Par ceļu lietošanu ar transportu virs 12t būs jāmaksā nodeva 7

 
22.oktobris 2008 12:46

Par valsts galveno autoceļu lietošanu ar kravas transportlīdzekļiem vai to sastāviem, kuru pilna masa pārsniedz 12 tonnas, no 2009. gada jūlija būs jāmaksā nodeva - eirovinjete.

Tā ir lēmusi valdība, otrdien, 21. oktobrī, atbalstot likumprojektu „Par autoceļu lietošanas nodevu” un ar to saistīto grozījumu likumā „Par nodokļiem un nodevām”.

Ieņēmumi no autoceļu lietošanas nodevas tiks izmantoti valsts galveno autoceļu uzturēšanai un attīstīšanai. Nodevas apjoms tiks noteikts atkarībā no transportlīdzekļa atbilstības ekoloģisko standartu prasībām, motora izmešu līmeņa, transportlīdzekļa asu skaita un ceļa izmantošanas ilguma. Plānots, ka vienas dienas nodevas maksa būs no Ls 6 līdz Ls 7.50. Būs iespējams samaksāt nodevu arī par ceļu lietošanu nedēļu, mēnesi vai gadu.

Patlaban Latvijā ir apmēram 12 000 kravas automobiļu (virs 12 tonnām), kas veic starptautiskos kravu pārvadājumus. Paredzams, ka par šiem automobiļiem nodevu maksās par katru dienu, ko tie pavadīs uz Latvijas ceļiem – iekasētās summas kopapjoms lēšams ap Ls 4.4 milj. gadā. Maksājums attieksies arī uz aptuveni 40 000 Latvijā reģistrētajiem kravas automobiļiem, kas neveic starptautiskos pārvadājumus. Taču tikai apmēram puse no tām ir tehniskā kārtībā un izmanto valsts galvenos ceļus. Par šiem auto nodevu, visticamāk, maksās reizi gadā. Iekasētā summa no šiem pārvadātājiem lēšama ap Ls 10 milj. gadā. Nodeva būs jāmaksā arī ārvalstu pārvadātājiem, kuru kravas auto šķērso Latvijas robežu. Prognozējams, ka tie varētu būt ap 200 tūkst. auto gadā, samaksātās nodevas kopapjomam veidojot ap Ls 1.4 milj. gadā. Līdz ar to kopējie ieņēmumi gadā no ceļu lietošanas nodevas lēšami ap Ls 15.8 milj.

Eirovinjetes maksas pamatā ir infrastruktūras izmaksu segšanas princips. Tas balstās uz aicinājumu izvēlēties videi draudzīgākus transportlīdzekļus un mazāk pārslogotus laika posmus vai maršrutus. Paredzēts, ka šī nodeva tiks uzskaitīta Satiksmes ministrijas pašu ieņēmumos no maksas pakalpojumiem un iekļauta Valsts pamatbudžeta programmā „Valsts autoceļu fonds”, tās administrēšanu veicot VAS „Latvijas Valsts ceļi”.

Likumprojekti izstrādāti, pamatojoties uz Eiropas Savienības direktīvu 1999/62/EK par dažu infrastruktūru lietošanas maksas noteikšanu kravas transportlīdzekļiem un direktīvu 2006/38/EK. Ņemta vērā arī Eiropas Komisijas Baltajā grāmatā „Eiropas transporta politika 2010. gadam: laiks lemt” izvirzītā stratēģija. Tiesību aktu sagatavošanā notika konsultācijas ar asociāciju „Latvijas Auto”, Latvijas Pasažieru autopārvadātāju asociāciju un Latvijas Pilnvaroto Autotirgotāju asociāciju. Lai projekti stātos spēkā, tie jāpieņem Saeimā un jāizsludina Valsts prezidentam.
 
Visi komentāri
 
262922. viesis 22.oktobris 2008 13:04
0 0 Atbildēt

ZB jau :x

Cik var kāst, kur paliek ceļa nodoklis? Skati kad eju ap 300 Ls maksāju un tagad vēl vinjete man būs jāpērk, p:idari

262941. viesis 22.oktobris 2008 13:49
0 0 Atbildēt

normāli - sāks ieksēt naudu par vinjetēm, bet ceļi reāli tiks piedzīti pie normāla stāvokļa varbūt nākamo 10 gadu laikā. tas nozīmē, ka 10 gadus būs jābrauc pa s.ūdīgiem maksas ceļiem. tā ir latvija...

262988. viesis 22.oktobris 2008 22:54
0 0 Atbildēt

Mērgļus uz mieta!!!! Eiropas pakaļu laižas.

262991. viesis 23.oktobris 2008 8:17
0 0 Atbildēt

Tiem pajoļiem tak aldziņas pietiekamas, lai neizjustu šitā sekas, kas, kā augstākas cenas, atgriezīsies pie patērētāja...

263014. viesis 23.oktobris 2008 13:28
0 0 Atbildēt

Tranzītkravām šitādu maksu jau sen vajadzēja! Bet ar vietējiem pārvadātājiem, it sevišķi šajos laikos,... nu nezinu...

263963. viesis 16.novembris 2008 22:28
0 0 Atbildēt

Vai tie gudrīši ,nodevas ieviesēji , par ceļu kvalitāti ir padomājuši ? Tas viens. Kurā vietā uz Latvijas ceļiem kravas auto šoferis var atpūsties (9 st), darba režīma ievērošana. Latvijā es vēl nevienu normālu stāvvietu neesmu redzējis. Transportnieki gan ir naski uz kontrolēšanu. Varbūt vajadzētu kādam iesūdzēt eiropas tiesā , par prasīšanu neiespējamu likumu ievērošanu.

266135. viesis 23.janvāris 2009 8:49
0 0 Atbildēt

...

Decembrī Saeima pieņēmusi “Autoceļu lietošanas nodevas likumu”, kam jāstājas spēkā 2009. gada 1. jūlijā. Taču Satiksmes ministrijas (SM) Autosatiksmes departamenta direktors Māris Pēkalis skaidro, ka vēl jārisina virkne tehnisku problēmu, kas neļaus ieviest likuma normas paredzētajā laikā. Visticamāk, likums varētu sākt darboties no nākamā gada janvāra, uzskata SM pārstāvis.

...

SM gatavojas ieviest elektronisku nodevas iekasēšanas sistēmu, kas neprasīs īpašas uzlīmes. Inspektori elektroniskajā datubāzē pārliecināsies par samaksāto nodevu, vadoties pēc transportlīdzekļa numura zīmes. Tas būs ērti un nekavēs transporta plūsmu, uzskata M. Pēkalis.

Līdz šim Latvija bijusi starp tām sešām Eiropas valstīm, kas nodevu no kravu pārvadātājiem par ceļu izmantošanu neiekasē. To nedara arī Igaunijā, Īslandē, Lielbritānijā, Maltā un Somijā. Kaimiņi lietuvieši šādas normas ieviesuši nesen, igauņi sākuši pētīt un plānot iespējamās izmaiņas. No 1. februāra Krievijā ieviestas līdzīgas prasības pret ārvalstu pārvadātājiem, uzskaita M. Pēkalis.

"Kursas Laiks" © www.klaiks.lv/portals/latvi...ml?xml_id=8033

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 6

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kurš izraisīja bīstamu situāciju? (+ VIDEO) 30

Abu vadītāju domas par to, kurš izraisīja bīstamu situāciju, dalās. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti