Rīgā plāno par 8,7 miljoniem eiro izstrādāt aplikāciju brīvo autostāvvietu atrašanai 13

 

Ilustratīvs attēls Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 7.septembris 2017 13:36

Lai izstrādātu viedo autostāvvietu sistēmu un samazinātu sastrēgumus un gaisa piesārņojumu galvaspilsētā, Rīgas pašvaldības aģentūra "Rīgas gaisma" plāno iesaistīties teju 8,7 miljonu eiro vērtā Eiropas Savienības (ES) vides un klimata pasākumu programmas "LIFE" finansētajā projektā "Viedo pilsētu tehnoloģiju resursu efektīvai izmantošanai un vides kvalitātes uzlabošanai", šodien Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejā pastāstīja "Rīgas gaismas" vadītājs Jānis Drulle.

Drulle skaidroja, ka Rīgas pilsētas centrā nozīmīga problēma ir satiksmes sastrēgumi un to radītais gaisa piesārņojums. Viens no būtiskiem sastrēgumu radītājiem ir autostāvvietu meklēšana. Autostāvvietu meklēšana rada mobilu automašīnu rindu, kura meklē stāvvietas, bet tajā pašā laikā atrodas kopējā satiksmes plūsmā.

Projekta iesniedzējs un plānotais koordinējošais saņēmējs ir pašvaldības SIA "Rīgas satiksme". Projekta partneri ir Rīgas Tehniskā universitāte, Energoefektīva apgaismojuma asociācija, biedrība "Baltijas vides forums", SIA "Citintelly", Tallinas Tehnoloģiju universitāte un "Rīgas gaisma".

Kopējais projekta budžets plānots 8 682 045 eiro. To veidos ES vides un klimata pasākumu programmas "LIFE" līdzekļi 5 209 227 eiro apmērā, valsts budžeta finansējums 2 483 364 eiro apmērā un projekta partneru pašu līdzekļi 989 454 eiro apmērā.

"Rīgas gaismai" projektā paredzēto aktivitāšu veikšanai nepieciešami 67 470 eiro.

Projekta ietvaros plānots ieviest viedo autostāvvietu sistēmu Rīgas pilsētas centrā, kas ļaus gan autovadītājiem mobilajā aplikācijā atrast tuvāko brīvo stāvvietu, gan veikt satiksmes plūsmas uzskaiti, gan veiks CO2 piesārņojuma uzskaiti, kas būs pamats turpmākiem lēmumiem satiksmes organizācijas uzlabošanā. Lai palielinātu uzticamību mobilajai aplikācijai, plānots radīt, pašapmācošu sistēmu, kas izmantojot uzkrātos datus, analizētu automašīnu aprites koeficientu, un informētu autovadītājus par iespējamību, cik ilgi konkrētā autostāvvietu zonā saglabāsies brīvas vietas.

Pašlaik pieejamie viedo autostāvvietu risinājumi balstīti galvenokārt uz asfaltā integrētiem sensoriem. Projekta ietvaros viedo autostāvvietu un satiksmes uzskaites sensori tiks integrēti Rīgas pilsētas ielu apgaismojuma gaismekļos. Šāds tehniskais risinājums ne tikai samazina sensoru uzstādīšanas izmaksas, bet arī būtiski atvieglo to apkopi. Gaismekļos integrētos sensorus neietekmē klimatiskie apstākļi, piemēram, ziemā asfaltā integrēto sensoru darbību apgrūtina sniegs un ledus. Gaismekļos integrētie sensori ir mazāk pakļauti vandālismam, jo tie nav redzami un viegli sasniedzami vandāļiem.

"Rīgas gaisma" projekta laikā sagatavos un nodrošinās ielu apgaismojuma infrastruktūru un veikt sensoru uzstādīšanu, nodrošinās apgaismojuma un sensoru sistēmai elektropiegādi, kā arī nodrošinās apgaismojuma un sensoru sistēmas monitoringu.

Rīgas domes "Vienotības" frakcijas priekšsēdētājs Vilnis Ķirsis pauda neizpratni, kāpēc sēdē nepiedalās “Rīgas satiksmes” pārstāvji, ja tā ir projekta realizētāja. Viņš jautāja, vai aplikācija būs bezmaksas un cik lielas būs tās uzturēšanas izmaksas gadā.

Drulle atbildēja, ka, viņaprāt, aplikācija būs bezmaksas, bet tā kā nav projekta realizētājs, tad nevar droši atbildēt, tāpat viņš norādīja, ka nevar atbildēt par aplikācijas uzturēšanas izmaksām.

Ķirsis aicināja jautājuma izskatīšanu atlikt un nākamajā sēdē aicināt par to ziņot "Rīgas satiksmes" pārstāvi, lai saprastu projekta lietderīgumu. Drulle norādīja, ka "Rīgas gaismai" līdz 7.septembrim nepieciešams apliecinājums, ka komiteja atbalsta tās dalību projektā.

Uz komitejas vadītāja Vadima Baraņņika (S) jautājumu, vai naudu varēs atgūt, ja projekts tomēr netiks atbilstoši realizēts, Drulle atbildēja apstiprinoši.

Ķirsis debatēs pauda, ka, nezinot, vai projekts ir pamatots, to var atbalstīt, piebilstot, ka būtu tikai loģiski pirms astoņus miljonus eiro vērta projekta atbalstīšanas saprast, vai tas ir vajadzīgs.

Opozīcijas deputātiem balsojumā atturoties, "Rīgas gaismas" dalība projekta tika atbalstīta.

Rīgas domes Satiksmes un transporta komitejas opozīcijas deputāti lūguši sasaukt komitejas ārkārtas sēdi, lai vēlreiz skatītu šo jautājumu, liecina Ķirša sociālajā portālā "Twitter" publiskotā informācija.

Opozīcijas deputāti lūdz skatīt jautājumu par projekta "Viedo pilsētu tehnoloģijas resursu efektīvai izmantošanai un vides kvalitātes uzlabošanai" būtību un sociāli ekonomisko pamatojumu, šoreiz uzaicinot uz sēdi "Rīgas satiksmes" valdes priekšsēdētāju Leonu Bemhenu un Rīgas domes Satiksmes departamenta direktora pienākumu izpildītāju Emīlu Jakrinu.

 
Visi komentāri
 
Draiveris 7.septembris 2017 16:20
8 0 Atbildēt

Pašu līdzekļi 100% ir tikai uz papīra, reāli projekta izmaksas ir mākslīgi uzpūstas, lai pašiem būtu jāiegulda 0

gunbox 7.septembris 2017 16:38
7 0 Atbildēt

Skaidrs, ielas neremontēsim. Veselībai u.tml. naudas nav. Izmetīsim līdzekļus kāda idejā, kura būs vajadzīga atkal kārtējiem 0,001% Rīgas iedzīvotāju. Šī valsts ir norakstīta, jo valsts kontroles nav un ja būtu, tos arī vajadzētu kontrolēt. Naudu izšķērdē pilnīgi nelietderīgi. Drulle varēja beidzot automatizēt par to pašu summu luksaforus, kuri ņem informāciju no plūsmas intensitātes, nevis atļaut kaut kādiem dzērājiem noteikt luksaforu darbību. Tad arī sastrēgumi būtu 2x mazāk. Kā piemērs ir jebkura izbraucamā josla no Rīgas. Piem. virzienā uz Ķekavu pie veikala A7. No plkst. 15:00 sākas sastrēgums garāks par kilometru dēļ diviem nesinhronizētiem luksaforiem, kuri tajā laikā tā vietā, lai retinātu sastrēgumu, sāk darboties tā, lai pēc iespējas vairāk sastrēgtu. Identiska situācija ir Ulmaņa un Vienības gatves krustpunkts abos virzienos. Pilnīgam idiotam jābūt, lai vienlaicīgi atvērtu vienu luksaforu un nākošais tajā brīdī ieslēdz sarkano. Liksaforu ilgums arī ir smieklīgs. Tā vietā, lai izlaistu cauri plūsmu, daudz vietās tiek ierobežots ar 5-7 automašīnām. Kā var nerasties sastrēgumi?

gunbox 7.septembris 2017 16:44
3 0 Atbildēt

...piebildīšu, ka maksimums šāds softs varētu izmaksāt 100 tk. un nekādā veidā 8,7 milj. Jo pēc fakta tas tiks pievienots stāvvietu apmaksas sistēmai, tātad kodols ir jau uztaisīts, vajag tikai piesaistīt publisku info paneli. Zagļu banda atkal uzdarbojas. Nebrīnītos, ka tur gali velkami līdz Šķēlei un Šleserim.

viencexperc 7.septembris 2017 21:11
5 0 Atbildēt

Es varu par 8 miljoniem uztaisīt ( atrast, kas uztaisa)

Kāts 8.septembris 2017 22:36
2 0 Atbildēt

Nemīz, finālists jau ir atrasts konkursam vēl nesākoties.

imzz 8.septembris 2017 9:23
4 0 Atbildēt

ļaus gan autovadītājiem mobilajā aplikācijā atrast tuvāko brīvo stāvvietu -- mobilo pie stūres lietot tak aizliegts.

s 8.septembris 2017 11:30
0 0 Atbildēt

LMT tač ir tāda jau

iAuto 8.septembris 2017 11:48
0 0 Atbildēt
iAuto 8.septembris 2017 11:47
3 0 Atbildēt

Ideja laba, bet nu tāme... tur jau visai Baltijai vai reģionam var uztaisīt. Rīgai vispār viss pa miljoniem. Ļoti patīk LMT reakcija uz šo visu

Draiveris 8.septembris 2017 13:53
0 0 Atbildēt

Meklēju mobilajā, pie stūres, brīvās vietaas - pārkāpju noteikumus

Atrodu, ka ir brīva vieta, aizbraucu - jau aizņemta

Jāgatavo risinājums- iespēja apmaksāt laicīgi - rezervēt, bet lai cits neaizņemtu, stāvvietai priekšā paceļas barjera

dsa 8.septembris 2017 17:55
0 0 Atbildēt

Būtu labāk uztaisījuši iespēju rezervēt stāvvietu konkrētā vietā. Vot tas būtu sasniegums! T

Pļurkt 11.septembris 2017 8:33
1 0 Atbildēt

Kārtējā izzagšanas shēma!

8 ļimaki otkatos, par pārējo mēģinās kaut ko saštukot, pie noteikuma ja vēl strādās!! Tad vēl kādi 8 ļimaki savajadzēsies, lai uztaisītu "atjauninājumus" kādam mēslam, lai tas vispār būtu spējīgs strādāt.

Vai ta pirmā reize?

AA 4.oktobris 2017 14:53
1 0 Atbildēt

Kārtējais nano ūdens projekts, RS šinī jautājumā, laikam augsta līmeņa spečuki.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 29

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: 1000 ZS un 2 sek. līdz 100. Porsche Taycan.(+VIDEO) 2

Lai gan uzlabotais Porsche Taycan ārēji izskatās ļoti līdzīgs oriģinālajam, tas uzlabots pilnīgi visos parametros, un, kas svarīgi, visās modeļu versijās, ieskaitot paaugstināto Cross Turismo. Ar atjaunināto Taycan TV Autoziņas iepazinās testa braucienā Spānijā, tostarp arī Monteblanko ātrumaplī. Lasīt vairāk

 

Bankrota ēnā - Fisker izziņo milzīgas atlaides; klienti dusmīgi 20

Bankrota priekšā nonākušais ASV elektroautomobiļu ražotājs Fisker paziņojis par iespaidīgām atlaidēm savai produkcijai, kas dažos gadījumos sasniedz 24 000 dolāru. Lasīt vairāk

 

Policija un mediķi informēs par bezatbildīgai elektroskrejriteņu vadīšanai veltītu kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā" 17

Valsts policija un mediķi trešdien plkst.11 informēs par kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā", aģentūru LETA informēja policija. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti