Pirmajā pusgadā noslēgti OCTA standartlīgumi par 25,4 milj. latu 2

 
1.septembris 2008 10:38

Šogad pirmajā pusgadā nopelnīto OCTA prēmiju apjomi sasnieguši 25,4 miljonus latu, savukārt apdrošināšanas atlīdzību bruto izmaksu summa par ceļu satiksmes negadījumos nodarītajiem zaudējumiem jau sasniegusi 21,5 miljonus latu.

Tomēr, neskatoties uz to, ka lielai daļai apdrošinātāju ir izdevies samazināt zaudējumus un pat gūt peļņu, OCTA apdrošināšanas nozares darbības peļņas – zaudējuma aprēķina kopsavilkuma tehniskais rezultāts ir negatīvs – 1,8 miljoni latu, kas ir gandrīz par 300 tūkstošiem latu vairāk nekā pērn šajā pašā laika posmā.

Kopš šī gada 1.jūnija stājās spēkā vairākas izmaiņas likumdošanā, saskaņā ar kurām tika atvieglota OCTA līgumu slēgšana un atcelta prasība obligāti līdzi vadāt OCTA un pēc pieprasījuma uzrādīt Ceļu policijai.

Pirmajā pusgadā ar likumu noteiktie obligātie atskaitījumi (Ceļu satiksmes negadījumu novēršanas un profilakses fondā – daļa no šiem līdzekļiem tiek izlietota ceļu satiksmes drošības sociālo kampaņu organizēšanai  un Garantijas fondā) veidoja 1,55 milj.latu. Turpina pieaugt maksājumu apjomi pārapdrošinātājiem, kas šogad sešos mēnešos bija 7,16 milj.latu.

Juris Stengrevics, Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) valdes priekšsēdētājs: „Šogad pirmajā pusgadā OCTA prēmiju apjomi ir pieauguši par 63,6%, kas ir viens no straujākajiem pieaugumiem pēdējo piecu gadu laikā. Bruto izmaksātās atlīdzības pieaugušas par 56.9%. Prēmiju straujais pieaugums ir tiešā veidā saistīts ar inflācijas rādītāju kāpumu, kas gadu no gada ievērojami sadārdzina izmaksājamās atlīdzības, kā arī apdrošinātāji visticamāk savlaicīgi gatavojas izmaiņām atlīdzību limitos, kas stājas spēkā no 2009.gada.

Kā pozitīva tendence jāmin, ka lielākajai daļai apdrošinātāju izdevies samazināt zaudējumus un pat gūt peļņu. Salīdzinoši ar pērno gadu gandrīz visiem apdrošinātājiem izdevies uzlabot savus finansiālos pusgada rādītājus. Tai pat laikā jāatzīst, ka kopējie OCTA zaudējumi, salīdzinot ar 2007.gada 1.pusgadu, turpina pieaugt un ir pieauguši par 300 000 tūkstošiem latu, sasniedzot 1,8 miljonus latu.”

Šobrīd OCTA tirgū darbojas jau 10 apdrošināšanas sabiedrības: „Baltijas Apdrošināšanas Nams”, „BTA”, „BALTA”, „BALVA”, „Baltikums”, „ERGO Latvija”, „Gjensidige Baltic”, „IF Latvia”, „SEESAM Latvia” un arī jaunpienācējs „Nordicia Apdrošināšana”.

Divos mēnešos jau noslēgtas 2700 e-polises

OCTA var iegādāties divos veidos: klātienē pie apdrošinātāja un ar distances saziņas līdzekļiem (e-polise). Abos šajos gadījumos no šī gada 1.jūnija OCTA ir derīga bez apdrošināšanas polises tradicionālās zaļās veidlapas formas. Atšķirībā no agrākās polises internetā slēgšanas kārtības, e-polise stājas spēkā uzreiz pēc elektroniska apstiprinājuma no apdrošinātāja saņemšanas.

Saskaņā ar LTAB datiem kopš šī gada jūnija divos mēnešos noslēgti jau gandrīz 2700 standartlīgumi, izmantojot distances saziņas līdzekļus, jeb tā dēvētās OCTA e-polises. Tiek prognozēts, ka OCTA e-polišu popularitāte tuvākajos mēnešos turpinās pieaugt līdz ar sabiedrības informētību.

J. Stengrevics: „Pēc pirmo divu mēnešu darbības var secināt, ka „e-polise” ir jau iekarojusi stabilu nišu, līdz ar to var prognozēt, ka tās popularitāte nākošajos mēnešos tikai pieaugs līdz ar sabiedrības informētību un apdrošinātāju aktivitātēm.”

Interesanti, ka visaktīvāk OCTA e-polises tiek iegādātas darba dienās, it sevišķi pirmdienās, savukārt brīvdienās noslēgto līgumu, izmantojot distances saziņas līdzekļus, skaits strauji sarūk.

Slēdzot e-polisi, LTAB iesaka ņemt vērā vairākus padomus: no apdrošinātāja saņemto apstiprinājumu ieteicams izdrukāt un saglabāt (lai neaizmirstu OCTA derīguma termiņu, apdrošinātāja datus, ko nepieciešams norādīt, piemēram, aizpildot Saskaņoto paziņojumu), apdrošināšanas līgumu datu esamību centrālajā datu bāzē ikviens paša drošībai var pārbaudīt www.ltab.lv, bet dodoties ar transportlīdzekli uz ārzemēm vienmēr līdzi ņemt OCTA polisi. Tas ir cilvēku drošībai un sirdsmieram, jo iepriekš nevar paredzēt visas situācijas, kādās var nokļūt ārvalstīs, un kurā brīdī ir nepieciešams uzrādīt polisi.

Šoferi līdzi var nevadāt OCTA veidlapas, uzlīmes netiek izsniegtas vispār

No šī gada 1.jūnija visi noslēgto OCTA standartlīgumu dati atrodas centrālajā datubāzē (pārrauga un administrē LTAB), ko izmanto arī Ceļu Policija, lai pārliecinātos par OCTA esamību konkrētajam transportlīdzeklim. Pateicoties tam, autovadītājs pēc izvēles var vadāt vai arī nevadāt OCTA veidlapu līdzi, jo Ceļu Policija var pārliecināties, vai konkrētajam transportlīdzeklim ir OCTA, izmantojot datubāzes datus.

Kā obligāta prasība ir atcelta speciālās uzlīmes uz transportlīdzekļa priekšējā loga (uzlīmes netiek izsniegtas).
Savukārt iegādājoties OCTA klātienē pie apdrošinātāja, tiks izsniegts OCTA standartlīgums - dokuments, kas var nebūt ierastās zaļās veidlapas formātā. Turklāt jau no nākamā gada 1.janvāra standartlīguma vienotās zaļās veidlapas netiks vispār vairs izplatītas, bet to vietā būs derīgs apdrošinātāju izsniegts dokuments, kas apliecina polises iegādi. Obligātā informācija un datu apjoms, kas jāiekļauj dokumentā, tiek noteikts centralizēti – katra apdrošinātāja ziņā ir tikai dokumenta forma.

Iepriekš minētās izmaiņas attiecas tikai uz OCTA standartlīgumiem (nevis Zaļajām kartēm un robežlīgumiem).
 
Visi komentāri
 
261189. viesis 1.septembris 2008 12:09
0 0 Atbildēt

plā, nu ko var drist par tiem mistiskajiem zaudējumiem :|

pārapdrošinātājus vispār varēja nepieminēt..... vienkārši ja pieaug abarots, tad pieaug pāapdrošināšana - apdrošinātāji vienkārši nedrīkst visu risku atstāt sev, daļa ir obligāti jāpāraprošina

tirgū ir veseli 10 spēlētāji, kas to vien domā, kā varētu noraut podā pēc iespējas vairāk piķa :? da kui! viņi jau sen būtu aizklapējušies ciet, ja reālā situācija atbilstu reklamētajiem skaitļiem....

261201. viesis 1.septembris 2008 16:07
0 0 Atbildēt

1) Polisi līdzi var nevadāt, bet CP tik un tā prasa.

2) Ja tagad standartlīgums vienotā formā vairs nav, tad kiā būs braucot uz ārzemēm? Jāved līdz notariāli apstiprināts tulkojums?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 34

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

Pilnīgi jaunais C3 Aircross sola pievilcīgas cenas (+ FOTO) 2

Citroën ir atklājis pirmos pilnīgi jaunā C3 Aircross attēlus. C3 Aircross un C3 hečbeku vieno dizaina identitāte, solījums par salona telpu un komfortu, kā arī ambīcijas satricināt tirgu ar ārkārtīgi konkurētspējīgām cenām. Abi modeļi ir balstīti uz Smart Car platformas, kas nodrošina daudzpusīgu dzinēju pieejamību un efektivitāti izmaksu ziņā. Lasīt vairāk

 

Briškens: Latvijā ceļu drošības infrastruktūras investīcijām ir kritiska nozīme 1

Latvijā biežākie smago ceļu satiksmes negadījumu veidi uz valsts ceļiem ir saistīti ar sadursmēm, tāpēc ceļu drošības infrastruktūras investīcijām ir kritiska nozīme, un tā noteikti saglabāsies kā prioritāte no Satiksmes ministrijas (SM) puses, ceturtdien ikgadējā Latvijas ceļu nozares konferencē sacīja satiksmes ministrs Kaspars Briškens (P). Lasīt vairāk

 

Auto asociācija piedāvā risinājumu auto servisu legālas darbības veicināšanai 13

Katru gadu valsts budžets zaudē aptuveni 200 miljonus eiro, ko rada "ēnu tirgus", kas valda auto servisu nozarē. Tāpēc, lai veicinātu auto servisu legālu darbību, augstāku pakalpojumu kvalitāti un veicinātu nodokļu maksājumus, Auto asociācija rosina Latvijā ieviest autoservisu brīvprātīgas sertificēšanas sistēmu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti