Tiger: Mans UAZ’s rullē! 41

 
15.oktobris 2002 10:11

Aizvien biežāk iAuto lappusēs pavīd informācija par bezceļniekiem un viņu veikumiem. Nesen iAuto lasītājiem klātienē (un neklātienē) bija iespēja vērot "Daugavas forsāžu". Šoreiz - stāsts par šī pasākuma iniciatora TIGER auto.

Arī iAuto ir redzēti komentāri: tas jau nav normālam cilvēkam pa kabatai, to jau var tikai miljonāri un psihopāti..., utt. "Tiger", īstajā vārdā Arnis, pastāstīs jums par savu bezceļnieku, kā tas radies, un ... cik tas izmaksāja. Mans bobiks Nenoliedzami “Bobiks” ir viss veiksmīgākais tīrasiņu bezceļu auto, kurš tika ražots bijušajā Padomju savienībā, un tiek turpināts ražot arī tagad kopš 1972 gada.15 decembra. Ar laiku pamazām tika “piekabināti” dažādi uzlabojumi, bet savā būtībā “bobiks” nav mainījies kopš savas dzimšanas dienas. Uzskatu, ka dizaina ziņā Padomju konstruktori neko acij tīkamāku nav “uzzīmējuši”, ja nu vienīgi Volgu. Motors un ātrumkārba UAZ ražoja ar 2.5 litru dzinēju, ko “aizņēmās” no Volgas, viss pārējais (kārba, sadales kārba, tilti) tika konstruēts speciāli priekš UAZ. Motors nebija nekāds "žipers", bet toties spēja attīstīt labu griezes momentu (attiecīgi labu :)) pie zemiem apgriezieniem 185 Nm pie 2000 apgr./min. Pateicoties veiksmīgam pārnesumkārbas attiecību sadalījumam, bobiks bieži ir “iegriezis” modernākiem bezceļniekiem, tur kur Toyotas un Nissani "bubina" ar 1 pazemināto, UAZ var atļauties izmantot otro pazemināto, kas ir vienlīdzīgi jaudīgs gan pie 1000 gan pie 4000 apgr./min. Tilti Protams, šinī sadaļā UAZ’am konkurentu nav (ja neskaita GAZ 66, vai Volvo Laplander) jo Padomju armijas vajadzībām tika uzbūvēts “armijas tilts” kuram, atšķirībā no “civilā tilta”, bija par 5 cm augstāks klirens, sānu reduktori un augstāks griezes moments. Šis tilts noteikti bija skaļāks un lēnāks par “civilo tiltu”, bet atšķirības bezceļos bija pamanāmas. Un vēl – uz šiem tiltiem bez problēmām var uzstādīt 35’’ riepas (t.i. 88 cm) un pašbloķējošos (LSD) diferenciāļus, kurus ražo tepat Latvijā (starp citu arī tavam BMW vai Audi tur tādu var uztaisīt J) UAZ TIGER Jau bērnībā braukājot ar mopēdu, meklēju dziļāko dūksti, kurai izbraukt cauri. Un te nu piepildījās mans dzīves sapnis, 2001 gada pavasarī iegādājos 1991 gada UAZ 31512. Nepagāja ne 20 min. no iegādes brīža un “bobiks” jau peld Lizuma ezerā, prieka pilns smaids – priecājos kā toreiz, bērnībā. Nu ko? Sākam būvēt, viens es nepavilkšu – atrodu domu biedru, dalam izdevumus uz divi un tā štele aiziet. Pirmais ko daram: nomainam tiltus, protams uz “armijas”, atrodam tos par smieklu naudu - 25 Ls (tirgus cena lietotiem armijas tiltiem 150 Ls par gab.) Pilnībā tiek nomainīti: resori, amortizatori, kardāni, ātrumkārbas “iekšas”, motora galva (kura tiek noslīpēta par 5 mm), bāka (salonā), jumts. Tiek advancēts no citām a/m: stūres iekārta (no Ford), stūres pastiprinātājs (no 5 BMW), ģenerators (no Ford), divkameru karburators (no Ford), dzesēšanas sistēma, gaisa iesūce izvilkta uz jumta, salona apsilde (no Ford), papildus ceļa apgaismojums (no Volvo Truck), sēdekļi (no Volvo un Toyota) Papildus tiek uzstādīts: 35’’ Marshal Mud-terrain riepas, želejas akumulators (īpaši izturīgs, darbojas jebkurā stāvoklī attiecībā pret horizontu), vinča ( Ramsey – 3.6 tonnas), 2 rācijas, tauva ( 4 cm diametrā), karabīnes, motorzāģis, hi-lifts (sliežu domkrats (ne dzelzceļsliežu)), pašbloķējošais diferenciālis aizmugurējā tiltā, GPS, velotrips (attāluma mērītājs) Bobikam tiek: apgriezti sliekšņi, pacelta “bundža” virs rāmja par 5 cm (uz žiguļa motorspilveniem) Ticiet vai nē, bet tas viss izmaksāja 2500 Ls, uzskatu, ka nav dārgi priekš auto, kurš viennozīmīgi ir viens no labākajiem purvā, kurā slīkst MB G klases džipi*. _______________ *Krievijas Trofi reida kausa izcīņas laikā apkārt Ladogas ezeram viens G klases Mercedes noslīka purvā UAZ TIGER raksturojums: Dzinējs: 2.5 l , 8 vārsti, apakšējais sadales vārpstas novietojums, Maksimālā jauda: ~100 Zs pie 4000 apgr./ min. Maksimālais griezes moments: 185 Nm pie 2000 apgr./min. Maksimālais ātrums: 125 km/h Paātrinājums no 0 līdz 100 km/h: ~ 28 s. Pārnesumkārba: četrpakāpju manuālā ar iespēju ieslēgt 4x4 un pazeminātajiem ātrumiem Klirens: 32 cm Pašmasa: 1560 kg Pilna masa: 2300 kg Degvielas tvertnes tilpums: 50 l Bremzes: trumuļu, ar pastiprinātāju Pagrieziena diametrs: 18 m Šķērsojama ūdens tilpne h: 1.50 m (ja ir cieta pamatne) Pieļaujamais sānu sasvērums: 50 grādi Pieļaujamais frontālais sasvērums: ~ 60 grādi Tālākais lēciens: ~ 5 m Riepas: 35’’x12.5’’xR15 (88cm/32cm/R15) Degvielas patēriņš: Pilsētā – 25 l/100 km Ceļš ( 80 km/h) – 20 l/100km Bezceļš - ~50 l /100 km vai ~10 l / h -------------------- Cena laukos: no 150 – 600 Ls Gatavs Offroad: no 1200 Ls – 5000 Ls Garantija: Mūža :) Sāncensis: T 34 :) Nu ko, tiksimies dubļos! TIGER, www.bobiks.yo.lv
 
Visi komentāri
 
43545. viesis 15.oktobris 2002 10:20
0 0 Atbildēt

Nu re ar šo rakstiņu varam secināt ka nu nemaz tik traki dārgi tas naf. Paldies par rakstiņu.

43547. viesis 15.oktobris 2002 10:22
0 0 Atbildēt

nu zveers ne auto!!!

43550. viesis 15.oktobris 2002 10:23
0 0 Atbildēt

nu ok 2500Ls paarbuuvei, un pa cik pashu bobonu veel nopirki ? :)

----

MaD

43555. viesis 15.oktobris 2002 10:26
0 0 Atbildēt

Bobiku ar visiem dokumentiem par 250 Ls atradu, zinu vēl pāris par tādu cenu. ja intresē raksti deli@apollo.lv

43560. viesis 15.oktobris 2002 10:29
0 0 Atbildēt

Tiger,

Eeee, a nevari iedot adresiiti vai telefonu kur ots LSD diferus var dabuut? Plz.

Jonjs

43568. viesis 15.oktobris 2002 10:50
0 0 Atbildēt

Ir tāda firma vecmilgrāvī "Amatnieks" Gāles 13 mob. 9459500 Vladimirs. UAZ bloķis maksāja 180 Ls, bet ņemot vēl solīja 150 Ls, redzēju tur Ford Mandeo 2000 bloķi, nezinu gan cik tas maksāja.

43590. viesis 15.oktobris 2002 11:06
0 0 Atbildēt

Thanx! Man gan interesee prieksh BMW :)

Jonjs

43593. viesis 15.oktobris 2002 11:10
0 0 Atbildēt

Viņi uztaisīs tādu kā vajag tieši tev. Vēl iespējams izvēlēties sabloķēšanās pakāpi - maigu, vidēju, cietu. Man ior ciets, bet tas priekš offroad, priekš grants der "vidējs" nu bet asvaltam labāk izvēlēties "maigo'' savādāk vēl līkumā neierakstīsies :)

43604. viesis 15.oktobris 2002 11:21
0 0 Atbildēt

tam auto ir truukums,kas viegli noveersams - vaig mersja diizeli 3 litru 6 stroki...ir taads briinums ar ...velk..pasji saprotat.

43605. viesis 15.oktobris 2002 11:22
0 0 Atbildēt

visu cienju tiigjerim... nui gan cepuri, gan cimdus tavaa priekshaa novelku:)

43614. viesis 15.oktobris 2002 11:30
0 0 Atbildēt

Ir daži mīnusi šim MB 3.0 l R6 motoram - karters pa zemu (ar tiltu to var pārsist), dārga pārbūve, smags, un bobis vairs nebūs T2 klasē. Doma ir nomainīt uz 3.0 l UAZ motoru, tam arī ir labi parametri. Un galvenais - alumīnija bloks un galva.

43630. viesis 15.oktobris 2002 12:06
0 0 Atbildēt

Mjaa... Visu cienju... :o)

43637. viesis 15.oktobris 2002 12:22
0 0 Atbildēt

Aicinu visus, kurus tas intresē, rakstiet. Mēs gaidam jaunus dalībniekus, ja vajag - palīdzēsim, ieteiksim kur ko meklēt un pie kā labāk taisīt. Vajag tikai uzdrīktēties. Ja gribat apskatīties kā tas ir - braukt tur kur nevar izbraukt, rakstiet man deli @apollo.lv un uzstaisīšu jums izvizināšanos uz nebēdu. Bendžam jau sametīsiet? :)

43665. viesis 15.oktobris 2002 13:01
0 0 Atbildēt

Jaa tas ir labs. man passam maajas meetaajaas Range Rover 1978.g. ar 3.8l benziina dzineeju. Kaa tu TIGEr domaa to vareetu izmantot ssaadiem reidiem. Varbuut kaadam vajaga

43670. viesis 15.oktobris 2002 13:15
0 0 Atbildēt

Viesi 2002-10-15 13:01:48 - nepazūdi! Atsūti mailu vai tel. Tieši vienam vajag bundžu un rāmi no Range Rovera.

43721. viesis 15.oktobris 2002 15:46
0 0 Atbildēt

Iespaidiigi.. Ash elpa aizraavaas. Annija

43724. viesis 15.oktobris 2002 15:55
0 0 Atbildēt

Patīk...

43732. viesis 15.oktobris 2002 16:30
0 0 Atbildēt

Yeap, super...

43741. viesis 15.oktobris 2002 16:52
0 0 Atbildēt

ups par to mersja diizeli.paldies par infu.

43767. viesis 15.oktobris 2002 18:35
0 0 Atbildēt

Labraat nopirktu vienu Range 2 durvju virsbuuvi ar raami, bet kas attiecas uz offroad, tad autinsh jau labs, tikai paarbuuvee vinsh izmaksaas krietni vairaak nekaa bobiks. Taapat nepiecieshams labs diizelja motors, jaapaartaisa aatrumkastes, tiltos blokji, jaasaiisina virsbuuve, droshiibas karkass un daudz daudz...... par virsbuuvi ja paardod tad uzraxti edgars@pristina.lv

43887. viesis 16.oktobris 2002 11:59
0 0 Atbildēt

Par to lēcienu Tigers manu prāt melo, BOBIKI tik ātru neieskrienas, klīrens auto ir lielāks apmērām 34 - 36 cm, maksimālais ātrums ir sasniedzams tikai ļoti labos laika apstākļos - pa vējam un no kalna! Vēl jāmin piebilde, ka auto visu laiku ir jāapčubina, lai tiktu uz priekšu, bet tā ir ļoti labi uzrakstīts par UAZ.

43904. viesis 16.oktobris 2002 12:28
0 0 Atbildēt

TO: viesis 2002-10-16 11:59:52 Par to lēcienu, nevajag nemaz ātri ieskrieties lai tā lektu, pēdējā trofireidā braucām pa pļavu ar ātrumu 40 - 50 km/h, tumsā un garajā zālē nepamanījām akmeni aptuveni 50 cm augstu, lēciens bija tāds, ka domāju: nosēdīsimies bez priekšējā tilta, bet viss bija o.k. un atālums no akmens līdz vietai kur nosēdās aizmugurējie riteņi bija 2 m. Un klirens manam bobim ir 32 cm (varbūt kādam citam ir vairāk?:)

43995. viesis 16.oktobris 2002 15:24
0 0 Atbildēt

Malacis Arņonkuli! Foršs raksts un smukas bildītes! Tā turēt! Kad tad izvizinaasi arii mani?

44017. viesis 16.oktobris 2002 16:58
0 0 Atbildēt

Ir jauki redzē, ka cilvēkiem ir interesantas nodarbošanās ārpus darba laika. Vai pie stūres arī ir bijušas sievietes? Interesanti būtu zināt....

Ceru Tīģeri, ka nepametīsi šo aizraušanos, jo tev vēl ir drošvien nepiepildīti sapņi sakarā ar visu šo....

Lai Tev veicās.

Tavas aizraušanās piekritēja....

44064. viesis 17.oktobris 2002 9:23
0 0 Atbildēt

forshs raksts.

44089. viesis 17.oktobris 2002 10:31
0 0 Atbildēt

Hei, Naminj! Ideaals Bobix-visu cienju, bet vai Inesi arii kaadreiz pie stuures tam seedini??? :)

44092. viesis 17.oktobris 2002 10:35
0 0 Atbildēt

Sveix,Arni! Vai tavaa ipashumaa veel atrodas Toyota Corolla, kura nekaadaa gad. vairs nav pilniigi vesela, bet varbuut kaada detalja var mani ieintereseet!!! Arnis.

44158. viesis 17.oktobris 2002 14:07
0 0 Atbildēt

vo to es saprotu, mas jau laba štelle !!!!!!!!

44532. viesis 20.oktobris 2002 20:49
0 0 Atbildēt

Par to UAZ 3.0L mototu esmu ar taadu braucis nu pirms motors netika izjaukts neticeeju ka tam ir 3.0L jo jaudas atshkjiriibas no vecaa 2.4L nebija manaama nu jaapiebilst gan ka motori nebija nekaadi saskruuveetie kaa no ruupniicas naakushi. Bet gribeetu dzirdeet kaadu kas to 3.0L ir saskruuveejis ko izdevaas panaakt?

44569. viesis 21.oktobris 2002 9:16
0 0 Atbildēt

Mazozolos ar 3.0 L motoriem ir pāris UAZ'u, atšķirība ir kā diena pret nakti, konceptuāli 3.0 L ir tas pats ks 2.4 Ls vienkārši "ģilzes" ir lielākas un viss pārējais kas ar saistīts to. Tavā situācijā vai nu 2.4 bija ļoti labs, vai nu tas 3.0 L bija ļoti sūdīgs.

46013. viesis 27.oktobris 2002 20:15
0 0 Atbildēt

*******

46166. viesis 28.oktobris 2002 15:57
0 0 Atbildēt

HEI, BOBIKU TĪKOTĀJI !!! Pavisam nejauši uzgāju:

www.lattelekom.lv/ltk/?id=103553&lang=lat

47804. viesis 6.novembris 2002 13:05
0 0 Atbildēt

peedeejais, kur taa saals?

49717. viesis 14.novembris 2002 18:35
0 0 Atbildēt

baigi labais bobix!!! visu cienju!!!

86889. viesis 10.jūlijs 2003 11:52
0 0 Atbildēt

Labs pēc vella, gribētu pac ar tādu pamēģināt. Es gan sacensībās nepiedalos(pagaidām!), bet mans 89tā gada nissam teranno mani ar līdz šim nav pievīlis. Es gan nezinu cik reālas viņam ir pārbūves iespējas, lai padartu darbībā labāku.

105028. viesis 19.novembris 2003 15:25
0 0 Atbildēt

Es domaaju ka mans bobis ir labaakais pasaulē bet tā nav kad es uzināju par sho

106191. viesis 26.novembris 2003 15:12
0 0 Atbildēt

Kādas ir pēdējas mod? Neticu, ka no 2002 nekas nav pārbūvēts... :)

120979. viesis 29.marts 2004 16:28
0 0 Atbildēt

Gribetos gan piebilst: amerikanu hammerits ar` naf zeme metams. Man but domat ka tas autins naf salauzams.

136463. viesis 19.augusts 2004 12:11
0 0 Atbildēt

mulkibas, hameritis dubljos brauksani ir galigi nelietojams, jo zems un smags, un plats, bet ideali piemerots tuksnesi un kapelesanai pa akmeniem

152482. viesis 22.decembris 2004 22:42
0 0 Atbildēt

viss ir skaisti, bet kā strādā aizdedzes sistēma zem ūdens

282385. viesis 9.aprīlis 2011 12:12
0 0 Atbildēt

Tapēc es dievinu savu bobiku

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti