Vai Latvijā ir visdārgākā autogāze? 25

 
23.decembris 2008 12:38

Cik maksā auto degviela Lietuvā un Polijā? Lai noskaidrotu, cik bagāti esam, laikraksta „AutoInfo” korespondenti devās ceļā...

Sestdiena, 19. decembris. Iepildām pilnu bāku ar gāzi, kura Latvijā maksā Ls 0,385 par litru, un dodamies ceļā. Galamērķis ir poļu mazpilsēta Suvalki, kura atrodas pie Lietuvas robežas.

Iebraucot Lietuvā, pirmais, ko pamanījām, bija milzīgā cenu atšķirība tieši autogāzei. Leiši autogāzi tirgo, sākot no 1,39 (Ls 0,284) līdz 1,50 litiem par litru. Mazāka atšķirība ir benzīnam un dīzeļdegvielai. Vispopulārākais — 95. markas — benzīns maksā Ltl 2,58 (Ls 0,526), bet degviela ar oktānskaitli 98 — Ltl 2,89 (Ls 0,59). Arī dīzeļdegvielu leiši tirgo lētāk — Ltl 2,88 (Ls 0,588).

Esam nobraukuši 370 kilometrus un iebraucam Suvalkos. Polijā ir dažādas pievienotās vērtības likmes. Pārtikai un medikamentiem ir 3 vai 7 procenti, bet tabakai, alkoholam vai degvielai — 22% PVN. Mūs interesē degviela, stūrējam uz benzīntanka pusi, lai noskaidrotu poļu degvielas cenas.

Par litru 95. markas benzīna, poļu pani grib Pzl. 3,57(Ls 0,61), bet par 98. markas benzīnu — Pzl. 3,85 (Ls 0,658). Savukārt dīzeļdegviela maksā Pzl. 3,75 (Ls 0,642). Zīmīgi, bet autogāze Polijā maksā lētāk nekā Latvijā, un par litru gāzes nākas šķirties no Pzl. 1,85 (Ls 0,316). Esam dzirdējuši, ka Polijā tirgotā autogāze ir labāka par to, ko tirgo Latvijā. Laikam jau tā ir taisnība. Mūsu automobilis atceļā patērēja par 20% mazāk. Kādas izcelsmes autogāzi tirgo Latvijā, ja, braucot ar Polijā nopirktu degvielu, krasi uzlabojas automobiļa jauda un samazinās patēriņš? Mums nav saprotams, kāpēc Latvijā autogāze maksā par 30% vairāk nekā Lietuvā.

No jaunā gada Latvijas valdība mūs „aplaimo” ar nodokļu kāpumu. Jaunā PVN likme un akcīzes nodoklis degvielas cenu pacels aptuveni par septiņiem santīmiem. Skaidrs, ka Latvijas pierobežu iedzīvotāji pirks degvielu kaimiņu republikās, bet akcīzes nauda, kuru iegūs Lietuva un Igaunija, nonāks šo valstu ceļu fondā. Diemžēl mums ir vissliktākie ceļi Baltijā, bet mēs par tiem maksājam dubultā.

Ik gadu veicot tehnisko apskati, katrs automobiļa vai motocikla īpašnieks maksā ceļu nodokli, kura lielums ir atkarīgs no transporta līdzekļa pilnas masas, un šī nauda tiek novirzīta ceļu uzturēšanai. Arī pie degvielas pievienotais akcīzes nodoklis „aiziet” ceļiem, bet kāpēc Latvijā ir tik slikti ceļi un tik dārga degviela? Zīmīgi, bet Lietuvā un Igaunijā, veicot tehnisko apskati, nav jāmaksā ceļu nodoklis. Ceļi tiek uzturēti no akcīzes nodokļa, kurš iegūts no pārdotās degvielas. Tas arī ir loģiski, ka tas, kurš vairāk brauc, arī vairāk par ceļu maksā.

Kaspars Bergmanis
www.autonews.lv
 
Visi komentāri
 
265166. viesis 23.decembris 2008 12:52
0 0 Atbildēt
265167. viesis 23.decembris 2008 13:05
0 0 Atbildēt

tas LPG sieru kantoris reāli zaudē klientus , bet viņiem PO ??!! mans paziņa ,ar gazētu CV , kategoriski negāzējās , jo jēga ir knapi 1ls/100km .

Manam pepelocam beidzās garantija , agrak bij plāns ''apgazēt'' , bet pie patreizejām cenām ''plans'' parplanojās :)

Ja nav 2-2,5ls/100km iesipiena , tad LPG var atpusties , neviens neliks min.600,- latīgu iešprici lai iesiptu 1ls/100km .

tāpat ''valsc'' politika ir pilnīgā PO, attiecībā uz pazeminatajiem izmešiem , lietojot LPG .

Daudzās valstīs tiek piemerotas nodokļu atlaides , pazemināti [P] tarifi utt. bonusi LPG autosiem , a pie mums tas nau vajadzīgs , gāzi drīdā & nasing spešial....

265172. viesis 23.decembris 2008 13:28
0 0 Atbildēt

Latvijā ceļu administrēšana izmaksā precīzi 2x vairāk nekā Lietuvā. ar to arī viss ir pateikts- neefektīva un dārga administrācija neefektīvi administrē.

ceļu uzturētāju lielākie kantori mahinē ar kāpostu tā ka maz neliekas- zinu konkrētus piemērus.

265179. viesis 23.decembris 2008 14:00
0 0 Atbildēt

kas te ko briiniities - vecais staasts; kaapeec gan lai ar degvielu buutu kkas citadaks shajaa valstii kaa ar paareejaam lietaam...

265181. viesis 23.decembris 2008 14:08
0 0 Atbildēt

Štrunts par LPG , bet kada cena ir CNG salidzinot ar DE kur ir speciāla atbalsta programma.

265183. viesis 23.decembris 2008 15:02
0 0 Atbildēt

Pāris mēnešus atpakaļ divas nedēļas nācās padzīvot Lietuvā, biju pieredzes apmaiņā, tur ar pamaniju gāzes cenas starpibu, bet tad tā nebija tik liela, vienīgi dīvaini bija tas ka balonā tur varēja iespiest par aptuveni 4 litriem mazāk(balona apjoms 38L), bet nobraukt sanāca ap +50km vairāk neko netaupot, atgriežoties Rīgā, Statoilā tika iespiests vecais apjoms. Vai nu gāze mums šķidrāka, vai nu vēl kas.

265191. viesis 23.decembris 2008 16:28
0 0 Atbildēt

Nu tās gāzes izcelsmes vietas ar ir dažādas... Liela daļa tiek ievesta no Možaiķiem, Statoilā un vēl šur tur nāk no Krievijas. No Krievijas vestā it kā skaitās labāka par leišu variantu( tā no gāzētājiem dzirdēts)

265199. viesis 23.decembris 2008 17:47
0 0 Atbildēt

kāpēc Latvijā ir tik slikti ceļi

--------------------

Pieredzējis Polijas ceļus, arī viņu t.s autostrādes, kā arī Lietuvas ne-maģistrālos ceļus, varu teikt, ka mūsu ceļi nav ne par kapeiku sliktāki, Via Baltika pārspļauj poļu ceļus vienā setā.

265201. viesis 23.decembris 2008 18:13
0 0 Atbildēt

to Sinn... Visai Latvijai no Liepājas līdz Ainažiem var izbraukt cauri 4 stundās. Paēģini izbraukt no Lietuvas līdz Vācijai pa šo laiku. Polijā pēdējo 4 gadu laikā acīmredzami ir izmanījusies ceļu kvalitāte. Tur strādā. Vienīgi mani izbesī, ka autogāzei Latvijā nav rakstīti likumi... www.autonews.lv/news/6/2130

265203. viesis 23.decembris 2008 19:39
0 0 Atbildēt

Latvijā pat 3.0 dzinējiem nav vērts likt gāzi tas ir totāls marazms ...kāds takš sāks pārdot gāzi pa normālu cenu a?

265208. viesis 23.decembris 2008 22:02
0 0 Atbildēt

Par ko brinamies...pasi laujam sevi cakaret tad laimigu celu...

265212. viesis 23.decembris 2008 23:28
0 0 Atbildēt

Šeit ir labs kaulkulators- www.sngaze.lv/sngaz-L.htm Tātad, ja mans auto ēd uz 100km 15l tad pie pašrezējās degvielu cenas iekārta atmaksāsies pēc 70000km!!! Tātad, ja gadā nobraucu 20oookm- investīcija a/m pārbūvē atpirksies labi ja pēc trīs ar puss gadiem !!! Skaidrs, ka gāzes tirgotāji zāģē koku uz kura paši sēž, bet žēl, ka viņu alkatība grauj kopā perspetīvu binesu!

265218. viesis 24.decembris 2008 13:58
0 0 Atbildēt

Kādu vēl koku? Vai tad tas pats suckoils, kas ir viens no lielākajiem gāzes tirgotājiem, ir ieinteresēts, ka zupas vietā pirktu gāzi? :D

265219. viesis 24.decembris 2008 13:59
0 0 Atbildēt

richi [?] 23.12.2008 19:39

Latvijā pat 3.0 dzinējiem nav vērts likt gāzi tas ir totāls marazms... kāds takš sāks pārdot gāzi pa normālu cenu a?

Pat? :D :D Tas ir tilpums no kura sākt domāt, seksot sani vai tomēr lietot mašīnu kā pienākas :)

265230. viesis 25.decembris 2008 21:11
0 0 Atbildēt

Cik nu pēdējā laikā esmu uzmetis acis gāzes uzpildes stacijām tās ir TUKŠAS, citas aizvērušās, sajūta, ka šis bizness drīz beigsies :)

265237. viesis 26.decembris 2008 20:12
0 0 Atbildēt

smu gazes specs, kaadreiz straadaaju ar gaazi saistiitaa uznjeemumaa, arii tagad sekoju liidz visam tam. viss kas ir svariigs ir propaana butaana attieciiba un citu piemaisiijumu (c5 un uz augsu) esamiiba gaazee. to gaazi ko tirgo statoilaa naak no ljoti shaubiigas ruupniicas krievijaa, bet statoilam to piegadaa cita firma, vinji pasi nepeerk taapeec viniem nevar paarmest, var protpams paarmest ka vini neseko liidz standartiem un neizveelas labaakus sadarbiibas partnerus. kas attiecas uz mazeikiem, to gaazi tirgo visi mazie t.i. eko gaze, pro gaze uttttt. pati labaakaa gaaze kas tagad ir latvijaa ir latvijas propana gaazee, kas tiek ievesta no kazakhstaanas un atbilst pat polijas augstajiem standartiem.

265241. viesis 27.decembris 2008 14:33
0 0 Atbildēt

Varbūt vienkārši latvijas propāna gāzes darbonis? :D

265253. viesis 28.decembris 2008 14:24
0 0 Atbildēt

Es kā reiz gribēju gazificēt savu auto, tagad plāni atliekas, jo iemīlēt 1 vai 1,5 Ls uz simtu nav aktuāli. Lohatroni ir vienojušies par vienotu cenu LPG tāpt kā benzīnam, sinhroni pa minūtēm precīzi pārkārto cenas visai LV degvielai. Kvalitāte arī uztrauc gāzei, tāpēc, kamēr nekas nemainīsies, gazifikāciju neveikšu.

Mana māsa arī, kurai voyagerim ir LPG, pilda tikai benzīnu, jo ekonomija praktiski vairs nesanāk.

265282. viesis 29.decembris 2008 2:03
0 0 Atbildēt

nu es visu skaisti saliku uz papiira un man ekonomija sanaak, pildos LPG par 0,335LVL pret Dinaz 0,539LVL pa benziinu. 17 sant uz litru?

265301. viesis 29.decembris 2008 11:06
0 0 Atbildēt

Ikdienā braukāju ar V6 3.2, š. g. aprīlī uzliku LPG (autiņam nobraukums bija 68 t. km), (balons 42L), drīz jau būs ~20 t. km ar LPG... secinājumi? Viss ir baigi labi, pa pilsētu sanāk 7...8 Ls/ 100 km, ārpus jau lētāk 6.5....7 Ls/100 km. Cenas gan maitas te LV nelaiž vaļā, un ar EU gāzi toč gāja labāk (LT, PL, SLO, SK, IT, HU) reģionā. To cik var iepildīt ir ~ visur vienādi.

265375. viesis 30.decembris 2008 15:26
0 0 Atbildēt

Nē, visdārgākā autogāze ir Dānijā, nezinu iemeslus, bet tā bija dārgāka par beņņu. Sūknis bija zirnekļu tīklu apvīts :)

265394. viesis 31.decembris 2008 16:13
0 0 Atbildēt

Par LPG kvalitāti - taisnība. Tā pašlaik ir labākā Latvijā. Esmu 3 gadus izbraukājies ar gāzi un vairākkārt par to pārliecinājies. Intergaz diemžēl joprojām par daudz lieto piedevu, kas aiz******* visu gāzes iekārtu. Tad tā ik pēc gada vai pusotra pamatīgi jāpārtīra. Ārzemju gāzes autiņi vispār aizrijas.

Pašreiz braucu uz dīzeli. Tas ir reāli palicis lētāks par gāzi, sevišķi pilsētas ciklā.

Tas, ka Latvijā joprojām grib pelnīt vairāk nekā par darbu pienākas, ir bandītu biznesa filozofija, kas aizsākās tālajos deviņdesmitajos. Un valdībai, kurai bija čibriks par mazu, lai kontrolētu situāciju, nolēma balstīties uz pensionāru muļķošnu vēlēšanās. Tāpēc viss aizgāja uz izkampšanu.

265419. viesis 3.janvāris 2009 0:13
0 0 Atbildēt

Vakar pildiju savam a/m gaazi un stacijas operaatoram uzprasiiju kaa iet at biznesu. Shamais suudzeejas, ka agraak tirgoja videeji 1700l dienaa. Tagad labi, ja 600l dienaa. Ir bijis, ka arii neko neietirgo. Faktiski sanaak, ka gribot lielu pelnju tiek gremdeets labs bizness.

265422. viesis 4.janvāris 2009 8:53
0 0 Atbildēt

Es gan braucu un priecājos, Volvo 740 benzīnu strēbj kā cūka samazgas, gāzi var jauki nogriezt stipri mazāk, tā kā tas ledusskapis tāpat nav nekāds skrejamais, tad esmu ļoti apmierināts - patēriņš gāzei pat par litru mazāks nekā benzīnam un ar cenas starpību ieguvums ir jūtams.

283153. viesis 16.jūnijs 2011 18:30
0 0 Atbildēt

igaunos jāpilda pašam,un nobraucu ar pilnu balonu lielāku ceļa gabalu nekā Latvijā,patēriņšL.V 12I/100 IGAUņOS 9L/100 auto 2.3l avants ar klasisko iekārtu

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 12

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti