Rīdziniekiem mazāk automašīnu nekā citiem Baltijā 18

 
25.novembris 2002 15:31

Automobiļu skaits Rīgā, rēķinot uz tūkstoti iedzīvotāju, ir mazāks nekā pārējo Baltijas valstu galvaspilsētās un lielākajā daļā ziemeļvalstu galvaspilsētu, liecina Latvijas Centrālās statistikas pārvaldes dati. Rīgā pagājušā gada beigās uz tūkstoti iedzīvotāju bija 265 automobiļi, Tallinā - 337, bet Viļņā - 360.

Savukārt no ziemeļvalstu galvaspilsētām mazāks automobiļu skaits nekā Rīgā pagājušā gada beigās bija tikai Dānijas galvaspilsētā Kopenhāgenā - 212 automašīnas uz tūkstoti iedzīvotāju. Somijas galvaspilsētā Helsinkos uz tūkstoti iedzīvotāju pagājušā gada beigās bija 336 automašīnas, Zviedrijas galvaspilsētā Stokholmā - 367, Norvēģijas galvaspilsētā Oslo - 368, bet Islandes galvaspilsētā Reikjavīkā uz tūkstoti iedzīvotāju 2001.gada beigās bija 600 automašīnu. Pēc iedzīvotāju skaita lielākā Baltijas un ziemeļvalstu galvaspilsēta ir Stokholma, kurā ir 750 tūkstoši iedzīvotāju, seko Rīga - 747 tūkstoši, Helsinki - 555 tūkstoši, Viļņa - 553 tūkstoši, Oslo - 509 tūkstoši, Kopenhāgena - 499 tūkstoši, Tallina - 398 tūkstoši un Reikjavīka - 112 tūkstoši iedzīvotāju. RĪGA, NOV 25, BNS
 
Visi komentāri
 
51394. viesis 25.novembris 2002 15:40
0 0 Atbildēt

ui bljee kas buutu ja mums uz shtuku dziivotaaju buutu 360 autinju !?! aatraak toch laikam ar k2 buutu paarvietoties :)

51395. viesis 25.novembris 2002 15:41
0 0 Atbildēt

No riita, kad jaabrauc uz darbu un vakaraa, braucot maajaas, maz vienalga neliekas... Bet tas jau ir atkariigs no pilseetas iipatniibaam un satiksmes organizaacijas. Bez tam, ja jaanjem veraa veel viena ipatniiba - ja uzakaitija tikai Riga pierakstito personu mashinas, tad tas neatspoguljo realo situaaciju - jo piemeram, daudzi Jurmalas, Ogres, Salaspils, u.t.t. iedzivotaaji straadaa Riga un vinju mashinas regulaari piedalaas Rigas satiksmes plusma.

51399. viesis 25.novembris 2002 15:48
0 0 Atbildēt

51402. viesis 25.novembris 2002 16:00
0 0 Atbildēt

sorry par miseekli.. tas lusais viesis biju es...

es_pac tieshi taa arii ir par to Riigu, ka vismaz 50-70% Juurmalnieku straadaa vai izklaideejas Riigaa liidz ar to viss noliidzinaas

51406. viesis 25.novembris 2002 16:08
0 0 Atbildēt

xexe - kopenhaagenaa mazaak mashiiniishu - abet pareekjinaasim, cik tur velosipeedu uz 1000 iedziivotaajiem var atrast??? vinjiem tak citu transportu nemaz nevaig...:)

51415. viesis 25.novembris 2002 16:23
0 0 Atbildēt

Rīgā tikai 747 tūkstoši??? Vai tik nav pāri miljonam???

51419. viesis 25.novembris 2002 16:27
0 0 Atbildēt

he, es ar esu pierakstīts kaut kādā čuhņā, bet jau 6 gadu kā Rīgā dzīvoju :)

51429. viesis 25.novembris 2002 17:07
0 0 Atbildēt

Cik leeto autinju iipashnieki ikdienaa brauc pa Riigu bet regjistreeti laukos? Kaut vai deelj octa preemijas?

51430. viesis 25.novembris 2002 17:13
0 0 Atbildēt

haaaaaahaaaaaaaa

pilnīgi nereāli - salīdzināmi ir tikai skaitļi bet reali!? vismaz 1/2 iebrauc Rīgā uz darba vietām, un pa dienu tur ir x2

_

tā kā reālā blbe ir pavisam savādāka!!

durs

51433. viesis 25.novembris 2002 17:22
0 0 Atbildēt

To Andric: viss ir chiki - Riigaa nekad nav bijis paari ljimonam...

peec peedeejaas 2002.g tautas skaitiishanas ir 747t...

51435. viesis 25.novembris 2002 17:36
0 0 Atbildēt

Diez` ko teiktu mūsu satixmes organizatori, ja Rīgā šī statistika būt ar lielākiem cipariem? Uzraxtītu atlāgumu sakarā ar nespēju veikt amata pienākumus. SEN JAU BIJ` LAIX, CIENIIJAMIE KUNGI!!!!! Tik māk braukt komandējumus pētīt ātrgaitas tramvajus :D Nu kam tas vajadzīgs? Būtu ko noderīgu izdarījuši. Galvenais ir radīt izlūziju mūsos, ka kaut kas tiek darīts. Klauni :P

51445. viesis 25.novembris 2002 18:38
0 0 Atbildēt

Tā kā ir ir pietiekoši un vairāk nevajag.

51446. viesis 25.novembris 2002 18:40
0 0 Atbildēt

He, he meli , lieli meli un statistika :DD

51461. viesis 25.novembris 2002 21:55
0 0 Atbildēt

Tā protams ir tikai statistika, piemēram mans darba automobilis ir reģistrēts Rīgā, bet atrodas un tiek izmantots laukos (provincē :)) ).

Salīdzinoši, Rīgā ir ļoti attīstīts sabiedriskais transports, tātad ne vienmēr nepieciešams auto. Toties laukos aktīvam cilvēkam, automobilis ir nepieciešamība.

51464. viesis 25.novembris 2002 22:32
0 0 Atbildēt

un cik purni veel noperk autinjus, es te jaunieshus domaju un neparaksta vispar. man vispaar kruta. pats pierakstiits riigaa autinjsh registreets laukos, dziivoju riigaa. kaa iznaak. tas arii ticis ieskaitiits riigas transportaa vai nee. pirku un registreeju es vinu provincee. bljin, neko vairs nesaprotu.

51472. viesis 26.novembris 2002 8:43
0 0 Atbildēt

Par Kopenhāgenu gan jums kaut kas sagājis dēlī. Tur dzīvo aptuveni 1.5 miljons ļaužu.

Viegli iedomāties,kas notiek Viļņā korķa stundās. Cerams, ka ne tā kā Londonā, kur vidējais ātrums ir 6 km/h.

51570. viesis 26.novembris 2002 10:49
0 0 Atbildēt

NU kad pie mums buus videjai aatrums 6 km/h vareeshu smiineet par jums visiem, jo ikdienaa eju ar kaajaam uz darbu, sanaak taa ap 3 km un veicu tos es apmeeram 30 min. :D

Prinicpaa vareetu jau tie pilseetnieki prasties un izmantot vairaak sab. trans., bet nu eertiibas, eertiibas ... ehhh.

51572. viesis 26.novembris 2002 10:52
0 0 Atbildēt

Uzskatu, ka šobrīd straujais autoskaita pieaugums ir beidzies. Par toliecina "indikators" - rindu neesamība CSDD nodaļās. Atceros, ka vēl pirms trim gadiem Jūrmalas CSDD ,lai reģistrētu auto pirmdienā - bija jātērē 3-4 stundas. Manuprāt, šobrīd vairāk notiek t.s. rotācijas procesi, kuros daļa īpašnieku savus vecos auto nomaina pret jaunākiem (pērkot tos autosalonos).

Liela daļa veco auto joprojām atrod jaunus īpašniekus iekšējā tirgū. Neliela daļa - pamatā 78 - 84. gadu auto, tiek nodoti šrotos. Atceros, kā 2001.gada autoizstādē CSDD pārstāvis man teica, ka vispopulārākā "dauzītā" mašīna Latvijā esot 300 BMW pārejnieks - kura skaitliskā ziņā no uzskaites CSDD noņemta visvairāk. NEDOMĀJU, ka dzīves līmenis tuvāko 5 gadu laikā varētu tik strauji uzlaboties, lai lielai daļai iedzīvotāju rastos iespēja iegādāties pilnīgi jaunus vai mazlietotus auto. Bez tam. ap 80% no JAUNAJIEM auto šobrīd pieder nevis privātpersonām, bet daudzajiem ar uzņēmējdarbību saistītajiem sia-mia kantoriem. /ikdienas viesis/

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti