Būtiskākais, ko Volkswagen Komerctransports prezentēs Starptautiskajā autoizstādē Hanoverē (26. septembris – 2. oktobris), būs novatoriska transportlīdzekļa koncepcijas pirmizrāde: pikaps klasē ar nestspēju līdz vienai tonnai.
Konceptauto – šajā gadījumā kā gudri veidots glābšanas transportlīdzeklis izmantošanai piejūras apgabalos – piedāvā ieskatu šī komerctransporta ražotāja ceturtajā modeļu sērijā (aiz Caddy, T5 un Crafter). Pirmais šāda veida pikaps no jebkura Eiropas sērijveida auto ražotāja, visticamāk, uzstādīs jaunu kvalitātes līmeni šajā segmentā. Galvenie tirgi šim nākotnes sērijveida transportlīdzeklim ir Dienvidamerika, Dienvidāfrika un Austrālija; šajos reģionos ir visstingrākās prasības attiecībā uz atpūtai un uzņēmējdarbībai paredzētiem pikapiem – to daudzpusības dēļ. Jaunā pikapa ražošana sāksies 2009. gada rudenī Volkswagen “Pacheco” ražotnē Argentīnā.Četru durvju un četru sēdvietu pikapa konceptautomobiļa īpašības tika izvēlētas pēc intensīvām pārrunām ar glābšanas dienestiem un vietējiem speciālistiem glābšanas transportlīdzekļu jomā. Tas speciāli tika veidots kā “Search and Rescue” versija (SAR), lai no nelaimes gadījumiem glābtu peldētājus un sērfotājus. Tas nozīmē, ka šis transportlīdzeklis ir paredzēts dzīvības glābējiem, kādus iespējams sastapt daudzajās lielajās pludmalēs visā pasaulē. Šī Volkswagen pikapa tehniskais plānojums – divas kabīnes un visu riteņu piedziņa – padara šo automobili par nevainojami piemērotu šādu pakalpojumu veikšanai.
Varētu pat teikt, ka Volkswagen Komerctransports ir no jauna radījis pikapu. 5,18 metrus garais konceptauto nav balstīts uz nevienu zināmu Volkswagen Grupas modeļu sēriju. Taču pastāv zināmas saiknes ar atsevišķiem modeļiem. Piemēram, tiek izmantota Common-Rail turbodīzeļdzinēju TDI pēdējā paaudze: tie ir ārkārtīgi augsti attīstīti dzinēji ar augstu griezes momentu, taču vienlaikus arī ar zemu degvielas patēriņu. Uz šo brīdi vēl neviens pikaps tirgū nav parādījies ar tādām degvielas ekonomijas un izmešu līmeņa priekšrocībām, kādu nodrošina tiešās iesmidzināšanas benzīna un dīzeļdzinēji, jo īpaši tie, kas tiek ražoti Vācijā. Volkswagen pikaps būs pirmais, kas atbildīs šīm prasībām.
Arī jaunā konceptauto stils radīts pilnīgi no jauna. Pikaps seko jaunajam Volkswagen dizaina DNS, ko Volkswagen pasažieru automobiļu nodaļa sākotnēji demonstrēja tikko izlaistajā Scirocco modelī un sestajā Golf paaudzē. Pikapa konceptauto ir pirmais Volkswagen zīmola komercauto, kas lepojas ar šo DNS. Grupas dizaina nodaļas vadītājs Valters de Silva (Walter de Silva) teica, lūk, ko: „Mēs esam izveidojuši pamatelementu izlasi, ko varētu raksturot kā ‘vēsturisko DNS’. Jaunais veiksmīgais Volkswagen dizains pārņems šo DNS, lai skatītājam no malas radītu sajūtu, ka auto ir pazīstams, taču jauns.”
1,55 metrus garā kravas nodalījuma grīda tika pielāgota speciālajiem pienākumiem piejūras apgabalos, tajā iespējams pārvadāt pat lielā izmēra Eiropaleti. Kad dzīvības glābēji ieradīsies negadījuma vietā, viņi automobilī atradīs speciālu SAR ūdens motociklu, lai ātri varētu nonākt nelaimes gadījuma vietā. Glābšanas vestes un glābšanas bojas, lukturi, speciālas virves, ugunsdzēšamie aparāti, segas ir ievietotas kravas nodalījuma sānu sienās, bet durvīs atrodas instrumentu komplekts. Vēl nav pilnībā izlemts, vai SAR aprīkojums kā opcija nonāks arī ražošanā. Pavisam skaidrs ir tas, ka Volkswagen Komerctransports pikapu laidīs tirgū 2009. gada rudenī. Vispirms tas tiks izlaists Dienvidamerikā, Dienvidāfrikā, Austrālijā un Eiropā; tiem sekos citi tirgi.
hmzzz, lauku saimniecībā noderētu :)