Var pieaugt īpašnieku skaits, kas NEAPZINĀTI brauc ar neapdrošinātu auto 5

 
20.janvāris 2010 10:58

Kopš stājās spēkā izmaiņas likumdošanā par dienesta auto, kas tiek izmantoti privātajām vajadzībām, daudzi auto tiek pārreģistrētas no juridiskām personām uz fiziskām personām jeb faktiskajiem to lietotājiem.

Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (LTAB) aicina jaunajiem transportlīdzekļu īpašniekiem būt uzmanīgiem, jo līdz ar automašīnas pārreģistrāciju ir jāslēdz jauns OCTA līgums. Pretējā gadījumā šāds transportlīdzeklis piedalīsies ceļu satiksmē kā neapdrošināts un izraisīta ceļu satiksmes negadījuma rezultātā visus zaudējumus cietušajiem jaunajam īpašniekam būs jāsedz no savas kabatas.  

Maldīgs priekšstats, ka OCTA ir derīga   

<seesam>LTAB secinājis, ka pietiekami lielu īpatsvaru no visiem ceļu satiksmes negadījumiem, ko izraisījuši neapdrošināti auto, veido gadījumi, kuros īpašnieks maldīgi uzskatījis, ka viņa OCTA polise ir derīga. Tāpēc LTAB pieļauj, ka šīs izmaiņas likumdošanā, kas izsaukušas automašīnu pārreģistrāciju no juridiskā īpašnieka uz faktisko to lietotāju, varētu veicināt īslaicīgu neapzināti neapdrošinātu auto skaita pieaugumu.

Juris Stengrevics, LTAB valdes priekšsēdētājs: „OCTA polise tiek slēgta uz konkrēto transportlīdzekli un tā īpašnieku. Mainoties transportlīdzekļa īpašniekam, iepriekšējā īpašnieka OCTA polise zaudē savu juridisko spēku, neskatoties uz to, ka polises darbības termiņš vēl nav beidzies. LTAB praksē nereti ir gadījumi, kad jaunais īpašnieks kļūdaini ir uzskatījis, ka nopircis auto ar vēl derīgu OCTA polisi, kaut arī tā patiesībā ir zaudējusi savu juridisko spēku līdz ar īpašnieku maiņu. Ja ar šādu transportlīdzekli tiek izraisīts negadījums, tad īpašniekam ir jāsaskaras ar pietiekami bargām sekām – saskaņā ar likumdošanu visi nodarītie zaudējumi negadījumā cietušajiem būs regresa kārtībā jāatlīdzina no savas kabatas.”

Sekas – zaudējumi būs jāatmaksā

Ja ceļu satiksmes negadījums tiek izraisīts ar neapdrošinātu transportlīdzekli, tad saskaņā ar likumdošanu atlīdzība par nodarītajiem zaudējumiem cietušajiem sākotnēji tiek izmaksāta no OCTA garantijas fonda. Vēlāk izmaksātā atlīdzība regresa kārtībā tiek atgūta no neapdrošinātā transportlīdzekļa vadītāja vai īpašnieka. Ja vainīgais izvairās atlīdzināt zaudējumus, tad tas var beigties ar tiesu procesiem, tiesu izpildītājiem, mantas apķīlāšanu utt..

Jāņem vērā, ka cietušajiem atlīdzības tiek izmaksātas ne vien par zaudējumiem, kas nodarīti mantai, bet arī personai un valstij – vainīgajam būs jāatlīdzina izdevumi par cietušā ārstēšanos, darba nespējas un invaliditātes pabalstiem, pabalstiem bez apgādnieka palikušajām personām, nesaņemtiem ienākumiem pirms negadījuma saņemtās algas apmērā. Nopietnu un smagu traumu gadījumos šīs atlīdzības tiek maksātas daudzu gadu garumā, kas pēc tam tiek atgūtas no neapdrošinātā transportlīdzekļa vadītāja vai īpašnieka.

 
Visi komentāri
 
274157. viesis 21.janvāris 2010 17:27
0 0 Atbildēt

braukšana bez derīgas obligātās civiltiesiskās apdrošināšanas = 60Ls!

izdevīga cena OCTA www.polise24.lv/lv/octa-online/

atlaides kods KF3897

274162. viesis 21.janvāris 2010 20:32
0 0 Atbildēt

Šitas jau arī ir idiotisms. Kāda starpība, kas mašīnu apdrošina, galvenais lai būtu apdrošināta. Apdrošinātājiem jau izdevīgi, ka var kāst piķi par atkārtotu apdrošināšanu, bet pārējie cieš.

274172. viesis 22.janvāris 2010 13:50
0 0 Atbildēt

>guncik

Neapdrošina jau mašīnu, bet īpašnieka civiltiesisko atbildību+risks atkarībā no auto. Un apdrošināšanas naudu var dabūt atpakaļ par palikušo termiņu.

274191. viesis 23.janvāris 2010 20:36
0 0 Atbildēt

> Kanibaals

Nu un kur ir jeega no taa? Taapat ar ma$iinu var braukt ne tikai iipa$nieks. Turklaat apdro$inaataaji neatgriez naudu pilnaa apmeeraaa.

274195. viesis 24.janvāris 2010 9:58
0 0 Atbildēt

lai apdrošinātāji piedomā par to, ka apdrošināta tiek mašīna, bet polisi iegādājas pircējs

nav starpības juridiska vai fiziska persona, vienkārši naudas maks, kas nopērk polisi mašīnai ar kuru brac da jebkurš.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti