Audi prezentē jaunos «Audi S4» un «Audi S4 Avant» 5

 
10.oktobris 2008 12:36

Audi prezentē jaunākos vidējās klases top modeļus - S4 un S4 Avant. To dzinējs, trīs litru V6 ar tiešo iesmidzināšanu un mehānisku turbokompresoru, attīsta ievērojamus 245 kW (333 ZS), kas Audi S4 no 0 līdz 100 km/h paātrina nieka 5,1 sekundē un uz 100 km patērē tikai 9,7 litrus degvielas.

Saķeri ar ceļu nodrošina pastāvīgā četru riteņu piedziņa quattro, bet sporta piekare gādā par dinamisku braukšanu. Septiņpakāpju S tronic pārnesumus pārslēdz zibenīgi, un jaunais sporta diferenciālis sadala griezes momentu starp aizmugurējiem riteņiem pēc vajadzības. Jaunais Audi S4 publikai pirmo reizi tika atklāts Parīzes autoizstādē, kas notiek no 2. līdz 19. oktobrim.



Jaunā S4 un S4 Avant sirds ir pilnībā no jauna izveidots motors. 3.0 TFSI, Audi V motoru ģimenes jaunākais loceklis izcili parāda, kā četru gredzenu zīmols apvieno jaudu, efektivitāti un taupīgumu. V6, kas savu spēku smeļ no 2995 kubikcentimetru liela darba tilpuma, ir aprīkots ar mehānisko turbokompresoru un attīsta 245 kW (333 ZS) lielu jaudu. Sprintu līdz 100 km/h sedans veic 5,1 sekundē, bet Avant - 5,2 sekundēs. Abiem modeļiem ir elektroniski ierobežots maksimālais ātrums 250 km/h.

Burts T dzinēja apzīmējumā "3.0 TFSI" tagad neapzīmē vairs tikai "turbo", bet arī mehānisku turbokompresoru. Apvienojumā ar tiešo iesmidzināšanu, šis risinājums ir izteikti pārāks divu turbīnu sistēmai ne tikai izmēru, bet arī braukšanas uzsākšanas un reakcijas ātruma ziņā.

Kompresors ir tik kompakts, ka tas bez problēmām ietilpst ieplūdes kolektora vietā - cilindru rindu veidotā 90 grādu V vidū. Kompresora iekšienē pretējos virzienos griežas divi četru lāpstiņu rotori, sasniedzot līdz pat 23000 apgr./min. Divi ar atsevišķu dzesēšanas sistēmu savienoti ieplūdes gaisa dzesētāji ir integrēti korpusā. Pateicoties vairākām konstrukcijas īpatnībām, kompresora radītā skaņa ir samazināta līdz minimumam.



Tā kā kompresoru ar siksnas palīdzību darbina pats dzinējs, visa jauda ir pieejama jau pie zemiem apgriezieniem. Savu 440 Nm lielo maksimālo griezes momentu 3.0 TFSI nodrošina no 2500 līdz pat 4850 apgr./min. Paātrinājums no 80 līdz 120 km/h ceturtajā pārnesumā tiek veikts 4,4 sekundēs. Pateicoties īpaši īsajam ceļam, kas jāveic gāzēm, V6 reaģē momentāni - vēl ātrāk nekā tāda paša tilpuma atmosfēriskais dzinējs.

Turklāt, jaunais 3.0 TFSI ir priekšzīmīgi ekonomisks. Uz 100 km sedans patērē vidēji 9,7, bet Avant - 9,9 litrus degvielas, kas ir par 3,4 litriem jeb 26% mazāk nekā tā priekštecis. Šādu izcilu taupību iespējamu padarīja Audi tiešās degvielas iesmidzināšanas tehnoloģijas. Atšķirībā no parastām tehnoloģijām, tā atļauj kompresora novietošanu aiz droseļvārsta. Kad ieplūdes gaisa spiediens ir zems, piemēram, braucot vienmērīgi vai ar slodzēm zem turbo uzlādes sliekšņa, rotori griežas brīvi un spēks, kas nepieciešams, lai tos darbinātu, ir neliels.



Dinamika, efektivitāte un taupīgums: jaunā septiņpakāpju S tronic

Standarta aprīkojumā jaunā S4 un S4 Avant dzinēja radītā jauda nonāk ātri un precīzi pārslēdzamā sešpakāpju mehāniskajā pārnesumkārbā. Kā alternatīvu Audi piedāvā jaunākās paaudzes dubultā sajūga pārnesumkārbu - septiņu pakāpju S tronic, kas ir ne tikai izteikti dinamiska, bet arī taupīga. Vadītājs var izvēlēties pilnībā automātisku režīmu, vai pārnesumus ar ātrumpārslēgu viduskonsolē, vai svirām pie stūres mainīt manuāli, taču neatkarīgi no izvēles tas notiek zibenīgi ātri. Pārnesumu maiņa notiek dinamiski, komfortabli un ļoti precīzi.

Septiņpakāpju S tronic sastāv no divām atsevišķām puspārnesumkārbām un izmanto divus lameļu sajūgus, kas darbina atsevišķos pārnesumus. Lielais sajūgs K1 savieno dzinēju ar centrālo vārpstu un 1., 3., 5. un 7. pārnesumiem. Ap centrālo vārpstu griežas dobja vārpsta: tā ir savienota ar lielajā sajūgā integrēto kompakto sajūgu K2, kas kontrolē 2., 4., 6. un atpakaļgaitas pārnesumus.



Abas pārnesumu kārbas daļas ir aktīvas nepārtraukti, taču jebkurā laika momentā tikai viena ir savienota ar dzinēju. Piemēram, kad vadītājs uzņem ātrumu trešajā pārnesumā, otrajā pārnesumkārbas daļā jau ir izvēlēts ceturtais pārnesums. Pārslēgšana notiek, mainoties aktīvajam sajūgam - K1 atvienojas, bet K2 savienojas zibenīgā ātrumā. Šis process aizņem tikai dažas sekundes simtdaļas un nepārtrauc vilkmi. Pārnesumu maiņa notiek tik ātri un komfortabli, ka vadītājs to pat nepamana.

Pārnesumu kārba ir izveidota maksimālai efektivitātei un taupīgumam. Tā izceļas ar augstu lietderības koeficientu, turklāt tās inteliģentā vadības sistēma automātiskajā režīmā gādā par maksimālu degvielas taupīšanu. S tronic plašais 8,0 : 1 pārnesumu diapozons atļauj pilnībā izmantot 3.0 TFSI lielisko jaudu un griezes momentu.
Pastāvīgā pilnpiedziņa quattro gādā par drošu saķeri ar ceļu. Parastos braukšanas apstākļos spēki tiek sadalīti sportiskā veidā - 40% nonāk priekšējos, bet 60% - aizmugurējos riteņos. Vajadzības gadījumā sadalījums var tikt mainīts dažās sekunžu daļās. Salīdzinājumā ar konkurentiem, quattro nodrošina drošu vadāmību, augstu stabilitāti un izcilu saķeri.

Griezes momenta sadalīšana pēc vajadzības: sporta diferenciālis ar Audi drive select

Jaunais, aktīvais sporta diferenciālis ir ideālais quattro sistēmas papildinājums un sniedz vēl lielāku braukšanas baudu. Griežot stūri vai paātrinot gaitu pagriezienā, lielākā daļa vilkmes spēka tiek nogādāta uz riteni, kas atrodas pagrieziena ārpusē, tādējādi palīdzot stūrēt automobili pagriezienā. Turklāt, sistēma reaģē gan uz nepietiekamu pagriežamību, gan pārlieku pagriežamību jau šo tendenču pašā sākumā, novēršot to cēloņus. Vadītājam tas nozīmē mazāku piepūli stūrējot un vēl lielāku šķērspaātrinājumu.



Aktīvais sporta diferenciālis ir jauna veida aizmugurējais diferenciālis. Klasiskajam diferenciālim kreisajā un labajā pusē tika pievienoti papildus zobratu pārvadi, kas griežas par desmit procentiem ātrāk nekā riteņa piedziņas vārpsta. Abi komponenti var tikt savienoti ar lameļu sajūgu, kas darbojas eļļas vidē un to darbina elektrohidraulisks mehānisms. Šis sajūgs lielākajā daļā braukšanas situāciju uz vienu riteni var novadīt gandrīz visu griezes momentu.

Lai izmainītu spēka sadali, aktīvajam diferenciālim, ko kontrolē vairāki devēji un augstas veikstspējas procesors, vajag mazāk nekā 100 milisekundes. Vadītājs jebkurā brīdī diferenciāļa raksturīpašības var pielāgot savam braukšanas stilam, izvēloties vienu no trim režīmiem. Atšķirībā no konkurējošām sistēmām, Audi sporta diferenciālis izcili darbojas ne tikai zem slodzes, bet arī braucot vienmērīgi un pat ripojot.



Jaunais Audi S4 un S4 Avant ir labi trenēti atlēti. Ar piecu sviru piekari aprīkotās priekšējās ass un pašvadošās, trapecveida piekares aizmugurējās ass konstrukcija ir īpaši izsmalcināta. Abas asis gandrīz pilnībā sastāv no alumīnija un tāpēc ir ļoti vieglas. Lejā novietotais stūres mehānisms nodrošina riteņu vadību bez mazākās aiztures un vadītājam dod precīzu kontroli pār automobili.

Jaunie Audi vidējās klases sportisti pārsteidz ar reakciju precizitāti un ātrumu, kas parasti piemīt tikai tīrasiņu sporta auto. To ātrumkārbu diferenciālis atrodas pirms sajūga, kas atļāva dzinēju novietot 154 mm tālāk uz aizmuguri. Šis īpatnējais izkārtojums perfekti izlīdzina slodzi uz asīm, kā arī 2811 mm lielajai garenbāzei piešķir izcilu stabilitāti.
Abu jauno S modeļu piekarē tiek izmantoti stingrāki asu gultņi, kā arī sportiskāka piekare ar stingriem amortizatoriem, kas virsbūvi novieto par 20 mm tuvāk ceļam. Aiz 18 (pēc vēlmes arī 19) collu alumīnija lietajiem diskiem slēpjas bremzes, kas izceļas ar lielu jaudu un ilgu kalpošanas laiku. Melnie, ar S4 logotipiem dekorētie bremžu mehānismi ietver iekšēji ventilētos bremžu diskus ar jaunākās paaudzes bremžu klučiem.

Audi drive select braukšanas dinamikas sistēma

Vēl viens augstāko tehnoloģiju pielietojums jaunajā S4 un S4 Avant ir braukšanas dinamikas sistēma Audi drive select, kas kontrolē dzinēja reakciju uz akseleratora pedāļa izmaiņām, septiņpakāpju S tronic pārnesumu maiņas īpatnības un no ātruma atkarīgo servotronic stūrēšanas iekārtu. Ar vienkāršu pogas spiedienu vadītājs var izvēlēties, vai šīs sistēmas darbojas "comfort", "auto" vai "dynamic" režīmā. Ja automobilis ir aprīkots ar MMI operētājsistēmu, ir pieejams arī ceturtais režīms, ko vadītājs var konfigurēt atbilstoši savām vēlmēm.



Audi drive select ir iespējams pasūtīt kopā tikai ar vismaz vienu no trijām papildus tehnoloģijām - sporta diferenciāli, adaptīvo amortizatoru kontroli vai vēl vienu augstāko tehnoloģiju risinājumu - dinamisko stūres sistēmu. Pateicoties elektromotora darbinātam pārnesuma mehānismam, šī sistēma stūrēšanas pārnesumu atkarībā no braukšanas ātruma var mainīt par gandrīz 100 procentiem. Kad līkumos tiek sasniegta saķeres robeža, dinamiskās stūrēšanas sistēma iejaucas, lai saglabātu automobiļa stabilitāti, kas savukārt atslogo ESP stabilitātes programmu un tās iejaukšanos daudzos gadījumos padara lieku.

Adaptīvā amortizatoru kontrole izmanto hidrauliskus gāzes spiediena amortizatorus, kas darbojas ar papildus elektriski kontrolējamiem ventiļiem. Ventiļi regulē hidrauliskā šķidruma plūsmu un līdz ar to izmaina amortizācijas raksturīpašības. Augstas veiktspējas vadības bloks analizē 14 sensoru sniegtos signālus un 1000 reizes sekundē no jauna aprēķina katra riteņa amortizācijas pakāpi.

Atlētiskais dizains

Audi S4 un S4 Avant uz ceļa atstāj sportisku un spēcīgu iespaidu. Visuzkrītošākās vizuālās izmaiņas ir modificētā priekšdaļa, alumīnija ārējie spoguļi, 18 collu S dizaina lietie diski, sānu sliekšņu paneļi, neuzkrītošais aizmugurējais spoileris un izplūdes sistēma ar četriem izpūtējiem. Papildus pieskārienu piešķir xenon plus priekšējie lukturi, kā arī dienasgaitas un aizmugurējie lukturi LED izpildījumā.

Arī interjers uzsver abu jauno S modeļu sportiskumu. Sporta sēdekļiem ir elektriski jostas vietas balsti un izvelkami augšstilbu balsti. Instrumentu paneļa rādītāji ir balti uz pelēka fona; to, tāpat kā multifunkciju sporta stūri un atslēgu, rotā S4 emblēmas. Interjerā dominē melnā krāsa, ko akcentē alumīnija dekoratīvās ielikas. Pēc izvēles ir pieejamas arī oglekļa šķiedras, bērza vai nerūsējoša tērauda sieta ielikas.

Papildus aprīkojumā pieejamās palīgsistēmas braucējam dod vēl lielāku kontroli pār automobili. Adaptive cruise control (ACC) regulē attālumu līdz priekšā braucošajam automobilim, savukārt braking guard brīdina par iespējamu uzbraukšanas sadursmi. Audi side assist padara drošāku joslu maiņu, bet Audi parking system atvieglo auto novietošanu stāvvietā.

Arī multimēdiju ziņā Audi piedāvā pievilcīgu tehnoloģiju klāstu. Sakaru un izklaides tehnoloģiju piedāvājumā ietilpst ārpus konkurences stāvošā MMI operētājsistēma, vairākas radio un skaņas sistēmas, tajā skaitā arī augstākās kvalitātes Bang & Olufsen risinājums, divas navigācijas sistēmas, iPod pieslēgvieta un ļoti ērts Bluetooth auto tālrunis. Mūsdienīgi tehnoloģiju risinājumi, piemēram, trīs zonu klimatkontrole un adaptive light dinamiskā pagriezienu izsgaismošana pilnveido papildaprīkojumu piedāvājumu.

Jauno S modeļu piegāde sāksies 2009. gada martā.
 
Visi komentāri
 
262462. viesis 10.oktobris 2008 12:39
0 0 Atbildēt

Bez bildēm... :(

Redaktors 10.oktobris 2008 12:39
0 0 Atbildēt

Pacieties - visu nevar uzreiz.

262466. viesis 10.oktobris 2008 13:12
0 0 Atbildēt

NUja, bet man jau nav gluži līkas rokas, tēvoci Googli arī pazīstu ;)

262516. viesis 12.oktobris 2008 9:23
0 0 Atbildēt

O, bilžas parādijās :)

262544. viesis 13.oktobris 2008 14:08
0 0 Atbildēt

Glīti auto, nevar noliegt. Bet, vai latvju maciņa atvērums varēs panest šo skaistumu, stipri šaubos.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 7

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kurš izraisīja bīstamu situāciju? (+ VIDEO) 32

Abu vadītāju domas par to, kurš izraisīja bīstamu situāciju, dalās. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti