Jaunā Mercedes-Benz A-klase atzīta par videi draudzīgāko auto 4

4.augusts 2008 11:35

Mercedes-Benz A-klase, trīsarpus gadu laikā saražojot vairāk nekā pusmiljonu vienību, ir viens no visvairāk pārdotajiem Mercedes-Benz pasažieru automobiļiem pasaulē.

Šobrīd jaunākie A-klases modeļi ir vēl komfortablāki, pievilcīgāki un videi draudzīgāki – BlueEFFICIENCY modeļi ir aprīkoti ar ECO start/stop sistēmu, kas ļauj ievērojami samazināt degvielas patēriņu, ir uzlabots automobiļa dizains, kā arī izmantotas jaunākās tehnoloģijas, kas vēl vairāk palielina automašīnas drošību, komfortu un ekonomiskumu. Neatkarīgi eksperti, izsniedzot starptautiski atzītu vides sertifikātu, atzinuši, ka jaunā Mercedes-Benz A-klase ir videi īpaši draudzīga. Tādējādi A-klases automobiļi kompakto auto klasē ir kļuvuši par pirmajiem pasaulē, kas ieguvuši šādu atzinību. 



Dizains

Ņemot vērā gan klientu vēlmes, gan jaunākās tehnoloģijas, Mercedes-Benz A-klases automobiļu dizains ir ticis uzlabots, piedāvājot vēl nebijušu komfortu un dizaina eleganci. Īpaši uzsverams ir aprīkojuma līmeņu ELEGANCE un AVANTGARDE aprīkojums – vairāk hroma apdares ārpusē, jauna dizaina 16 collu vieglmetāla riteņu diski, trīs dažādu krāsu salona apdare ar audumu un ARTICO ādas kombināciju. 

Degvielas ekonomijas paraugs

Mercedes-Benz A-klases automobiļi ir degvielas ekonomijas paraugs – to vidējais degvielas patēriņa rādītājs ir no 4,9 līdz 8,1 litriem uz 100 kilometriem. Pateicoties vairākiem uzlabojumiem, moderno tiešās iesmidzināšanas dīzeļdzinēju degvielas patēriņš ir samazināts par vairāk nekā 8% jeb 0,5 litriem uz 100 kilometriem, salīdzinot ar iepriekšējo modeli. 

No 2008. gada rudens Mercedes-Benz trīsdurvju A 160 CDI automobiļiem ar mehānisko ātrumkārbu piedāvās BlueEFFICIENCY modeli, kas nodrošinās vēl labāku dzinēja efektivitāti, labāku aerodinamiku, zemāku rites pretestību, optimizētu jaudas vadību un svaru. Tas viss kopā ļaus uzlabot degvielas ekonomiju par 0,4 litriem, kas nozīmē, ka A 160 CDI BlueEFFICIENCY NEDC (jaunais Eiropas standarts) degvielas patēriņš būs tikai 4,5 litri uz 100 kilometriem.

Start/stop funkcija: stāvot dzinējs tiek automātiski izslēgts

Benzīna dzinējiem Mercedes-Benz inženieriem ir izdevis panākt NEDC degvielas ietaupījumu līdz 0,4 litriem uz 100 kilometriem, izmantojot jauno ECO start/stop funkciju. No 2008. gada rudens šī sistēma būs pieejama A 150 un A 170 modeļiem kā papildaprīkojums. Tā automātiski izslēdz dzinēju, ja vadītājs, braucot mazā ātrumā un spiežot bremzes, pārslēdz mehānisko ātrumkārbu neitrālajā pārnesumā. Vadītājs par to tiek informēts ar paziņojumu displejā instrumentu panelī.

Vienā acumirklī un gandrīz bez skaņas dzinējs atkal tiks iedarbināts, ja tiek nospiests sajūgs vai atlaists bremzes pedālis. Ātrā un ērtā motora atkārtotā iedarbināšana ir galvenā ECO start/stop funkcijas priekšrocība salīdzinājumā ar citām līdzīgajām sistēmām. Kā rāda praktiskie testi, šī funkcija nodrošina degvielas ekonomiju līdz pat 9%. 
 

Videi draudzīgs auto: A-klase ir pirmie kompaktie automobiļi, kam piešķirts vides sertifikāts

Atzinīgi vērtējot jaunās A-klases tehnoloģiskās inovācijas, kā arī degvielas patēriņa ievērojamo samazinājumu, jaunajiem Mercedes-Benz A-klases kompaktajiem automobiļiem pirmajiem pasaulē ir piešķirts starptautiski atzīts vides sertifikāts, kas apliecina, ka automobiļu standarta izmešu apjoms un degvielas patēriņa mērījums atbilst visām vides aizsardzības prasībām. Veicot vairāk nekā 40 tūkstošu dažādu analīžu, tiek ņemts vērā arī viss automobiļa dzīves cikls – no tā ražošanas un daudzu gadu darbības līdz iespējamai pārstrādāšanai un utilizācijai.

Šis vides audita veids ir pamatā vides sertifikātam, ko piešķir saskaņā ar stingrajām starptautiskā ISO standarta 14062 (Veidots videi) prasībām, un starp pasaules automobiļu ražotājiem Mercedes-Benz ir vienīgais, kas saņēmis šo sertifikātu. 

Vides sertifikāta iegūšanai tiek ņemta vērā arī automobiļa pārstrādes koncepcija: A-klase jau šobrīd atbilst Eiropas Savienības regulas prasībām, kas stāsies spēkā vēl tikai 2015. gadā, un tā nosaka, ka pārstrādes apjomam jābūt 95% no automobiļa masas. 

Mercedes-Benz A-klases automobiļu atbilstība visām vides draudzīguma prasībām tiek nodrošināta arī ar atjaunojamo izejmateriālu izmantošanu. Mercedes-Benz automobiļu ražošanā tiek lietoti komponenti, kuru izgatavošanā izmanto linus, olīvu kauliņus, kokvilnu, kokosrieksta šķiedras, koka saplāksni un kaņepju šķiedras. Šādu komponentu īpatsvars salīdzinājumā ar iepriekšējo modeli pieaudzis par vienu trešdaļu. 
 

Drošība: mirgojošas bremžu ugunis brīdina aizmugurē braucošos

Izstrādājot uzlaboto A-klases modeli, tiek domāts arī par braucēju drošību – tajā izveidotas mirgojošas bremžu gaismas, kuras jau laikus brīdina aizmugurē braucošos. Avārijas bremzēšanas gadījumā, ja automobiļa ātrums pārsniedz 50 km/h, bremžu gaismas sāk strauji mirgot, tādējādi pievēršot pārējo satiksmes dalībnieku uzmanību un samazinot sadursmes iespēju. Ja automobiļa vadītājs strauji bremzē, braucot ar ātrumu, kas pārsniedz 70 km/h, papildus mirgojošajām bremžu gaismām automātiski ieslēdzas arī avārijas brīdinājuma sistēma.

Plašajam drošības aprīkojumam tagad Mercedes-Benz ir pievienojis arī salona avārijas apgaismojumu, kas ieslēdzas sadursmes gadījumā, ļaujot automašīnā braucošajiem labāk orientēties un ātri izkļūt no automašīnas.
 

Komforta sistēmas: aktīvā auto novietošanas stāvvietā palīgsistēma

Kad A-klases automobiļa vadītājs atradīs stāvvietu, kur jāiebrauc atpakaļgaitā, viņam palīdzēs auto stāvvietā novietošanas palīgsistēma, kas tagad pieejama papildaprīkojumā visiem modeļu variantiem. Izmantojot sānos iemontētos ultraskaņas sensorus, sistēma nosaka piemēroto stāvvietu abās ceļa pusēs, un par to informē mašīnas vadītāju ar paziņojumu displejā. Sensori darbojas braukšanas ātrumā līdz 35 km/h, skanējot labo un kreiso ceļa pusi un tie precīzi nosaka iespējamo stāvvietas garumu un dziļumu.

Kad atrasta piemērota vieta stāvēšanai, displejā parādās bultiņa, kas informē, kurā ceļa pusē atrodas piemērotā stāvvieta. Ja vadītājs ieslēdz atpakaļgaitu, apstiprina displeja paziņojumu un nospiež gāzes pedāli, aktīvā auto novietošanas stāvvietā palīgsistēma pārņem stūrēšanu un automātiski novieto automobili stāvvietā. PARCTRONIC sistēmas ultraskaņas sensori palīdz vadītājam, informējot viņu par attālumu līdz automobiļiem, kas atrodas priekšā un aizmugurē. Stāvvietai jābūt tikai 1,30 m garākai nekā pašam A-klases automobilim, lai varētu veikt automātisko novietošanu – tas liecina par šīs tehnoloģijas izcilo precizitāti. Šobrīd nav neviena cita modeļa, kas spētu automātiski novietot to stāvēšanai tik mazā stāvvietā.

Mercedes-Benz inženieri ir pievienojuši jaunu funkciju - A-klases automobiļu elektroniskās stabilitātes programmai (ESP) tagad ir automātiskā slīpumā noturēšanas funkcija, kas neļauj mašīnai ripot atpakaļ, kad vadītājs pārliek kāju no bremzes pedāļa uz gāzes pedāli. Šādās situācijās ESP sistēma saglabā bremžu spiedienu uz īsu laiku, lai vadītājs varētu plūdeni izkustināt automobili no vietas.

Kā visos jaunajos 2008. gada Mercedes-Benz modeļos arī A-klases automobiļiem ir pieejams plašs uzlabotu informācijas, navigācijas un izklaides sistēmu klāsts. Iespējams izvēlēties kādu no četrām sistēmām: Audio 5, Audio 20, Audio 50 APS un COMAND APS.

Jaunās paaudzes Mercedes-Benz A-klasi Jūs varat pasūtīt pie SIA Domenikss. Mercedes-Benz A-klases 3-durvju modeļa cena ir sākot no 11 667 LVL ar PVN, savukārt 5-durvju modelis maksā sākot no 12 439 LVL ar PVN.
 
 
Visi komentāri
 
260491. viesis 4.augusts 2008 13:21
0 0 Atbildēt

Skaisti, skaisti... Nez kā šitas izslēgšanas/piedarbināšanas prikols ietekmēs motora/aķa/startera mūžu? :)

260494. viesis 4.augusts 2008 14:44
0 0 Atbildēt

Vo vo, starteri/ tā sukas varēs mainīt ik pēc 1900 startēšanas reizēm (mana pieredze) ja ne vēl biežāk.

Tā kā lai reāli varētu ieekonomēt 2-3 litrus/ 100 km, tad jābrauct ar izslēgtu A/C, gaismām u.c. papildierīcēm.

260498. viesis 4.augusts 2008 16:12
0 0 Atbildēt

muļķības.

Tas par to startera mainīšanu.

260522. viesis 5.augusts 2008 18:50
0 0 Atbildēt

labs maita, bet zems. ja nemaldos, 11,5 cm ir zemākā vieta grīdai. grīda, protams, no plastmasas...

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

iAuto.lv iepazīstas ar jauno Audi Q8 (+ foto)

Kopš augusta sākuma Audi Baltijas tirgū piedāvā jauno krosoveru flagmani Audi Q8 sākot no 70 500 EUR. iAuto.lv devās īsā testa braucienā, lai gūtu pirmos iespaidus par šo modeli. Lasīt vairāk

 

Seši mīti un patiesība par dīzeļdzinējiem 22

Auto nozarē viena no nerimstoši aktuālām diskusijām jau vairākus gadus ir par dīzeļdzinējiem un dīzeļdegvielu. Lai arī laika gaitā dīzelis ir piedzīvojis progresīvu attīstību un pilnveidi, tā tik un tā ir viena no mūsdienu tehnoloģijām, kas saistās ar dažādiem mītiem, kuri balstīti pieņēmumos, kas nav bijuši viennozīmīga patiesība jau no pirmsākumiem. Lasīt vairāk

 

TA nakts pasākumā Liepājā pārbaudīti 200 auto; defekti atklāti 73% transportlīdzekļu 4

Liepājā ar lielu autovadītāju interesi aizvadīta Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) organizētā "Tehniskās apskates nakts", kurā kopā tika pārbaudīti 200 transportlīdzekļi. Lasīt vairāk

 

Dragreisa Mustang ir pārāks par Dodge Demon (+ FOTO) 4

ASV autobūves kompānija Ford uzbūvējusi īpaši jaudīgu Mustang modeli, kas dragreisa distancē ir pārāks par 850 Zs jaudīgo Dodge Challenger SRT Demon. Lasīt vairāk

 
 

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti