Skoks/ Saukāns 24 stundu sacensībās Francijā – ceturtie! 3

16.septembris 2008 10:50

13. un 14. septembrī Francijā norisinājās “24 heures de France de 4 x 4” sacensības, kurās 99 automašīnu konkurencē Latvijas ekipāža Igors Skoks/ Māris Saukāns/ Agris Piķis izcīnīja augsto 4. vietu.

Starts tika dots sestdienas pēcpusdienā plkst. 15:00 (pēc Francijas laika) un trasē vienlaicīgi aiztraucās 99 visdažādākās 4 x 4 automašīnas. Šoreiz, tāpat kā iepriekšējā gadā, Latviju pārstāvēja divas ekipāžas. Andris Dambis uz Franciju bija atvedis jauno “OSCar 24”automobili un pārmaiņus stūri nodeva abiem dēliem – Kasparam un Kristapam, kuri autosportā cīnījušies par ne vienu vien uzvaru. Otra ekipāža bija  Igors Skoks/ Māris Saukāns/ Agris Piķis, kur sacensību laikā trasē devās tikai Igors un Māris, bet Agris veica galvenā mehāniķa pienākumus. Francijas 24 stundu sacensību nolikumā ir obligāta prasība, ka ekipāžai jāsastāv no trim pilotiem.

Pilotu maiņai bija jānotiek ik pēc 2,5 stundām un katrs braucējs trasē drīkstēja atrasties maksimāli 12 stundas. Pareizi saplānojot laikus, pārmaiņus braucot un mēģinot atpūsties brīvajos brīžos, Igors Skoks un Māris Saukāns spēja automobili trasē vadīt visas 24 stundas. “OSCar 3” izturēja gan grūto trasi, gan spēja vienlīdz labi cīnīties ar vairāk kā 500 kilogramus vieglākām automašīnām, iztiekot pat bez īpašiem remonta darbiem. Trīs stundas pirms finiša Skoks/ Saukāns rezultātu tabulā atradās piektajā vietā, kas bija lielākais pārsteigums pašiem, jo augstākais latviešu sasniegums 24 stundu sacensībās Francijā bija 11. vieta 2006. gadā.

Situācija kļuva saspringta nepilnu stundu pirms finiša, kad Igors Skoks/ Māris Saukāns bija pakāpušies jau uz 4. pozīciju, bet starpība starp trešo un ceturto vietu bija tikai viens aplis. Vidēji apļa laiks bija apmēram astoņas minūtes. Ekipāžai bija jāveic pēdējā pilotu maiņa un obligāti jāiebrauc degvielas uzpildes zonā, kur jānostāv piecas minūtes, kas atstarpi palielināja vēl par vienu apli. Tā bija obligāta prasība pēc jaunajiem noteikumiem un tika ieviesta tāpēc, lai visām automašīnām būtu vienāds pavadītais laiks uzpildīšanās vietā. Teorētiski trešā vieta vairs nebija iespējama, bet ekipāža ar 66. numuru Adija/ Genesca/ Moreau pēkšņi iebrauca boksu zonā un nepārprotami bija skaidrs, ka “ķerti krūmi”. Ieķērušies zari ātri tik izrauti. Izņemot izsitās spuldzītes, citi bojājumi nebija un automobilis atkal aiztraucās trasē.  Starpība starp abām ekipāžām mazliet saruka. Līdz sacensību finišam bija atlikušas 40 minūtes, kad 66. ekipāža atkal atgriezās boksos ar šķību labo priekšējo ratu. Šķita, ka veiksme šoreiz būs latviešu sabiedrotā. Minūtes ritēja, Māris Saukāns tiesnešu zonai aiztraucās garām vienreiz. Konkurenti drudžaini darbojās ap bagiju, mainot riteni. Māris bija paspējis veikt vēl vienu apli. Kad līdz trešajam veiktajam aplim bija atlikušas vairs divas minūtes, trasē aiztraucas arī 66. ekipāža. Tā kā līdz finišam bija atlicis veikt vairs tikai divus apļus, panākt konkurentu bija nereāli, jo abi piloti brauca ļoti līdzīgā ātrumā. Ekipāža Igors Skoks/ Māris Saukāns/ Agris Piķis godam izcīnīja augsto ceturto vietu, trasē veicot 137 apļus (tas ir apmēram 1370 kilometri), kas pašiem sacensību startā šķistu nereāli sasniedzams. Līdz trešajai vietai latviešiem pietrūka nieka viena minūte un 53 sekundes!

Otrai latviešu ekipāžai šoreiz sacensības nebija tik veiksmīgas. Andris Dambis sacīksti sāka ar kūleni jau pirmajā aplī un remonta zonā tika zaudētas vairāk kā divas stundas. Pakāpeniski apsteidzot konkurentus, pēc sacīkstē pavadītām 18 stundām ekipāža Andris Dambis/ Kaspars Dambis/ Kristaps Dambis ierindojās jau 17.-tajā vietā. Viņu braukšanas temps bija stabils un pietiekoši ātrs, lai mēģinātu iekļūt virs pirmā 15.-ka. Diemžēl Dambju ģimenes ekipāžu šoreiz pievīla jaunais “OSCars 24”, jo saplīsa aizmugurējais reduktors un bīstami sāka gaudot arī priekšējais. Lai sacensībās tiktu sasniegts finišs, vairākas stundas “OSCars 24” pavadīja boksu zonā, bet sasniedzot finišu, rezultātu tabulā ekipāža atradās vairs tikai 41. vietā ar trasē pavadītiem 54 apļiem.

Nepārspēti šajā sacīkstē bija vairākkārtējie uzvarētāji 24 stundu sacensībās ekipāža Andrade/ Andrade/ Barbry. (nr.2).
Nākošās 24 stundu 4 x 4 sacensības norisināsies Portugālē, kur starts tiks dots 6. decembrī. Ja “OSCar 24” vainas tiks likvidētas, tad sacīkstē piedalīsies ekipāža Andris Dambis/ Igors Skoks/ Māris Saukāns.

Iveta Kaminska
LAF 4x4 komisijas preses sekretāre
 
Visi komentāri
 
261688. viesis 16.septembris 2008 11:05
0 0 Atbildēt

Nu baigie notikumi pašās beigās. Super mūsējie nobraukuši! Žēl ka Dambis to muļķīgo kūleni apmeta, gan jau arī būtu augstā vietā...

261695. viesis 16.septembris 2008 12:07
0 0 Atbildēt

Malači.

261710. viesis 16.septembris 2008 13:57
0 0 Atbildēt

vecmeistars dambis laikam satrakojās , ka uzmeta kūleni, nu žēl

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Fantastiskās ceļu būves mašīnas (+ VIDEO) 1

Video apkopoti vairāki agregāti, kas ievērojami atvieglo ne būt ne vieglo un vienkāršo ceļu būves procesu. Lasīt vairāk

 

Zviedru slēpotāja Olsona Mercedes G500 4×4² kabrioletu pārdod par 700 000 eiro (+ FOTO) 3

Zviedru kalnu slēpotājs Jons Olsons nolēmis pārdot savu ekskluzīvo kabrioletu, kas izgatavots uz apvidus auto Mercedes-Benz G500 4×4² bāzes. Sludinājums izvietots vācu portālā Mobile.de. Lasīt vairāk

 

Modernizētais Honda Civic ASV tirgum (+ FOTO)

Japānas autobūves kompānija Honda sagatavojusi uzlabotu Civic modeli, kas paredzēts ASV tirgum. Pārmaiņu skaitā: svaigas vēsmas dizainā, paplašināts komplektāciju klāsts, četrdurvju modelim un kupejai modifikācija Sport. Lasīt vairāk

 

Nojaucot māju ASV, atrod 10 pirmskara automobiļus (+ FOTO) 2

Strādājot pie kāda objekta nojaukšanas ASV, Ziemeļkarolīnas štatā, celtnieks Deivids Maunts atradis vairākus 30.gadu automobiļus. Ēkas īpašniekam tie nebija vajadzīgi, tādēļ automašīnas nonākušas Maunta rīcībā. Lasīt vairāk

 
 

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti