Ziemas riepas – vienmēr aktuāli! 11

 
19.novembris 2008 11:43

Līdz ar temperatūras pazemināšanos, agri rītos noledojušiem mašīnu stikliem un ceļiem pienācis pēdējais brīdis, kad automašīnu riteņus nepieciešams apaut ar ziemas riepām.

Sarežģīts uzdevums ir tiem mašīnu saimniekiem, kuri vēl ne tikai nav nomainījuši riepas, bet arī nav tās izvēlējušies un iegādājušies. Pirmo četru nedēļu īstās ziemas riepu tirgošanas atziņas – pērk akcijas riepas, pērk sevi pierādījušus modeļus vai arī papildina ar divām jaunām esošo komplektu. Atturīgi vērtē jaunumus, kuru tautas atzīšana acīmredzot gaidāma pēc pirmajiem sniegiem un sala.Globālā sasilšana un ekonomiskā krīze nostāda mūs radikāli pretējās  vēlmēs attiecībā pret ziemu kā gadalaiku un ziemas riepu kā klimata izsauktu vajadzību drošai un garantētai  kustībai ar auto par apsnigušām un apledojušām brauktuvēm.

Speciālistu viedoklis

Gints Jegurs
GoodYear  Nordic mārketinga menedžeris:
Vācijas vadošā auto kluba ADAC un respektablo auto žurnālu AutoBild,  Stitung Warentest, Auto Motor un Sport neatkarīgi veiktie kvalitātes testi izceļ Goodyear Eagle Ultra Grip 7+, Dunlop SP Winter Response un Dunlop SP Winter Sport 3D riepu modeļu parādīto sniegumu.  Somijas vadošās testu organizācijas Test World un Zviedrijas autosporta žurnāla Motorforaren pārstāvji arī izteikuši uzslavu Goodyear ražotā  Ultra Grip Extreme, it īpaši, Ice Navi ZEA riepu modeļa kvalitātei.Neatkarīgo kvalitātes testu rezultāti ir svarīgs faktors, kas ietekmē Eiropas autobraucēju ziemas riepu izvēli. Ziemas riepu iegāde Eiropas patērētāju vidū veido 30% no kopējās riepu maiņas gadījumiem. Tas skaidrojams ar Eiropas valstīs spēkā esošo likumdošanu, proti, ziemas riepu lietošanas nepieciešamība ir likumā minēta tādās valstīs kā Austrija, Zviedrija, kā arī Baltijas valstīs. Savukārt Vācijā un Norvēģijā, ziemas riepas ir obligāta prasība visiem autobraucējiem ziemas apstākļos.
ADAC testos salīdzinājis 20 ziemas riepu modeļus, pakļaujot tos reāliem ziemas sezonas radītiem apstākļiem uz ceļa. Testos Goodyear Ultra Grip 7+ (lielums 195 65R15T) nodrošināja sev līderpozīcijas un iekārojamo apzīmējumu „īpaši ieteicams produkts”. Šādu pašu goda apzīmējumu ieguva arī Dunlop SP Winter Response riepas.ADAC testos, kur tika pārbaudītas pavisam 17 ziemas un 2 visiem gadalaikiem piemērotas riepas slapja, ledaina un sausa ceļa apstākļos, arī šoreiz Goodyear Ultra Grip 7+ un Dunlop SP Winter Sport 3D izpelnījās goda nosaukumu īpaši ieteicams produkts. Žurnāla  Auto Motor und Sport veiktajos testos, kur tika novērtēta 10 riepu veidu izturība, augstāko novērtējumu ieguva Dunlop SP Winter Sport 3D.

Ēriks Kamergrauzis
Kemi Autoservisu tīkls SIA vadītājs:
Labi saglabājusies riepa vairs negarantē drošu braukšanu
- Riepu lietošanas laiks ir atkarīgs ne tikai no mehāniskās iedarbības (spiediena, braukšanas manieres, automašīnas slodzes un tml.), bet arī no ekspluatācijas un uzglabāšanas laikā notiekošajām dažādajām ķīmiskajām reakcijām. Gumija noveco gaismas, siltuma, skābekļa, ozona ietekmes un citu iemeslu dēļ. Tādēļ ir svarīgi glabāt riepas sausā, no tiešiem Saules stariem un temperatūras svārstībām pasargātā, pastāvīgi vēdinātā telpā.

Jāatzīmē, ka riepu ražotāju izmantotās gumijas īpaši neatšķiras, tāpēc parasti tiek uzskatīts, ka daļa svarīgo riepu īpašību izzūd piecu līdz sešu gadu laikā no to izgatavošanas brīža. Ražošanas laiku nav grūti pārbaudīt pašiem: tas ir nosakāms pēc sērijas numura, kas atrodas uz riepas sieniņas. Sērijas numuru sastāda burtu un ciparu kods, un beidzamie četri vai trīs (ja riepa ražota agrāk par 2000. gadu) skaitļi parāda ražošanas laiku. Pirmie divi nozīmē ražošanas nedēļu, bet atlikušie – gadu (piemēram, 1800 nozīmē 18. nedēļa 2000. gadā).

Kad tuvojas riepu mainīšanas pēdējais brīdis, vadītājiem, kas par auto apaviem izvēlas lietotas riepas, vajadzētu vērst savu uzmanību uz riepu vecumu. Saskaņā ar speciālistu apgalvojumiem šiem tāpat kā visiem citiem produktiem ir savs derīguma termiņš, tāpēc, vilinot sevi ar vecām riepām, pat ja tām ir pietiekami liels protektoru raksta dziļums, riskējam ar savu un līdzbraucēju drošību. Iegādājoties lietotas riepas, par to tehnisko stāvokli visvairāk pasaka to izskats. Kā zināms, ja protektoru raksts ir dziļš, riepas tiek uzskatītas kā jaunas, to iespējamais lietojums un kalpošanas laiks ir vēl viena sezona. Taču vienīgā pozitīvā šādu riepu priekšrocība ir zemāka cena. Riepa var izskatīties labi, it kā būtu lietota nedaudz vai nemaz, taču, ja tā ir ļoti veca, iespējams, ka tā būs zaudējusi lielāko daļu no savām īpašībām. No pirmā acu uzmetiena ciešams riepu ārējais izskats neatspoguļo to šābrīža kvalitāti un var būt ļoti maldinošs. Kādu gan drošības garantiju var nodrošināt riepas ar iefrēzēšanas metodi padziļināts protektors?! Riepai novecojot, gumija sacietē, tādēļ pasliktinās tās saķere ar ceļa virsmu, palielinās bremzēšanas ceļš. Precīzu aprēķinu nav, bet piecgadīgas riepas bremzēšanas ceļš var pagarināties par 10 %.Eksperti ir konstatējuši, ka riepu vecums un tehniskais stāvoklis ir īpaši aktuāls ziemā, kad auto vadīšanas apstākļi ir sarežģītāki. Ja ceļa virsma ir slapja, slidena, ir svarīga cieša riepu saķere ar ceļa virsmu, tāpēc ir labāk, ka to gumija ir mīkstāka, ko arī ražotāji nodrošina ziemas riepām. Bieži vien pastāv kļūdains uzskats, ka, atjaunojot riepas, šķiet, ka atjaunojas arī to lietošanas laiks. Atjaunojot protektoru daļu vai reizēm pat visu riepu ar jaunu gumijas kārtu, var uzlaboties saķere ar ceļa virsmu, tomēr derētu atcerēties, ka laika tecējums attiecas arī uz atlikušās riepas daļu – karkasu. Jo ilgāku laiku riepa ir zaudējusi stingrumu, jo mazāks ir tās slodzes indekss, tādējādi palielinās korda mehāniskas bojāšanās- sprāgšanas iespējamība.

Tāls Meļkis
Sia Laneks
Servisa centra direktors
Aktuālākais:
-Ekonomiskā situācija valstī liek domāt, ka šajā rudenī piekrišanu gūs lētākās(budžeta) klases ziemas riepas. Reālā situācija gan ir citāda -  dažu tirgotāju pārmērīgie ziemas riepu krājumi liek ar steigu no tiem atbrīvoties ar fantastiskām atlaidēm, dodot pircējiem iespēju iegādāties atzītu zīmolu riepas par budžeta klases cenu. Protams, atlaides neattiecas uz sezonas jaunumiem – kuru gan nav daudz. Conti Winter Viking 5, Continental TS830 un Gislaved Soft Frost 3. Īpaši jāatzīmē Viking 5, kas piemērota pēdējo paaudžu automobiļiem, kas aprīkoti ar elektroniku, kuras mērķis palīdzēt vadītajam ekstremālas situācijas. 

Pērnā ziema sagādāja vilšanos frikcijas riepu cienītajiem – visas to priekšrocības nodeldēja aukstais asfalts un daudzi auto arī visu vasaru turpināja piebeigt lameļotos gumijas izstrādājumus. Toties ar savu izvēli bija apmierināti cietāku(ar augstāku ātruma indeksu) riepu īpašnieki – un arī turpināja braukt visu vasaru…

Latvija joprojām izceļas ar nedabīgi augstu luksusa klases segmenta džipu un vieglo auto īpatsvaru, kas kā jau katru gadu sagādā saviem īpašniekiem pamatīgas galvassāpes. Atsevišķos izmēros ir problēmas riepas sagādāt, citos, vairāku desmitu tūkstošu latu vērta auto īpašnieks nevēlas izdot pusotru tūkstoti par ziemas riteņiem.

Joprojām hromēto 26” disku braucēji cenšas par varītēm atrast ziemas riepas nemainot diskus…Nav retums vēlmei pēc radžotām superriepām…

Nedaudz sarūk radžoto riepu cienītāju pulks. It īpaši pilsētās. Lauku ceļu braucējiem gan bez tām neiztikt, ko apliecina pārdošanas rādītāji reģionos.

Ziemas riepu maiņas sezonas sākums ir labvēlīga augsne plašiem riepu nespeciālistu un diletantu spriedelējumiem par vienas vai otras riepas modeļa īpašībām, par  riepu novecošanu utt. Ka rezultātā pircējs veikalā sāk pieprasīt ne tikai šāgada riepu cepienu bet arī rauc degunus par vienu otru riepu ražotājvalsti, kas mūsdienu globalizācijas apstākļos ir pilnīgi nevietā.

Jevgēņijs Kopilkovs
SIA Latakko direktors:
- Jaunu riepu iegādi var salīdzināt ar moderna uzvalka laikošanu, kas veiksmēs gadījumā pārvēršas garastāvokli uzlabojošā pirkumā. Tam jāatbilst visiem gabarītiem, jāizskatās ērti un eleganti. Gluži tāpat ir ar riepām Jūsu auto! Arī tām nepieciešama  rūpīga izvēle, kuru  izdarot, jāievēro virkni parametru. Nereti gala rezultāts ir atkarīgs ne tikai no mašīnas markas, bet arī no ekspluatācijas vietas, rakstura un intensitātes, kā arī vadīšanas stila, un beigu beigās...- arī no summas, kādu nolemsit tērēt jauna riepu komplekta iegādei! Ikvienam riepu modelim piemīt īpašas tehniskās īpašības un raksturojumi, kā arī tehnoloģiskās protektora īpašības, kas to atšķir no konkurentiem. Piemēram, riepu ražošanai tiek izmantotas oriģinālās tehnoloģijas  Hydro Static Tank, Tri –Activ Sipes, bet  gumijas sastāvu nosaka Adaptive Compaund Technology. Tiek pielietota arī dilšanas detektoru iestrādāšana  protektorā, kā arī izmantoti īpašas četrskaldņu radzes un citas unikālas tehnoloģijas. Lai izdarītu pareizo uzvēli, jāievēro visas nianses, kā arī jāprot tajās orientēties. Rezumējot – vēlamies atgādināt, ka izmantot profesionāļu pieredzi un padomu ir lietderīgāk nekā vēlāk nožēlot kļūdaino izvēli! Īpaši, jau gadījumā, kad vēlaties, lai uzvalciņš derētu kā uzliets, nepieciešama pietiekami plaša un bagātīga- jūsu auto  atbilstoša riepu sortimenta izvēle, kas nozīmētu vismaz četru līdz piecu, vienā veikalā atrodamu dažādu ražotāju  protektoru izvēli, kas turklāt pieejamas atšķirīgās cenu kategorijās.
 
Aigars Kincs
SIA Vianor direktors :
Šīs sezonas jaunums neradžoto jeb frikcijas ziemas riepu modeļu klāstā ir Nokian Hakkapeliitta R, kas ir modernākā un uzticamākā frikcijas ziemas riepa – savulaik populāro un pazīstamo modeļu Hakkapeliitta Q un Hakkapeliitta RSi attiecīgi aiznākamā un nākamā paaudze. Šī riepa, pateicoties uzlabotam gumijas sastāvam un vairākām patentētām izmaiņām riepas protektorā un lameļu uzbūvē, lieliski darbojas pat visbargākajos ziemas apstākļos un izceļas ar īpaši labu vadāmību un bremzēšanas spēju uz sniegotiem, noledojušiem vai slapjiem ceļiem. Tās maksimālais atļautais izmantošanas ātrums ir 170 km/h. Viena no svarīgākajām šīs riepas īpašībām ir tās samazinātā rites pretestība, kas nozīmē mazāku degvielas patēriņu un vides piesārņojumu. Nokian testi pierāda, ka Hakkapeliitta R spēj palīdzēt ieekonomēt pat līdz pus litram degvielas uz simts kilometriem.

Radžotās vieglo automašīnu ziemas riepas noledojušo ceļu pārvarēšanai
Kompānija Nokian Tyres radžoto riepu cienītājiem šosezon piedāvā divus jau autobraucēju vidū iemīļotus un pārbaudītus riepu modeļus no Hakkapeliitta modeļu saimes - Hakkapeliitta 5 un Hakkapeliitta 4. Abi šie riepu modeļi turpina 70 gadus ilgo Hakkapeliitta riepu tradīciju un izceļas ar uzticamību no rudens līdz pavasarim, neskatoties uz to cik barga ziema tām stājas ceļā, un īpaši lielu maksimālo ātrumu – 190 km/h. Radžotās Nokian Hakkapeliitta ziemas riepas ir izcīnījušas vairākas uzvaras dažādos riepu testos un ne velti, jo šīm riepām ir kvadrātainas formas radzes, kas nodrošina īpašu saķeri pat strauji bremzējot uz tīra ledus, taču radzes ir novietotas uz īpaša, mīkstāka gumijas slāņa, kas mīkstina to saskari ar ceļa virsmu, nodrošina lielāku ilgmūžību un samazina trokšņu līmeni. Riepas skujveida protektors veidots tā, lai maksimāli efektīvi aizvadītu ūdeni un sniega putru un nodrošinātu tīru riepas saskari ar ceļa virsmu. Hakkapeliitta 5 ir jaunākais no šiem modeļiem un tas saņēmis vairākus ievērojamus uzlabojumus – protektora forma nodrošina ideālāku radžu darbību un noturību. Taču lielākais šīs riepas noslēpums ir četru dažādu gumijas sastāvu izmantošanas vienā riepā, kas to padara īpaši unikālu un uzticamu gan īpašas saķeres, gan vadāmības, gan bremzēšanas ziņā.

Centrāleiropas vieglo automašīnu ziemas riepas pilsētniekiem un ne tikai...
Ja automašīna pārsvarā tiek izmantota tikai braucot pa tīrītām pilsētas ielām, regulāri tīrītiem lielceļiem un reti sastopas ar noledojušiem ceļiem, pilnīgi pietiekamas ir tā saucamās Centrāleiropas frikcijas ziemas riepas. Šīs riepas arī lieliski noderēs tiem autovadītājiem, kuri gan vasarā, gan ziemā lieto vienas un tās pašas riepas. Jaunākais no Centrāleiropas ziemas riepu modeļiem ir Nokian WR G2, kas izceļas ar ultramodernu asimetrisko protektoru, kas sniedz tās īpašības, kas nepieciešamas mainīgajiem Eiropas apstākļiem. Arējā malas pleca forma un protektora iegriezumi padara riepu viegli vadāmu un nodrošina stabilu braukšanu, kamēr riepas iekšmalas plecs nodrošina lielisku saķeri. Inovatīvais šķīdoņa ķīlis un pulētās rievas izspiež sniega un ūdens masu, kā arī tīru ūdeni pa sāniem, novēršot akvaplanēšanu.

Nokian WR ir īpaši ātra, klusa ziemas riepa, kas speciāli radīta mainīgajiem Centrāleiropas laika apstākļiem – tā ir vienlīdz droša un komfortabla gan braucot pa sniegu, gan sausu asfaltu, kā arī ir piemērota precīzai vadāmībai un labi novērš akvaplanēšanu. Tās protektors ir īpaši pielāgots visiem riepu izmēriem un ir ļoti noturīgs pret nodilumu.
Ekonomēt var arī uz ziemas riepu rēķina

Īpašs Vianor piedāvājums cilvēkiem, kuri vēlas ieekonomēt naudu, bet iegādāties labas ziemas riepas, ir Nordman ziemas riepas, kuras ir izstrādājuši Nokian Tyre inženieri un tiek ražotas tikai priekš riepu tirdzniecības tīkla Vianor. Šīs ir ziemas riepas apvieno radžoto riepu un frikcijas riepas labākās īpašības, kas panākts, izmantojot progresīvu ražošanas tehnoloģiju un īpašu gumijas sastāvu.

Radžotas un neradžotas ziemas riepas apvidus automobiļiem
Šosezon apvidus automobiļu lietotājiem kompānija Vianor un tās partneri piedāvā divus jau pārbaudītus ziemas riepu modeļus un divus pilnīgi jaunus riepu modeļus. Labi pārbaudīto modeļu vidū ir Hakkapeliita SUV, ko iespējams radžot, kā arī radžotā ziemas riepa Hakkapeliita 5 SUV – tās īpašības uzbūve un īpašības ir tieši tādas pašas kā vieglo automobiļu ziemas riepai Hakkapeliitta 5.

Jaunums šosezon ir Centrāleiropas ziemas riepa apvidus automobiļiem Nokian WR G2 SUV, kas tieši tā pat kā līdzīga nosaukuma vieglo automobiļu ziemas riepa izceļas ar ultramodernu asimetrisko protektoru, kas sniedz tās īpašības, kas nepieciešamas mainīgajiem Eiropas apstākļiem. Arī šīs riepas protektora forma, protektora iegriezumi un šķīdoņa ķīlis ar pulētajām rievām nodrošina stabilu un vieglu vadāmību, kā arī īpaši agresīvu cīņu pret akvaplanēšanu.
Pats gaidītākais jaunums šosezon ir Nokian Hakkapeliitta R SUV, kas ir īpaši sarežģītiem ziemeļu klimatiskajiem apstākļiem radīta īsta ziemas riepa. Pateicoties jaunievedumiem protektora dizainā un gumijas maisījumā, Nokian Hakkapeliitta R SUV riepas saķere uz ledus ir tālu virs normāla frikcijas riepas saķeres līmeņa. Droša un stabila riepas uzvedība īpaši svarīga ir pārvietojoties ar lielu un smagu SUV klases automobili. Bez lieliskajām ziemas braukšanas īpašībām riepas izstrāde arī tika izvirzīts uzdevums uzlabot saķeri ar slapju segumu. Droša saķeres sliekšņa sajušana, paklausība un precizitāte ļauj uzlabot automobiļa vadīšanu īpaši uz slideniem ziemas ceļiem. Bez tam šim riepas modelim ir izstrādāti īpaši izturīgi sānu borti un samazināta rites pretestība, kas samazina degvielas patēriņu un kaitīgo izmešu apjomu. Hakkapeliitta R SUV der teju vai visu izmēru apvidus automašīnām, jo tās izmēru klāsts ir viens no lielākajiem tirgū. Vairums šo riepu ir marķētas XL apzīmējumu, kas liecina par tās piemērotību smagākajām un masīvākajām automašīnām. Šīs riepas ātruma indekss ir R – tās maksimālais ātrums ir 170 km/h.

Ziemas riepas mikroautobusiem un vieglajam komerctransportam
Līdzīgi kā pagājušajā sezonā, šogad mikroautobusu un vieglā komerctransporta segmentā aktuālajā piedāvājumā ir Nokian WR C Van un Nokian WR C Cargo frikcijas riepas, kas lieliski piemērotas Centrāleiropas ziemām. Abas riepas nodrošina lielisku vadāmību un saķeri pat bargās ziemās, braucot lielā ātrumā un pie lielas noslodzes. Lai arī abu riepu protektori krietni atšķiras, to galvenā atšķirība ir kravnesība un pieejamība dažādos izmēros.Skarbākiem laika un ceļa apstākļiem paredzētas Hakkapeliitta C2 radžotās ziemas riepas ar īpaši spēcīgu tērauda stiegrojuma struktūru, kas ļauj riepai izcelties ar īpašu caurgājamību un ilgmūžību.

Hankook IceBear  W300
Jauns augstvērtīgu ziemas riepu piedāvājums ar ātruma indeksiem H un V. Termoelastīgā gumijas kompozīcija ar siliciju saturošu sastāvu SILICA nodrošina augstu  braukšanas drošību un maksimālu saķeri pat zemās apkārējās vides temperatūrās.Asimetriskais protektors nodrošina labu pretestību akvaplanēšanai. Teicami bremzēšanas raksturlielumi uz sniegota un apledojuša ceļa. Optimāla lameļu struktūra nodrošina lielisku vilkmi un vadāmību, kā arī teicamu mašīnas uzvedību ziemas ceļos.Ar datora palīdzību izstrādātais protektora dizains līdz minimumam samazina zvalstīšanos un garantē zemu trokšņa līmeni gaitā.

Hankook Winter i*Pike W409
Hankook Winter i*Pike W409 — augsti efektīga radžojamā ziemas riepa. Sešu radžu rindu optimāls izvietojums samazina trokšņu līmeni un maksimāli paaugstina vadāmību, saķeri un stabilitāti paātrinājumā uz apsniguša un apledojuša ziemas ceļa.

Nevienmērīgs lameļu izvietojums uzlabo bremzēšanas efektivitāti uz apsnigušas ceļa virsmas. i*Pike gumijas sastāvs satur nelielu skaitu augsti aromatizētu ogļūdeņražu, tādēļ ir nekaitīgs cilvēka veselībai un apkārtējai videi. To apstiprina  starptautiskā ekoloģiskā sertifikācija.

Hankook Winter I*Cept W605
Mūsdienīgas bezradžu ziemas riepas, paredzētas drošai satiksmei pa apledojušiem ceļiem.Saķeri uz apsnigušās un apledojušās ceļa klātnes uzlabo protektorā iestrādātie stiklšķiedras  pavedieni, kas darbojas gluži kā mikro radzes. Četras garenrievas protektorā nodrošina efektīvu riepas pašattīrīšanos uz slapja ceļa seguma. Šo efektu nodrošina arī siliciju saturošais gumijas sastāvs Silica, kas saglabā savu elastīgumu pat negatīvās apkārtējās vides temperatūtrās, veidojot lielisku riepas saķeri un vilkmi.

Hankook Icebear W440
Rites virzienā vērstais V- veida protektors un taisnvirziena garenrievas nodrošina lielisku auto vadāmību lielos kustības ātrumos. Trīs garenrievas un platas šķērsrievas starp protektora blokiem uzlabo riepas reakciju akvaplanēšanas gadījumā  kā arī nodrošina prognozējamu uzvedību uz slapja ceļa seguma. Siliciju saturošā gumijas kompozīcija Silica uzlabo paātrinājuma raksturojumu uz slapjas ceļa seguma, kā arī samazina rites pretestību. Pateicoties SCCT tehnoloģijai(Sliffness Conlrol Conlour Theoгy – kontūru cietības vadības teorija) uzlabota auto vadāmība, kā arī korda lentes un riepas borta raksturlielumi. Pēc pabeigtu elementu metodes iegūtā riepas kontaktvirsma nodrošina vienmērīgu dilšanu un lieliskas ekspluatācijas īpašības ziemas apstākļos.

Aldis BITE
 
Visi komentāri
 
264002. viesis 19.novembris 2008 14:40
0 0 Atbildēt

virsraksts neatbilst. vasaraa ziemas riepas nav iipashi aktuaali.

264005. viesis 19.novembris 2008 15:28
0 0 Atbildēt

Nav pārāk vēls, lai tikai sāktu domāt par ziemenēm? Šādu rakstu vajadzēja jau mēnesi atpakaļ, nevis tagad, kad sniegs jau uz ceļa... :D

264011. viesis 19.novembris 2008 16:15
0 0 Atbildēt

Man ļoti patika KEMI specialista izteikums: "Labi saglabājusies riepa vairs negarantē drošu braukšanu..." Nezinu, ko un kā komentēt, bet mana mondeo ziemas naglenes - igauņu Master NHP pēc četrām ziemas sezonām ir pilnīgi bez vainas. Protektors dziļš, gumija mīksta, izbirušas tikai dažas radzes. Bet izskatās, ka riepu tirgotāji vēlētos, lai autovadītāji katru gadu uzstāda jaunas ziemenes. Vispār pazīstu dažus pabiezus tipiņus, kuri visu vasaru rullē ar iepriekšējās sezonas ziemenēm - līdz nākamajai ziemas sezonai parasti tās jau ir plikas. Tad ir iemesls pirkt jaunas. Bet, ja riepa vizuali ir salidzinoši maz nobraukta ( ziemā nobraucu kādus 5000km ), tad diez vai jāpērk jaunas pat katru trešo gadu ?

264026. viesis 20.novembris 2008 0:47
0 0 Atbildēt

.....ziemenes ? kādas ziemenes [mīksatas,skaļas,slīīīīd ......] ,šajās zaļajās ziemās ,tikai m+S

264039. viesis 20.novembris 2008 11:34
0 0 Atbildēt

->IkdienasViesis

Kā Tev šķiet, kādēļ riepa, kurai ir 5 gadi, nifiga nedilst...?

Varu pateikt priekšā - tādēļ, ka mīkstā gumja ir pārvērtusies par cietu, plastmasai līdzīgu vielu....kua pat vairs nedilst, un līdz ar to viņa nodrošina tieši 0 saķeri ar ceļu, ja salīdzina ar svaigu riepu.

Protams, ja brauc kā jelgavnieks ( nepeciešamas 20sekundes lai sāktu kustēties pie zaļā un sākam ripināt 2km pirms luksafora, pilnīgi vienaga kāda deg gaisma......), tad var droši braukt ar plikām vasarenēm.

264070. viesis 21.novembris 2008 14:28
0 0 Atbildēt

Sarmoj tomēr pārspīlē. Mans šefs ziemās joprojām brauc ar 1995.gadā iegādātajām pirelli ziemenēm. Un nav nekādu probzu līdz šim viņam bijis : e-mersis labi turas gan uz sniega, gan ledus. Un gumija riepai nebūt nav kā plastmasa, bet pavisam mīksta. Arī daudzi citi paziņas ar ziemenēm jau rullē 10 un vairāk gadus. Protams, daudz kas ir atkarīgs no ziemeņu lietošanas apstākļiem un nobraukuma. Minētais draugu un paziņu loks, šefu ieskaitot, pa ziemu nobrauc ne vairāk par 5000 km. Loģiski, ka daudzi pa ziemas sezonu norullē pat 20 000km + vēl mauc ar ziemenēm līdz jāņiem -tad jau nav daudz ko brīnīties, ka pa zezonu komplekts pliks.

264082. viesis 22.novembris 2008 7:19
0 0 Atbildēt

Nesaprotu šīs muļķības :-D

Ziemenes tikai pēdējās 2 dienas prasās....

Iepriekš zemprofīla nobrauktās vasarenes labāk turējās!!!

---

Sanāk, ka manam auto priekšā nācās uzlikt ziemas riepas (nolaida gaisu viena vasaras)

un aizmugurē palika plikas vasarenes (vienai jau diegi redzami)

Pamēģināju pa sniegu ideāli iet, vienīgi nedaudz vairāk tā aizmugure var uzpeldēt....

---

šoks vakar no rīta:

Daugavpils šoseja ideāla melna neslidena...

Pa otro ātrāko joslu ātrums brīžiem sasniedza 60 km/h un tie ceļu satiksmes noteikumu pārkāpēji (nezinātāji) mani aizkavēja, rezultātā nokavēju darbu!!!

---

Atbildiet uz jautājumu!!!

Kā tas nākas, ka tagad cik zinu pārsvarā visiem ziemas riepas (labu labās)', mašinas (krutas) var teikt jaunas - pilnas ar jaunajiem zinātnes sasniegumiem - kā reklamē neslīd un nemetas ripā!!!

uz melnas neslidenas šosejas pārvietojas 60 km/h

es braucu ar 84. g auto, kuram tikai riepas priekšā, aizmugurē tikai nosaukums palicis (nav protektora) un nekādu problēmu.....

Izskatās jo jaunāks auto-jo lēnāks....

264386. viesis 2.decembris 2008 17:17
0 0 Atbildēt

..mums vajag ""pļjurenes"" nevis ziemenes )) un ko ne augstākas lai pa mūsu varenajiem ceļiem neplēš nost visu kas atrodas zem dir..as))

267276. viesis 27.februāris 2009 10:57
0 0 Atbildēt

Nu, kā vasarā glabāsim?

267721. viesis 14.marts 2009 19:20
0 0 Atbildēt

Autopilots kārtīgs bembists! Interesanti ka michelin vispār nav pieminēts! pac brauce ar NHKPL 4!

268588. viesis 3.maijs 2009 15:45
0 0 Atbildēt

Hho, Latvijaa jaunums. uzstadam HHO gazes generatorus (darbojas uz tiira udens) visaam benzina un dizela automashinaam,ka ari traktoriem. Ieverojami samazinaas degvielas paterinsh.. videji 30% un citas labas ipasibas,ellai 3 reizes ilgaaks muzs, Parbaudiits jau 30 gadus pie kolegiem Amerikaa un Japanaa. Ekonomija fenomenaala. Cenas par komplektu ir atkariba no modela un velamaas jaudas.. . atmaksaajas isaa laikaa.

Siika info pa noradito talruni.

28473064

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 18

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

Šajā pavasarī 11 Latvijas pilsētās atgriežas vides akcija "Dod riepām otru dzīvi" 7

Ar pavasara un siltā laika tuvošanos tiek aktualizēti auto īpašnieku jautājumi – kur likt vecās riepas un kas ir videi draudzīgākais veids, kā tās utilizēt? Lasīt vairāk

 

“Eurofighter” iznīcinātāji bāzējas Latvijā (+ VIDEO) 3

Pieci Vācijas “Eirofighter” iznīcinātāji, katrs 100 miljonu eiro vērtībā, un vairāki simti karavīru NATO Baltijas gaisa telpas patrulēšanas misijā līdz šā gada nogalei bāzēsies Latvijas gaisa spēku bāzē Lielvārdē. Lasīt vairāk

 

Jaunā Škoda Octavia stājas uz konveijera

Pagājušajā nedēļā Čehijā tika uzsākta modernizētās Škoda Octavia ražošanu. Modelis būs pieejams ar plašu dzinēju klāstu, ieskaitot elektrificētās mild-hybrid versijas. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti