Veicot Vanšu tiltu šķērsojošo velosipēdistu skaita ikmēneša mērījumus, velosipēdistu vortāls Veloriga.lv un veikalu tīkls Burusports septembrī konstatējis izteiktu tendenci, ka velosipēds aizvien aktīvāk tiek lietots kā alternatīvs transporta līdzeklis ceļā uz darbu, mācību iestādi un mājām.
“Kā jau bijām prognozējuši, beidzoties vasarai, samazinājies ekskursantu un to cilvēku skaits, kas vienkārši vizinās ar velosipēdu pa pilsētu, bet to vietā palielinājies, velosipēda kā alternatīva transporta līdzekļa izmantotāju skaits. Tas skaidrojams gan ar atvaļinājumu sezonas beigām, gan mācību atsākšanos augstskolās, gan arī ekonomiskās situācijas radītu motivāciju taupīt līdzekļus arī uz transporta rēķina. Jāņem vērā, ka laika apstākļi septembrī vairs nav tik labvēlīgi velosipēdistiem, kā jūlijā un augustā, tāpēc var teikt, ka septembrī veiktie mērījumi visai precīzi ataino reālo ikdienas velobraucēju daudzumu. Šos datus velosipēdistu skaita pieauguma tendenču konstatēšanai varēsim izmantot, salīdzinot ar līdzīgu laika periodu pēc gada,” stāsta Burusports velosipēdu nodaļas pārstāvis Mārtiņš Lucāns.Vanšu tiltu šķērsojošo velosipēdistu skaita mērījumi šogad tika veikti jūlija, augusta un septembra pirmajā pusē nedēļas vidū vienās un tajās pašās rīta, pusdienas un pēcpusdienas stundās, uzskaitot abos virzienos braucošos velosipēdistus. Kā liecina dati, laikā no pusdeviņiem līdz pusdesmitiem Vanšu tiltu centra virzienā septembrī šķērsoja 92 (jūlijā - 53, augustā – 87) velosipēdisti, bet Pārdaugavas virzienā – 26 (jūlijā - 38, augustā – 40) velosipēdisti. Laikā no divpadsmitiem līdz vieniem dienā centra virzienā septembrī brauca 24 (jūlijā - 62, augustā 47) velosipēdisti, bet Pārdaugavas virzienā – 21 (jūlijā – 30, augustā – 51) velosipēdists. Laikā no 16:45 līdz 17:45 centra virzienā septembrī brauca 45 (jūlijā – 79, augustā – 76), bet Pārdaugavas virzienā – 80 (jūlijā – 127, augustā – 122) velosipēdisti.
Kā redzams, rīta stundās lielākā daļa velosipēdistu Vanšu tiltu šķērso, braucot centra virzienā, dienas vidū velosipēdistu skaits ievērojami sarucis un pēcpusdienā izteiktāks ir to pārsvars, kas brauc uz Pārdaugavu. Atšķirībā no vasaras, kad bija vērojamas tiltu šķērsojošas velosipēdistu ģimenes, velotūristi un tie ceļotāji, kas uzturējās Ķīpsalas kempingā, septembrī velosipēdisti pārsvarā brauca pa vienam, bija ekipējušies atbilstoši braukšanai nelabvēlīgākiem laika apstākļiem, braukšanas stils bija izteikti mērķtiecīgāks.
“Pētījuma mērķis ir, nevis fiksēt kopējo velosipēdistu skaitu Rīgā, bet gan mērīt velosipēdistu skaita pieauguma tendences. Šajā ziņā Vanšu tilts ir ideāls, jo savieno divas blīvi apdzīvotas pilsētas daļas un iespēja, ka kāda daļa no ikdienas velosipēdistiem pēkšņi izvēlēsies citu maršrutu, ir minimāla. Esam fiksējuši trīs mēnešu datus. Veicot velosipēdistu uzskaiti arī oktobrī un pēc tam nākamajā vasarā, redzēsim, cik strauji mainās velosipēdistu skaits Rīgā. Vadoties no izmaiņu dinamikas, būs iespējams formulēt pieprasījuma pieaugumu pēc velosatiksmes infrastruktūras objektiem. Bez šādas statistikas ir grūti pamatot gan nepieciešamību pēc velostatīviem pie visiem būtiskākajiem velobraucēju galamērķiem – mācību iestādēm, biroja ēkām, veikaliem, kafejnīcām, gan arī papildus līdzekļiem jaunu veloceliņu būvniecībai,” komentē Veloriga.lv veidotājs Romāns Meļņiks.
Veloriga.lv projektu turpinās arī nākamajā gadā, kad, salīdzinot iegūtos datus, būs iespējams izdarīt pirmos secinājumus.
Vēl jau labi - silts, nelīst. Var pat uzvalkā braukt. Sievietes vispār malači, tik daudz redzētas braukājam.