Aptaujas rezultāti par enerģijas taupīšanu, ko Michelin veica tirdzniecības centra Mols apmeklētāju vidū, liecina, ka Latvijas iedzīvotāji enerģijas taupīšanu atzīst par svarīgu, tomēr dati liecina, ka ikdienas paradumos ir vieta izaugsmei.
Michelin Energy Saver pasākuma laikā, kas 3 dienas norisinājās Rīgā, tika aptaujāti 120 apmeklētāji ar mērķi noskaidrot viņu ieradumus enerģijas taupīšanas jomā gan saistībā ar auto izmantošanu, gan saistībā ar dzīvesveidu.Kā liecina aptaujas rezultāti, pircēju paradumi ikdienā ir pozitīvi attiecībā uz ūdens krāna aizgriešanu un datora izslēgšanu. 63% no respondentiem vienmēr pārliecinās, vai ūdens krāns ir kārtīgi aizgriezts, un 41% vienmēr izslēdz savu datoru pēc lietošanas. Pretēja situācija ir attiecībā uz TV: 61% nekad to neizslēdz pēc lietošanas, bet gan atstāj “gaidīšanas režīmā”. Atkritumus vienmēr šķiro 13%, bet parasti šķiro 18% respondentu. Iepērkoties, vairākas reizes izmantojamos iepirkuma maisus plastmasas maisu vietā vienmēr lieto 10%, bet parasti lieto 18% respondentu, taču 18% tos nelieto nekad. Akumulatorus izmanto viena trešdaļa respondentu.
Īsiem pārbraucieniem, mazāk nekā 0,5 km, automašīnu izmanto 7% respondentu, bet lielākā daļa to dara reti vai vispār nekad. Riepu spiedienu ekonomiskākai braukšanai kontrolē gandrīz puse no respondentiem, bet viena trešdaļa to dara reti vai vispār nekad. Enerģijas taupīšanas principus braukšanā vienmēr ievēro 28% autovadītāju, bet 28% to dara reti vai vispār nekad.
„Aptaujas rezultāti liecina, ka cilvēku izpratne par enerģijas taupīšanu varētu būt labāka, taču mēs esam iepriecināti, ka tik daudzi tomēr atzīst enerģijas taupīšanas dzīvesveidu”, uzsvēra Arkādijs Przidateks, Michelin pārstāvis, un piebilda: „Labā ziņa ir tāda, ka gandrīz viena trešdaļa apsolīja pievērst vairāk uzmanības enerģijas taupīšanas dzīvesveidam nākotnē, bet 35 % plāno izmantot enerģiju taupošās riepas”.
Michelin Energy Saver tūre, kuras mērķis bija popularizēt enerģijas taupīšanas paradumus ikdienā, notika maija beigās tirdzniecības centra Mols autostāvvietā, Rīgā. Apmeklētāji varēja piedalīties eko-braucienos, ko vadīja profesionāli instruktori, aprēķināt savus ietaupījumus degvielai un CO2, izmantojot “green” riepas, kā arī piedalīties īpašās Energy Saver sacensībās.
Aptauja notika Michelin Energy Saver pasākumā pie t/c Mols laika posmā no 2008. gada 30. maija līdz 1. jūnijam. Aptaujā piedalījās 120 respondentu.
Michelin ir līderis riepu tirgū. MICHELIN ražo, pārdod un piedāvā savus produktus un pakalpojumus transporta jomā (riepas lidmašīnām, vieglajām automašīnām, divriteņiem, celtniecības un lauksaimniecības tehnikai, kravas automašīnām, motocikliem, kosmosa kuģiem, tostarp arī ceļvežus, kartes, atlasus un interneta pakalpojumus - viamichelin.com. Kompānijas mītnes vieta ir Klemonferandē, Francijā. Tai ir pārstāvniecības 170 valstīs ar 116 000 darbinieku un 68 ražotnes 19 pasaules valstīs.
www.bmwpower.lv/article.php?id=804
pat BMW taisa hibrīdu