Lai klimats nosaka tavu ziemas riepu izvēli 25

28.oktobris 2008 17:19

Kādas ziemas riepas patiesībā ir vislabākās? Daudziem vadītājiem riepu izvēle var radīt grūtības, bet Goodyear saviem klientiem sniedz vērtīgu padomu.

„Izvēlieties riepas atbilstoši ziemas klimatiskajiem apstākļiem, kādos jūs parasti braucat ar auto,” saka Goodyear Nordic produkcijas speciālists Magnuss Lords Arenanders (Magnus Lord Arenanders).
Goodyear piedāvā trīs dažādu veidu riepas gan ar radzēm, gan bez tām. Vairākas no šīm riepām, kas atbilst visiem ziemas klimatiskajiem apstākļiem, ir testu uzvarētājas.
 
Dažādās Latvijas daļās klimatiskie apstākļi ziemā var būt atšķirīgi − no apledojušiem un sniegotiem ceļiem līdz sausiem vai mitriem lielceļu segumiem. Tādēļ klientiem varētu būt grūti apzināties, kādas ziemas riepas iegādāties.

„Nav tādu riepu, kas nevainojami atbilstu visiem laika apstākļiem. Izvēloties riepas, jums būtu jāapsver to snieguma kvalitāte uz ceļiem, pa kuriem jūs parasti braucat,” saka Magnuss Lords Arenanders (Magnus Lord Arenander).

Pareiza riepu izvēle veicina drošību uz ceļa un mazina kaitīgo ietekmi uz vidi. Goodyear no savas puses iesaka sekot Skandināvijas riepu un auto disku organizācijas (STRO) ieteikumiem attiecībā uz ziemas riepām. STRO iesaka lietot radžotās riepas uz mitra ceļa seguma, kā arī uz ceļa, ko klāj nelīdzens ledus un mīksts vai ciets sniegs. Savukārt „Eiropas standarta riepas” bez radzēm ir piemērotas slapjiem un sausiem ziemas ceļu segumiem un automaģistrālēm. 

„Radžotās riepas Goodyear UltraGrip Extreme ar uzlaboto bremzēšanu, stūrēšanu un braukšanu bargā un ledainā ziemā, ir ziemas riepas, kas paredzētas braukšanai pa dažādiem ceļiem ziemas apstākļos. „Riepām bez radzēm ir citas priekšrocības − lielāks komforts, zemāks trokšņu līmenis un bieži vien mazāka rites pretestība. Vienlaikus šīs riepas ļoti labi kalpo uz ziemas ceļiem,” saka Magnuss Lords Arenanders.

Radžotās riepas grūti izbraucamiem ziemas ceļiem: UltraGrip Extreme

Goodyear jaunākās paaudzes radžotās riepas UltraGrip Extreme lieliski kalpo dažādos laika apstākļos. Tas apstiprinājies arī vairākos testos, ko pērn pēc šo novatorisko riepu ieviešanas veica gan uzņēmums, gan vadošie auto žurnāli.

Pateicoties vispusīgajam sniegumam UltraGrip Extreme ir kļuvušas par kompānijas pārdotākajām un iecienītākajām ziemas riepām. Papildus iepriekšējam 5 % uzlabojumam, kas tika panākts pateicoties jaunizveidotajai Active Stud tehnoloģijai, bremzēšana uz ledus ir uzlabojusies par 3 %, kas ievērojami uzlabo braukšanu pa apledojušu ceļa segumu. Testi ir pierādījuši, ka UltraGrip Extreme, salīdzinājumā ar iepriekšējiem riepu modeļiem, ir arī par 9 % uzlabojušas bremzēšanu uz mitra ceļa seguma, par 8 % manevrēšanu uz sausa ceļa seguma un par vismaz 11 % uzlabojušas braukšanu pa ceļu slapjdraņķī.

UltraGrip Extreme radžotās riepas ir paredzētas, lai uzlabotu braukšanu bargajos Ziemeļvalstu klimatiskajos apstākļos. Radžotās riepas ir īpaši efektīvas uz slapja ceļa un grubuļaina ledus, kas bieži ir sastopams valsts dienvidos un lielākajās pilsētās.

„Mēs uzskatām, ka UltraGrip Extreme ir ļoti daudzpusīgas riepas, kas uzlabo braukšanu pa ziemas ceļiem, kas ir svarīgi Latvijā,” secina Magnuss Lords Arenanders.

Jauktie ziemas laika apstākļi vai braukšana pa automaģistrālēm: UltraGrip Performance un testa uzvarētājas UltraGrip 7+

Gan Goodyear pašu veiktie testi uz ceļu segumiem un trasēs, gan vadošo auto žurnālu testi ir pierādījuši, ka jaunajām riepām bez radzēm ir paaugstināta vadāmība pa sniegotu un apledojušu ceļa segumu.

Pagājušajā ziemā Goodyear jaunizstrādātās riepas bez radzēm UltraGrip 7+ uzvarēja vācu žurnāla „Auto Motor and Sports” 21/07 numura rīkotajā ziemas riepu testā četrās testa kategorijās un to vispārīgais sniegums uz sniegota ceļa seguma, kurā ietilpa arī bremzēšana, vadāmība un vilce, tika atzīts par izcilu. UltraGrip 7+ tika atzītas par labākajām riepām pateicoties akvaplanēšanas pretestībai, komfortam un zemajam trokšņu līmenim. Šī vadošā auto žurnāla rīkotajā testā tās ieguva arī otro vietu par zemo rites pretestību.

„Goodyear UltraGrip 7+ ar īpašo savienojumu un protektora zīmējumu ir piemērotas lielākajai daļai teritoriju, kur ir apsniguši, apledojuši un mitri ceļu segumi, kā arī apdzīvotākajās Latvijas daļās,” paskaidro Magnuss Lords Arenanders.

Vienas no pārdotākajām Goodyear riepām bez radzēm ir UltraGrip Performance sporta un luksus automašīnām. Tās ir īpaši labi piemērotas autovadītājiem, kuriem patīk izbaudīt komfortu un stabilitāti braucot lielā ātrumā pa ziemas ceļiem.
 
Visi komentāri
 
263290. viesis 28.oktobris 2008 17:37
0 0 Atbildēt

diez tas Magnuss ir bijis kādreiz Latvijā :) pagājušo ziemu radzes bija nu looooti vajadzīgas...

263294. viesis 29.oktobris 2008 8:58
0 0 Atbildēt

sdf

263295. viesis 29.oktobris 2008 9:00
0 0 Atbildēt

jāvadā līdzi visu veidu riepas un mainoties apstākļiem attiecīgi jāpārskrūvē īstās.

ja godīgi, neko īsti konkrētu nesapratu no šī raksta + vai radžotās pie mums nav aizliegtas?

263298. viesis 29.oktobris 2008 9:58
0 0 Atbildēt

Kaarteejais, bezjedziigais reklamraksts...

263300. viesis 29.oktobris 2008 10:42
0 0 Atbildēt

Nu ja vēl šamais garantētu ka šīm riepām naglas turas iekšā tad jau būtu labi, bet kā līdz šim ir bijis tad Goodyearim naglas izbirst pirmajā ziemā. Ir pat redzēti skati kad keksi uzmauc svaigas naglenes Goodyear un pēc četriem apļiem iekšā vairs tikai 10 % no naglām palikušas.

263303. viesis 29.oktobris 2008 11:27
0 0 Atbildēt

NF3 man neviens ships veel nav izbiris pa 3 ziemaam...

A ledus, nu pilsetaa nav ledus, bet pa latgali ari pagajusho ziemu pa pliku ledu dabuju pavizinaaties...

263304. viesis 29.oktobris 2008 11:54
0 0 Atbildēt

Inteteresanti ar ko atšķiras mitrs ceļa segums no slapja? :D

263305. viesis 29.oktobris 2008 12:11
0 0 Atbildēt

Es savam "ziemas" mondeo jau 5 sezonas izmantoju igauņu atjaunotās Master firmas riepas ar NHP protektora zīmējumu. Riepas joprojām vēl ir teicamā stāvoklī pat pēc pagājušā gada izcili siltās ziemas braukšanas. Neviens šips vēl nav izlidojis. Jebkurā gadījumā, nokļustot uz tīra apledojuma, pastāv iespēja justies itin droši. Savulaik, kad man bija 7-sērijas BMW, tas bija aprīkots ar tolaik dārgākajām Good year ziemenēm. Bet jēga no tām bija minimāla - braukšana pa glumu ceļu bija vairāk kā nedrosša un nestabila. Latvijā jau ziemā apstākļi ir ļoti mainīgi - reti kad ir iepēja braukt pa tipiski SNIEGAINU ceļa virsmu. Biežāk jau ir vai nu tradicionālā sniega''pļura'', vai ledus slānis zem sniega. Tāpēc, vēl joprojām vairāk tomēr uzticos šipenēm.

263306. viesis 29.oktobris 2008 12:12
0 0 Atbildēt

Nu nu. Pilsētā nav ledus. :D :D :D

Ledus nav nākamā dienā pēc sniega un sala un tad uz lielām ielām. Iekšpagalmi un otršķirīgās ielas tiek nopulētas kā spogulis.

263308. viesis 29.oktobris 2008 13:26
0 0 Atbildēt

263306. viesis 29.10.2008 12:12

pa iekšpagalmiem laikam neviens nelido ar 100+ ? :D

pa otras šķiras ielu Rīgā arī droši vien nav jēgas skriet + parasti no maršrtua kopējā garuma tas sastāda labi ja 1/10 daļu...

lai katru dienu aizbraukt uz darbu, 3-x ziemā uz laukiem un vakaros vai weekendaa pasleepot - šipi toč nav vajadzīgi....

cita lieta, ja vairāk kā 50% no ikdienas maršruta ir ārpus pilsētas, tad šipi ir attaisnoti gan komerctransportam, gan privātajiem. a tie kas 90% no visa sava auto pavadītā laika nīkst pilsētā - tiem šipi vispār jāaizliedz :D

pats no šipiem esmu atticies vēl pagājušajā gadsimtā un vēl nekad neesmu to nožēlojis, jo 2/3 no "ziemas" ceļiem man ir Rīga un tās tuvējā apkārtne.

263309. viesis 29.oktobris 2008 13:29
0 0 Atbildēt

Kri tieši tā pat ,kā mitras apakšbikses no slapjām

263311. viesis 29.oktobris 2008 13:34
0 0 Atbildēt

kaut kad sem bija nam UG4 ziemas riepas , no tiem laikiem GY riepas uzskatu par dārgiem mēsliem.

263314. viesis 29.oktobris 2008 14:30
0 0 Atbildēt

Un vai ta šipenes uz mitra ceļa turas labāk nekā riepas bez radzēm?

263316. viesis 29.oktobris 2008 15:12
0 0 Atbildēt

LV šipi būtu jāaizliedz - bojā tik asfaltu, jo ziemas mums nav, un redz beemwee un citiem urļikiem, ir obligāti jāspolē pie katra krusta. Un tas ne tikai mūsu nezimā, bet ilgi vēl pēc tam - ar pusiznīcinātajām šipenēm ir redzēti līdz pat jāņiem.

263324. viesis 29.oktobris 2008 18:16
0 0 Atbildēt

shipenem nee tapat ka visur eiropa

263326. viesis 29.oktobris 2008 19:42
0 0 Atbildēt

2 snow...

kur tu te pie mums Eiropu atradi?

263330. viesis 29.oktobris 2008 20:50
0 0 Atbildēt

nē, nu pavisam aizliegt shipus LAtvijā būtu absurds, jo reģionos, īpaši Ziemeļvidzeē un Latgalē, apledojušo ceļu jautājums ir visnotaļ aktuāls, arī Kurzemē šī parādība nav sveša. Drīzāk jāsauc pie prāta un sirdsapziņas tie tirliņi, kuri "ziemas" laikā labi ja 500km nobrauc ārpus Rīgas rajona bet saviem drapakiem zuliek radžotas riepas, kuras plēš pārsvarā pa Rīgas un satelītpilsētu ielām.

263338. viesis 30.oktobris 2008 2:53
0 0 Atbildēt

Piekriitu DeaDmoroZZZam, ja braukaatu pa riigu, nafig shipus. bet man 90% nobraukuma aarpus riigas... Esmu trapijis pa nakti braucot uz/no rigas realaa miglaa ap nulli.. Mashiina apledo kaa ledus pikucis, celsh tads, ka kajas nostaaveet nevar uz tada... Figu kads pa nakti arii kaisa kaut ko... Tad bez shipeneem ir smagi braukt. Tapat visaadi netiiriitie lauku celji ir pilnigs vaaks kalnainaakaa apviduu...

263340. viesis 30.oktobris 2008 9:03
0 0 Atbildēt

Pilsētai šipoto pirkt ir viekārši muļķīgi. Tur jau tā lieta, ka tās radzes izbirst praktiski momentā. Pašam bija Bridgestone radzenes, biju šokā, cik maz radzes atradās vēl riepā sezonas beigās. Līdz ar to, jūs reāli rullējat ar diezgan pacietu riepu... Frikcijas riepas, savukārt, uz normāli tīrītiem ceļiem (kādi Rīgā tomēr ir gan) un gariem rudeņiem un pavasariem, nodilst. Īsāk sakot, tās pašas M+S vien Rīgā sanāk... Nav ko te tēlot katru sezonu un stāstīt viens otram pasakas par nez kādiem bezceļiem un "pie mums jau nav Vācija".

263342. viesis 30.oktobris 2008 9:15
0 0 Atbildēt

tieši tā.

šipus lai lieto komercnieki un privātie, kam vairāk kā puse maršruta katru dienu sanāk ārpus pilsētām.

Tie kas 90% laika pavada pilsētu torķos un mīcās uz 20-40km/h ikdienā, bet brīvdienās vai pāris reižu mēnesī izlien uz lielceļa vai 2-x pa ziemu aizbrauc uz laukiem - tie jebkurā gadījumā pārsvarā ir bieds paši sev un apkārtējiem, jo iemaņu braukt pa ziemas ceļiem ta naff... un tur neglābs ne šipi, ne alpin piloti pa 170 ls gabalā :D

braukšana sākas galvā, nevis riepā...

263351. viesis 30.oktobris 2008 11:35
0 0 Atbildēt

Šipi nav spiesta lieta. Katrs izvēlas kādu riepu grib. Man patīk naglas un braukšu ar naglām, jo tā vienīgā reize kad ir ledus viņas atļauj neiekļūt statistikā.

Tagad par ielām – kaisītāji no sākuma kaisa maģistrālās ielas, pa kurām brauc sab. tr. un tiltus. Pēc tam pārējās ielas kur kursē sab. tr.. Un tikai pēc tam ķeras pie citām ielām (ne visām). Tagad paskatīsimies uz Ieriķu ielu, Upes ielu un Skanstes ielu. Tur kaisītāji brauc tikai tad kad visas citas ielas pa kurām iet sab. tr. nokaisītas un notīrītas. Braslas iela ir izņēmums tāpēc ka kaisītājiem pašiem pa to jābrauc.

Ja mēs atceramies 2 vai trīs gadus tapakaļ – izkrita pirmais sniegs - bezradzes netika augšā uz Zemitānu tilta un uztaisīja tādu korķi ka kaisītāji arī netika klāt tiltam. Tie daži kam bija radzes tie mierīgi uzrāpās uz tilta bet pārējie netika klāt deļ mežonīgā korķa. :D

DeaD vai tad pa Skansteni brauc ar 20-40 km/h????

263355. viesis 30.oktobris 2008 12:53
0 0 Atbildēt

skanstene, eizenshteina, bikernieku, krasta utt utt utt, protams ka neviens nebrauc 20-40, bet ja brauc ar galvu, tad nekas paardabisks tur nav, lai vajadzeetu konkreetjaam ielas posmam pilseetaa likt radzhotas riepas... arii tas ka reizi 3 gados bez shipiem kaads nav ticis uz zemitaana tilta nav iemesls likt shipus ikdienas braukshanai pa Riigu...

protams, taa ir katra pasha izveele, bet autovadiitaaju sabiedriibai reiz buutu jaasaak aizdomaaties par sho teemu nopietni, vai tas tieshaam ir normaali, ja cilveeks ārpus pilsētas pārbijies ziemā izlien dažas reizes nedēļā vai pat mēnesī un tamdēļ ikdienā ir gatavs pilsētas ielu segumu mocīt ar savām radzēm...

263356. viesis 30.oktobris 2008 13:13
0 0 Atbildēt

Šodien ir samērā sarežģīti teoretizēt ziemeņu un šipeņu plusus un mīnusus Latvijas apstākļos. Kā jau izsakās paši "laika veči" , Latvijā un it īpaši Rīgā (kur saduras pastāvīgi siltie D- rietumu cikloni ar aukstajiem no Z -austrumu puses) laika apstākļi mēdz būt ļoti sarežģīti un neprognozējami. No rīta, mākoņu iespaidā brauktuve šķietami ir mitra, bet vienā brīdī - mākoņiem pēkšņi izklīstot temperatura straujii nokrīt, un tā momentā apledo. Kamēr noreaģē tīrītāji, uz tiltiem jau notikuši desmitiem crachu. Nebūt pie mums nav tik ideali apstākļi kā Zviedrijas iekšzemē, kur visu ziemu uz ceļiem ir nemainīgs gurkstošs sauss sniedziņš, pa kuru ar ziemenēm var maukt uz sotoku. Īpaši jau pagājušajā bezsniega ziemā bija daudzas dienas, kad asfalts bija ar t.s. "melno" jeb neredzamo ledu noklāts. Cik daudzi crachi tāpēc vien notika uz jūrmalenes. Un vairums labu auto bija aprīkoti ar dārgām ziemenēm, kuras diemžēl nepalīdzēja. Es tomēr pagaidām vēl palieku uzticīgs šipenēm, ar kurām braukšu arī nākamjā sezonā.

263357. viesis 30.oktobris 2008 13:47
0 0 Atbildēt

Nu bet ko šipotā tauta domā par šo testu (tur rezultāti ir pēc 500 km)?

www.laneks.lv/lat/informaci...tests/?doc=444

Ok, tests Zviedrijā, Gislaved reklāma, taču es no tā tikai spēju izvilkt, ka gan jau arī Gislaved pēc 500 km (!) kļūst par vasareni...

263363. viesis 30.oktobris 2008 16:35
0 0 Atbildēt

Nu nezinu kā ar tiem 500 km. Bet pa trijām ziemām nokians haka 1 pazaudēja pa 2 šipi katrā riepā.

Un √ēl kas pats incantākais – noraut saķeri uz ledus pirmajā ziemā vajadzēja 3 tk apgr. bet tagad 2,5 tk. apgr.

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Jūrmalā uzstādīti jauni caurlaižu automāti (+ foto) 4

Jūrmalā caurlaižu punktā pie Lielupes tilta vien divas nedēļas pirms maksas sezonas beigām uzstādīti jauni caurlaižu automāti, kuros autovadītājiem paredzēts ievadīt automobiļa reģistrācijas numuru. Vai beidzot caurumi caurlaižu sistēmā novērsti? Lasīt vairāk

 

Prezentēts jaunais Volkswagen Amarok Aventura Exclusive prototips un īpašais Dark Label modelis 1

Volkswagen komerctransports starptautiskajā autoizstādē prezentējis divus jaunus Amarok modeļus – augstākās klases Amarok Aventura Exclusive pikapa prototipu Tumeric Yellow, kurš piedāvā ieskatu klāsta augšgalā esošā 3,0 litru TDI dzinēja nākotnē, un Dark Label īpašā izlaiduma modeli, kas būs pieejams no 2018. gada pavasara. Lasīt vairāk

 

Policija: Jaunu fotoradaru un netrafarēto auto iegāde palīdzējusi mazināt avārijās bojā gājušo skaitu 21

Šogad samazinājies ceļu satiksmes negadījumos bojā gājušo cilvēku skaits, ko var skaidrot arī ar papildus fotoradaru un netrafarēto automašīnu iegādi, žurnālistiem pastāstīja Valsts policijas (VP) pārstāvis Normunds Krapsis. Lasīt vairāk

 

Pētījums liecina, ka "Dīzeļgeitas" auto Eiropā ik gadu vainojami 5000 nāves gadījumu 23

"Dīzeļgeitas" automašīnu kaitīgie izmeši ik gadu Eiropā varētu būt vainojami 5000 cilvēku nāvē, kas zaudējuši dzīvību gaisa piesārņojuma dēļ, teikts pirmdien žurnālā "Environmental Research Letters" publicētajā pētījumā. Lasīt vairāk

 
 

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti