CITROËN HYPNOS - radošums un tehnoloģijas 1

10.oktobris 2008 12:13

2008. gada Parīzes auto izstādē Citroën atklāja jauno prototipu Hypnos. Elegantais un atšķirīgais cross-over Hypnos paver jaunus apvāršņus luksusa kategorijas ekoautomobiļu dizainā.

Tajā izmantotās radošās tehnoloģijas sniedz izcilu veiktspēju un ekoloģisko efektivitāti savienojumā ar izsmalcinātām un iespaidīgām sajūtām braucot.

HYmotion4 tehnoloģija garantētam saviļņojumam un efektivitātei

Hypnos izmantotā īpašā hibrīdtehnoloģija ir apliecinājums Citroën centieniem saudzēt vidi un lieku reizi pierāda, ka stingri ekoloģiskie kritēriji ir savienojami ar efektivitāti un saviļņojošo braukšanu.

Prototipa dīzeļdegvielas hibrīda dzinēja mehānisma HYmotion4 arhitektūra ietver pie aizmugurējā tilta stiprinātu elektromotoru. Šāds novatorisks un pavisam vienkāršs izvietojums teicami atbilst Hypnos raksturam, panākot optimālu dinamisko sniegumu un saķeri un vienlaikus nodrošinot iespaidīgi zemu degvielas patēriņu un emisijas līmeni (4,5 l/100 km un 120 g/km CO2).  Turklāt Citroën ir padarījis šo progresīvo hibrīdtehnoloģiju vēl pievilcīgāku, iemiesojot to ārkārtīgi proporcionālā un izteiksmīgā prototipā.


Valdzinošs stils

Hypnos virsbūves slaikās, plūstošās līnijas un pašapzinīgā stāja uz 22 collu diskiem nepārprotami liecina par automašīnu, kura meklē arvien jaunus izaicinājumus. Virsbūves stikla sākotnējais valdzinājums turpinās arī salonā. Tajā izmantotās oriģinālās krāsas it kā padara tehnoloģijas cilvēcīgākas un pieejamākas — par to liek domāt pasakainais pulkstenis, krāsu terapijas tēmas un ķermeni maigi aptverošie sēdekļi. Pasažieri var baudīt bagātīgas sajūtas, kas robežojas ar maģiju.

Hypnos ir hibrīds gan no tehnoloģiju, gan stila aspekta. Automobiļa virsbūvē apvienota limuzīnam raksturīga vitalitāte un elegance un cross-over ietilpīgums.  Spēcīgā, graciozā un izteiksmīgā Hypnos unikālās proporcijas un līdzsvars sola vienreizējas braukšanas izjūtas. Prototipa veramās aizmugures durvis un krāsu pilnais salons piesaista skatienus un burtiski ievelk automobilī. Augstākās klases apdares materiāli, ārkārtīgi ērtās individuālās sēdvietas un lieliskās salona tehnoloģijas ir domātas, lai noteiktu augstus brauktprieka un pasažieru komforta standartus.



Novatorisks un elegants virsbūves stils

Hypnos izstaro īpašu eleganci un spēku, pateicoties tā dinamiskajām, gleznajām virsbūves līnijas, kuras ir vienlaikus robustas un plūstošas. Hypnos ir raksturīgas pievilcīgas proporcijas, proti, tas ir 4,90 m garš, 2,17 m plats un 1,58 m augsts. Visas virsbūves līnijas, no izteiktajām riteņu arkām līdz muskuļotajam dzinēja pārsegam un paaugstinātajai viduslīnijai, liecina par lielu, bet izsmalcinātu iekšējo spēku.

Hypnos valdzina arī ar tam raksturīgo vitalitāti, kas pat stāvot rada iespaidu par kustību. “Peldošais” jumts bez statņiem, kas ļauj nojaust plašu telpu salonā, virzienā uz aizmuguri mērķtiecīgi pāriet ieliektajā aizmugurējā stiklā, kādus ierasts redzēt Citroën biznesa klases limuzīniem. Iespaidu par kustību rada arī drosmīgi izliektie sāni.

Hypnos slaikās līnijas teicami akcentē dziļi mirdzošais pelēkais virsbūves krāsojums. Krāsas intensitāte mainās atkarībā no apgaismojuma, piešķirot Hypnos elegantu un prestižu spīdumu, kas nevainojami saskan ar tā aristokrātisko raksturu.

Hypnos veramās aizmugures durvis ļauj vieglāk iekāpt automašīnā, ļaujot atklāt tā grezno salonu kā apslēptu dārgakmeni. Aizmugurē esošās bagāžas nodalījuma durvis nodrošina neierobežotu pieeju bagāžas nodalījumam. Bez estētiskā valdzinājuma šīs atveres sistēmas palielina automobiļa funkcionalitāti un akcentē tās piemērotību tāliem ceļojumiem.


Lieliska sagaidīšana

Hypnos salonā valdošā atmosfēra ir gaismas gadu attālumā no tradicionālās autobraucēju pieredzes. Salonā izpaužas prototipa maģiskā šķautne, ikvienu braucienu padarot par neaizmirstamu baudījumu maņām. Mirdzošais salons veido dramatisku un uzkrītošu kontrastu ar dziļi pelēkos toņos ieturēto virsbūvi. Tos, kuri ielūkosies automašīnā, noteikti pārsteigs salona varavīksnes nokrāsas. Šāds spilgtu krāsu izmantojums biznesa klases salonā akcentē Citroën radošumu.  Izmantojot augstākās klases materiālus, piemēram, ādu un matētu alumīniju, ir izdevies radīt ārkārtīgi izsmalcinātu salonu, kas rada komforta sajūtu un apliecina Hypnos īpašo dabu.

Salonā ir četras sēdvietas, kas unikālā konfigurācijā izvietotas abpus centrālajai spirālei, kas atsauc atmiņā DNS un organisko pasauli, atspoguļojot Citroën pārliecību par koncentrēšanos uz cilvēciskām vērtībām. Trīs metros garā riteņu bāze apvienojumā ar oriģinālo zigzagveida sēdekļu izvietojumu katram pasažierim sniedz satriecoši plašu personīgo telpu. Šāda izmēra automobilī pasažieriem vēl nekad nav bijis tik liela plašuma. Piemēram, kāju zona ir praktiski tikpat liela kā limuzīnā.

Ievērojot visaugstākos ērtību standartus, pasažieri var pielāgot savu telpu, izmantojot centrālās spirāles grozāmos paneļos, kas ietver virkni vadības ierīču, piemēram, gaisa kondicionētāja pogas.   Sēdekļi ir veidoti no prizmas formas sastāvdaļām, ko var piesūknēt ar gaisu un atbrīvot no tā, sniedzot braucējiem muguras augšējās un apakšējās daļas masāžu.

Radošs interjera dizains

Citroën nepārtraukti domā, kā paradīt tehnoloģijas cilvēcīgākas, pieejamākas un pievilcīgākas. Atbilstīgas fiziskās formas piešķiršana šai tehnoloģijai un jauna, teju maģiska satura pievienošana bija vieni no svarīgākajiem mērķiem, radot Hypnos.

Mērinstrumentu panelis vadītāja priekšā ir redzams caur prizmām, līdzīgi kā dimants, un uz katras šķautnes ir redzama ar braukšanu saistīta informācija. Turklāt mērinstrumentu kopu, līdzīgi kā dārgakmeni, aptver augstākās kvalitātes metāla ietvars. Mērinstrumentu kopa ir galvenais elements salona priekšējā daļā, un tas ietver konsoles vidū novietotu skārienjutīgo ekrānu un ventilācijas atveres abās mērinstrumentu paneļa pusēs. Ar gaisa kondicionētāja kanālā esošo mikrodiožu palīdzību ap ventilācijas atverēm veidojas klusinātas gaismas oreoli, kuru krāsa mainās atkarībā no izvēlētās temperatūras.

Vēl viens Hypnos piedāvāts jaunums ir krāsu terapija pasažieriem. Griestos iebūvētā kamera filmē vadītāja seju un nepārtraukti veic antropometriskus mērījumus. Sistēma salīdzina šos rādītājus ar iepriekš reģistrētiem datiem, lai novērtētu vadītāja garastāvokli un pielāgotu salona apgaismojumu un izsmidzinātu atbilstīgi aromatizētu gaisa atsvaidzinātāju. Braukšana ar Hypnos ir vērā ņemama relaksācijas pieredze.

Hypnos salonā ir ārkārtīgi oriģināls mākslinieka Mišela Servitjē (Michel Serviteur) veidots pulkstenis, kurā tehnoloģijas ir apvienotas ar radošumu, panākot satriecošu efektu. Iemiesojot progresīvas tehnoloģijas un absolūtu romantismu, pulksteņa krāsa mainās atkarībā no dienas laika. Iztiekot bez pulksteņrādītājiem un cipariem, šis brīnišķīgais laikrādis izstaro ritmisku krāsu pulsu, kas atgādina dzīvas būtnes elpošanu.  

HYmotion4 TEHNOLOĢIJA VIDES AIZSARDZĪBAI UN SAVIĻŅOJOŠAI AUTOBRAUKŠANAI

Citroën aktīvā politika vides aizsardzības jomā ir padarījusi uzņēmumu par vienu no vadošajiem ražotājiem šajā jomā. Citroën akcentē savu revolucionāra autoražotāja pozīciju, aprīkojot Hypnos ar pilnīgi jaunu dīzeļdegvielas hibrīda dzinēja mehānismu HYmotion4. Šī oriģinālā tehnoloģija apvieno dinamisku sniegumu ar cieņpilnu attieksmi pret vidi un zemu degvielas patēriņu.

HYmotion4: inovācija videi

Hypnos prototipa intelektuālais dizains ietver:
•    200 ZS (147 kW) 2 litru HDi DPFS dīzeļdzinēju, kas savienots ar sešpakāpju elektronisko pārnesumkārbas sistēmu ar 420 Nm lielu griezes momentu;
•    uz aizmugurējā tilta stiprinātu elektromotoru, kas attīsta 50 ZS uz 200 Nm griezes momentu.


Hypnos dīzeļdegvielas hibrīda tehnoloģija ir domāta tam, lai saudzētu vidi. Jo īpaši tas izpaužas pilsētā, izmantojot ZEV (Zero Emission Vehicle) režīmu — "pagarinātu", absolūti klusi darbojošos elektrisko režīmu, kurā ar ātrumu 50 km/h automašīna spēj veikt aptuveni 3 km, kā arī uz citiem ceļiem, kur vajadzīgs veiksmīgs paātrinājums un ātruma samazinājums. Otrajā gadījumā hibrīda konstrukcija ļauj ierobežot patēriņu, izmantojot abus enerģijas veidus kopā.

Hypnos ir arī jaudīga Stop & Start tehnoloģija, kas izslēdz dzinēju, kad automašīna iebrauc sastrēgumā vai apstājas pie sarkanās gaismas. Turklāt, automašīnai darbojoties 4x4 režīmā, šī sistēma darbina elektromotoru. Divu litru HDi DPFS dīzeļdzinējs ir ārkārtīgi efektīvs, braucot pa šosejām: salīdzinot ar benzīna dzinēju, tas patērē par 20 % mazāk degvielas. Kontrolējot degvielas patēriņu un — līdz ar to — piesārņojošo vielu emisiju, Hypnos degvielas patēriņš kombinētajā ciklā ir 4,5 l/100 km, bet CO² emisija — 120 g/km.

HYmotion4: karstasinīgas un satraucošas izjūtas braucot

No braukšanas baudījuma, kas joprojām ir autobraucēju galvenā prioritāte, nav upurēts nenieka. Ja vadītājs patur kāju uz akseleratora pedāļa, ieslēdzas paātrinājuma funkcija, lai nekavējoties nodrošinātu vajadzīgo griezes momentu. Šī funkcija kombinē iekšdedzes dzinēja un elektromotora griezes momentu, lai panāktu izcilu veiktspēju, nepalielinot degvielas patēriņu. Paātrinājumu no 0 līdz 100 km/h Hypnos sasniedz 9,4 sekundēs, un, lai veiktu 1000 m no stāvošas pozīcijas, automašīnai vajadzīga vien 31 sekunde.

Taču galvenais mērķis, radot Hypnos, bija nevis bezkaislīgs ātrums, bet gan brauktprieks. Tādēļ tam uzstādīja trešās paaudzes hidraulisko balstiekārtu, kāda izmantota augstākās klases Citroën modeļiem. Šī tehnoloģija apvieno augstākos pasažieru komforta standartus ar teicamu uzvedību uz ceļa.

Situācijas, kad ir vāja saķere vai intensīva vadība, automašīna pārslēdzas uz četru riteņu piedziņas režīmu, kad elektromotors darbina aizmugurējos riteņus, bet iekšdedzes dzinējs — priekšējos riteņus. Četru riteņu piedziņas režīms nodrošina labāku vilcējspēku un ļauj pilnībā izmantot Hypnos potenciālu uz jebkuriem ceļiem un absolūtā drošībā. Īpaši sarežģītos braukšanas apstākļos, piemēram, sniegotā augšupceļā, 4x4 režīmu var izvēlēties vadītājs.

Izmēri
Garums: 4900 mm
Platums (bez atpakaļskata spoguļiem): 2036 mm
Kopējais platums: 2172 mm
Augstums: 1580 mm
Riteņu garenbāze: 3000 mm
Pārkare priekšā: 980 mm
Pārkare aizmugurē: 920 mm

Masa
Automašīnas pilna masa: 1800 kg

Veiktspēja un degvielas patēriņš
0 līdz 400 m: 16,8 sekundes
0 līdz 1000 m: 31 sekunde
0–100 km/h: 9,4 sekundes
30–60 km/h: 2,6 sekundes
80–120 km/h: 6,8 sekundes
Maksimālais ātrums: 212 km/h
Degvielas patēriņš kombinētajā režīmā: 4,5 l/100 km standarta kombinētajā ciklā
CO2 izmeši: 120 g/km

HYmotion4 dīzeļdegvielas hibrīda dzinēja mehānisms
2 litru HDi DPFS dīzeļdzinējs (200 ZS (147 kW) / 420 Nm griezes moments
Sešpakāpju elektroniskās pārnesumkārbas sistēma
Elektromotors uz aizmugurējā tilta (50 ZS/ 200 Nm griezes moments)
ZEV režīms (3 km ar ātrumu 50 km/h)

Aerodinamika
Cd: 0,30
CdA: 0,78 m²

Ritošā daļa
Hidrauliskā balstiekārta
Īpašas Michelin riepas: 275/40 R22
 
Visi komentāri
 
262458. viesis 10.oktobris 2008 12:25
0 0 Atbildēt

Vienīgās izmaiņas, ko šitas "izteiksmīgais un novatoriskais" dizains ieviestu, būtu fakts, ka šitādam nedaudz sabuktētas durvis spētu nošpahtelēt tikai leitis, un arī ne kurš katrs :D

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

iAuto lietotāja tests: kompaktais SUV "Škoda Karoq" 1

Portāla iAuto.lv lietotājs un foruma biedrs Rupucs dalās savos iespaidos pēc testa brauciena ar jauno "Škoda Karoq" kompakto apvidus automobili. Lasīt vairāk

 

iAuto testē pavisam jauno "Škoda Karoq" (+ video) 20

Portāls iAuto.lv izmēģina jaunāko "Škoda" modeli - kompakto apvidus auto "Karoq", kas pirmo reizi Latvijā ieradies vien pirms pāris dienām. Testa auto ar jauno 1.5 TSI 150 ZS benzīna dzinēju. Lasīt vairāk

 

Jaguar E-PACE viesojas Rīgā (+ video; foto)

Latvijā ir ieradies Jaguar E-PACE un tas būs apskatāms Rīgā, Jaguar autocentrā Dārzciema ielā 60a tikai trīs dienas – no 17.-19. oktobrim. Lasīt vairāk

 

Palīdzība īstā brīdī (+ video) 6

Redzēdams, ka divas mazas meitenes iestrēgušas blīvas satiksmes vidū, autobusa vadītājs aptur savu spēkratu un dodas bērniem palīgā. Lasīt vairāk

 
 

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti