Audi A6: uzvarētājs ar jaunām iespējām (+ foto) 5

 
15.augusts 2008 11:12

Uzvarētājs vienmēr turpina nostiprināt savas pozīcijas, tādēļ Audi turpina uzlabot savu luksusa klases modeli Audi A6. Ar efektīviem un taupīgiem dzinējiem ir paplašināts jau esošo klāsts, inovatīvas tehnoloģijas samazina visu modeļu degvielas patēriņu par 15 procentiem.

Uzlabota piekare un jaunas augstāko tehnoloģiju palīgsistēmas sniedz vadītājam vēl lielāku kontroli pār automobili, un ir izstrādāta nākamās paaudzes MMI vadības sistēma.



Fotogaleriju skaties šeit »»

Sportiskākais no tirgū esošajiem biznesa limuzīniem ir arī vispopulārākais. Audi A6 gan Eiropā, gan visā pasaulē atrodas Premium-C segmenta virsotnē. Audi 2007. gadā visā pasaulē pārdeva aptuveni 234 000 Audi A6, kas atbilst 37 procentiem no tirgus daļas starp galvenajiem konkurentiem. Lielākā daļa pārdoto automobiļu bija aprīkoti ar sešu un astoņu cilindru motoriem un quattro pilnpiedziņas sistēmu.

Audi A6 spēcīgais raksturs tiek izcelts automobiļa dizainā. Vienrāmja režģis, bamperi, gaisa uztvērēji un miglas lukturi ir ieguvuši jaunus vaibstus.

Xenon plus komplektācijā iekļautās LED dienasgaitas gaismas ir izveidotas kā horizontālas līnijas ar 6 LED katrā pusē. Papildaprīkojumā pieejama arī pagriezienu izgaismošana Audi adaptive light un kopā ar xenon plus iespējams iegādāties tālo gaismu asistentu, kas automātiski pārslēdz tālās gaismas.

Alumīnija krāsas moldingi automobiļa sānos izceļ A6 dinamiskās līnijas. 4,93 metru garā, 1,86 metru platā un 1,46 metru augstā auto izmēri gandrīz nav mainījušies. Neuzkrītoša šķautne uz bagāžas nodalījuma vāka, aizmugurējā bamperī iekļauta hromēta josla, kā arī plats difuzors un taisni izpūtēju uzgaļi veido jauno automobiļa aizmuguri. Ar LED tehnoloģiju aprīkotie divdaļīgie aizmugurējie lukturi ir ieguvuši jaunu dizainu: tie ir zemi un plati, un virzienā uz vidu sašaurinās. Ir pieejamas 13 virsbūves krāsas, tajā skaitā piecas ir jaunas.

Audi A6 salons ir plašs, interjers veidots ar precīzām un elegantām kontūrām, kā arī perfektā izpildījuma kvalitātē. Aizmugurējie sēdekļi sniedz izcilu komfortu un to L formas galvas atbalsti uzlabo vadītāja atpakaļskata redzamību. Aizmugurējos sēdekļus iespējams pasūtīt kā divus atsevišķus sēdekļus. Pateicoties vairākiem uzlabojumiem trokšņu līmenis īpaši nozīmīgās frekvencēs ir samazināts gandrīz divkārši.

Instrumentu panelim tagad ir augstāka izšķirtspēja un nedaudz izmainīts dizains. Neuzkrītošs hromētu virsmu pielietojums uzsver eleganto atmosfēru. Dekoratīvās uzlikas var izvēlēties arī no alumīnija vai koka.

Audi interjera dizaineri visas krāsas un materiālus ir harmoniski saskaņojuši. Standarta sēdekļu apdarē ir pieejami jauni materiāli, sporta sēdekļi ir pieejami arī Valcona ādas izpildījumā. Mīksti roku atbalsti durvīs uzlabo komfortu, bet integrētā galvas atbalsta sistēma samazina iespēju gūt traumas.

Īpaši dinamiskiem braucējiem Audi piedāvā S line sporta aprīkojumu - tas iekļauj 18 collu riteņus un sporta piekari, kas ir par 30 mm zemāka. Sporta sēdekļi un īpaši dekoratīvie elementi melno interjeru padara vēl ekskluzīvāku, bet ārieni papildina S line eksterjera komplekts. Savukārt Audi „exclusive” piedāvājums ir izveidots tieši luksusu cienošajiem Audi A6 pircējiem.

Viens no galvenajiem A6 panākumu iemesliem ir plašā dzinēju izvēle: seši benzīna un četri dīzeļa dzinēji ar četriem, sešiem vai astoņiem cilindriem un ļoti modernām FSI, TFSI un TDI tiešās iesmidzināšanas tehnoloģijām. To jauda uz priekšējiem vai visiem četriem riteņiem nonāk caur klasisku manuālo pārnesumkārbu, ērtu tiptronic vai ļoti taupīgu multitronic. Dzinēji ir ne tikai jaudīgi, bet arī ekonomiski - pateicoties dažādām izmaiņām, jauno A6 degvielas patēriņš ir krities par apmēram 15 procentiem, nesamazinot braukšanas baudu.

Mazākais benzīna motors ir ar turbīnu aprīkotais četrcilindru 2.0 TFSI, kas attīsta 125 kW (170 ZS) lielu jaudu. Spektra otrā galā atrodas spēcīgs V8 dzinējs - 4.2 FSI ar 257 kW (350 ZS). Ir pieejami arī divi jauni 2,8 litru V6 motori - pēc izvēles ar 140 kW (190 ZS) vai 162 kW (220 ZS). Abi izmanto inovatīvo Audi Valvelift System (AVS), kas regulē ieplūdes vārstu atvērumu, tādējādi palielinot griezes momentu un samazinot patēriņu. Vidējais patēriņš abiem 2.8 FSI ir tikai 8,2 (190 ZS, 6 pakāpju manuālā pārnesumkārba) jeb 8,4 litri (220 ZS, bezpakāpju multitronic) uz 100 kilometriem.

Īpaši pievilcīgs jaunpienācējs ir trīs litru V6 ar 213 kW (290 ZS) jaudu. Audi katram motoram izvēlās optimālāko komplektējumu, tāpēc 3.0 TFSI ir aprīkots ar kompresoru. Burts T tagad nenorāda vairs tikai uz izplūdes gāzu turbīnu, bet gan turbo motoru kā tādu. Kompresora tehnoloģija nepatērē vairāk degvielu, bet pateicoties īsajam ieplūdes ceļam nodrošina ārkārtīgi precīzu reakciju. Pilnais spēks ir pieejams jau pie zemiem apgriezieniem: no 2500 līdz 4850 apgr./min.

3.0 TFSI nokomplektēts ar tiptronic pārnesumkārbu un quattro pilnpiedziņu, nodrošina vilkmi, kas limuzīnu pāatrina līdz 100 km/h 5,9 sekundēs un beidzas tikai pie elektroniski ierobežotā maksimālā ātruma 250 km/h. Šāda veiktspēja pirms dažiem gadiem bija sasniedzama tikai ar astoņcilindru dzinējiem. Arī ar kompresoru aprīkotais V6 ir pārsteidzoši taupīgs: uz 100 kilometriem kombinētais patēriņš ir tikai 9,5 litri. Dinamikas un taupīguma kombinācija, ko sniedz 3.0 TFSI ir kārtējais piemērs Audi efektivitātes stratēģijai.

Arī A6 TDI dzinēji parāda, cik cieši Audi apvieno sportisku veiktspēju un taupīgumu. Tie saņem degvielu no vienmērīgi un klusi strādājošām common-rail sistēmām ar moderniem un zibenīgi reaģējošiem pjezoiesmidzinātājiem un iesmidzināšanas spiedienu 1800 bāri. 2.7 TDI tagad attīsta 140 kW (190 ZS), bet 3.0 TDI - 176 kW (240 ZS) lielu jaudu. Griezes moments abiem V6 TDI dzinējiem ir attiecīgi 380 un 450 Nm. Četrcilindru 2.0 TDI ar 215 kW (170 ZS) sagaidāms 2008.gada beigās.

Šādu izcilu rādītāju sasniegšanas pamatā ir stratēģisks inovatīvu tehnoloģiju pielietojums. Stūres pastiprinātāja sūknis strādā tikai pēc vajadzības, automobilim ripojot, ģenerators ražo vairāk enerģiju, tādējādi atslogojot dzinēju. Pazeminot piekari par 20 milimetriem, kā arī uzlabojot aerodinamiku, gaisa pretestības koeficients tika samazināts līdz 0,28.

Abi augstākie pārnesumi var tikt izmantoti ilgāk t.i. ir ar garākiem pārnesumiem. Visos Audi A6 ar manuālo pārnesumkārbu un vadītāja informācijas sistēmu, instrumentu panelī ir iespējams ieslēgt pārnesumu rādītāju, kas vadītājam uzrāda, kurš pārnesums dotajos apstākļos ir visekonomiskākais.

Pilnpiedziņas sistēma quattro ir pieejama visiem dzinējiem ar 140 kW (190 ZS) vai lielāku jaudu. Jaudīgākajiem automobiļiem quattro ir pamataprīkojumā. Tā ir jaunākā quattro versija, kas spēka sadalē nelielu priekšroku dod aizmugurējiem riteņiem. quattro piešķir Audi A6 izcilu braukšanas dinamiku, spēcīgu saķeri un pārliecinošu drošību. Normālos apstākļos 40 procenti no griezes momenta nonāk uz priekšējiem riteņiem, bet 60 - uz aizmugurējiem. Vajadzības gadījumā mehāniskais Torsen diferenciālis lielāko vilkmes daļu nogādā uz asi ar labāko saķeri - maksimāli 65 procentus uz priekšējo asi vai 85 procentus uz aizmugurējo.

Uzlabojot Audi A6 piekari, tika izvirzīti divi galvenie mērķi - palielināt komfortu un nesamazināt sportiskumu. Ar jauniem priekšējās ass amortizatoriem, kuriem ir palielināts diametrs un uzlabota vārstu sistēma Audi inženieri sasniedza abus mērķus.

Audi A6 var tikt aprīkots ar pneimatisko piekari adaptive air suspension, kas vadītājam adaptīvo amortizatoru raksturīpašības ļauj pielāgot trijās pakāpēs. Komplektā ar spēcīgākajiem dzinējiem nāk lielākas bremzes ar 17 collu diskiem. Kā opciju Audi piedāvā riepu spiediena rādītāju, kas darbojas bez nolietošanās un apkopes. Alternatīvi ir pieejami speciāli "run-flat" riteņi, ar kuriem pat pēc spiediena zušanas iespējams veikt 50 kilometru garu ceļu.

Lai nodrošinātu drošāku braukšanu, Audi ievieš jaunu palīgsistēmu - Audi side assist, kas vadītājam palīdz mainīt joslas, ja ātrums pārsniedz 30 km/h. Sistēmas radarsensori atpazīst citus automobiļus līdz pat 50 metru attālumam un, ja joslas maiņa varētu būt bīstama, brīdina vadītāju ar gaismas signālu pie attiecīgā ārējā spoguļa. Palīgsistēmu klāsts sevī ietver arī joslas ieturēšanas asistentu Audi lane assist, radara atbalstīto adaptive cruise control, kas A6 pielāgo priekšā braucošā automobiļa ātrumam, un Audi parking system advanced ar atpakaļskata kameru.

Vadības sistēma MMI jau kopš savas debijas 2002. gadā ir paraugs perfektai vairāku funkciju kontrolēšanai. Audi A6 ir aprīkots ar jaunāko MMI paaudzi, ieskaitot progresīvāko versiju MMI Navigation plus. Pamatuzbūve ar centrālo vadības pogu un lielajām izvēlnes pogām ir palikusi nemainīta. Papildus vadības svira (joystick) uz centrālās pogas intuitīvo MMI Navigation plus padara vēl ērtāk lietojamu.

MMI Navigation plus ir augstākās klases risinājums. Aprīkojumā ir iekļauts kombinēts CD/DVD/navigācijas disku dzinis, kā arī cietais disks ar 40 GB ietilpību, ko var izmantot MP3 un līdz pat 5000 adrešu saglabāšanai.

Arī 7 collu augstās izšķirtspējas displejs ir jauninājums - attēls saglabā augstu kontrastu un izcilu asumu pat neizdevīgos gaismas apstākļos. Ar to savietojamā TV opcija perfektā kvalitātē spēj uztvert arī digitālus kanālus (DVB-T).

Navigācijas sistēmā vēl viena inovācija ir skats no putna lidojuma, kas parāda detalizētu topogrāfisku reljefu, kā arī ievērojamāko ēku trīsdimensionālus attēlus. Ar uzstādījumu, piemēram, salona temperatūras mainīšanu, saistīta informācija vairs neaizņem visu ekrānu, bet tiek uzrādīta nelielā lodziņā ekrāna malā.

Lielākā daļa jauninājumu, ko ieguvis Audi A6, ir sastopami arī divos citos modeļos: daudzpusīgajā Audi allroad quattro un dinamiskajā Audi S6.
Audi A6 allroad quattro pieejams ar jauno 213 kW (290 ZS) 3.0 TFSI vai ar vienu no abiem uzlabotajiem V6 TDI dīzeļdzinējiem. Zem Audi S6 motora pārsega atrodas V10 spēka agregāts, kas attīsta 320 kW (435 ZS) lielu jaudu. Sporta modelī galvenās izmaiņas ir interjera un eksterjera detaļās.

Uzlabotais Audi A6 pie dīleriem būs pieejams no 2008. gada oktobra vidus. Neskatoties uz apjomīgajiem jauninājumiem, sākuma cenas paliek gandrīz nemainīgas: Vācijā bāzes cena Audi A6 sedanam ar 2.0 TFSI dzinēju ir 34 200 EUR. Cena Latvijā daudz neatšķirsies un būs zināma jau nākamnedēļ.
 
Visi komentāri
 
260758. viesis 15.augusts 2008 11:35
0 0 Atbildēt

wott tas buus iists monstrs:Četrcilindru 2.0 TDI ar 215 kW (170 ZS) sagaidāms 2008.gada beigās.

:)

260759. viesis 15.augusts 2008 11:46
0 0 Atbildēt

Vajadzētu šitos Aidi PR cilvēkus pie lielā zvana piekārt par maldinošu un nepierādāmu ziņu sniegšanu. Vissportiskākais? Ka ne tā. Vismietpilsonīgākais gan!

Drīz, drīz..varbūt jau pavasarī iznāks ilggadējā klases līdera jaunā paaudze un sakaus šito audi lupatās.

260760. viesis 15.augusts 2008 12:17
0 0 Atbildēt

Auto labs, bet garlaicīgs, kā arī šis raksts. Kā jau visi reklāmraksti. Pārtulkot bukletu jau nav tas pats, kas uzrakstīt kaut ko sakarīgu, vai ne?

260821. viesis 18.augusts 2008 14:32
0 0 Atbildēt

Nu gan pārsteidza - BMW 2.0 litru dīzelis ar 170 ZS ir pieejams jau vairāk kā gadu, bet "tehnoloģiski pārakajiem" tikai gada beigās. Nu baigie sportisti.

Ieteikums: varbūt vieglāk būtu vienkārši ieskenēt reklāmas bukletu, nevis to pārdrukāt...

260847. viesis 19.augusts 2008 10:49
0 0 Atbildēt

Raksta autors apakšā varēja parakstīties :)

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 19

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

Porsche pirms termiņa izbeidz 718 modeļa pārdošanu Eiropā 11

Par iemeslu modeļa izņemšanai no konfiguratora kļuva neatbilstība Eiropas kiberdrošības likumam. Lasīt vairāk

 

Vācijas autotirgus martā: elektriskie ar gandrīz 29% kritumu 17

Eiropas lielākajā jauno automobiļu tirgū 2024. gada marts izrādījies ne tas veiksmīgākais, sāpīgāko kritumu piedzīvojot pilnībā elektrisko auto segmentam. Lasīt vairāk

 

Atvadas no 10 cilindru motora - Lamborghini Huracan STJ desmit vienībās (+ FOTO)

Lamborghini izgatavos desmit ekskluzīvā superauto Huracan STJ eksemplārus, veltot tos atvadām no V10 motora, kas bija pamatā Huracan saimes panākumiem desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti