CSDD: Jaunas prasības profesionālajiem autobusu vadītājiem 16

 
3.septembris 2008 13:53

Turpmāk Latvijā tiks noteiktas jaunas prasības profesionālajiem autobusu vadītājiem, iegūstot un uzturot visu D kategoriju vadītāju kvalifikācijas. No 2008.gada 10.septembra Eiropas Savienības valstīs, arī Latvijā, tiek ieviesta ES Direktīva, kas nosaka izmaiņas kvalifikācijas prasībās profesionālajiem autobusu vadītājiem.

Profesionālajiem autobusu vadītājiem, iegūstot D1, D1E, D vai DE kategorijas vadītāja kvalifikāciju, būs jānokārto paplašināti eksāmeni: teorētiskais un praktiskās braukšanas eksāmens. Teorētiskajā eksāmenā, papildus satiksmes noteikumiem, topošajiem pasažieru pārvadātājiem tiks pārbaudītas zināšanas par, piemēram, darba un atpūtas laika sadalījumu, pasažieru pārvadāšanas normatīvajiem aktiem, robežu šķērsošanas formalitātēm u.tml.

Bet braukšanas eksāmens tiks pagarināts līdz 1.5 stundai. Ja pārbaudījums tiks nokārtots sekmīgi, iegūtā kvalifikācija vadītāju apliecībā tiks atzīmēta kods „95”. Tas nozīmēs, ka autobusu vadītājs drīkstēs pārvadāt pasažierus visās ES dalībvalstīs.

Lai sagatavotos eksāmeniem, papildus apmācība autoskolā nebūs obligāta. Profesionālās darbības veikšanai nepieciešamās zināšanas vadītāji varēs apgūt pašmācības ceļā vai brīvprātīgi apmeklējot autoskolu, vai citu apmācības iestāžu piedāvātos kursus.

Pēc profesionālās vadītāja kvalifikācijas iegūšanas reizi 5 gados autobusu vadītājiem būs jāapmeklē regulārās apmācības kursi 35 stundu apjomā. Eksāmenu kārtošana kursu beigās nav paredzēta.

Savukārt vadītāji, kas D kategorijas vadītāja kvalifikāciju ieguvuši pirms 2008.gada 10.septembra, varēs turpināt strādāt kā profesionāli autobusu vadītāji. Bet arī viņiem līdz 2013.gada 10. septembrim būs jāiziet iepriekšminētie regulārās apmācības kursi un jāturpina tie apmeklēt ne retāk kā reizi 5 gados.

Autovadītāji, kas ar pasažieru pārvadājumiem nenodarbosies profesionāli, līdzīgi kā iepriekš varēs saņemt D kategoriju vadītāju kvalifikāciju. Šajos eksāmenos izmaiņas nav paredzētas.

Jāpiebilst, ka no nākamā gada septembra līdzīga kārtība tiks ieviesta, iegūstot un uzturot visu C kategoriju vadītāju kvalifikācijas.

CSDD Sabiedrisko attiecību daļa
 
Visi komentāri
 
261274. viesis 3.septembris 2008 14:15
0 0 Atbildēt

ar ko atšķiras profesionāls autovadītājs no neprofesionāla, un via neprofesionalis ik pa laikam tagad nevarēs vairs reizi nedēļā pavadāt tūristus pa rīgu Un kā tie notiekumu attiecas uz C1?

261275. viesis 3.septembris 2008 14:28
0 0 Atbildēt

un autobusu vadītāji, kad apjēgs, ka viņi nedrīkst pārsniegt atļauto braukšanas ātrumu? kas tad tagad darās latvijas ceļos? skaties atpakaļskata spogulī un brīnies, cik ātri tuvojas autobuss aizmugurē? mans ātrums bija 90 km/st. tikai igauņiem autobusa pasažieri ir piesprādzējušies ar drošības jostām. kas notiek ar pasažieriem latvijas autobusa avārijas gadījumā? piemēram šoferim sirdstrieka un šis nomirst pie stūres?

261279. viesis 3.septembris 2008 17:09
0 0 Atbildēt

To Sandis

1. Ar [95] kodu vadītāja apliecībā

2. Nevarēs

3. Uz C1 attiecas sākot ar 2009. gada 10. septembri.

261318. viesis 5.septembris 2008 0:18
0 0 Atbildēt

Nu un kā tad atšķirt profesionālu no neprofesionāla - neprofesionalam ir D burts pravās, bet tas netiek lietots?

261319. viesis 5.septembris 2008 0:19
0 0 Atbildēt

P.S. Šitas sekss vismaz būs visām nopietnajām kategorijām kopīgs, tb, ja ir C un D, tad vajadzēs ******* reizi piecos gados vienu, vai divas reizes?

261322. viesis 5.septembris 2008 7:32
0 0 Atbildēt

vienu reizi!

261337. viesis 5.septembris 2008 14:06
0 0 Atbildēt

Ar ko dabā atšķiras profesionāls šoferis no neprofesionālā. (es sapratu, ka ar kodu 95 tiesībās) Funkcionāli ar ko viņi atšķiras?

261339. viesis 5.septembris 2008 15:02
0 0 Atbildēt

1. Ar D [95] varēs pelnīt naudu,

2) tikai ar D kategoriju, kas iegūta pēc 10.09.2008., ar autobusu varēs aizbraukt uz lauka pēc kartoškiem :)

261340. viesis 5.septembris 2008 15:16
0 0 Atbildēt

Bet vai pēc kartoškiem var aizvest arī talciniekus? ;)

tb ja man kategorija likta šī gada sākumā, tad es līdz 2013. gadam vēl varu pelnīt naudu. Ja pēc tam gribēšu, tad 35 stundu kursi un 95 kods ir tiesībās? :)

Laikam tā sanāk...

261349. viesis 6.septembris 2008 13:16
0 0 Atbildēt

Par tiem vadītājiem, kam jau ir jebkura D kategorija!

...tad 35 stundu kursi un 95 kods ir tiesībās jāiegūst līdz 2013. gada 10. septembrim :)

261350. viesis 6.septembris 2008 13:18
0 0 Atbildēt

Talcinieki ir pasažieru neregulārs pārvadājums. Nevarēs gan :)

261352. viesis 6.septembris 2008 13:20
0 0 Atbildēt

Nu un? :*

261353. viesis 6.septembris 2008 13:26
1 0 Atbildēt

Par [95] koda pārkāpumu soda (visā ESa teritorijā vienādi):

1) vadtāju ar 5000 EU,

2) uzņēmumu vai busika īpašnieku ar 20 000 EU,

3) jebkura kaitējuma nodarīšana CSNg ar busiku trešajai personai - izraisītājam bez [95] nozīmēs regresa prasības saņemšana no OCTA apdrošinātāja.

261354. viesis 6.septembris 2008 13:28
0 0 Atbildēt

Lūdzu palīdzi Elmār, netieku klāt, lai atbildētu sadaļā uz jautājumiem!

261356. viesis 6.septembris 2008 22:33
0 0 Atbildēt

Lieliski,autobusu vadītāju paliks mazāk,un algas pacelsies līdz 1500-LS

267630. viesis 11.marts 2009 20:27
0 0 Atbildēt

1 kārt. 95 kods profesionāla autovadītājam vajadzīgs tikai nodarbojoties ar komercpārvadājumiem. Tātad mammu tēti draugus var vizināt ar50 viietīgu autobusu ka švīkst

2 kārt ļoti daudz kļūdu prof kategorijas teorētiskajā eksāmenā tāds iespaids ka rakstijis students kas nav braucis pei stūres...sorry. pats tikko noliku braucuar auto no 87 gada p

ārsvarā ar komrctransportu

3 kārt kas notiks 2013 gadā kad visiem būs OBLIGĀTA prasība iegūt 95 kodu ar pasažieru pārvadājumiem saistītajos komercpārvadājumos? t.i. kāda būs kursu maksa , ko darīs pensioneti autovadītāji utt.?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Iesaka eksperts: no kā jāuzmanās autovadītājiem pavasarī? 1

Varētu šķist, ka pavasarī, kad nokusis sniegs un kļuvis gaišāks, par ceļu satiksmes drošību var raizēties mazāk. Taču arī pavasarī ir vairāki būtiski faktori, kas jāņem vērā, lai droši un bez raizēm nokļūtu iecerētajā galapunktā, tāpēc Swedbank kopā ar Drošas Braukšanas Skolas direktoru Jāni Vanku sagatavojis padomus, kam jāpievērš īpaša uzmanība, pārvietojoties ar auto pavasarī. Lasīt vairāk

 

Frānsisa Skota Kī tilts pēc avārijas - postījumu apmērs (+ VIDEO) 16

Vakar pēc kravas kuģa DALI ietriekšanās sagruva Frānsisa Skota Kī tilts ASV ostas pilsētā Baltimorā. Drona lidojums ļauj novērtēt katastrofas apmērus, sagrauto tiltu un cietušo kuģi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 18

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti