«Adam Auto» ekspertu padomi, gatavojot auto ziemai 14

 
20.novembris 2008 9:01

“Adam Auto” servisa meistari iesaka laikus sākt domāt par auto sagatavošanu ziemai. Tas nenozīmē tikai riepu nomaiņu.

“Adam Auto” servisa meistars Raivis Dzosens aicina auto īpašniekus pārbaudīt akumulatoru, sveces un kvēlsveces, kā arī padomāt par degvielas un salona gaisa filtru nomaiņu, jo tas ļaus izvairīties no degvielas sistēmas aizsalšanas vai problēmām ar salona apsildi.

Akumulatora pārbaude pasargās no vilšanās

Akumulators var būt viens no galvenajiem vaininiekiem, kā dēļ aukstā laikā var rasties problēmas ar auto iedarbināšanu. Auto īpašnieks saviem spēkiem var novērtēt mašīnas akumulatoru vizuāli. Slikti ir tad, ja pie spailēm redzamas oksidācijas, elektroelementu korozijas pazīmes. Tas nozīmē, ka strāvas padevē ir noplūde, kas saīsina akumulatora lietošanas laiku un tā lietderīgumu. Tāpat akumulatoram nedrīkst būt nekādu skābes noplūdes pazīmju – arī tās ir viegli pamanāmas. “Ja auto īpašnieks redz, ka akumulators, kam normālos apstākļos jābūt tīram un bez oksidācijas pēdām, tomēr īsti labi neizskatās – būs drošāk, ja to nomainīs,” ieteic Raivis Dzosens. Akumulatora kalpošanas ilgums ir atkarīgs no mašīnas ekspluatācijas apstākļiem. Ja auto tiek izmantots garos braucienos, tas kalpos ilgāk nekā tad, ja ik pa kilometram nākas piestāt malā, tad atkal startēt mašīnu, pabraukt gabaliņu un atkal apstāties utt. “Visīsāko laiku kalpo tie akumulatori, kas atrodas, piemēram, preču menedžeru automašīnās – viņiem no tiesas sanāk pārāk bieži mašīnu startēt un slāpēt. Tad akumulatoram ir ļoti liela slodze un ģenerators nespēj to pietiekami labi uzlādēt,” skaidro Raivis Dzosens.

Pievilt var arī sveces un kvēlsveces

Gatavojot ziemai mašīnu ar benzīna dzinēju, ir ieteicams pārbaudīt aizdedzes sveces. Arī tās var kļūt par iemeslu, kādēļ pie zemākas temperatūras auto grūti iestartēt vai arī tas vispār neizdodas. “To, ka ar svecēm kaut kas nav īsti kārtībā, autovadītājs var nojaust, piemēram, sekojot līdzi degvielas patēriņam, – ja kāda svece nedarbojas, degvielas patēriņš ievērojami palielinās. Tāpat sveces var būt vainīgas tad, ja mašīnu ir grūtāk iedarbināt un braukšanas laikā auto “rīstās”,” norāda meistars. Arī mašīnām ar dīzeļdzinēju pirms ziemas ir ieteicams pārbaudīt kvēlsveces, tiesa, to var izdarīt tikai servisā, jo nav arī nekādu simptomu, kuri varētu “uzrunāt” auto vadītāju.

Vaskošana

Lai mašīnu maksimāli pasargātu no laika un ceļu apstākļu radītajām sākotnēji sīkajām skrambām, kas laika gaitā var pārtapt neglītos rūsas plankumos, ir jāatceras par vaskošanu. “Efektīvs veids, kā mašīnas virsbūvi var saglabāt nebojātu līdz pat pavasarim, ir tās nopulēšana, pēc tam mašīnai uzklājot vaska kārtu. Pastāv risks, ka no citu automašīnu mestajiem akmentiņiem mašīnai var rasties skrambas un krāsas bojājumi. Reizēm plaisas ir tik sīkas, ka sākotnēji tās nemaz nav pamanāmas, taču lielākais ļaunums ir korozijas risks. Tiklīdz krāsa ir ieplaisājusi, sāls, ar ko ziemā bagātīgi tiek kaisīti ceļi, var nokļūt pie metāla un sākt korozijas procesu. Tāpēc vaska kārtiņa atmaksājas – tā piešķir mašīnas krāsojumam papildu izturību. Tiesa, ir jārēķinās, ka pulēšana nozīmē krāsas virskārtas noņemšanu un pārāk bieži ar to aizrauties nevajadzētu,” skaidro Raivis Dzosens, aicinot vienlaikus ar mazgāšanu veikt arī vaskošanu.

Pirms sala jāparūpējas par gumijām

Bieži ir gadījumi, kad pēc mazgāšanas auto īpašnieks nevar iekļūt savā mašīnā. Durvju slēdzene ir aizsalusi, tāpat ir sasalušas blīvgumijas starp durvīm un virsbūvi. Tas ir visai aktuāli arī Latvijas ziemai tik raksturīgajos mainīgajos laika apstākļos, kad dienā līst lietus, bet naktī gaisa temperatūra strauji krītas. No šīm likstām pasargās slēdzeņu un gumiju apstrāde ar speciālām smērvielām. Šo darbu var paveikt gan servisa meistari, gan arī auto īpašnieki, izmantojot degvielas uzpildes stacijās nopērkamos speciālos līdzekļus. Svarīgi vien atcerēties, ka gumijas un slēdzenes ir jāapstrādā vēl pirms sala – vēlāk tas būs sarežģītāk un ne tik efektīvi.

Logu slotiņas – viens no drošības stūrakmeņiem

Viedokļi par to, cik bieži slotiņas jāmaina, ir dažādi. Es tās mainu četras reizes gadā, jo uzskatu, ka laba redzamība un pilnīgi tīrs priekšējais stikls ir viens no pamataspektiem, domājot par drošību, un uz to taupīt gan nevajag. Taču ir šoferi, kas tās maina tikai vienreiz gadā. Nav speciālu ziemas un vasaras slotiņu – visām gumijas materiāls ir vienāds. Taču slotiņas darba mūžu var pagarināt, ziemā to laiku pa laikam notīrot vai nu ar spirtu, vai ziemas apstākļiem paredzēto logu mazgājamo šķidrumu, kura sastāvā arī ir spirts. Tāpat laiku pa laikam ar šo šķidrumu un tīru salveti var apstrādāt visu mašīnas priekšējo stiklu – tas mazinās aizsalšanu un uzlabos caurredzamību.

Tīrot lukturus, ir jābūt uzmanīgiem

Uz mašīnas lukturiem mēdz sablīvēties sniegs un veidoties ledus, taču jāatceras – to nedrīkst kasīt nost ar asu priekšmetu. Šādi var ļoti viegli sabojāt mašīnas lukturus, jo tie ir veidoti tā, lai gaismas staru kūlis būtu koncentrēts, tādējādi nodrošinot labu ceļa apgaismošanu. Tiklīdz lukturus sāk skrāpēt, veidojas mikrošvīkas, kā rezultātā staru kūlis kļūst izkliedētāks, blāvāks. Tumšajā periodā labākas redzamības nodrošināšanai autoīpašnieks var nomainīt esošās spuldzes pret jaudīgākām, taču, ja lukturis būs bojāts, arī no tām jēgas būs maz.
 
Visi komentāri
 
264033. viesis 20.novembris 2008 9:59
0 0 Atbildēt

mūsdienās runāt par skābes noplūdi un slotiņu periodisku tīrīšanu ar spirtu ir smieklīgi...un salona apsildei ar salona gaisa filtru ir maz sakara...

264034. viesis 20.novembris 2008 10:10
0 0 Atbildēt

264033. viesis 20.11.2008 09:59

par skābi un slotiņām kaut cik piekrītu, bet par salona filtru tu iebrauci auzās :D :D :D

264036. viesis 20.novembris 2008 10:55
0 0 Atbildēt

spuldzes pret jaudīgākām? interesanti, ko par to saka TA?

264037. viesis 20.novembris 2008 10:58
0 0 Atbildēt

domāju ka lielākā daļa mūsdienu autovadītāju nespēs atrast sava auto akumulatoru, kur nu novērtēt tā stāvokli. un vai vajag?

bet par logu slotiņām, lielai daļai līzingoto šis derēs, jo ir taču krīze un naudiņa jātaupa

264038. viesis 20.novembris 2008 11:18
0 0 Atbildēt

incanti, par cik veciem auto(opeļiem?) iet runa tajos padomos?

264040. viesis 20.novembris 2008 11:59
0 0 Atbildēt

da kādi tur padomi. vienkārši kārtējā reklāma

264045. viesis 20.novembris 2008 13:11
0 0 Atbildēt

Domāju, ka galvenais rekvīozīts uz auto ziemā ir akumulators. Šodien jau gan pie akumulatoru skabes pārbaudes jau neviens vairs klāt netiek - tad jau kaut kas ir jālauž. Bet mūsdienu akumulatori ir arī ļoti švaki - pat "zīmolīgie" boši un vartas knapi 2-3 gadus novelk. Un ļoti slikti uzlādējas no lādētājierīcēm. Jāsaka, ka vislabākās atmiņas joprojām palikušas par padomjlaiku krievu-tjumeņas akumulatoriem, kuri bija ērti kopjami un kalpoja līdz pat 7 gadiem. atceros, kā 1979.gada un 1987.gada super aukstajās ziemās nebija ne mazāko problemu iedarbināt volgas motoru. Bet šodien, jau pie mīnuss 15 gradiem pie mājas puse braucēju nespēj ierūcināt savus glaunos auģikus,meršus un bembjus - akumulatori jau nevelk. Par to gan neviens skaļi šeit nerunā, bet pieļauji, ka rietumu un japaniešu akumulatori ir paredzēti darbībai vidēji lidz mīnuss 10 grādi.

264046. viesis 20.novembris 2008 14:07
0 0 Atbildēt

Hm, par piedāvāto akumulatora nomaiņu vai tā mūžu - nu tur ir lērums citu faktoru. Piem., Bosch Silver iet ka nemetas, vasarā vai ziemā. Tam jābūt atbilstošam auto tehniskajos datos noteiktajam. Bet jābūt kārtībā vadu savienojumiem, ģeneratoram un sprieguma regulatoram, starterim. Akumulators pats ļoti reti pie kā ir vainīgs.

Vaskošana ir ļoti vērtīga lieta, tas aizpilda virsmas mikrostruktūru. Cik nu viņu tur pulē, tikai noņem tā paša vaska izžuvušo virskārtu, un jau spīd kā... :)

264063. viesis 21.novembris 2008 7:53
1 0 Atbildēt

Nu vis lielākā škrobe ir par to, ka Opel servisa pārstāvis uzsver, ka ļoti svarīgi ir vizuāli pārleicināties par akum. stāvokli. Pirms 1,5 mēn. biju Opel dīlera servisā uz Krasta ielas, kur manam Opel auto veica ikgadējo apskati. Bet vai tad kāds man to akumulatoru apskatījās, nu protams, ka nē. Par to varēju secināt, ka servisa grāmatā pie šī pārvbaudes p-ta bija ievilkts krustiņš Nein, un pie akumulatora spailēm joprojām bija redzams zaļas krāsas pulverīts (oksīda kārtiņa). Nu nav jau grūti man pašam to notīrīt, bet es domāju, ka par Ls 120, ko tur atstāju par auto apkopi, tas bija šo servisa darbinieku pienākums.

264067. viesis 21.novembris 2008 12:51
0 0 Atbildēt

ir jābūt traumētam, lai savu pēcgarantijas žopeli dzītu uz oficialo servi tikai uz apkopi...

264069. viesis 21.novembris 2008 13:30
0 0 Atbildēt

Re, džeks 4x gadā slotiņas maina :) Vispārējās histērijas apstākļos es mainu slotiņas katru gadu, taču jei bogu nesaprotu kāpēc. Periodiski notīrot slotiņu vacajai nekāda dižā vaina nebija. Precīzāk, jaunās tīra +/- tāpat, es uz aci atšķirību nespēju saskatīt. Krievu laikos, cik atceros, vispār neviens nezināja, ka tās slotiņas tik smalki būtu vislaik jāmaina. Pēc 10 gadu braukšanas sāka plaisāt, - tad arī nomainīja. No kurienes šīs muļķības?

264086. viesis 22.novembris 2008 13:05
0 0 Atbildēt

es tiem opeļiem un Aveo ieteiktu nereklameeties jo tos suudus taapat neviens vairs nepeerk :)

264110. viesis 24.novembris 2008 9:31
0 0 Atbildēt

Slotinjas ir dazhaadas.. Man gadijaas, ka aizmuguree uzliktai visa gumija nobira pec menesha... Tad nu jamaina bija, vismaz uz skati...

264160. viesis 25.novembris 2008 16:27
0 0 Atbildēt

Galvenais, pārbaudiet vai jūsu Opelim aizmugurējā loga sildītājs strādā, lai vismaz stumjot nagi nesaltu;)

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vācijas autotirgus 1.ceturksnī – pieprasījums pēc e-auto auto nokrities, pēc hibrīdiem – audzis

KBA (federālās motorizēto transportlīdzekļu aģentūras) apkopotie dati liecina, ka arī trīs mēnešu griezumā pieprasījuma kritums pēc elektroautomobiļiem ir gana iespaidīgs. Lasīt vairāk

 

No 45 750 eiro - Toyota sākusi jaunā GR Yaris iepriekšpārdošanu

Ir sākusies jaunā Toyota GR Yaris iepriekšpārdošana, un tā cenas ir no 45 750 eiro. TOYOTA GAZOO Racing rallija programmā dzimušais un sacīkstēs rūdītais hečbeks debitēja pirms trim gadiem, bet pēc modernizācijas tas ir ieguvis dažādus dizainiskos, tehniskos un konstruktīvos uzlabojumus, kas braukšanu pacels jaunā līmenī. Lasīt vairāk

 

Šajā pavasarī 11 Latvijas pilsētās atgriežas vides akcija "Dod riepām otru dzīvi" 9

Ar pavasara un siltā laika tuvošanos tiek aktualizēti auto īpašnieku jautājumi – kur likt vecās riepas un kas ir videi draudzīgākais veids, kā tās utilizēt? Lasīt vairāk

 

“Eurofighter” iznīcinātāji bāzējas Latvijā (+ VIDEO) 3

Pieci Vācijas “Eirofighter” iznīcinātāji, katrs 100 miljonu eiro vērtībā, un vairāki simti karavīru NATO Baltijas gaisa telpas patrulēšanas misijā līdz šā gada nogalei bāzēsies Latvijas gaisa spēku bāzē Lielvārdē. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti