Latvijai labi panākumi satiksmes drošības uzlabošanas ziņā

 
3.jūlijs 2008 12:10

Eiropas transporta drošības padome (ETSC) publicējusi ikgadējo PIN pētījumu (PIN Annual Report) par ceļu satiksmes drošību ES dalībvalstīs.

Publikācijā uzsvērts fakts, ka Latvija ir vienīgā ES jaunā dalībvalsts, kura ir sasniegusi vērā ņemamus panākumus uz ceļiem bojā gājušo skaita samazināšanā par spīti Centrāleiropas un Austrumeiropas vispārējai tendencei (vidēji tikai 1.6% uzlabojums) uzrādīt vissliktākos rezultātus satiksmes drošības jomā. Latvijā šis samazinājums laikā no 2001. gada līdz 2007. gadam ir 25%. Pētījumā arī teikts, ka tikai trīs Eiropas valstis sasniegs Veronas deklarācijā norādīto 2010. gada satiksmes drošības mērķi laikā. Labākos rezultātus uzrādījušas Francija, Portugāle un Luksemburga, kurās bojā gājušo skaits laikā no 2001. līdz 2007. gadam samazinājies attiecīgi par 43%, 42% un 38%.

Eiropā kopējam rādītājam uz ceļiem mirušo cilvēku skaita ziņā būtu jāsamazinās par 37%. Šobrīd pētījuma rezultāti parāda, ka fatālu negadījumu skaits ir krities par 20% salīdzinājumā ar 2001. gadu.

Tomēr līdz ideālajai situācijai vēl daudz jāstrādā un šai tēmai jāpievērš ļoti liela uzmanība. PIN programmas vadītājs pēc rezultātu paziņošanas teicis: „Izskatās, ka uzsvars uz mērķi par drošu ceļu satiksmi ir zaudējis savu nozīmīgumu lielākajā daļā ES valstu. Visām valstīm tagad ir jādubulto savi spēki, ja vien viņi nevēlas aizkavēt pārējo valstu progresu un apturēt Eiropas Savienības darbu kopumā.”

Jāpiebilst, ka Francija tik augstu uzlabojumu satiksmes drošības jomā sasniegusi lielā mērā pateicoties ieviestajiem foto un video radariem uz valsts ceļiem. Vidējais ātrums samazinājies par aptuveni 6 km/h, kā rezultātā krities arī bojā gājušo skaits. Papildus tam esošo un jauno satiksmes ceļu malas tiek veidotas tā, lai maksimāli norobežotu autovadītājus no iespējamiem šķēršļiem – kokiem, dzīvniekiem u.c.

Arī Latvijā, sasniegto rezultātu noturēšanai un uzlabošanai, ir jāsāk izmantot foto radari. Šogad tie tiek ieviesti, bet šis process būtu jāturpina līdz pilnīgai satiksmes kontroles nodrošināšanai. Lai iegūtos sasniegumus noturētu, jāattīsta valsts ceļu infrastruktūra – jābūvē jauni ceļi atbilstoši satiksmes drošības standartiem un jāpadara tie vienlīdz ērti un droši gan autovadītājiem, gan mazaizsargātajiem satiksmes dalībniekiem.
 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 34

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

Mazda CX-80: septiņas sēdvietas, hibrīdi un dīzeļi (+ FOTO)

Mazda nesen prezentēja savu pilnīgi jauno flagmani CX-80. Tā virsbūve veidota, domājot par ērtu manevrēšanu ikdienas braukšanas un parkošanās situācijās, taču ar trim sēdvietu rindām tā nodrošina papildu daudzpusību lielākām ģimenēm. Lasīt vairāk

 

Kāpēc jaunais Toyota Land Cruiser ir principiāli cits auto? (+VIDEO) 12

Uz plašās planētas ražošanā vairs nav atlicis daudz tādu automašīnu kā Toyota Land Cruiser. Tāpēc pirmā iepazīšanās ar jaunās jeb J250 paaudzes modeli Skotijā ir īpaši svarīga. Lasīt vairāk

 

Rīgas dome ārkārtas sēdē lems par 10 miljonu eiro novirzīšanu ielu seguma atjaunošanai 5

Šodien izsludināta Rīgas domes ārkārtas sēde, kurā deputāti lems par vairāk nekā 10 miljonu eiro novirzīšanu ielu seguma remontiem, liecina ārkārtas sēdes darba kārtība. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti