Mārcis Birkens autošosejas sezonu noslēdz ar uzvaru

 
2.oktobris 2008 8:57

Aizvadītajā nedēļas nogalē Kauņā, Kačergines trasē risinājās Latvijas un Baltijas autošosejas čempionāta noslēdzošais posms. Tā kā Super Production klasē punktu sadalījums kopvērtējumā bija diezgan blīvs, pēdējā posmā tika sagaidīta spraiga un bezkompromisu cīņa, kurā uzvarēja Latvijas braucējs Mārcis Birkens.

Pirms pēdējā LČ posma Kauņā vadībā atradās igauņu sportists Margusss Pihlaks, otrais Egons Lapiņš, trešais Oskars Laivenieks un tikai ceturtais Mārcis Birkens.



Jau kvalifikācijā bīstamā un interesantā Kačergines trase lika skatītājiem aizrautīgi vērot cīņu trasē. Dažus apļus pēc kvalifikācijas sākuma avāriju piedzīvoja šīs sezonas debitants Mārcis Birkens - trases finiša sektorā viņam salūza riteņa disks un Mārcis bija spiests beigt kvalifikācijas sesiju. Taču ar šo pāris apļu rezultātiem pietika, lai Mārcis izcīnītu otro starta vietu Tā kā auto nebija stipri cietis, uz pirmo finālbraucienu tas tika savests kārtībā. Pirmajā starta vietā stājās Egons Lapiņš, trešais – Oskars Laivenieks, ceturtais - slavenais lietuviešu šosejas meistars Ramūns Čapkauskas ar „BMW 320”.

Pirmā brauciena startā neticamu ātrs bija Ramūns Čapkauskas, izvirzoties vicelīdera statusā aiz Egona Lapiņa, kā trešais trasē aiztraucās Mārcis Birkens. Spraigā cīņā 12 apļu garumā Mārcis centās atkarot otro pozīciju, brīžiem pat pilotējot auto uz diviem riteņiem, taču lietuviešu sportista pieredze bija pārāka par jaunības maksimālismu.
Šādā secībā sportisti arī sasniedz finiša līniju: pirmais Lapiņš, otrais Čapkauskas, trešais Birkens.

Otrajā braucienā sportisti stājās uz starta atbilstoši autošosejas nolikumam - pirmo četru vietu ieguvējus izkārto pretēji iegūtajam pozīcijām pirmajā braucienā. Līdz ar to „pole positoon” pozīcijā bija Oskars Laivenieks, atkal otrais Mārcis Birkens, trešais Ramūns Čapkauskas, ceturtais Egons Lapiņš. Starts norisinājās pēc līdzīga scenārija kā pirmajā braucienā - BMW priekšrocības startā bija neapstrīdamas, un, apdzenot gan Birkenu gan Laivenieku, Čapkausks iegūst līderpozīciju. Taču Mārcis Birkens nepadevās un jau divu apļu laikā, veicot pāris lieliskus apdzīšanas manevrus, izvirzījās pirmajā vietā. Tomēr, cīnoties ar konkurentiem, zaudēts laiks, ko savā labā izmantoja Lapiņš, pietuvojoties bīstami tuvu Birkenam. Sekoja 10 sasprindzinājuma pilni apļi, kuros skatītāji varēja vērot gan nervus kutinošu braukšanu, mašīnām esot vien dažu centimetru attālumā, gan skaistu un baudāmu sportisku cīņu līdz pat pēdējam aplim, kurā, vadoties pēc komandas rīkojumiem, Lapiņš palaida garām trešajā pozīcijā braucošo Oskaru Laivenieku, tādejādi palīdzot viņam izcīnīt otro vietu sezonas kopvērtējumā. Mārcis Birkens savukārt izcīnīja savu pirmo posma uzvaru.

Latvijas autošosejas čempionāts līdz ar to ir noslēdzies, pirmais kopvērtējumā E.Lapiņš, otrais O.Laivenieks, trešais debijas sezonā M. Birkens.

Nevar nepieminēt arī Latvijas vienīgā formulas pilota Baltijas čempionātā Normunda Šubecka sasniegumu -  viņš abos braucienos izcīnīja trešo vietu, pirmoreiz kāpjot uz goda pjedestāla.
 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 8

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kurš izraisīja bīstamu situāciju? (+ VIDEO) 34

Abu vadītāju domas par to, kurš izraisīja bīstamu situāciju, dalās. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti