Nissan Almera: sievietes viedoklis 51

 
11.novembris 2002 0:13

Kā izteicās kāda iAuto lasītājiem labi pazīstama persona - tagad jums būs iespēja uzklausīt arī sievietes viedokli... Par ko? - Par jauno Nissan Almera, kas no konveijiera noripojusi nepilnu mēnesi atpakaļ.

Firma NORDE jauno Almeru iAuto testēšanai piešķīra uz divām dienām ar pilnu bāku benzīna un laimīga ceļa vēlējumiem. Mans uzdevums, savukārt, ir pastāstīt jums par brauciena laikā gūtajiem iespaidiem. Teikšu uzreiz, ka jēdziens "sievietes viedoklis" šoreiz tiešām izpaudīsies mazāk tehniskos jēdzienos, vairāk vispārējā sajūtu atstāstā. Vispirms neliela iepazīšanās ar veiktajiem uzlabojumiem, bez kuru apstāsta nu nekādi neiztikt. Būtiskas izmaiņas ir skārušas auto priekšējos un aizmugurējos bamperus, pielīdzinot to formu Primerai, un priekšējās radiatora restītes rūtis tagad veidotas bišu šūnu veidā. Priekšējos lukturos zem dzidrinātas lēcas apvienota četru apaļo sudraboto lampu sistēma. Bāzes versijai 15" riteņi ar jauniem dekoratīvajiem diskiem. Augstāka aprīkojuma līmeņa auto, ar kādu braucām arī mēs, aprīkots ar 16" vieglmetāla diskiem. Būtiskākā interjera iezīme ir N-Form kokpits ar 5" šķidro kristālu displeju un viduskonsolē apvienotu audiosistēmas un klimatkontroles vadības paneli. Ļoti vienkārši apgūstams lietošanai. Almera ieguvusi arī četrspieķu stūri, jaunus sēdekļu pārvalkus, jaunu ātrumpārslēga rokturi un citus uzlabojumus. Elegantāku izskatu ieguvis mērinstrumentu panelis ar hromētiem ietvariem. Vienīgais, kas pilnīgai laimei šeit būtiski pietrūkst - antiradars un/vai kruīza kontrole. Nolēmām mašīnīti izmēģināt "pa īstam" nevis vien pilsētas režīmā, tādēļ kopā noskrējām mazliet vairāk par 400 km. Izmēģināti tika dažādi braukšanas režīmi. Lai gan šai Almerai ir automātiskā kārba, kas daudziem izraisa iebildumus kā "nesportiska", par 1,8 l dzinēja (116 Zs), uzrāvienu nevarētu sūdzēties. Uz šosejas apdzīšanu var veikt bez jebkādām problēmām un līdz 100 km/h ieskrienas 10,8 sekundēs. Auto uz ceļa turas droši un stabili pat pie 130 km/h. Ar lielāku ātrumu eksperimentēt gan neatļāvos. Pie 120 kilometriem stundā gan šķita, ka dzirdama "kaut kāda svilpošana". Aerodinamika? Pilsētā mašīna veikli manevrētspējīga, dinamiska un viegla. Īpaši uzsveramas jutīgās bremzes, pie kā nācās pierast. Tā kā nakti pārlaidām vairāk uz mūsu mazās valstiņas Ziemeļiem, piedzīvojām arī nelielu salu, ko Almera izturēja lieliski. Auto "pieleca" nekavējoties; arī stiklu sildītāji savu uzdevumu veica godam. Tuvāk Rīgai iekļuvām pamatīgā slapjdraņķī, kur pārbaudījumu ne visai apmierinoši izturēja slotiņas, kas gurkstēja un īsti labi pa stiklu slīdēt negribēja. Ja pirktu šādu mašīnu - slotas būtu jāmaina. Lorupes gravā uz pāris centimetru bieza tikko sasniguša balta, skaista sniega izmēģinājām ABS sniegtās priekšrocības, kas lieliski ļauj šo auto vadīt pat strauji bremzējot. "Šķērsām" mašīnu nolikt būtu diezgan pagrūti. Arī Air bags, paldies Dievam, palika neskarti. Secinājums - pret auto vadāmību nekādu pretenziju nav. Ja cilvēks nepērk auto, lai visu laiku "štepselētu" un brauktu sporta režīmā - ideāls auto. "Automāta" komfortablo braukšanas stilu vēl papildina ērtais salons, par ko gribētos pastāstīt sīkāk. Šis nebūs no tiem auto, kur aizmugurē sēdošie varēs ērti iztiept kājas un atlaisties kā mīkstā dīvānā - kājām vietas aizmugurē nav īpaši daudz. Bet tas arī laikam ir vienīgais mīnusiņš salonam. Visādi citādi - super ērts un pārdomāts iekārtojums. Ļoti ērti priekšējie sēdekļi, piemēroti garu ceļa gabalu mērošanai. Patīkams sīkums - virs priekšējā stikla iestrādāts izpolsterēts briļļu maciņš, kas lēni atveras, uzspiežot. Netālu no ātruma pārslēga paredzēta vietiņa divām glāzītēm... Blakussēdētāja saulessargā - spogulītis ar lampiņu katrā pusē. Vadītāja spogulītim lampiņas laikam nevajag. Arī visi "vadības kloķi" ērti aizsniedzami. Visu augstāk minēto apkopojot varam secināt, ka jauns auto tomēr ir un palik jauns auto. BET... Arī jaunus auto mēs varam salīdzināt pēc dažādiem parametriem. Spriedums gan vairāk vai mazāk būs subjektīvs. Ja šādu auto piedāvātu man - es to labprāt sauktu par savu. Protams, Almerai pieejamas arī vairākas citas modifikācijas - ar manuālo kārbu, 1,5l benzīna dzinēju, kam griezes moments palielināts par 6%, jauda par 9%, saglabājot līdzšinējo benzīna patēriņu - 6,6l un 100 km. Apmēram pēc pusgada būs piejami arī divi dīzeļdzinēji - 1,5l common-rail ar 82 Zs un 185Nm pie 2000 apgr./min un 2,2l dīzeļdzinējs ar 110 Zs. Radīsim iespēju ar tiem iepzīstināt arī Jūs. Ar Nissan Almera vizinājās Lienīte Lapsa Foto: Redaktors / Canon PowerShot A20
 
51 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
48257. viesis 11.novembris 2002 0:30
1 0 Atbildēt

Par auto nopietnību var spriest pēc tāda sīkuma kā skrūvju skaits riteņiem. 4 gab. ne par ko nopietnu neliecina

Redaktors 11.novembris 2002 10:05
1 0 Atbildēt

Nu tikai nevaig - jaunā Almera tiešām negrab!

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Jaunā Škoda Octavia stājas uz konveijera

Pagājušajā nedēļā Čehijā tika uzsākta modernizētās Škoda Octavia ražošanu. Modelis būs pieejams ar plašu dzinēju klāstu, ieskaitot elektrificētās mild-hybrid versijas. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: VW T-Cross ar lielisku gaismas tehniku (+VIDEO) 7

Mazās klases krosovers Volkswagen T-Cross kopš nonākšanas tirgū 2019. gadā Baltijas valstīs pārdots vairāk nekā 5,5 tūkst. eksemplāros. Lasīt vairāk

 

Līdz 2026.gadam Rīgā plāno pārbūvēt satiksmes pārvadu pār Kārļa Ulmaņa gatvi Bauskas ielā

Līdz 2026.gadam Rīgā plānots pārbūvēt satiksmes pārvadu pār Kārļa Ulmaņa gatvi Bauskas ielā, aģentūra LETA uzzināja Rīgas domē. Lasīt vairāk

 

Mercedes EQS modernizēts; cenas nemainās, sniedzamība vairāk par 800 km (+ FOTO) 5

Mercedes-Benz modernizējis elektriskās piedziņas sedanu EQS, piestrādājis pie izskata un uzlabojis sniedzamību, taču cenu atstājis to pašu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti