Daudzstāvu vai pazemes autostāvvietas ir tikai viens no risinājumiem, kā palielināt stāvvietu skaitu. Tas ir dārgs un laikietilpīgs ilgtermiņa ieguldījums, bet vai tas ir vienīgais veids, kā nodrošināt nepieciešamās stāvvietas klientiem, darbiniekiem un pilsētas iedzīvotājiem kopumā?
Korejiešu kompānija DYSMART jau vairākus gadus ražo vertikālas rotējošas autostāvvietu sistēmas- SmartParking. Ražotāja oficiālais pārstāvis Latvijā SIA „C5-Projekts” skaidro, ka stāvvietu sistēmas ļauj 2 automašīnu vietā vertikāli novietot līdz pat 14 automašīnām. Ar SmartParking var racionāli izmantot mazus zemes gabalus un paplašināt esošas autostāvvietas.Kam izdevīgi?
Konstrukcijas galvenā prioritāte ir neliels izmērs un ātra uzstādīšana. SIA „C5-projekts” direktors Artūrs Freimanis uzskata, ka šis ir efektīvs veids, kā risināt autostāvvietu nepietiekamību pilsētā. Šaurie namu pagalmi un nelieli zemes gabali pilsētas centrā, kur var novietot 4-5 automašīnas, var būt izmantoti daudz lietderīgāk, palielinot autostāvvietu skaitu pat 7 reizes.Tāpat arī jaunos projektos- dzīvojamajās mājās, tirdzniecības un biroju centros būtu jāizvērtē, cik izdevīga ir apakšzemes vai daudzstāvu autostāvvietas būvniecība, salīdzinot ar vertikāli rotējošo autostāvvietu sistēmu.
Jā Latvijā patiešām zemes trūkst :)