Lems par autobusu un kravas automašīnu aprīkošanu ar ātruma ierobežotājiem 17

 
15.oktobris 2002 10:43

Lai uzlabotu satiksmes drošību un vides aizsardzību, daļa autobusu un kravas mašīnu būs obligāti jāaprīko ar ātruma ierobežotājierīci, lai nepieļautu to pārāk ātru pārvietošanos. To paredz Satiksmes ministrijas (SM) izstrādātie noteikumi, ko otrdien skatīs valdība.

Ar ātruma ierobežotājierīci būs jāaprīko visi autobusi ar masu virs 10 tonnām, kam maksimāli pieļaujamais ātrums būs 100 kilometri stundā, un kravas automobiļi ar pilnu masu virs 12 tonnām, kam maksimālais ātrums varēs būt 85 kilometri stundā. Transportlīdzeklim, kuru izmanto tikai bīstamo kravu pārvadāšanai, ātrums nedrīkstēs pārsniegt 80 kilometrus stundā. "Nelietojot smagajos kravas transportlīdzekļos un autobusos ātruma ierobežotājierīces, šoferiem ir tehniskas iespējas braukt ar ļoti lielu ātrumu, kas apdraud satiksmes drošību, bet avāriju gadījumos rada cilvēku upurus un lielus materiālos zaudējumus, kā arī nelabvēlīgu ietekmi uz vides aizsardzību," ātruma ierobežošanas nepieciešamību aizstāv SM. Ātrums tomēr netiks ierobežots autobusiem, kuri veic regulāros pasažieru pārvadājumus pilsētu maršrutos, transportlīdzekļiem, kurus izmanto ārkārtējās situācijās un glābšanas darbos, medicīnas vajadzībām paredzētajās mašīnās un citiem specializētiem transportlīdzekļiem. Pēc ministrijas aprēķiniem, viena transportlīdzekļa aprīkošana ar ātruma ierobežotājierīci izmaksās aptuveni 500 latu, taču, šo ierīci pareizi izmantojot, samazināsies degvielas patēriņš, samazinot arī ekspluatācijas izmaksas, mierina satiksmes speciālisti. SM uzsver, ka arī Eiropas Savienībā viens no satiksmes drošības un apkārtējās vides kvalitātes uzlabošanas pasākumu elementiem ir prasība noteiktu kategoriju autotransporta līdzekļus aprīkot ar ātruma ierobežotājierīci, un to apņēmusies ieviest arī Latvija. Paredzēts, ka ierobežojumi stāsies spēkā nākamā gada 1.janvārī. RĪGA, OCT 15, BNS
 
Visi komentāri
 
43620. viesis 15.oktobris 2002 11:44
0 0 Atbildēt

Hmm, no vienas puses - it kaa labi, droshiibai u.t.t., no otras - ja agraak vareejaa atljauties kaadu laiku kaadai fuurei "tureeties astee", kas gaaja uz 110, tagad buus jaapdzen :(. Kaa ar to droshiibu no shii apsveeruma - nezinu gan...

43623. viesis 15.oktobris 2002 11:49
0 0 Atbildēt

njā, ja mums būtu visur 2 joslas katrā virzienā tas būtu normāli. bet tagad uz Rēzeknes šosejas būs vēl vairāk avāriju.

43633. viesis 15.oktobris 2002 12:09
0 0 Atbildēt

labāk smagos aprīkotu ar svara ierobežotājiem - pārkrautu auto nemaz nevarētu iedarbināt ;)

43635. viesis 15.oktobris 2002 12:18
0 0 Atbildēt

Nē, labāka doma būtu - ātruma ierobežotāji, kas nostrādātu apdzīšanas brīdī :).

43638. viesis 15.oktobris 2002 12:23
0 0 Atbildēt

shakalji!

akal lobee kaadu, kursh vilks iekshaa un sertificees augshmineeetaas iekaartas, un pelniis ne no kaa!!!

kaa o'Henri staastaa par zaabaku iztirgoshanu tropu salaa - ja pieprasiijuma nav - tas ir jaarada...

PRETIIGI!

UUAAAMMLJJAAAMLJJJAA!!!(vemju)

43642. viesis 15.oktobris 2002 12:31
0 0 Atbildēt

Gribetu gan es zinat kadu atruma ierobezotaju var uzlikt kravas auto par 500Ls iznemot kiegeli zem gazes pedalja. Izzinjai tahografs jau maksa 1500Ls.

43667. viesis 15.oktobris 2002 13:03
0 0 Atbildēt

bleee nu idioti, kautko stulbaaku laikam nespeej izdomaat :( lohi bitiit matos..... buut labaak to faking satiksmi riigaa sakaartojushi nevis par aatruma ierobezhotaajiem te spriedelejushi...cuuciiba

-----

MaD

43678. viesis 15.oktobris 2002 13:33
0 0 Atbildēt

Kārtējais fufelis!!! Atkal ne tur acis!!! Bļāviens, labāk būtu skatījušies vai auto nav pārkrauts, lielāka bīstamība ir no tāda. Kāds izdomāja atkal piķi iegrābt, laikam vēl vienai pirtiņai vai privātmājai!!! Grābiet grābiet sūdēdāji to naudiņu, gan jau aizrīsieties reiz. Izskatās, ka šo valsti vada skopuļu bars, kas uzskata, ka valsts nauda ir viņu īpašums!!!

43712. viesis 15.oktobris 2002 14:53
0 0 Atbildēt

Priekš Latvijas idiotisms, tas būs murgs, ne tikai kravas auto un autobusu šoferiem, bet arī mums visiem kad šie auto būs jāapdzen.

Viss būs OK līdz brīdim kad tajam auto ar ierobežotāju priekšā izbrauks onka ar ātrumu 70km/h kuram uz visu ir po, jo viņš neko nepārkāpj. Brauksim mēs aiz viņa ar tādu pašu ātrumu, taisīsim avārijas situācijas mēģinot viņus apdzīt un priecāsimies ka mums ir "gudra" valdība.

43759. viesis 15.oktobris 2002 17:40
0 0 Atbildēt

nu gan varees veerot eksreemus apdziisanas manevrus kaa kravinieks uz 85 ies garaam kamazam, kas uz 70 rulle, es ceru ka tajaa briidii es nebraukssu siem pretii un man nebuus jaastuuree iegsaa graavii

43788. viesis 15.oktobris 2002 22:42
0 0 Atbildēt

Toch idiotisms.

A ja man buutu taada iespeeja ar riktiigi normaalu fuuri pabraukties, arii uz 140 pameegjinaatu. Dazhreiz tieshaam interesanti pablisinaaties, kaa taas fuures uz baigiem aatrumiem nesas.

43791. viesis 16.oktobris 2002 0:27
0 0 Atbildēt

Visiem gudrajiem: ES valstīs, nu arī Polijā, ļoti stingri tiek pievērsta uzmanība šim pasākumam-ātruma ierobežošanai kravas auto un autobusiem. Visi to ir pieņēmuši, pieņemsim arī mēs. Uzskatu to par ļoti pareizu soli. Kā jums petīk "normāli" uzkrauts kokvedējs (ap 80- tonnām- statistika), kas "lido" ap 100??? Vai jūs zināt, kā bremzējas šāds auto? Es jums pateikšu- NEKĀ!! Tas "stājas" ļoti lēnām un negribīgi.Par spīti visām modernajām bremžu sistēmām. Uzliku materiāls vienkārši "netur", jo nav paredzēts šādai ātruma un masas kombinācijai. Kravenieku šoferi ir tādi paši kā jūs vai es- viņiem ar'patīk "gāzt'". Modernās mašīnas(piem, ražotas pēc 1993.gada) itin viegli sasniedz ātrumu 130-150 km/h (ja atslēdz ātruma īerobežotāju- nelikumīga rīcība). Arī tādi ir piefiksēti uz ceļa. ES norma- 90 km/h. Ļoti normāla smagajiem. Pārējais- "70" onka, citi nejēgas, pienapuikas- tas ir tikai savstarpējās kultūras jautājums.Principā- tikai tas, kas pats ir braucis ar kravenieku, kurš aprīkots ar ātrumierobežotāju, zin, kā tas ir, un šaubīgā situācijā palaidīs šo auto, ļaus tam pabeigt apdzīšanu, utt. Laikam gan daudz te sarakstīju,- bet tā nu ir.

43792. viesis 16.oktobris 2002 0:36
0 0 Atbildēt

43831. viesis 16.oktobris 2002 10:28
0 0 Atbildēt

>Lbralis

Varat nefleiteet - normaala prakse ir CP kraveniekiem un busiem chekot tahografu...pat soda kviitis raxta uz to pamatojoties. Savukaart tahografam ir jaabuut...tas jau cic jautaajiens.

44226. viesis 17.oktobris 2002 19:44
0 0 Atbildēt

Tātad beidzot Kamaziem,Maziem,Gazikiem tiks uzstādīti ātruma ierobežotāji.Varbūt,tad viņi pa ceļu pārvietosies ar normālu ātrumu 80-90km/st.Visām pārējām Eiropas našīnām tie jau nāk no rūpnīcas standartā(protams ja nav ražotas pirms kara).Lai tos atvienotu,vajag tikai dažas veiklas kustības ar pikstiem.

Lbralim,varu paziņot,ka kokvedējam FH-16 ar piekabi YUKI rūpnīcas noteiktā pilna masa ir-70t.Tukšā braucot tā bremzes ir efektīvākas par vieglā bremzēm,bet ar kravu tas apstāsiesātrāk kā 50% no viglajiem.Ja tā nebūtu,tad visi ceļi būtu noklāti ar plakanām mašīnu paliekām.Ar 100 un vairāk km/st. reti kurš pārvietojas pietam uzkrautā veidā.Vismaz es tādus neesmu sastapis savā ceļā,lai gan pats uz tāda strādāju.Man ierobežotājs mašīnai nostrādā pie 89km/st.,ar to pilnīgi pietiek.Vienīgais gadījums kad varētu ātrāk ir pie dažu idiotu apdzīšanas,kuri pārvietojas 70-75km/st.Kad tādam ej garām,tad viņš pēkšņi izdomā piedot gāzi un tādiem ir vienalga kur tu liksies ja nāk pretī mašīna.Tad nekas cits neatliek kā lēni spiest šo pie malas,lai bremzē.Un avārijas ar smago piedalīšanos parasti tādu idiotu dēļ arī notiek.Cits temats ir par pārstrādi,kad aiz noguruma aizmieg,bet tā nu arī notiek.Un tad arī ātruma ierobežotāji nepalīdz.

Bet tur Ministru kabinetā tik tiešām sēž lohi.Būtu vismaz painteresējušies kas tai smagajā ir,un kas nav.

44496. viesis 20.oktobris 2002 13:42
0 0 Atbildēt

fh taisniiba...

54077. viesis 6.decembris 2002 16:08
0 0 Atbildēt

Ja butu katraa virzienaa 2 joslas o.k., bet pagaidaam kamer taa nav pilniibaa piekriitu KasparamF. Nau viegli apdzit tadu gramilu teiksim ar VW transporter 1.9D.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Pa ceļam uz Marbelja 95 benzīns 1.799 un dīzelis 1.649 EUR. Paskaties iAuto iepriekšējo video no LV (+ VIDEO)

Attēlos un video var redzēt, kādas šobrīd ir degvielas cenas Spānijā, Latvijā un Lietuvā. Lasīt vairāk

 

Viens no iemesliem - pieprasījuma kritums: "Tesla" Vācijas rūpnīcā likvidēs 400 darbavietas

ASV elektromobiļu ražošanas uzņēmums "Tesla Motors" tā vienīgajā Eiropas ražotnē Vācijā likvidēs 400 darbavietas, teikts otrdien publiskotajā kompānijas paziņojumā. Lasīt vairāk

 

Mediķu secinājums bargs: Elektroskrejriteņi ir neveiksmīgi (+ VIDEO) 24

Elektroskrejriteņu mazie ritenīši, augstais smaguma centrs un pietiekoši lielais ātrums veicina to, ka pat dūres lieluma, pāris centimetrus dziļa bedrīte var izraisīt smagu kritienu. Tā intervijā “Rīta Panorāmā” sacīja Traumatoloģijas un ortopēdijas slimnīcas galvenais ārsts Uģis Zariņš. Lasīt vairāk

 

Alfa Romeo Junior kļūst pieejams pasūtīšanai 2

Alfa Romeo jaunākais modelis, kas tika pieteikts kā Milano, taču tagad pārdēvēts par Junior, kļūst pieejams pasūtīšanai Eiropas tirgū. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti