Autobusus un kravas auto aprīkos ar ātruma ierobežotājiem 24

 
28.oktobris 2002 13:11

Valdības komiteja pirmdien akceptēja noteikumus par autobusu un kravas mašīnu obligātu aprīkošanu ar ātruma ierobežotājierīci, lai nepieļautu to pārāk ātru pārvietošanos un tādējādi uzlabotu satiksmes drošību un vides aizsardzību. Minētie noteikumi iepriekš neguva valdības atbalstu, tāpēc par tiem vēlreiz lēma valdības komitejā.

Iecerēts, ka ar ātruma ierobežotājierīci būs jāaprīko visi autobusi ar masu virs 10 tonnām, kam maksimāli pieļaujamais ātrums būs 100 kilometri stundā, un kravas automobiļi ar pilnu masu virs 12 tonnām, kam maksimālais ātrums varēs būt 85 kilometri stundā. Transportlīdzeklim, kuru izmanto tikai bīstamo kravu pārvadāšanai, ātrums nedrīkstēs pārsniegt 80 kilometru stundā. "Nelietojot smagajos kravas transportlīdzekļos un autobusos ātruma ierobežotājierīces, šoferiem ir tehniskas iespējas braukt ar ļoti lielu ātrumu, kas apdraud satiksmes drošību, bet avāriju gadījumos rada cilvēku upurus un lielus materiālos zaudējumus, kā arī nelabvēlīgu ietekmi uz vides aizsardzību," ātruma ierobežošanas nepieciešamību aizstāv Satiksmes ministrija. Ātrums tomēr netiktu ierobežots autobusiem, kuri veic regulāros pasažieru pārvadājumus pilsētu maršrutos, transportlīdzekļiem, kurus izmanto ārkārtējās situācijās un glābšanas darbos, medicīnas vajadzībām paredzētajās mašīnās un citiem specializētiem transportlīdzekļiem. Pēc ministrijas aprēķiniem, viena transportlīdzekļa aprīkošana ar ātruma ierobežotājierīci izmaksās aptuveni 500 latu, taču, šo ierīci pareizi izmantojot, samazināsies degvielas patēriņš, samazinot arī ekspluatācijas izmaksas, mierina satiksmes speciālisti. Satiksmes ministrija uzsver, ka arī Eiropas Savienībā viens no satiksmes drošības un apkārtējās vides kvalitātes uzlabošanas pasākumu elementiem ir prasība noteiktu kategoriju autotransporta līdzekļus aprīkot ar ātruma ierobežotājierīci, un to apņēmusies ieviest arī Latvija. Noteikumi pēc tam vēlreiz jāskata valdībā. RĪGA, OCT 28, BNS
 
Visi komentāri
 
46118. viesis 28.oktobris 2002 13:27
0 0 Atbildēt

tā jau gruzovi velkas uz Rīgas-Jēkabpils ceļa.

46119. viesis 28.oktobris 2002 13:29
0 0 Atbildēt

Autobusu vadītājiem škrobe - nevarēs vairs skrieties :))

46121. viesis 28.oktobris 2002 13:38
0 0 Atbildēt

...šaubos, vai pieaugs drošība uz ceļa, ja smagais brauks uz 85, bet visi vieglie būs spiesti viņus apdzīt, tā l;ieki aizņemot ceļa kreiso pusi..

46125. viesis 28.oktobris 2002 13:48
0 0 Atbildēt

Idiotisms

46129. viesis 28.oktobris 2002 13:55
0 0 Atbildēt

"...šo ierīci pareizi izmantojot, samazināsies degvielas patēriņš, samazinot arī ekspluatācijas izmaksas, mierina satiksmes speciālisti."

Kā tad šī ierīce var samazināt degvielas patēriņu un ekspluatācijas izmaksas?

Uzlikšu arī savai mašīnai lai samizātos degvielas patēriņš un ekspluatācijas izmaksas :)

46134. viesis 28.oktobris 2002 14:11
0 0 Atbildēt

Tad labāk jau uzstādīt ne tikai ierobežotāju, bet arī tādu ierīci, lai transports brauktu ar atļjauto ātrumu un ne lēnāk. Ir viņam tiesības braukt 100, lai brauc 100 un nefig tur vilkties.

A principā tas ir stulbums.

46140. viesis 28.oktobris 2002 14:29
0 0 Atbildēt

PIlnīgs idiotisms. Gan jau atkal kaut kur uzvārīties ir izštukojuši. Vilcējiem jau pie izgatavošanas brīža ir uztaisīts tā, lai tie neiet ātrāk par 120. Spidometrs ir līdz 120 un viss. Mūsējie protams kārtējo reizi izrādās gudrāki par visiem.

46141. viesis 28.oktobris 2002 14:30
0 0 Atbildēt

Stulbums tas ir, agraak veel vareeja atljauties kaadam no vinjiem kaadu laicinju "astee seedeet", tagad juutami buus vien jaapdzen. Nedomaaju, ka satiksmes droshiiba no taa uzlabosies.

46143. viesis 28.oktobris 2002 14:48
0 0 Atbildēt

:) paskaitiet kraviniekus kas ietilpst apriikojamo kategorijaa un pareiziniet ar 500 un rezultaataa ieguusiet itin jauku ciparinju kursh ljoti patiikami ilustrees ruupes par satiksmes droshiibu...

46147. viesis 28.oktobris 2002 14:59
0 0 Atbildēt

varbuut vienkaarshaak visiem uzlikt tahograafus, kas vienkaarshi pieragjistree kaa tu brauc, un meenesha beigaas atskaities un tad ar saliek pa tauri, ja esi paarkaapis...

46148. viesis 28.oktobris 2002 15:01
0 0 Atbildēt

:) un veelams elektroniskos lai adatas nevar lociit...

46177. viesis 28.oktobris 2002 16:33
0 0 Atbildēt

Piekritu KINDZULIS 2002-10-28 14:48:34, pat priecajos jo tirgoju kravas auto rezerves daljas. Tiesa par 500Ls nekas vairaak par labu,uzsveru labu kiegeli zem "gazes' pedalja nesanaks.

46182. viesis 28.oktobris 2002 16:41
0 0 Atbildēt

Kameer pieradiis avariiju skaits tikai pieaugs. jo smagie iet garaam veel riskantaak kaa vieglie

46191. viesis 28.oktobris 2002 17:07
0 0 Atbildēt

nu man taas fuuras kas iet uz 100 un paari nekad nau trauceejushas, bet tie sadeerushies baljkvedeeju vadiitaaji kuri nekad nevar aprrekjinaat aatrumu ar kaadu iet liikumaa lai neapgaaztos - to probleemu jau sitais neatrisinaas.

markelis

46193. viesis 28.oktobris 2002 17:15
0 0 Atbildēt

Ne jau ātruma ierobežojums, bet apziņa, kas sods būs neizbēgams, ir CSDD direktora Lukstiņa viedoklis. Es tam varu pievienoties un, ja kāds atbalsta naudas izdošanu ceļu satiksmes drošības interesēs, tad piedāvāju iepazīties ar ierīci, kas pieraksta transportlīdzekļa vadītāja braukšanas režīmu un apstākļus - ātrumu, paātrinājumu, bremzēšanu un bremzēšanas efektivitāti attiecinātu pret laika vektoru tā, ka var noteikt, vai vadītājs ir vadījis transportlīdzekli profesionāli vai pārkāpjot CSN prasības un viņam ir jāpapildina savas zināšanas.

Veicot izmēģinājumus un uzstādot šīs ierīces Berlīnes un Hamburgas policijas un autobusu parka vadītāju transportlīdzekļos, vadītāju izraisītie ceļu satiksmes negadījumi samazinājās par 20% līdz 30%. Izdevumi automobiļu remontiem kritās par 25% līdz 38%. Tika iegūts skaitļos izteikts saimnieciskais ieguvums valsts autotransporta uzņēmumu uzturēšanas samazināšanai. Ekonomiskais rezultāts deva iespēju atbrīvot nodokļu maksātāju līdzekļu piesaisti valsts autosaimniecību uzturēšanai, palielinot to izmantošanu ceļu uzturēšanai.

Par ierīces (UDS-Unfalldatenspeicher, izgatavotājs VDO- Kienzle Minhenē/Vācija) izmantošanas lietderību ceļu satiksmes negadījuma datu pierakstē, vainīgā vadītāja un atbildības par radītiem zaudējumiem noteikšanā darba atvieglojumu ekspertiem, var spriest pēc tā, ka jau šodien Eiropā papildus uzstādītie ātruma ierobežotāji tiek nomainīti ar UDS iekārtu. Pēc laika varam paredzēt līdzīgu nomaiņu arī Latvijā un būsim lepni, ka esam varējuši sniegt finansiālu atbalstu Eiropas Savienības autorūpniecības un ceļu uzturēšanas attīstībai.

46196. viesis 28.oktobris 2002 17:33
0 0 Atbildēt

Mjā, nu man jau arī kautkā liekas, ka palielināsies avāriju skaits apdzenot. Eiropā jau lielākā daļa ceļu, kur šie smagie vālē ir vismaz divas jolsas katrā virzienā. A LR, krutā VIA Baltica, visiem nāksies apdzīt pa pretējo .. nu un ātrums 85 km/h nu tas vispār ir izsmiekls .. tad jau labāk 90 un jamējais iekļaujas (vismaz teorētiski) satiksmes plūsmā... a 85 - ne apdzīt, ne astē sēdēt ...

Kārtējā ES norma, kas Latvijā radīs vairāk problēmas un upurus, nekā dos kādu labumu...

46197. viesis 28.oktobris 2002 17:35
0 0 Atbildēt

Pareizi saka Eriks Grigis. Kaapeec mums paarnjemt to, kas Eiropaa jau ir vakardiena?

Aatruma ierobezhotaajus driizaak vajadzeetu likt taadiem tipiem kaa Atom1c un Draco uz vieglajiem automobiljiem - lai nevar braukt aatraak par 120 km/h.

46198. viesis 28.oktobris 2002 17:42
0 0 Atbildēt

Wampirius viedoklim arii piekriitu. No taa, ka pieredzeejushi, profesionaali shoferi, kam aiz muguras miljons vai vairaaki miljoni nobrauktu kilometru, brauks uz 90 km/h, nekaads ljaunums necelsies. Sliktums rodas no taadiem vieglo auto vadiitaajiem kaa Atomic, kas meedz bistami ieskrieties liidz 150 km/h un kam ir naacies vienaa nedeeljas nogalee 5 (!!!) reizes maksaat CP ,,uz kjepas,, par aatruma paarsniegshanu.

46208. viesis 28.oktobris 2002 20:00
0 0 Atbildēt

Nesaprotu par ko luus te runaajat.Kaadus veel ierobezotaajus grib uzlikt?Jebkurai masiinai ,kas nav razota Krievijaa,ir jau ielikti tarhograafi.Un taapat visaam ir aatruma ierobezotaaji.Es personiigi straadaaju uz VOLVO FH-16 kokvedeeja kurs razots 1993 g.Manam auto ierobezotaajs nostraadaa pie 90km/st.

Kindzula komentaars par adatu locisanaam - taa sen jau ir sena veesture.Ja saloka adatu tad staavot taa apstaajas zem 0,to jau var atskirt pat mulkis.Tad koslenes arii vajag aizliegt tirgot,jo to var iespraust adatas gaajiena augsaa,var ilikt reostatu utt.Taa kaa braucot uz 100km/st. si ziimees cik soferis veelas.

Par ierobezotaajiem-vinkaarsaakais ir izraut drosinaataaju,atvienot daciku no kaarbas,var vadaa ielikt sleedzi,utt.Ja grib baigi kruti-var paarprogrameet kompi.Par taadaam lietaam var spriest tikai galiigi idini,kuri no auto uzbuuves neko nesaprot,jo tur MK neviens nav straadaajis uz smagaa.Vieniigais es ceru,ka peec ierobezotaaju uzliksanas uz KAMAZiem,GAZikiem.MAZiem,tie vismaz saaks paarvietoties ar normaalu aatrumu-80-90km/st.

Kaada tur varbuut degvielas ekonomija,ja ar kravu smagais iet normaali ap 80km/st.Leenaak braucot,pirms katra paceeluma buus jaapaarsleedz zemaakos paarnesumos.Tad viegliem vajadzeetu aizliegt izmantot 5 aatrumu un visi brauks loti ekonomiski.

Tas ir kaarteejais murgs no MK pusees.

46211. viesis 28.oktobris 2002 20:27
0 0 Atbildēt

nu fh Tu dod... un starp citu smagais ar kravu ( protams ne paarkrauts baljkjinieks src=www.iauto.lv/images/forum/...con_smile.gif> ) iet ljoti pat normaali savus 90-95 km/h...

46212. viesis 28.oktobris 2002 20:38
0 0 Atbildēt

Ekoloģiskā situācija uzlabosies? Sākumā visiem kūpinātājiem lai uzliek normālus skursteņus, lai vasarā sastrēgumos pa vaļējo logu no blakus joslas nelaiž dūmus salonā. Labi, man piekāst uz savu veselību, bet, kad sīkie sēž autiņā, tas diez ko labi nesanāk.

Varbūt "visgudrajai"valdībai, pirms izstrādāt šitādu sviestu vajadzētu aprunāties ar tādiem cilvēkiem kā fh1 ! Nekādu drošību es te nesaskatu, tikai kārtējo reizi iespēju kādam labi iegrābties naudā, protams, neaizmirstot arī likuma izstrādātājus...

Vot brauksiet tagad smago šoferīši uz 85 km/h, lai gan CSN rakstīts 90.

46214. viesis 28.oktobris 2002 20:45
0 0 Atbildēt

njifiga nebraukshu :-P kameer ies liidz 105 tikmeer taa arii dudinaas src=www.iauto.lv/images/forum/...con_smile.gif>

bet reaali tieshaam konsulteeties vinjiem vajadzeetu ne tikai ar praatveederiem un psihiatriem bet njemt veeraa ko tauta tomeer saka...

46228. viesis 28.oktobris 2002 23:40
0 0 Atbildēt

Kad ieviesa Lattelekom buudinjas, izmantoja vecaas eiropas tehnologijas.

Tagad seko turpinaajums...

46229. viesis 28.oktobris 2002 23:42
0 0 Atbildēt

Latvijaa smagajam atlauts paarvietoties ar-80km/st.Par paarkrausanu-peec ruupniicas datiem, konreeti manam auto pilna masa ir preciizi 72t.Ar atlauju Latvijaa dodas tikai 50t.Arii vispaar mulkiigi,jo atlauts uz ass ir 10t,bet man ar 7 asiim tad sanaak tikai 7,14t.Tas svars pietam sadalaas uz 24m.Arii ar 80t 520 zirgi ir speejiigi pavilkt 110 un aatraak,tikai tas jau nav nopieni,taapat kaa ar vieglo zemu lidot ,ar 200km/st.Vismaz es taa doomaaju.

"Kaifu'' varu nomierinaat,jo manam auto skurstenis ir uz augsu gar kabiini jau no ruupniicas.Vispaar normaali kokvedeejiem taa vajadzeetu buut,lai vasaraa neaizdedzinaatu ar kaadu nejausu dzirksteli paarkaltusaas suunas.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti