AAS BALTA: Kad izdevumi ir ieguvumi (atbilde lasītājiem) 27

 
22.decembris 2008 13:49

Atsaucoties uz iAuto portālā pēdējās nedēļas laikā radušos diskusiju lasītāju starpā par auto apdrošināšanas niansēm, piedāvājam AAS "Balta" KASKO produkta vadītāja Valda Krola komentāru, kurā ir sniegtas atbildes un paskaidrojumi par galvenajām lasītāju komentāros aizskartajām tēmām un jautājumiem. AAS "Balta" cer, ka tas palīdzēs lasītājiem vēl labāk izprast auto apdrošināšanas nianses.

Tā nu tas ir, ka jautājumā par KASKO apdrošināšanas nepieciešamību un apdrošinātāju piedāvāto servisu sabiedrībā domas vienmēr dalās. Vieni uzskata, ka KASKO apdrošināšana ir pilnīgi nevajadzīga - galvenais ir pašam braukt prātīgi un rūpēties par savu automašīnu. Tikmēr citi atzīst apdrošināšanas nepieciešamību un arī regulāri izmanto tās sniegtās priekšrocības, un katram ir savs favorīts apdrošināšanas sabiedrību vidū. Nav brīnums, ka šādi pretēji viedokļi pēdējās dienās ir atspoguļoti arī „iAuto” portālā.

KASKO serviss OCTA gadījumā

Tomēr, vērojot lasītāju rakstus un to komentārus, rodas iespaids, ka daudzi līdz galam neizprot atsevišķas būtiskas nianses attiecībā uz transporta līdzekļu apdrošināšanu. Kādam lasītājam tiek izteikti pārmetumi par to, ka viņš, būdams cietušais satiksmes negadījumā, ir izmantojis KASKO apdrošināšanu tā vietā, lai gaidītu, kamēr vainīgā autovadītāja apdrošinātājs izmaksās OCTA atlīdzību. Vēlos norādīt, ka nav nekā slikta situācijā, kad avārijā cietušā puse izmanto savu KASKO apdrošināšanu arī gadījumā, ja vainīgais ir zināms.

Pēc negadījuma, sazinoties ar savu KASKO apdrošinātāju, jūs uzticat viņam sava auto remontu un OCTA atlīdzības piedzīšanu no vainīgās puses. Pašlaik Latvijā KASKO atlīdzību izmaksas termiņi ir nesalīdzināmi ātrāki kā OCTA. Latvijas likumdošanā ir noteikts, ka lēmums par OCTA atlīdzību izmaksu ir jāpieņem viena mēneša laikā, turpretī lēmumam par KASKO atlīdzību parasti noteiktais termiņš ir 7-10 dienas. Izmantojot OCTA apdrošināšanu, jūs kā cietušais esat atkarīgs no vainīgā izmantotās apdrošināšanas sabiedrības atlīdzību izmaksas politikas, un pat ar salīdzinoši nelieliem bojājumiem auto remonts var ievilkties.

Izmantojot KASKO polisi situācijā, kad esat negadījumā cietušais, nav arī teikts, ka jums nāksies maksāt pašrisku. Piemēram, „Balta” atbalsta praksi, ka šādos gadījumos netiek rēķināts pašrisks auto bojājumiem un bojāejai, kā arī netiek ietekmēta nākamā gada polises cena. Pieredze rāda, ka nereti klienti ietaupa ne tikai laiku, bet arī saņem labāku servisu, jo remonts tiek veikts pēc KASKO nosacījumiem. Arī tad, ja summa, ko apdrošinātājs piedzen no vaininieka apdrošinātājiem, izrādās mazāka nekā remonta izmaksas, tad šo starpību sedz apdrošinātājs. Tādējādi jūs, neko nezaudējot, iegūstat KASKO servisu OCTA gadījumā.

Taupām, bet vai pareizi?

Pašlaik diskusijas par KASKO nepieciešamību saasinās, jo ekonomiskā Latvijas situācija visiem liek aizdomāties par to, kā ietaupīt līdzekļus un samazināt tēriņus. Viena no pirmajām lietām, ko apsveram, domājot par izdevumu samazināšanu, ir mūsu automašīna un ar to saistītās izmaksas. Tomēr jāņem vērā, ka krīzes apstākļos ne mazāk būtiski ir pareizi sabalansēt savu budžetu - ne tikai no kaut kā atteikties, bet arī ieguldīt, lai pasargātu sevi no negaidītiem lielākiem izdevumiem nākotnē.

Lai arī cik prātīgi mēs brauktu, vienalga esam atkarīgi arī no tā, kā rīkojas citi satiksmes dalībnieki, turklāt arī paši neesam pasargāti no kļūdām. Daudziem ir nācies piedzīvot arī nepatīkamus brīžus, kad bez vadītāja stāvošai automašīnai kāds cits braucējs, kuru pēc tam nav iespējams noskaidrot, ir noskrāpējis sānu, vai mūsu vainas dēļ izraisīts negadījums, kurā cietusi arī paša automašīna, kāds garnadzis izsitis auto stiklu vai arī stikls ieplīsis no akmens trieciena. Ir arī situācijas, kad pēc avārijas vainīgā automašīna pamet negadījuma vietu, tā nav noskaidrojama, un cietušajam nav no kā piedzīt zaudējumus. Ja nav KASKO polises, seko nākamās nepatikšanas, kad no jau tā ierobežotā ģimenes budžeta jāatlicina nauda remontam, bet nepieciešamības gadījumā līdzekļi jāaizņemas no kredītiestādēm, radiem, draugiem vai paziņām.

Neapdrošinot savu transporta līdzekli, mēs uzņemamies ievērojamu finanšu risku. Piemēram, šogad lielākā „Baltas” izmaksātā KASKO atlīdzība privātpersonai ir 118 000 eiro. Negadījums cietušajam droši vien izraisītu īstu finanšu katastrofu, ja zaudējumi būtu jāsedz no savas kabatas. Interesanti, ka valstīs, kur ekonomiskā situācija ir salīdzinoši labāka un turīgu cilvēku nav mazums, KASKO polises ir 95 procentiem automašīnu.

Gan „Baltas”, gan kopējie Latvijas apdrošināšanas tirgus rādītāji apliecina, ka KASKO atlīdzību izmaksu apjoms arvien pieaug. Ja 2007.gadā „Balta” KASKO atlīdzībās izmaksāja 10,48 miljonus latu, tad šā gada 10 mēnešos izmaksāti jau gandrīz 9,92 miljoni latu. Tas parāda, ka cilvēki arvien aktīvāk izmanto KASKO polises priekšrocības, tādējādi atslogojot savu ģimenes budžetu. Protams, gadījumi, kad mašīnu vairs nevar salabot un zaudējumi ir vairākos desmitos tūkstošu latu, nav ikdienišķi. Ļoti daudziem auto tiek nodarīti salīdzinoši nelieli bojājumi, taču, pastāvot mūsdienu cenu līmenim, to remonta izmaksas vidēji sasniedz 1000 latus.

Tāpat ir būtiski, cik ātri jūs varat novērst savai automašīnai nodarītos bojājumus. Ja tie jāsedz no savas kabatas, tad ne vienmēr jums būs operatīvi pieejama nepieciešamā naudas summa, un remonts var ievilkties. Piemēram, izsista vējstikla gadījumā būs visai nepatīkami, ja nāksies gaidīt vairākas dienas līdz tā nomaiņai. Pašlaik jau vairāki apdrošinātāji seko „Baltas” piemēram un arī sāk piedāvāt iespēju pieteikt apdrošināšanas atlīdzības, neapmeklējot apdrošinātāja filiāli – piemēram, pa telefonu, internetā vai autoservisā, kas ievērojami samazina dokumentu saskaņošanai nepieciešamo laiku un ļauj ātrāk novērst automašīnai nodarītos bojājumus.

Tūlītējs ietaupījums ne vienmēr attaisno sevi ilgtermiņā. Ņemot vērā to, ka vidējā KASKO polises cena ir 400 lati, pat viens neliels negadījums atsver polises iegādi - tās izmaksas ir nelielas, salīdzinot ar ietaupījumu, kuru iegūsiet, notiekot negadījumam.

Domāju, ka šie ir pietiekami būtiski argumenti, kas liks ikvienam aizdomāties par to, vai tomēr nav maldīgs pieņēmums, ka ir prātīgi taupīt, neiegādājoties KASKO apdrošināšanu.

Ikvienam ir jāapzinās, ka ir vairāki veidi, kā taupīt, un apdrošināšana ir viens no instrumentiem, lai ietaupītu ilgtermiņā un, notiekot negadījumam, nepiedzīvotu finanšu katastrofu.

Valdis Krols,
AAS „Balta” KASKO produkta vadītājs
 
Visi komentāri
 
265086. viesis 22.decembris 2008 14:15
0 0 Atbildēt

itkaa daljai teksta piekriitu, bet kam tad videeji polises cena ir 400LVL??

Man ir videeji daargs, videeji liels, un videeji prestizsh dzips, bet Balta pie 800LVL kasko sareekjinaaja..

265087. viesis 22.decembris 2008 14:18
0 0 Atbildēt

Man Balta (un līdzīgi arī citi) sarēķināja 12% no auto tirgus vērtības par gadu. mazliet tā kā par traku... Turpinu braukt bez.

265092. viesis 22.decembris 2008 14:32
0 0 Atbildēt

Un ja nu gadījuma KASKO neklients ir pietiekoši gudrs lai sarēķinātu savu pašrisku pareizi, jo ja vien neesi zajadlijs pārkāpējs un neesi norakstījis jau n-padsmito auto, tad tava prātīgā braukšāna tik to vien rada kā finansiālus ieguvumus apdrošinātājiem !??!?

265102. viesis 22.decembris 2008 16:15
0 0 Atbildēt

valstīs, kur ekonomiskā situācija ir salīdzinoši labāka un turīgu cilvēku nav mazums, KASKO polises ir iespējams pielāgot konkrētā auto riskiem. smuki tabuliņā atzīmē ko tu gribi apdrošināt un maksā tikai par to. tur cilvēki nav paraduši maksāt par to, kas viņiem reāli nebūs vajadzīgs.

šobrīd, piemēram, ir ļoti liela iespēja salauzt kāju uz slidenas ietves. vai tāpēc visi staigā naglenēs un pufaikbiksēs?

265103. viesis 22.decembris 2008 16:29
0 0 Atbildēt

..... "KASKO atlīdzību parasti noteiktais termiņš ir 7-10 dienas." - ko tu tur murmulē, šmurguli, pakaunējies būtu! Jāj jūsu baltā ietāde prātu līdz pēdējam.....

Dēļ sajāta ceļa autiņam pārsitas 2 riepas ar diskiem - viss ar policiju, atzinumiem, slēdzienu - nebija iespējams izvairīties no bedres, brīdinājuma zīmes nav..... vienvārd sakot - nav paša vaina -> ceļa uzturētājs.

Tikko bija nopirktas jaunas gumijas, katra - 100 ar kautko... par cik nebija skaidrs vai diskus iespējams remontēt, ar jūsu eksperta ieteikumu tika sākumā saremontēti diski un iesniegs defektācijas akts - katra diska remonts - 100Ls. Tātad kopā mani zaudējumi - 400Ls.....

Nepietiek ar to, ka jūsu jaukais kantoris novilka izmaksu līdz pat pēdējai dienai, tipa kautkas jāizmeklē utt.... (ko tur meklēt - melns uz balta, viss policijas protokolā uzrakstīts, neviena cita iesaistītā nav), tad nauda tika izmaksāta TIEŠI 106, 30LVL

B*e*, nakujam tas jūsu smakjošais kantoris vajadzīgs - lai noslauktu naudu....?

Un vel pēc nedēļas zvans - vai, jums beigsies līgums, varbūt vēlaties pagarināt - JĀ, noteikti, - pēc 5000.gada

265104. viesis 22.decembris 2008 16:33
0 0 Atbildēt

Man skiet ka kasko atmaksaajaas,ja autinu nozog(i to veel nezini vai neatradiis kaadu iemeslu lai nesamaksaatu),vai arii ja sadauza lupataas...paareejos gadiijumos skiet ka nau veerts pa to kasko i domaat!Nu luuk un ja siis divas probleemas nemam procentos,tad tie ir 2% no 100%...un deel tiem diviem procentiem ir veerts iesprinkt!??

265107. viesis 22.decembris 2008 16:41
0 0 Atbildēt

iespējams ir vērts. bet par 2% cenu, nevis kopā ar nevajadzīgām ekstrām.

265108. viesis 22.decembris 2008 16:42
0 0 Atbildēt

man kaadreiz bija kasko baltaa, sadauziiju mashiinu taa ka vajadzeeja norakstiit, naudu sanjeemu peec kaada pusgada:(

265110. viesis 22.decembris 2008 17:03
0 0 Atbildēt

Katram sava taisnība...Domāju, ka apdrošināt ir vērts auto garantijas laikā, pēc kā sanāk...

265119. viesis 22.decembris 2008 18:15
0 0 Atbildēt

ja ir līze , tad no kasko nanolekt (: , katgan varētu iztikt ļohka -autos nau zagšanas riska gruppā un visādas ''švīkas'' braukšanas ātrumu un kvalitāti īpašī neietekmē :)

Par baltu: pirmdienas rītā pazvaniju un pastāstiju kā pa brīvdienām kāc @#$%%%$#@ manam megarulzam sisrsnīgi nošvīkājis atsitienstieni , pecpusdienā pepelacu atrādiju bensonam , ceturtdienā saņēmu SMS no baltas -viss kedā , var braukt pie bensona činīt .

Ja man KASKO sanak ls1,2 dienā , tad kautkā grēks būtu sūdzēties . Shēma Balta + Bensons ruļļez , par citiem nazinu .

265121. viesis 22.decembris 2008 18:29
0 0 Atbildēt

man (ne Balta) par sievas auto 1.2K latu paprasīja...

kas ar to auto ir jāmēģina izdarīt, lai to maksātu?

sieva, pēdējo pacmit gadu laikā ir uzskrējusi (atpakaļgaitā) vienam transporta līdzeklim ieplaisājot sev aizmugurējā luktura stiklu un nobrāžot otram buferi... kopējā skāde uz 400.-Ls...

kaut vai 10 gadus maksājot kasku ap 1K gadā būtu samaksāti 10K latu, lai segtu šo tēriņu...

265122. viesis 22.decembris 2008 19:22
0 0 Atbildēt

labi jau labi... izmantot KASKO jau no Baltas puses protams ka IR izdeviigi, jo naakamajaa periodaa tavs KASKO reekjins buus 2x un tas po... ka neesi bijis vainiigs utt. Vienkaarsji esi izmantojis sjo pakalpojumu un AAMEN... Un var jau te gudri ar skaistaam fraazeem baarstiities, bet mana personiigaa pieredze kad biju apskaadeejis auto un to veeleejos remonteet diilerservii bija - jums tacju VECA (2004.g) masjiina utt... Beigaas panjeemu naudu un pats sataisiiju...

265123. viesis 22.decembris 2008 19:32
0 0 Atbildēt

būtu ļoti skaisti, ja kāds nesavtīgais drošinātājs paskaidrotu, kāpēc ir tik milzīga starpība apdrošināšanas prēmijai starp OCTA un KASKO??? Nu būtu tā KASKO līdzvērtīga OCTA - ta praktiski visi ņemtu. Bet ja man par 10. gadīgu mēslu jāmaksā vesela alga - paldies - nevajag.

265126. viesis 22.decembris 2008 20:21
0 0 Atbildēt

Seene un parejie zvaniet 29499713 un bus letii un labi! smuki zem 8%

265130. viesis 22.decembris 2008 21:44
0 0 Atbildēt

Vēlos norādīt, ka nav nekā slikta situācijā, kad avārijā cietušā puse izmanto savu KASKO apdrošināšanu arī gadījumā, ja vainīgais ir zināms.

Pēc negadījuma, sazinoties ar savu KASKO apdrošinātāju, jūs uzticat viņam sava auto remontu un OCTA atlīdzības piedzīšanu no vainīgās puses.

===

nez kāpēc man pēc šitāda lieliska varianta izmantošanas, nākamajā gadā tika paziņots, ka manā kontā ir paša izraisīta avārija. paša izraisīta redziet tāpēc, ka izmantoju KASKO, nevis vainīgā *******a OCTA.

265133. viesis 22.decembris 2008 22:46
0 0 Atbildēt

Nevar saprast, raksta autors ir dumsh vai teelo? Cinsh ir parekinajis cik tur eiropaa kasko ir liels slogs un cik te? Man sanaca, ka ja divu gadu laikaa savu veco auto nesasitu pats lupataas, kasko neesamiiba ir atpirkusies ar uzviju... Braucu jau 4us gadus ar konkreto auto, esmu jau lielos plusos. :D

265134. viesis 22.decembris 2008 22:46
0 0 Atbildēt

tas par tām 7-10 dienam ir pilnīga tufta ni Apdirsināšanas Akciju Sabiedrības BALTA puses

esmu jau šajā portālā vairākas reizes stāstījis par konkrētu gadījumu ar baltu

nevienam neiesu šo kompāniju par tad ja tā būtu palikusi pēdējā uz šīs planētas

265138. viesis 22.decembris 2008 23:42
0 0 Atbildēt

"Seene un parejie zvaniet 29499713 un bus letii un labi! smuki zem 8%"

Atsūti piedāvājumu uz seene@one.lv, ja jau esi tik labs. SAAB 9-5 MY2002 12.2001 3.0TiD Bet arī tie 8% neko daudz nedod.

Ja parēķinam vidējos ciparu - pilnīgas bojāejas gadījumā sanāk samaksāta polise 10%, pašrisks 10%, UIN 15% un PVN 18%. Ja šito visu atskaita nost - cik tad vairs paliek paša reālais zaudējums?

265145. viesis 23.decembris 2008 9:08
0 0 Atbildēt

Manā pieredzē Kasko ir tikai līdzējis.

Visas izmaksas notikušas diezgan ātri un nešaubīgi - Kasko ir bijis iemaksātās naudas vērts pasākums :) Esmu sadarbojies ar Ergo un BTA.

265148. viesis 23.decembris 2008 9:56
0 0 Atbildēt

Pats personīgo ģimenes auto lietoju bez Kasko, Darba auto protams šāda ekstra ir, bet man ir piemērs kā viens mans paziņa dara, mazas firmas īpašnieks, pats direktors un apkopēja :)

2000 gada nopirka jaunu Mondeo .... (bez lizinga...)

Katru mēnesi atlika naudu itkā savā Kasko fondā ... tie bija 60 Lati ....

auto viņš lietoja 5 gadus, negadījumi: 1x mainija priekšējo stiklu (akmens uz LV ceļa), 2x noskrāpēja aizmugurējo bamperi ...

Kasko Fonda viņam bija 3600 LVL ... kopējie zaudējumi fondam 460 LVL.

2005 gadā šamējais nopirka jaunu Toyota Avensis joprojām lieto bez bojājumiem ... un kopējais uzkrājums ir 5300 Lati, pie tam Banka viņam maksā kautkādu procentu par noguldījumu ....

Viņa nobraukums piecos gados bija 130000km ....

Protams ja tu esi "šoferis" tad nu Kasko tev ir glābiņš ... bet ja tu ikdienā padomā par to kur brauc kur liec auto .... un galvenais ar kādu brauc,,, tad jau tas Kasko krīzes laikos ir pat ļoti nevajadzīgs pasākums un arī dārgs ....

265151. viesis 23.decembris 2008 10:23
0 0 Atbildēt

Ko gan citu viņš varēja uzrakstīt ... :)

265153. viesis 23.decembris 2008 10:23
0 0 Atbildēt

Var brauck cik domājot grib, tāpat ir lietas, ko nevar ietekmēt. Es ar nopirku mašīnu, braucu 4 gadus bez nevienas avārijas...bet vienu dienu uz parasta ceļa ziemā bērns ar ragaviņām uz ceļa uzskrēja, dabūju raut nost no ceļa, lai neuzbrauktu virsū. Rezultātā iebraucu kokā un mašīna iznīcināta. KASKO vienā reizē atmaksājās pa visiem gadiem....

Žēl, ka Latvijā apdrošinātāji nepraktizē franšīzi, bet tikai pašrisku. Es labprāt pirktu daudz lētāku polisi bet ar franšīzi bojājumiem, teiksim kādi 1000 LVL un zādzības risku. Par kasko Kautkādiem skrāpējumuiem un sīkām buktītēm maksāt tiešām ir bezjēdzīgi, bet nevar jau notpirkt to, ko vajaga.

265155. viesis 23.decembris 2008 10:38
0 0 Atbildēt

Tiko uzvanīju Baltai un uzvaicāju par iespēju savam 5500Ls vērtajam līzinga aparātam nopirkt KASKO ar 1500Ls pašrisku, lai prēmija būtu max maza. Viņi tā arī paskaidroja, ka viņiem tas noteikti nav izdevīgi un šāda iespēja pat netiks izskatīta.

265160. viesis 23.decembris 2008 11:39
0 0 Atbildēt

Attiesāšana noteikti ir raita un ātra. Ha.

265180. viesis 23.decembris 2008 14:08
0 0 Atbildēt

lielu daļu automašīnu kasko nedrošina

uzprasiet jebkura kabrioleta drošināšanu, mocs kasko drošināšanu un uzzināsiet daudz jauna par to, ka tas nav iespējams.

reizēm smiekli nāk...

265281. viesis 29.decembris 2008 1:22
0 0 Atbildēt

Esmu apdrošinājies Baltā jau sen un esmu saņēmis arī atlīdzības, nav ideāli, bet nu salīdzinot ar pārējiem ir ļoti Ok. Tā kā ir vairāki ģimenes auto tad arī pārējos pie iespējas drošinu tur. (pirms tam biju BTA, Ergo, If, visliktākā pieredze Balva ).

265312. viesis 29.decembris 2008 11:44
0 0 Atbildēt

Black-side, common, Kasko normāla cena ir ap 4% !!! 8% jau ir riska grupas auto!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti