Septembrī vērojams ikdienas velosipēdistu skaita pieaugums Rīgā 7

25.septembris 2008 10:10

Veicot Vanšu tiltu šķērsojošo velosipēdistu skaita ikmēneša mērījumus, velosipēdistu vortāls Veloriga.lv un veikalu tīkls Burusports septembrī konstatējis izteiktu tendenci, ka velosipēds aizvien aktīvāk tiek lietots kā alternatīvs transporta līdzeklis ceļā uz darbu, mācību iestādi un mājām.

“Kā jau bijām prognozējuši, beidzoties vasarai, samazinājies ekskursantu un to cilvēku skaits, kas vienkārši vizinās ar velosipēdu pa pilsētu, bet to vietā palielinājies, velosipēda kā alternatīva transporta līdzekļa izmantotāju skaits. Tas skaidrojams gan ar atvaļinājumu sezonas beigām, gan mācību atsākšanos augstskolās, gan arī ekonomiskās situācijas radītu motivāciju taupīt līdzekļus arī uz transporta rēķina. Jāņem vērā, ka laika apstākļi septembrī vairs nav tik labvēlīgi velosipēdistiem, kā jūlijā un augustā, tāpēc var teikt, ka septembrī veiktie mērījumi visai precīzi ataino reālo ikdienas velobraucēju daudzumu. Šos datus velosipēdistu skaita pieauguma tendenču konstatēšanai varēsim izmantot, salīdzinot ar līdzīgu laika periodu pēc gada,” stāsta Burusports velosipēdu nodaļas pārstāvis Mārtiņš Lucāns.

Vanšu tiltu šķērsojošo velosipēdistu skaita mērījumi šogad tika veikti jūlija, augusta un septembra pirmajā pusē nedēļas vidū vienās un tajās pašās rīta, pusdienas un pēcpusdienas stundās, uzskaitot abos virzienos braucošos velosipēdistus. Kā liecina dati, laikā no pusdeviņiem līdz pusdesmitiem Vanšu tiltu centra virzienā septembrī šķērsoja 92 (jūlijā - 53, augustā – 87) velosipēdisti, bet Pārdaugavas virzienā – 26 (jūlijā - 38, augustā – 40) velosipēdisti. Laikā no divpadsmitiem līdz vieniem dienā centra virzienā septembrī brauca 24 (jūlijā - 62, augustā 47) velosipēdisti, bet Pārdaugavas virzienā – 21 (jūlijā – 30, augustā – 51) velosipēdists. Laikā no 16:45 līdz 17:45 centra virzienā septembrī brauca 45 (jūlijā – 79, augustā – 76), bet Pārdaugavas virzienā – 80 (jūlijā – 127, augustā – 122)  velosipēdisti.

Kā redzams, rīta stundās lielākā daļa velosipēdistu Vanšu tiltu šķērso, braucot centra virzienā, dienas vidū velosipēdistu skaits ievērojami sarucis un pēcpusdienā izteiktāks ir to pārsvars, kas brauc uz Pārdaugavu. Atšķirībā no vasaras, kad bija vērojamas tiltu šķērsojošas velosipēdistu ģimenes, velotūristi un tie ceļotāji, kas uzturējās Ķīpsalas kempingā, septembrī velosipēdisti pārsvarā brauca pa vienam, bija ekipējušies atbilstoši braukšanai nelabvēlīgākiem laika apstākļiem, braukšanas stils bija izteikti mērķtiecīgāks.

“Pētījuma mērķis ir, nevis fiksēt kopējo velosipēdistu skaitu Rīgā, bet gan mērīt velosipēdistu skaita pieauguma tendences. Šajā ziņā Vanšu tilts ir ideāls, jo savieno divas blīvi apdzīvotas pilsētas daļas un iespēja, ka kāda daļa no ikdienas velosipēdistiem pēkšņi izvēlēsies citu maršrutu, ir minimāla. Esam fiksējuši trīs mēnešu datus. Veicot velosipēdistu uzskaiti arī oktobrī un pēc tam nākamajā vasarā, redzēsim, cik strauji mainās velosipēdistu skaits Rīgā. Vadoties no izmaiņu dinamikas, būs iespējams formulēt pieprasījuma pieaugumu pēc velosatiksmes infrastruktūras objektiem. Bez šādas statistikas ir grūti pamatot gan nepieciešamību pēc velostatīviem pie visiem būtiskākajiem velobraucēju galamērķiem – mācību iestādēm, biroja ēkām, veikaliem, kafejnīcām, gan arī papildus līdzekļiem jaunu veloceliņu būvniecībai,” komentē Veloriga.lv veidotājs Romāns Meļņiks.

Veloriga.lv projektu turpinās arī nākamajā gadā, kad, salīdzinot iegūtos datus, būs iespējams izdarīt pirmos secinājumus.
 
Visi komentāri
 
262039. viesis 25.septembris 2008 10:45
0 0 Atbildēt

Vēl jau labi - silts, nelīst. Var pat uzvalkā braukt. Sievietes vispār malači, tik daudz redzētas braukājam.

262046. viesis 25.septembris 2008 11:57
0 0 Atbildēt

Galvenais - tik neizkūsti :D

262063. viesis 25.septembris 2008 17:30
0 0 Atbildēt

Un šodie novēroju ka mazāk auto uz ielam, divreiz ap plkst 13 un 16 šķērsoju Salu tiltu līdz Tērbatas ielai abos virzienos...

262073. viesis 25.septembris 2008 22:54
0 0 Atbildēt

rīga velosipēdistiem ir ļoti nedraudzīga. celiņu skaits ir nožēlojams..par to kvalitāti vispar klusēju. ar lielie rīgas kungi tik kverkš..tb jāizmanto riteņi...paši kādreiz pamēģinātu tik pari kādam tiltam pusdienlaikā...

velosipētu stāvvietu nav arī...

262086. viesis 26.septembris 2008 13:14
0 0 Atbildēt

Vel būtu jauki, ja velobraucēji šķērsojot ielu ievērotu arī automašīnas :-)

262090. viesis 26.septembris 2008 17:41
0 0 Atbildēt

Jā, jā - daudzi pērk tādas automašīnas, lai viņus tik ievērotu :]

262102. viesis 28.septembris 2008 16:18
0 0 Atbildēt

laikā no pusdeviņiem līdz pusdesmitiem Vanšu tiltu --- uzskaitītājiem vajadzēja agrāk celties, pusdeviņos jau visiem darbs sācies.

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Zviedru slēpotāja Olsona Mercedes G500 4×4² kabrioletu pārdod par 700 000 eiro (+ FOTO) 2

Zviedru kalnu slēpotājs Jons Olsons nolēmis pārdot savu ekskluzīvo kabrioletu, kas izgatavots uz apvidus auto Mercedes-Benz G500 4×4² bāzes. Sludinājums izvietots vācu portālā Mobile.de. Lasīt vairāk

 

Modernizētais Honda Civic ASV tirgum (+ FOTO)

Japānas autobūves kompānija Honda sagatavojusi uzlabotu Civic modeli, kas paredzēts ASV tirgum. Pārmaiņu skaitā: svaigas vēsmas dizainā, paplašināts komplektāciju klāsts, četrdurvju modelim un kupejai modifikācija Sport. Lasīt vairāk

 

Nojaucot māju ASV, atrod 10 pirmskara automobiļus (+ FOTO) 2

Strādājot pie kāda objekta nojaukšanas ASV, Ziemeļkarolīnas štatā, celtnieks Deivids Maunts atradis vairākus 30.gadu automobiļus. Ēkas īpašniekam tie nebija vajadzīgi, tādēļ automašīnas nonākušas Maunta rīcībā. Lasīt vairāk

 

Testējam “Nissan Leaf” (+ foto) 27

Daudzi Eiropas autoeksperti uzskata, ka jaunais otrās paaudzes “Nissan Leaf” ir šābrīža labākais plaši pieejamais elektroauto. Taču, ja vēlamies Latvijas apstākļos ikdienā lietot elektromobili, pats būtiskākais rādītājs ir attālums, ko iespējams nobraukt ar vienu uzlādi. Nākamais – uzlādes ātrums. Bet viss pārējais – tikai pēc tam. Lasīt vairāk

 
 

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti