Kā nepalikt bez sakariem: 5 padomi, kas palīdzēs taupīt tālruņa baterijas enerģiju 7

 

Foto: Publicitātes attēls

Huawei | 26.janvāris 2018 10:53

Daudzi ar nostaļģiju atceras laikus, kad telefona baterijas enerģija spēja izturēt bez uzlādes līdz pat nedēļai.

Toreiz šķita, ka nākotnes tehnoloģijas spēs panākt to, ka tālruni varam nelādēt pat mēnesi. Mūsdienās situācija ir citādāka – līdz ar pieaugošo viedtālruņu izmantošanu ikdienas vajadzībām, kad telefons vairs nav vien rīks saziņai, bet arī fotoaparāts un vieds ikdienas palīgs, arī tālruņa lādētājs ir kļuvis par neaizvietojamu ikdienas aksesuāru, kas ir līdzi ikvienam aktīvam viedtālruņa lietotājam.

Šobrīd ir pieejami dažādi tehnoloģiski risinājumi, kas palīdz paildzināt akumulatora darbības laiku un ļauj telefonam darboties vairākas dienas. Tālruņu ražotāji ir sadzirdējuši lietotāju vēlmes un izstrādājuši jaunas tehnoloģijas, kas nodrošina ilgāku akumulatora darbības laiku bez uzlādes. Viena no tām ir mākslīgais intelekts, ar kura palīdzību tālruņa baterijas darbības laiks tiek ievērojami palielināts.

Telefona bateriju ir pienācīgi jākopj

Huawei Consumer Business Group Baltijas reģiona ģenerāldirektors Jaņs Fejs (Yan Fei) apgalvo, ka tālruņa akumulatora darbības ilgums atkarīgs no diviem faktoriem: cik intensīvi iekārta tiek izmantota ikdienā un cik labi par to rūpējamies. „Katra tālruņa darbība prasa enerģiju, tāpēc, jo vairāk izmantojam telefonu, jo ātrāk tā baterija izlādējas. Baterijas darbību varam salīdzināt ar cilvēku – pēc aktīvām fiziskām aktivitātēm cilvēks nogurst, tāpat arī nogurst tālruņa baterija, ja tā tiek intensīvi izmantota. Tāpēc ir jāatcerās par tālruņa akumulatora pienācīgu kopšanu – tas ievērojami var paildzināt baterijas kalpošanas laiku,” paskaidro Jaņs Fejs.

Jaņs Fejs atzīst, ka mūsdienu litija jonu akumulatori ir diezgan kvalitatīvi, taču arī tie pēc ilgstošas lietošanas un pārmērīgas slodzes var zaudēt savu kapacitāti. „Agrāk tālruņu baterijas bija ļoti jutīgas pret uzlādes un izlādes ciklu, taču šodien tā ir pagātne. Tomēr arī mūsdienu baterijas nedarbosies mūžīgi, tādēļ tām ir nepieciešama rūpīga tehniskā apkope. Ieteicams bez vajadzības neatstāt telefonu pie lādētāja kontaktligzdā, kā arī jāatceras, ka akumulators ir jāsargā no straujām temperatūras svārstībām," atklāj eksperts.

5 padomi, kas palīdzēs ikdienā taupīt baterijas enerģiju
Ja esat nokļuvis situācijā, kad tālruņa lādētājs nav pie rokas vai kādu laiku jāatrodas vietā, kur nav pieejama elektrības padeve, noderīgi būs tālruņu ražotāja Huawei padomi par to, kā ietaupīt pēdējo baterijas enerģiju svarīgā brīdī vai vienkārši iemācīties paildzināt telefona lietošanas laiku ikdienā bez uzlādes.

1. Neslinkot un aizvērt aplikācijas
Mums visiem ir labi zināma situācija, kad telefonā vienlaicīgi atvērtas visas populārās aplikācijas: Facebook, Instagram, YouTube, ziņu rakstīšana, kamera. Vienalga, vai šī aplikācija tiek izmantota dotajā brīdī vai nē, tā tāpat patērē enerģiju, kamēr ir atvērta, tāpēc ir ieteicams turēt atvērtas tikai tās lietotnes, kuras tiešām nepieciešamas konkrētajā brīdī. Tas pats attiecas uz Bluetooth, GPS vai interneta savienojumu – ja šīs funkcijas konkrētajā brīdi netiek izmantotas, tās ir labāk izslēgt. Taču ir vērts arī apdomāt to, kuras aplikācijas varētu būt nepieciešamas pēc neilga brīža, jo arī lietotņu atvēršana un aizvēršana patērē akumulatora enerģiju.

2. Pielāgot ekrāna spilgtumu
Mūsdienu tālruņu ražotāji intensīvi strādā pie tā, lai izveidotu pēc iespējas lielāku ierīces ekrānu, tāpēc šodien tas vairs nav nekas pārsteidzošs, ja telefona ekrāns aizņem 80-90% no visas tālruņa priekšpuses korpusa. Tomēr lieli un spilgti ekrāni arī patērē daudz no akumulatora enerģijas. Starpcitu, tieši displejs ir tas, kas patērē visvairāk enerģijas, tādēļ ekrāna spilgtuma samazināšana ļauj ievērojami pagarināt baterijas darbības ilgumu. Lai gan lielākajai daļai mobilo tālruņu ir automātiskais spilgtuma līmeņa režīms, tas ne vienmēr darbojas efektīvi, tāpēc vislabāk to iestatīt manuāli.

3. Miega režīma iestatīšana tālrunī būtiski taupa akumulatora enerģiju
Dažreiz mobilā tālruņa ekrāns ir ieslēgts bez iemesla, turpinot aktīvi iztukšot bateriju, tāpēc telefonos ir iestrādāts miega režīms, kas izslēdz ekrānu pēc konkrēta bezdarbības laika, ko iestata lietotājs. Lai gan varētu šķist, ka 30 sekunžu vai 5 minūšu atšķirība ir relatīvi neliela, arī tik īsu laiku ieslēgts ekrāns var ievērojami iztērēt akumulatora enerģiju, tāpēc ieteicams iestatīt minimālo miega režīma aktivizācijas laiku, lai iegūtu papildus baterijas darbības laiku.

4. Atslēgt vibrozvanu enerģijas taupīšanai
Ja nepieciešams taupīt enerģiju, tad būtiski ir arī atslēgt tālruņa vibrozvana funkciju, kas būtiski paildzina tālruņa darbības laiku. Patiesībā tārunis patērē daudz vairāk enerģijas vibrozvanam nekā tālruņa zvana melodijai parastajā režīmā. Tāpat, taupot enerģiju, ieteicams atslēgt arī sensorus, kas aktivizē vibrāciju, piemēram, rakstot īsziņas.

5. Kritiskajiem brīžiem – taupīšanas režīms
Lielākajai daļai tālruņu ir integrēts enerģijas taupīšanas režīms, kuru ieslēdzot tiek deaktivizētas lielākā daļa enerģiju patērējošās aplikācijas un fonā atstātas tikai galvenās telefona funkcijas – zvani un ziņu rakstīšana. Ražotāji apliecina – ja enerģijas taupīšanas režīms tiek aktivizēts kritiskajā brīdī, telefons var darboties vēl papildus dienu bez uzlādes. Alternatīvs risinājums ir „lidojuma režīms", kas pilnībā izslēdz visas telefona funkcijas, kuras lietotājs var ieslēgt, kad tās atkal ir nepieciešamas.
Telefons pats iemācās taupīt enerģiju

Šobrīd lielākie tālruņu ražotāji, tai skaitā Huawei, piedāvā ierīces, kuras pašas spēj nodrošināt optimālu akumulatora darbības laiku un atbrīvo telefona lietotāju no liekām raizēm. Viedtālrunis Huawei Mate 10 Pro, kas aprīkots ar mākslīgā intelekta procesoru, ar vienu uzlādi ir spējīgs darboties pat 2 dienas, kas ir pārsteidzošs rezultāts, salīdzinot ar konkurentu flagmaņiem.

Ar mākslīgā intelekta palīdzību šis tālrunis spēj izprast lietotāja ieradumus un iemācās paredzēt tā darbības, vajadzības gadījumā ieslēdzot vai izslēdzot aplikācijas, pielāgojot ekrāna spilgtumu, kā arī daudz ātrāk atrodot un parādot meklēto informāciju un dokumentus. Ja mākslīgā intelekta attīstība turpināsies tikpat strauji, mēs varam sagaidīt, ka tuvākajā nākotnē atgriezīsimies laikos, kad varēsim aizmirst par tālruņa lādētāju vismaz uz nedēļu.

 

 
Visi komentāri
 
reku 26.janvāris 2018 13:40
6 1 Atbildēt

Saules paneli uz muguras un powerbank kabatā,nezin bēdu.

ezis71 26.janvāris 2018 21:48
0 2 Atbildēt

Tikai lošiem vajag sakarus,es nerunāju par intīmiem.

msh 27.janvāris 2018 1:24
2 0 Atbildēt

Pasmējos par to pēdējo rindkopu - nu baigi kaut kāds pseido mākslīgais intelekts ļaus lāpstai palielināt aķa darbības ilgumu līdz nedēļai... Lieli, spilgti ekrāni, jaudīgi procesori, mazi akumulatori = rezultāts. Patreizējā pieeja lielajām lāpstām pie nekāda ilga aķa darbības lieluma nenovedīs - kur ta šis radīsies, ja vajag plānu lāpstu, kurā normāls aķis nav iebāžams - tas nekas ka kamera izlien ārpus vāka gabarītiem.

Ceru ka tas hujaveja mākslīgais intelekts nav tikpat debīla uzparikte kā SwiftKeys autocomplete.

qw 27.janvāris 2018 14:38
3 0 Atbildēt

Nekā jauna nepateica.

Aksti 27.janvāris 2018 14:49
1 2 Atbildēt

Nepirkt skarienjutigos meslus par lielaam parspiletaam cenaam,vecais taksafons bija labaaks,kapec lv vairs nav

sakarnieks 27.janvāris 2018 19:00
1 0 Atbildēt

Ticiet man, nav nekā labāka kā palikt bez sakariem. It sevišķi ārpus darba laika. Pat netaisos domāt par energy saving.

shufle tje order,bunny 3.februāris 2018 23:18
1 0 Atbildēt

Neatbildi bērniem.Neatbildi savai sievietei.Neatbildi draugiem.Neatbildi vecākiem.Visiem,kuri uz tevi paļaujas.Taupi enerģiju...lai tava muļķība uzplaukst.Un tad izlielies,ka tev ir divi tlf!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti