Mana «Zebra 4x4» 58

 
29.novembris 2002 0:06

Jautājiet kuram bobika īpašniekam gribat - kāda ir labākā bezceļa tehnika - atbilde būs viena – protams, ka UAZ! Auto ir dzimis vietā, kur par ceļiem, mūsu izpratnē, vēl nav pat dzirdējuši.

Paši krievi raksta, ka, par labajām gaitas īpašībām bezceļā, bobikam tiek piedots viss - neciešama ražošanas kvalitāte, nekam nederīgas rezerves daļas, absolūts komforta trūkums utt. Toties ar šo auto var iestigt tur, kur citi vienkārši netiek. "Zebra" tika nopirkta un radīta ar vienu mērķi - piedalīties bezceļa sacensībās. Mazumtirdzniecības cena nobrauktam bobikam ir 200 Ls + 48Ls pārreģistrācija. Trofi reidi ir unikāli tādā ziņā, ka apakšējā cenu latiņa ir ļoti zema. Augšējās nav, tāpat kā visiem citiem autosporta veidiem. Daudzi piedalās sacensībās ar standarta bobikiem un gūst visai labus rezultātus. Piemēram "Sumulda challenge" vinnēja ekipāža "Cēsu puikas", kam vienīgā "ekstra" bija vinča. Tiesa gan, vīriem cīņas spars bija tāds, ka likās, viņi auto uz rokām no dubļiem iznestu un, vajadzības gadījumā, paši gultos zem riteņiem. Protams, lai ilgstoši auto ekspluatētu ekstremālos apstākļos, ir lietas, ko ir ieteicams pastiprināt vai pārveidot. Vismaz gaisa filtrs jāhermetizē un “šnurkelis” jāizvada uz jumta. Tas gan maksā tūbiņu silikona un pāris plastmasas caurules. Pārējās pārbūves jau ir atkarīgas no īpašnieku ambīcijām un maciņa biezuma. Savu auto mēs no pirmās dienas, metodiski esam būvējuši par monstru. No sākuma visas izmaksas rūpīgi pierakstīju un tiku līdz 2000,- latu. Tad apnika, un tagad vienīgais ko zinu, ka mēnesī uz vienu gonku un pāris treniņiem bobiks tērē ap 200-300 latiem. Tas ietver tekošos remontus, sīkus uzlabojumus un benzīnu. Trofi reidu mašīna nekad nav pilnībā pabeigta, vienīgā iespējamā stadija ir - braukt var. Četri tankisti un bobis Varbūt kādam mūsu bravurīgā izturēšanās ir radījusi iespaidu par baigajiem ofroda monstriem, bet patiesībā esam jaunie, zaļie gurķi. Mūsu Zebrai ir tikai gadiņš. Pagājušo gadu ap šo laiku es biju nonācis krustcelēs - pirkt moci vai vecuma galā rosīties uz Golfa kausu. Tad pie kopējiem automehāniķiem parādījās Arnis ar savu bobi. No trešajām rokām es uzzināju, ka ir tādas gonkas, kur veči brauc pa purvu pāri dzērvenēm, esot vajadzīgi tikai 35'' riepas un reduktoru tilti. Man ar to pietika. Sāku meklēt piemērotu auto. Izrādījās, ka tādus pakaļ nemet. Atradu vienu Siguldā, bet tas bija vairāk gatavots krosam un man neiepatikās. Sapratu, ka tik intīma padarīšana jārada pašam. Tā nu uz pērno Baldones trofi reidu aizbraucu kā skatītājs un 17-gadīga bobika īpašnieks ar divu dienu stāžu. Ar bobi biju nobraucis pāris kvartālus no reģistrācijas vietas līdz pazīstamā automehāniķa sētai. Tur bobis tika izjaukts un uzreiz gatavots bezceļam. Galvenais konstruktors visu šo laiku ir mans brālis Vents, es atbildu par dizainu un kanalizācijas cauruļu izmantošanu autobūvē. Skaistās svītras modelēja sieva, gaidot mūsu jaunāko meitu. Uz debijas gonku 2001.gada 13.oktobrī Valmierā "Baiļos" Zebra ieradās jau ar speciālo kaujas krāsojumu un uzliftēta uz 35" maršaliem. Firmas recepte - liftēšanai izmantot Žiguļa motora spilvenus. Jau pa ceļam uz Valmieru aizvēsturiskais motors un ātrumkārba sāka brīdināt, ka prologā jāgāž pa īstam, lai nokautu šos veterānus turpat uz vietas un pēc tam nevajadzētu dziļi mežā gaidīt evakuātorus. Tomēr tikām līdz finišam ar ieklemmējušos ceturto ātrumu un jautri mirgojošu eļļas lampiņu. Maisam gals bija vaļā, un līdz šai dienai esam uzbūvējuši Latvijas apstākļiem konkurētspējīgu aparātu. Kad, pēc otrā kapitālā remonta, vecais Volgas motors atkal sāka klabēt, izlēmām laist to pensijā. Tā kā mums bija noriebies, ka visādi Landroveri un Mitsubishi, ko mēs pa dubļiem apdzenam, tikko tikuši uz sakarīgāka ceļa, tā lido mums garām, izvēlējāmies 2,9i Forda dzinēju. Vispār labāks būtu bijis dīzelis, bet toreiz par Lādogu (viens no lielākajiem trofi maratoniem – desmit dienās 1000 km pa purviem apkārt Lādogas ezeram, dalībnieku skaits vairāki simti) mēs vēl nesapņojām… Motoram pēc grāmatas 150 zirgspējas, pagaidām par maz nav izlicies. Lai dabūtu labāku griezes momentu pie zemiem apgriezieniem, pacēlām spiedienu uz sprauslām - fuck the fuel economy. Ja neskaita benzīna dzinēju vispārīgo trūkumu - svečvadus, kas nemīl darboties zem ūdens, tad motors ir pilnībā attaisnojis uz sevi liktās cerības. Tas darbojas stabili visos neceļos, kur tikai mums ir iznācis pabūt. Uztraukums bija par elektroniku, bet izrādījās, ka tā ir pilnīgi ūdensdroša. Ne velti Forda kompjus visos šrotos pakaļ met – tiem ir mūža garantija. Izdevās ātri sadeldēt pirmo benzīna sūkni, tāpēc otro likām bākā - tālāk no dubļiem. Bākas bobikam oriģināli ir zem sliekšņiem – absolūta pašnāvība. Tās uzreiz pārlikām virs pakaļējā tilta zem sēdekļiem – tālāk no celmiem un baļķu galiem, kas to vien gaida, lai uzšķērstu kāda neuzmanīga džipera dzīvības āderi. Tad arī sliekšņus var apgriest, lai mazāk ir ar ko aizķerties aiz visādiem šķēršļiem. "Muchos gracias" to mister Ford Lai nebūtu problēmu, arī ātrumkārbu ņēmām no Forda - pieci sinhronizēti ātrumi Uļjanovskā tikai tagad sāk parādīties. Kārbas galā uzstutējām bobika oriģinālo "razdatku". Tā kā visi vienā balsī apgalvoja, ka tieši tā būs vājā vieta, savienojumu pastiprinājām ar pāris kvadrātcaurulēm - līdz šai dienai problēmas ar to nav bijušas. Forda kārba ir garāka par UAZ, tāpēc kardānus iznāca samainīt vietām – garākais tagad ir uz priekšējo tiltu. No labās uz kreiso - ģenerators Bosch, vinčas sajūgs ZAZ, ūdens sūknis (cik triviāli!), stūres pastiprinātājs BMW, kompresors Ford. Skats uz pakaļējo tiltu - kardānu rokāde un “razdatkas” aizsardzība. Tiklīdz motors sāka rūkt, izrādījās, ka autiņam vēl daudz kā trūkst. Pirmās pieteicās bremzes – ja trumuļi jau pie mazākas dinamikas nebija risinājums, tad ar šo motora jaudu bremžu nebija vispār. Nācās radīt kaut ko jaunu. Toyota LC + Ford Scorpio = disku bremzes bobikam. Kā atceros trumuļus, tā nodrebu. Ideāls apvidus auto – nekādu gumijas “piļņiku”. Ar amortizatoriem izdarījāmies vienkāršāk - salējām tajos biezāku eļļu - darbojas! Paliek atklāts jautājums,- priekšējo tiltu pārtaisīt uz atsperēm. Tas nākotnei, lai novērstu peldēšanu lāgās. Atsevišķs temats ir mehāniskā vinča. Trofi reidos vinča ir kā F1 - tai jābūt mazai un vieglai, tai pašā laikā jaudīgai un ātrai. Pašreizējais modelis ir trešais mēģinājums un liekas itin veiksmīgs. Visas sastāvdaļas izvēlētas ar nenormālu izturības rezervi - tagad vai nu satrūks trose, vai riteņi paliks aizķērušies aiz celma. Sajūta, ka jauda ir krietni virs desmit tonnām, nav bijis drosmes pārbaudīt. Priekšrocības: neierobežota jauda un ātrums, īpašs iztīšanās ātrums, iespēja sajūgu slidinot palīdzēt ar riteņiem, kāda parasti nav mehāniskajām vinčām, kas jaudu ņem no ātrumkārbas. Mīnuss atklājās akcijā "Ahoi, bebra kungs", kur bija jāpabrauc gabaliņš pa upi. Ūdens līmenis brīžiem bija līdz pus logiem. Rezultātā, noslāpstot motoram, netikām ārā no upes. Risinājums - jāpieliek vēl papildus elektromotors turpgaitai un jāpērk želejas akumulators. Ar tādu verķi var vinčoties kilometriem no vietas, nebaidoties, ka tur kaut kas pārdegs vai nepavilks. Izstrādājums droši vien neiegūs nevienu balvu dizaina konkursā, bet 8mm trosi rauj pušu kā nieku. Latvijas apstākļiem auto tā kā būtu uzbūvēts. Ar šādu mašīnu vinnējām Latvijas trofi reidu kausa 6. posmu Rendā. Bet galva pilna ar idejām. Gribas doties uz Lādogu, tad būtu jāliek 40" ripuļi, attiecīgi jāpārtaisa virsbūve, vajadzētu rāciju, “dugas”, vinču atpakaļgaitai un vēl šādus, tādus sīkumus… Dubļos līdz ausīm Indulis Vīdušs
 
Visi komentāri
 
52252. viesis 29.novembris 2002 0:16
0 0 Atbildēt

Njaa, visa cienja viirukam. - Man a patiik. Khe! Es akal 1. !

52254. viesis 29.novembris 2002 0:38
0 0 Atbildēt

ZAZ, ūdens sūknis (cik triviāli!)

Pag pag, no kura Zaz ir uudens suuknis?

52256. viesis 29.novembris 2002 0:47
0 0 Atbildēt

Malachi! Izskataas daudzsoloshi. Neesmu shii sporta veida specs, bet palasiities un paskatiities patiik.

Lai labi "rok" agregaats!

ZAZiks

52261. viesis 29.novembris 2002 7:26
0 0 Atbildēt

Taa turpinaat, Induli&Co!!!

...ir veel Latvijaa vechi ar galvu un Zelta rokaam :)

52262. viesis 29.novembris 2002 8:19
0 0 Atbildēt

Es ar tā gribu, un nevajag man BMW vai citu sēdinātu aparātu, vislabāk ir ja Tev vajag braukt, brauc, ceļš nav obligāts.

52268. viesis 29.novembris 2002 8:45
0 0 Atbildēt

Forshi :-)

52274. viesis 29.novembris 2002 9:05
0 0 Atbildēt

Cepuri nost vechu priekshaa!

52277. viesis 29.novembris 2002 9:11
0 0 Atbildēt

:):):):):):):):):):):)

Raxta autoram- TURIES VECIIT, TAS I LABAIS. MALACCI!!!

52278. viesis 29.novembris 2002 9:14
0 0 Atbildēt

Pilnībā atbalstu šādas tehniskās jaunrades aktivitātes-pats arī esmu šo to `buvējis,tikai žēl ka CSDD un TA neatdzīst-manuprāt tādas konstrukcijas ir tehniski pat drošākas nekā sērijveidā ražotās.

52280. viesis 29.novembris 2002 9:20
0 0 Atbildēt

Respect!!!

52281. viesis 29.novembris 2002 9:25
0 0 Atbildēt

To Atvars

Aiz ZAZ ir komats un šākas jauna teikuma daļa, tā kā ZAZ neattiecas uz ūdens sūkni.

:)

52283. viesis 29.novembris 2002 9:28
0 0 Atbildēt

Forshi. Viiri domaa un dara, nevis otraadi!

52284. viesis 29.novembris 2002 9:29
0 0 Atbildēt

Bobiks ir ideāla bezceļu tehnika - cik nu esmu mēģinājis nokaut, tik reizes arī nav izdevies. gadās palikt ar vienu velkošo tiltu, kā rezultātā ķīlējas stūre (turklāt uzminēt brīdi, kurā tā ieķīlēsies, ir neiespējami, tāpēc pāris reizes gandrīz tiek ieskriets kokos:)

52287. viesis 29.novembris 2002 9:34
0 0 Atbildēt

Perfekts aparāts. Varētu teikt-viens no labākajiem,ja ne labākais starp Trophy reidu aparātiem Latvijā. Malacis Indulis-ir redzams gan funktieris,gan ķēriens.

52295. viesis 29.novembris 2002 10:04
0 0 Atbildēt

Man jau patikaas sis totaalaa fanaatisma sajaukums ar azartisko veelmi teereet briivo laiku un liidzekljus sava hobija labaa! :o))))

52304. viesis 29.novembris 2002 10:22
0 0 Atbildēt

:) Bobis ir labais. Un ja veel redz kaa Indulis ar jamo bobi vaalee pa trasi, tad es vechi saku taa, ka labaaka skata vienkaarshi nav. Un tas iisteniibaa attiecas uz visiem offroad brauceejiem. Taa luuk :) :) :)

Starpcitu, driiz buus «Egļupe trofi»... :)

52310. viesis 29.novembris 2002 10:49
0 0 Atbildēt

Nu baigi :)

52321. viesis 29.novembris 2002 11:38
0 0 Atbildēt

a nafiga 2.9i celt degvielas spiedienu? taa tak ir elektroniskaa iesprice (L-jet),kura degv daudzumu regulee ar forsunkas atveershanas faazes samazinaashanu / paildzinaashanu? nebija labaak chipu paarprogrammeet? :-O

52333. viesis 29.novembris 2002 11:57
0 0 Atbildēt

Vot tas ir rakstiņš ! Raksta stilistika man personīgi ļoti atgādināja Džeromu "Trīs vīri laivā" varbūt Idulim vajadzētu pārprofilēties un rakstīt romānus vai humoreskas. Paldies vecīt par ļoti jautru rītu.

52342. viesis 29.novembris 2002 12:19
0 0 Atbildēt

Kasparam F

No labās uz kreiso - ģenerators Bosch, vinčas sajūgs ZAZ, ūdens sūknis (cik triviāli!), stūres pastiprinātājs BMW, kompresors Ford.

Kopeets citaats, bet visumaa tu pats raksti ar kljuudaam. Kas tad taspar vaardu- šākas?!!

Mozhka bez uzbraucieniem!

52361. viesis 29.novembris 2002 12:57
0 0 Atbildēt

Eu veči, kur būs nākošais bezceļa pasākums???

52370. viesis 29.novembris 2002 13:14
0 0 Atbildēt

to droom: paskat jaunos raxtus - tur ir par "Egļupe trofi" 13-14/12

52381. viesis 29.novembris 2002 13:39
0 0 Atbildēt

Iespaidīgi.

52414. viesis 29.novembris 2002 15:35
0 0 Atbildēt

Veči, nāciet bariņā, būs jautrāk! :)

52418. viesis 29.novembris 2002 15:42
0 0 Atbildēt

TIGER un ZEBRA, kopaa jautraak :-)

52499. viesis 30.novembris 2002 11:06
0 0 Atbildēt

Kaspar F., izsmeļoši, paldies !

52545. viesis 1.decembris 2002 18:39
0 0 Atbildēt

Spiedienu uz sprausl`am pac`el`am lai ieg`utu lab`aku degmais`ijuma kvalit`ati. Benz`ina daudzums pret gaisu nemain`as, bet lab`ak sadeg, jo smalk`ak samais`as.

52552. viesis 1.decembris 2002 23:19
0 0 Atbildēt

Taa ir massiina.............

52611. viesis 2.decembris 2002 10:56
0 0 Atbildēt

Visu cienju !!!!

52782. viesis 2.decembris 2002 17:18
0 0 Atbildēt

Nu jau salielijušies brašie puiši, bet tas jau labi (kas sunim asti cels, ja ne viņš pats!). Sabūvēts jau labi, bet ja ikgadējo tehnisko vajadzētu iziet, ko tad?

52908. viesis 3.decembris 2002 10:34
0 0 Atbildēt

To: Tankists. Vai Tev ar tām tehniskajām tā jau nav paranoja. Domā labāk kā teh. noteikumos iekļaut piestūrējamu pakaļējo tiltu..:)))))))

53332. viesis 4.decembris 2002 14:39
0 0 Atbildēt

labais aparaats, man patiik, galvenais ka pashu rokaam buuvets. vot nav ko teikt, vienkaarshi KRUTO!!!

53357. viesis 4.decembris 2002 15:24
0 0 Atbildēt

Kaa juus domaajat vai Normis ar BMW735 uz gaz 66 raamja bet ar Kraz riepaam ir reaals konkurents bobim ???

53586. viesis 5.decembris 2002 12:07
0 0 Atbildēt

KOLOSĀLS RĀPULIS IR SANĀCIS!

VARBŪT KĀDS VAR PATEIKT, KĀ SOLĪDĀ ŪDENS-DUBĻU VANNĀ JŪTAS

ĢENERATORS UN VENTILATORS?

53631. viesis 5.decembris 2002 14:55
0 0 Atbildēt

nu riktiigs derevenskais dampis

53706. viesis 5.decembris 2002 18:07
0 0 Atbildēt

To viesis 05.12.2002 12:07 Ventilitātor un ģeņgis jūtas normāli, jo ražotājs jau ir paredzējis lai tas pārciestu ūdeni. Šķērsojot upi, kuras dziļums pārsniedz ģenerātora augstumu, iedegās ģenerātora lampiņa, bet kad izbrauc arā, tā ātri vien nodziest. Ventilātori šādiem auto ir elektriskie, lai braucot upē, to varētu izslēgt, pašam man ir bijuši BMW, SAAB un citi ventilātori, viss ilgāk turas OPEL ventilātors :)

53825. viesis 6.decembris 2002 10:03
0 0 Atbildēt

To TIGER.Paldies par tīkamu ziņu! Vitarai ventilators tiek piedzīts

ar siksnu caur mufti ar kautkādu mistisku pildījumu...Kā šamais

varētu izturēties pret negaidītu ūdenspeldi?

Haris

54112. viesis 6.decembris 2002 18:07
0 0 Atbildēt

Nu ventilātoru var nobeigt ja tam ir termomufte. Iedomājies kas notiek kad ventilātoram ir jāsāk kult tādu daudzumu ūdeni.

54196. viesis 7.decembris 2002 13:24
0 0 Atbildēt

Par UAZ labāks ir tikai "ILTIS"

Pēcis

54494. viesis 9.decembris 2002 17:39
0 0 Atbildēt

Dod dievs , lai nenoluuzst Juusu spaarninhi . Esmu pats tam visam izgaajis cauri tikai ar Niveju(NIVU) , mani spaarninhi saluuza:((

54649. viesis 10.decembris 2002 18:11
0 0 Atbildēt

Cik pasteetisks koments

56417. viesis 20.decembris 2002 11:43
0 0 Atbildēt

Jā ir veči kam patīk visādi agregāti !Malači!

57821. viesis 8.janvāris 2003 11:04
0 0 Atbildēt

Prieks par Jums veči. Tā tā tik gāzēt. Man arī dubļi patīk, kaut gan pašam īsta dubļu mīcāmā nav.

59844. viesis 17.janvāris 2003 18:53
0 0 Atbildēt

smuka masina bet kas par otru verki

59847. viesis 17.janvāris 2003 18:57
0 0 Atbildēt

Malachi! Ar shitaadu auto - tik uz Dundagas mezhiem prom!

71386. viesis 21.marts 2003 16:01
0 0 Atbildēt

Esmu braucis gan ar UAZ ,gan NIVA, bet vēl ir unikāla parejamība LUAZ. Tikai jaudas mazāk. Iespējams pārvietoties pa tādiem bezceļim, kur UAZ un ŅIVA nobāl !!!

80414. viesis 28.maijs 2003 9:03
0 0 Atbildēt

labais

88465. viesis 22.jūlijs 2003 11:56
0 0 Atbildēt

stulbs auto!!!!!!!!!!!!!!!1 galiigi izgaajis no modes!!!

niks

88490. viesis 22.jūlijs 2003 13:07
0 0 Atbildēt

stulbs viesis :)

btw - es dzirdeeju kaut kaadas baumas par TIGER un laivaam??????? kas i ko?

114632. viesis 12.februāris 2004 10:36
0 0 Atbildēt

ļoti labi

120755. viesis 26.marts 2004 17:07
0 0 Atbildēt

slikts auto.jo vins ir vecs kraams!

120756. viesis 26.marts 2004 17:08
0 0 Atbildēt

hghgfghghghgf

151020. viesis 7.decembris 2004 13:19
0 0 Atbildēt

bobiks ir baig'a kaka

151021. viesis 7.decembris 2004 13:19
0 0 Atbildēt

yo

153402. viesis 3.janvāris 2005 17:10
0 0 Atbildēt

lox

174721. viesis 8.augusts 2005 0:29
0 0 Atbildēt

Real AUTO!!!

208610. viesis 11.augusts 2006 18:47
0 0 Atbildēt

Super! kolosāla fīre. man intresētu aplūkot klātienē kā jūs ar to zebru plosat tos purvus. Kad ir kāds tuvākais pasākums, un kur? Super, turieties.

243506. viesis 23.septembris 2007 10:09
0 0 Atbildēt

ja kādam ir zaz 968 motors rakstat -> fenster9@inbox.lv

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti