Uzsāk Slāvu maģistrālā kustības mezgla būvniecību 6

15.augusts 2008 11:40

Šonedēļ Rīgā uzsāk Slāvu maģistrālā kustības mezgla būvniecību, kas ietver Slāvu dzelzceļa pārvada paplašināšanu, ierīkojot jaunas 8 braukšanas joslas, un trīs līmeņu satiksmes mezgla izbūvi pašreizējā Slāvu rotācijas apļa vietā.

Slāvu maģistrālais kustības mezgls pēc sarežģītības un darba apjoma ir vēl nebijuša mēroga satiksmes infrastruktūras objekts Latvijā.

„Būvniecības mērķis ir izveidot drošu, videi draudzīgu un ērtu transporta sistēmu, kas nodrošinās Rīgas pilsētas attīstību, paaugstinot satiksmes drošību, paplašinot un sakārtojot maģistrālo ielu tīklu. Slāvu maģistrālais kustības mezgls savienos Dienvidu tiltu ar Austrumu maģistrāli un uzņems galvenās tranzīta plūsmas, sniedzot iespēju ērti apbraukt pilsētas centru un nokļūt ostas virzienā, kā arī veidos izeju uz VIA Baltica,” stāsta Rīgas domes Satiksmes departamenta direktors Edgars Strods, „Pašreizējā Slāvu rotācijas apļa un arī dzelzceļa pārvada caurlaides spējas ir izsmeltas un neatbilst esošajam transporta pieprasījumam. Slāvu dzelzceļa pārvada paplašināšana un trīslīmeņu mezgla izbūve pašreizējā Slāvu apļa vietā ir būtiska gan rīdzinieku dzīves kvalitātes uzlabošanai, gan satiksmei starp Rīgu un citām Latvijas pilsētām”.


Attēlā redzams Slāvu rotācijas aplis 2011.gadā pēc pārbūves par trīslīmeņu satiksmes mezglu.

Šonedēļ jau ir uzsākti būvdarbu zonas aprīkošanas darbi. Saskaņā ar līgumu starp Rīgas domi un AS „Dienvidu tilts” jaunā maģistrālā kustības mezgla būvniecība Daugavas labajā krastā ir jāpabeidz 2011.gadā.

Slāvu maģistrālā kustības mezgla būvniecību atklāta starptautiska konkursa rezultātā veic AS „Dienvidu tilts”. AS “Dienvidu tilts” apvienojušās sešas vadošās Latvijas celtniecības kompānijas: SIA “Skonto būve”, a/s “Latvijas tilti”, a/s “BMGS”, SIA “Tilts”, SIA “Rīgas tilti” un SIA “Viadukts”.

„Izaicinājums uzlabot satiksmes organizāciju Rīgā nebeidzas ar jaunā Dienvidu tilta pār Daugavu pabeigšanu. Slāvu astoņu joslu dzelzceļa pārvads un Slāvu ielas rotācijas apļa trīs līmeņu šķērsojums būs vēl nebijuša vēriena un sarežģītības transporta kustības mezgla risinājums, kura izbūve, salīdzinājumā ar paša Dienvidu tilta būvniecību, būs daudz darbietilpīgāka un komplicētāka, jo būvniekiem būs jāstrādā nepārtraucot auto un dzelzceļa transporta satiksmi vienā no dzīvākajiem satiksmes mezgliem. Pilsēta attīstās un arvien augošā satiksmes intensitāte prasa jaunu, radošu un inovatīvu  pieeju, kā arī drosmīgu risinājumu,“ uzsver būvniecības ģenerāluzņēmēja AS „Dienvidu  tilts“ padomes priekšsēdētājs Guntis Rāvis.

Viņš informē, ka trīs līmeņu satiksmes mezgls patreizējā Slāvu rotācijas apļa vietā tiks izbūvēts ar astoņām estakādēm. Tās savienos Daugavas Dienvidu šķērsojuma trasi ar Rīgas nozīmīgākajām transporta maģistrālēm Daugavas labajā krastā — Lubānas, Krustpils, Dārzciema un Piedrujas ielu. Vienlaicīgi tiks uzsākta arī Slāvu dzelzceļa pārvada paplašināšana, pašreizējo 4 braukšanas joslu vietā izbūvējot pārvadu ar 8 joslām. Projekta ietvaros tiks veikti arī komplicēti inženierkomunikācijas rekonstrukcijas darbi — gāzes apgādes, elektroapgādes, apgaismojuma, ūdensvada, siltumtrases, ielu lietus ūdens kanalizācijas un citu tīklu rekonstrukcija. Būvdarbi ir plānoti tā, lai nepārtrauktu ne dzelzceļa, ne autotransporta satiksmi. Tāpēc, pārbūvējot Slāvu dzelzceļa pārvadu, vispirms tiks uzbūvēts jauns četru braukšanas joslu Slāvu dzelzceļa pārvads. To pabeidzot un sākot ekspluatāciju, esošo (veco) pārvadu demontēs, lai varētu būvēt otro jaunā pārvada kārtu ar vēl 4 joslām.

Pēc pārbūves Slāvu dzelzceļa pārvads būs 197 metrus garš un 31 metru plats ar 8 braukšanas joslām, t.i., vairāk kā divas reizes platāks nekā šobrīd. Uz pārvada paredzēta arī gājēju ietve un veloceliņš katrā virzienā, kā arī 4 lifti gājēju un invalīdu ērtībai.

Jaunajam trīslīmeņu satiksmes mezglam patreizējā Slāvu rotācijas apļa vietā būs astoņas estakādes. Estakāžu kopējais garums būs 3,5 kilometri, bet kopējā platība — lielāka nekā 36 tūkstoši kvadrātmetru (salīdzinot – šobrīd izbūvētās Dienvidu tilta estakādes pie Krasta ielas ir 24,6 tūkstoši kv.m). Dzīvojamo māju tuvumā uz estakādēm paredzēts uzstādīt prettrokšņa sienas.

Ielu, dzelzceļa pārvada, trīslīmeņu šķērsojuma estakāžu, gājēju un velosipēdistu ceļu kopplatība būs vismaz 117 tūkstoši kvadrātmetru. Salīdzinot, tā ir aptuveni 29 futbola laukumu platība. Izbūvējot jauno Slāvu maģistrālo kustības mezglu, tiks veikti arī komplicēti inženierkomunikācijas rekonstrukcijas darbi- kopumā 50 kilometru garumā. Būvniecības procesā plānots izmantot aptuveni 46 000 m3 betona. Salīdzinājumam — šāda betona daudzuma pārvešanai vienlaicīgi ir nepieciešamas apmēram 11 270 desmittonnīgās kravas automašīnas. Tāpat paredzēts izmantot 46 000 tonnu dažādu veidu asfaltbetona. Salīdzinājumam- ja pārvestu šādu asfaltbetona daudzumu vienlaicīgi ar 30-tonnīgajām kravas mašīnām, tad rinda no apmēram 1500 automašīnām veidotu vairāk kā 25 kilometrus.

Turpinot Daugavas Dienvidu šķērsojuma maģistrālo pievedceļu būvniecību, bez jaunā Slāvu maģistrālā kustības mezgla Daugavas labajā krastā šogad tiks rīkots atklāts konkurss arī par jaunu automaģistrāļu jeb Zemgales virziena maģistrālā kustības mezgla būvniecību Daugavas kreisajā krastā. Daugavas Dienvidu šķērsojuma maģistrālie pievedceļi kopā ar ar 2008.gadā ekspluatācijā nododamo Daugavas Dienvidu tiltu panāks būtisku satiksmes atslogošanu pār esošajiem Daugavas tiltiem Rīgā. 

Aicinām sekot līdzi informācijai Rīgas domes Satiksmes departamenta mājas lapā, kur arī turpmāk vēl plašāk informēsim par paredzēto Daugavas Dienvidu šķērsojuma maģistrālo pievedceļu būvniecību.
 
Visi komentāri
 
260771. viesis 15.augusts 2008 13:23
0 0 Atbildēt

Vispirms cilvēkus apžilbina (sastūķē batonus), ka tas ir kautkas ĀRKĀRTĪGI sarežģīts un NENORMĀLI kruts, lai pēctam nekaunīgi paprasītu lielu, lielu nāsīs iešņaucamu naudu. Pilna pasaule ar tādiem veņģeļiem un speciālistiem, kas to kvalitatīvi mācētu uzbūvēt. Bet mums vajadzēs maksāt lielu naudu, lai vietējie dunduki uz n-tajām kļūdām mācītos un pārtaisītu. Jā un, protams, jāatceras LABA samaksa par darbu, par pareizo filmu izmantošanu un valdošās biznesa kopienas pakalpojumiem.

260773. viesis 15.augusts 2008 13:34
0 0 Atbildēt

Nesen palūrēju filmu par Millau viaduktu. TUr tika sasniegti varāki pasaules rekordi būvniecībā un tas nemaksāja tādus milardus... Skumji.

Mūsējais tiks tikai ar vienu rekordu tajā grāmata - ar nepamatoti augtstāko cenu

260791. viesis 15.augusts 2008 17:03
0 0 Atbildēt

njā tikai tur tik maz mašīnas kā tai zīmējumā paredzēts būs varbūt svētdien 6 no rīta :)))

260792. viesis 15.augusts 2008 18:46
0 0 Atbildēt

allaž fascinē šo te būvnieku īapšība veidot šadus te objektus kā pilnībā no parējās infrastruktūras atrautus objektus.

šajā sakarā jautājums..

kāde jēga būvēt milzīgu 4 joslu ceļu kas savieno krustpils un pierujas ielu..ja šo iebu sākumos un beigās ir tikai pa 1 brauktuvei katrā virzienā? tas pats zelta tilta pardaugavas pusē..

un vēl izntersanti...cik zināms šim te tiltam garantija bija 2-3 gadi..tātad uz tā faktisko ieviešanu ekspluotācijā, garantija jau būs cauri:) Manuprāt to tika mūsu nolādētajā valstī var izbīdīt cauri..

260801. viesis 17.augusts 2008 18:32
0 0 Atbildēt

Kas mums liels, tas citur mazs mērogs :)

Skaiti skati:

local.google.com/?ie=UTF8&t=k&...07763,0.014462

Vairāk info:

en.wikipedia.org/wiki/Stack_interchange

260802. viesis 17.augusts 2008 18:33
0 0 Atbildēt

google mapam jābūt arī daļai aiz komata.

Kāds tiešs links uz attēlu:

members.cox.net/mkpl/interchange/105-110big.jpg

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

iAuto lietotāja tests: kompaktais SUV "Škoda Karoq" 1

Portāla iAuto.lv lietotājs un foruma biedrs Rupucs dalās savos iespaidos pēc testa brauciena ar jauno "Škoda Karoq" kompakto apvidus automobili. Lasīt vairāk

 

iAuto testē pavisam jauno "Škoda Karoq" (+ video) 20

Portāls iAuto.lv izmēģina jaunāko "Škoda" modeli - kompakto apvidus auto "Karoq", kas pirmo reizi Latvijā ieradies vien pirms pāris dienām. Testa auto ar jauno 1.5 TSI 150 ZS benzīna dzinēju. Lasīt vairāk

 

Jaguar E-PACE viesojas Rīgā (+ video; foto)

Latvijā ir ieradies Jaguar E-PACE un tas būs apskatāms Rīgā, Jaguar autocentrā Dārzciema ielā 60a tikai trīs dienas – no 17.-19. oktobrim. Lasīt vairāk

 

Palīdzība īstā brīdī (+ video) 6

Redzēdams, ka divas mazas meitenes iestrēgušas blīvas satiksmes vidū, autobusa vadītājs aptur savu spēkratu un dodas bērniem palīgā. Lasīt vairāk

 
 

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti