Pēdējā šāgada motošoseja Biķerniekos

 
27.augusts 2008 9:22

Ar latviešu un lietuviešu motošosejas meistaru spēkošanos šosvētdien noslēdzās sezonas pēdējā sacīkste Rīga TT 2008.

Šķiet kāda augstāka vara iejaucās debesu mašinērijā un labākie Baltijas motošosejas braucēji varēja pilnībā parādīt savu meistarību Latvijas un Baltijas čempionāta posmā Riga TT 2008 Biķerniekos. Dažādu apstākļu dēļ neieradās daži Polijas un Igaunijas braucēji, bet tas nebūt nemazināja cīņu spraigumu trasē.



Sacensības atklāja šobrīd vismasveidīgāko – ceļa motociklu klašu brauciens , kurā dalību ņēma arī divtaktu 125 un 250 braucēji. Kā jau ierasts, šosezon toni nosaka latviešu un lietuviešu braucēji. Diemžēl jāatzīst, ka mājas trases priekšrocības netika izmantotas un goda pjedestāla augstākos pakāpienus aizņēma Vaidas Urbietis C 1200 klasē un Danas Putra C 600 klasē. Līdzās uzvarētājiem stājās Edgars Ķesteris un Uģis Apse C 1200 klasē un Artūrs Ivanovs un Ivars Kazāks C 600 klasē. Mazskaitlīgajā divtaktnieku klasē nesastapa konkurentus Tāls Meļķis ar Aprilia 250 un Kaspars Svīkulis ar Yamaha 125. Interesants fakts, ka dalību 125 cc ņēma arī Kaspars Brigzna, kas vairāk  pazīstams kā viens no skūteru motošosejas līderiem. Kaspars startēja ar 70 gadu beigu šosejas Minsk motociklu, ar kuru šosezon braukts arī Eiropas čempionātā klasiskajiem motocikliem Zviedrijā. Pēc finiša gandarījums un apziņa, ka arī antīka tehnika, pareizi sagatavojot ir spējīga veikt pilnu sacīkšu distanci.

Apvienotais B 600 un B 1200 klašu brauciens tikai vairāk iezīmēja latviešu un lietuviešu dueļus šajā pasākumā. B 1200 klasē šosezon pēc neapšaubāmā favorīta Gata Caunes kritiena ievada sacīkstē Kauņā Latvijai nav sava pārstāvja. Pjedestāls – Urbietis, Pilkonis, Miliunas. Tieši šajā klasē notika KTM RC8 superbaika debija Biķerniekos . Motocikls gan bija pilnīgi jauns un neiebraukts, tāpēc izņemot futūristisko dizainu ne ar ko neizcēlās. B 600 skatītājus nepārtraukta sasprindzinājumā turēja pieredzējuša Vjačeslava Kanajeva un sezonas līdera Renāra Lucava divcīņa. Distances beigu daļā ātrāks tomēr izrādījās Lucavs un svinēja pelnītu uzvaru sacīkstē. Visus 16 apļus braucot pa trešo vietu un  nesagaidot līderu kļūdas riņķoja Kaspars Sīlis. Agra Šipkova retā parādīšanās motošosejas trasē beidzas sprīdi aiz goda pjedestāla – ceturtais. Māris Krakops finišē sestajā vieta, apsteidzot Andi Bulānu, kura Suzuki radās tehniska rakstura problēmas.

Sacensību kulminācija – Superbike un Superstock 600 brauciens. Favorīts ir Dainis Liņķis, kuram nopietnu pretsparu gatavs dot igaunis Maksims Vaino. Par igauņa nodomu nopietnību liecina fakts, ka jau kopš ceturtdienas tiek dzīvots Biķerniekos … Pirmie 10 apļi paiet elpu aizraujoša cīņā, ritenis ritenī sāncenši brauc līkumoto trasi un Vaino ir līderis. Ciešā sekošana noved pie nelielas kļūdas un Dainis atpaliek. Tomēr 20 apļu distancē ir svarīga arī tehnikas sagatavošana, un par prieku daudzajiem līdzjutējiem „ozola” tribīnē, igauņa motocikls sāk izdot jocīgas skaņas un zaudē ātrumu, kas ļauj pēdējos apļos uzvaru izcīnīt Dainim Liņķim. Savu divcīņu no iepriekšēja brauciens turpina arī Renārs Lucavs un Vjačeslavs Kanajevs jau Superstock 600 klasē. Un atkal par nieka 0.417 sek(!) uzvaru izrauj Lucavs. Kaspara Sīļa braucienu pēc drošas trešās vietas pārtrauc kritiens.

Sacensības kuplināja arī retromotociklu brauciens, kur dalību ņēma vairāki  motosporta vecmeistari. Savukārt jaunajiem motorestauratoriem tā bija unikāla iespēja izbraukt leģendāro Biķernieku motoapli.

Tāls Meļķis
LaMSF Motošosejas komisijas vadītājs
 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti