekā,līdz beidzot kaut ko izdarījām.Kā sanāca,ss.com rullē!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 7

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kurš izraisīja bīstamu situāciju? (+ VIDEO) 34

Abu vadītāju domas par to, kurš izraisīja bīstamu situāciju, dalās. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti