Mazās klases automobiļi – joprojām nenovērtēts segments Latvijā 7

 
8.augusts 2008 10:52

Kopš šā gada sākuma Latvijā vērojams jaunu vieglo automobiļu tirgus kritums - 2008.gada pirmajā pusgadā par 32,2 % mazāk pārdotas jaunas automašīnas.

Tajā pašā laikā joprojām minimāli mainījušās proporcijas starp pieprasītākajiem automobiļu segmentiem mūsu valsts iedzīvotāju vidū.

Populārākie ir kompaktklases automobiļi (2008.gada pirmajos 6 mēnešos – 25,8% no visiem jaunajiem reģistrētajiem vieglajiem automobiļiem), joprojām procentuāli lielu daļu ieņem apvidus automobiļi (2008.gada pirmajos 6 mēnešos – 23,9%), savukārt mazās klases automobiļi ierindojas vien ceturtajā vietā (2008.gada pirmajos 6 mēnešos - 14,1%). Salīdzinājumam Rietumeiropas valstīs mazās klases automobiļi 2007.gadā sastādīja 37,1% no reģistrēto jauno automobiļu skaita, turklāt šī procentuālā daļa pēdējos gados pieaug.

Ainārs Liljē, Hyundai automobiļu oficiālā dīlera Latvijā „Skandi Motors” valdes loceklis uzskata, ka „pagaidām nedz racionāli argumenti par ērtībām pārvietoties pilsētā sastrēguma stundās, nedz ekonomiskās situācijas diktēti nosacījumi nespēj pārliecināt Latvijas iedzīvotājus mainīt savus paradumus un uztvert automobili galvenokārt kā pārvietošanās līdzekli, nevis kā sociālo statusu veidojošu un apliecinošu objektu”.

Rietumeiropas valstīs 2007.gadā no jaunajām reģistrētajām automašīnām 85,8% bija tieši mazās, vidējās un kompaktklases auto, savukārt Latvijā šie trīs segmenti no šā gada pirmajā pusgadā pārdotajiem automobiļiem veido tikai 56,7%, kas salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu ir par 3% vairāk.

„Mazās klases automobiļi – tas ir mazāks degvielas patēriņš, vieglāka manevrēšana pilsētā, it īpaši sastrēguma stundās, ērtāka automobiļa novietošana stāvvietā, neapšaubāmi – arī mazāka cena iegādes brīdī. Šķiet, pietiekami laba un loģiska argumentācija, lai izvēlētos šīs klases automobili,” uzskata A.Liljē, papildinot - „Iespējams, kāds teiks, ka Latvijas ceļi vietām ir neizbraucami un mēdz būt lielas ģimenes, kurām neder mazās klases automobilis. Protams, katram automobiļu segmentam ir sava mērķauditorija. Taču, ja automobilis ir paredzēts vienam cilvēkam, lai pārvietotos ikdienā pa pilsētu, tad ir ļoti daudz argumentu par labu tieši mazās klases automobilim”.
 
Visi komentāri
 
260626. viesis 8.augusts 2008 19:49
0 0 Atbildēt

Interesanti ar ko viņš pats brauc ?

260627. viesis 8.augusts 2008 20:29
0 0 Atbildēt

URBJU: viņš manīts brucam ar hundai Grandeury...Arī ar Santa Fe un jauno sonāti. Ar getzu gan ne.

260630. viesis 9.augusts 2008 13:34
0 0 Atbildēt

:) nesaprot kāpēc neviens nevēlas braukt špickastē un maksāt par hadenes remontiem tikpat cik mersim?

Lai pabrauc pa Rigas ielām! Dirsēji!

260633. viesis 9.augusts 2008 17:17
0 0 Atbildēt

„Mazās klases automobiļi – tas ir mazāks degvielas patēriņš, vieglāka manevrēšana pilsētā, it īpaši sastrēguma stundās,

Tātad mašīna visu sugu līdējiem un citādiem assiem ;))

260634. viesis 9.augusts 2008 18:28
0 0 Atbildēt

manevrēšana... ņirga nāk. korķis ir korķis - sēdi mersī, zapī vai getzā. un richim arī taisnība.

260647. viesis 11.augusts 2008 15:25
0 0 Atbildēt

Šodien jau prioritātes bauda auto izturība. Protams, nevajag jau to visu pārspīlēt skaitļos, bet šobrīd vairums mazās klases auto ne pārāk izceļas ar drošību crachos. Nesen darba koleģei meita škietami vieglā sadursmē ieguva smagas traumas vadot golf4. Kaut arī itin jauns modelis, bet no izturības nekā. Nupat arī mana meita 18 gados, kā jauna autovadītāja uzsāka aktīvu braukšanu. Visu laiku iepriekš viņa uzstājīgi gribēja tikt pie maza peugeota,renuškas, korsas vai golfiņa. Bet, tieši drošibas apsvērumu dēl nopirku viņai labu w-124, (1994.g.)e-mersi. Pirmajā brīdī skuķis bija šokā, bet nu jau ir mersis iepaticies. Protams, 3,0 motors "papucim" sit pa kabatu, bet jebkurā situacijā jūtos labāk, kad zinu, ka meita brauc ar drošu un labu auto.

260695. viesis 12.augusts 2008 16:02
0 0 Atbildēt

nesen kaut kur lasīju, ka dažās arābu valstīs drošības dēļ daži pavisam mazie auto ir aizliegti. tur bija minēti golf12, polo 1,2,3, corsa 1,2 ,atos, mikra, mazda2, fiat 500 u.c.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

 

Mediķu secinājums bargs: Elektroskrejriteņi ir neveiksmīgi (+ VIDEO) 22

Elektroskrejriteņu mazie ritenīši, augstais smaguma centrs un pietiekoši lielais ātrums veicina to, ka pat dūres lieluma, pāris centimetrus dziļa bedrīte var izraisīt smagu kritienu. Tā intervijā “Rīta Panorāmā” sacīja Traumatoloģijas un ortopēdijas slimnīcas galvenais ārsts Uģis Zariņš. Lasīt vairāk

 

Alfa Romeo Junior kļūst pieejams pasūtīšanai 2

Alfa Romeo jaunākais modelis, kas tika pieteikts kā Milano, taču tagad pārdēvēts par Junior, kļūst pieejams pasūtīšanai Eiropas tirgū. Lasīt vairāk

 

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 38

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti