Sāk pirmā «Mercedes-Benz» sērijveida elektromobiļa ražošanu 6

21.janvāris 2010 9:19

Mercedes-Benz automobiļu ražotājs un piegādātājs Daimler uzsācis pirmā sērijveida elektromobiļa Mercedes-Benz B-klases F-CELL ražošanu.

Tas būs unikāls neliela apjoma videi draudzīgs elektromobilis, kas pielietojams ikdienas braukšanai un atbilst divu litru benzīna modeļa dinamiskajiem rādītājiem. Plānots, ka pirmie 200 Mercedes-Benz B-klases F-CELL modeļi klientiem Eiropas valstīs un ASV tiks piegādāti jau šī gada pavasarī.

<seesam>Mercedes-Benz B-klases F-CELL tiek darbināts ar jaunās paaudzes kompaktu elektromotoru un degvielu. Automobilis ir pietiekami jaudīgs, drošs un izmantojams ikdienas vajadzībām. Pateicoties īsiem uzpildīšanas intervāliem un jaunākajām tehnoloģijām, automobilis izdala videi nekaitīgu izmešu daudzumu un ar pilnu bāku ir iespējams nobraukt aptuveni 400 kilometrus. Braukšanas laikā komfortu nodrošina elektromotors (līdzvērtīgs 2 litru benzīna motoram) ar 100 kW/136 Zs jaudu un iespaidīgu 290 Nm lielu griezes momentu. B-klases F-CELL dīzeļdegvielas patēriņš ir 3,3 litri uz 100 kilometriem.

Būtiskākie elementi, kas nodrošina dzinēja darbību:
•    kompakts degvielas elementu bloks
•    jaudīgs litija-jonu akumulators
•    trīs 700 bāru ūdeņraža bākas
•    kompakts un viegls motors  

Darbība aukstā laikā (līdz pat – 25o C)

Degvielas elementu bloks B-klases F-CELL automobiļa darbību nodrošina arī līdz pat – 25o C salā. Motora darbības stratēģija paredz, ka degvielas elementu bloks, katru reizi piedarbinot automobili, tā darbības optimālo temperatūru 80o C sasniedz aizvien īsākā laika sprīdī. Pateicoties jaudīgajai dzesēšanas un temperatūras vadības sistēmai, vēlamā temperatūra tiek uzturēta konstanta jebkuros ekspluatācijas apstākļos.

Ar pilnu bāku iespējams nobraukt 400 kilometrus

Degvielas elementiem nepieciešamais ūdeņradis tiek uzglabāts trīs degvielas tvertnēs zem 700 bāru spiediena. Tvertnes ir hermētiski noslēgtas un aizsargātas no apkārtējās vides arī tādos gadījumos, ja automobilis ilgāku laiku netiek ekspluatēts. Pateicoties augstajai kompresijai, ar uzpildītu B-klases F-CELL iespējams nobraukt līdz pat 400 kilometriem garu distanci. Pateicoties ērtai uzpildīšanas sistēmai, degvielu iespējams uzpildīt mazāk nekā trīs minūtēs.

{page}

Dīzeļdegvielas patēriņš: 3,3 l/ 100 km

Elektromotora maksimālā jauda ir 100 kW / 136 Zs, savukārt maksimālais griezes moments 290 Nm. Nulles izplūdes gāžu izmešu elektromotora nodrošinātais dīzeļdegvielas patēriņš ir 3,3 litri uz 100.

Kompakts litija-jonu akumulators ar lielu jaudas kapacitāti

Elektroenerģijas uzglabāšanu un 1,4 kWh lielu enerģijas kapacitāti nodrošina jaudīgs litija-jonu akumulators. Tas tiek dzesēts, izmantojot gaisa kondicionēšanas sistēmu. Litija-jonu akumulatora papildu priekšrocība ir tā nelielais izmērs, kā arī ievērojami lielāka jauda salīdzinājumā ar niķeļa metāla hibrīda (NiMH) akumulatoriem. Kā šīs tehnoloģijas papildu priekšrocības tiek minētas augstā uzlādēšanas efektivitāte un ilgais ekspluatācijas laiks.

Inteliģentā braukšanas vadības sistēma nodrošina lielāku efektivitāti

B-klases F-CELL elektromotora darbību Mercedes-Benz ir uzlabojuši, pievienojot tam dažādus degvielas elementus. Gadījumā, ja strauji pazeminās ārējā gaisa temperatūra, elektromotors saņem papildus enerģiju no litija-jonu akumulatora un degvielas elementu sistēmas. Nepieciešamību pēc papildus elektroenerģijas no litija-jona akumulatora patstāvīgi regulē braukšanas vadības sistēma, kas ļauj izmantot arī abas enerģijas padeves sistēmas vienlaicīgi.

B-klases F-CELL praktiskumu nodrošina sandwich tipa grīda

Elektromotora galvenās sastāvdaļas un degvielas elementi tiek aizsargāti, jo tie atrodas zem automobiļa grīdas. Pateicoties telpu optimizējošam dizainam, tiek palielināta automobiļa stabilitāte. Šī dizaina priekšrocības:
•    salona ietilpība ir pilnībā saglabāta. Tehnoloģijas, kas nodrošina motora darbību, ir iebūvētas sandwich tipa grīdā, tās vienlaikus padara zemāku automobiļa smaguma centru, kā rezultātā uzlabojas automobiļa vadāmība.
•    automobiļa drošība atbilst augstākajiem Mercedes-Benz standartiem. Pateicoties sandwich tipa grīdai un ūdeņraža tvertnēm starp asīm (nav izplūdes gāžu izmešu) braukšana ar B-klases F-CELL kļūst daudz patīkamāka. Inovatīvais elektromobilis nebeidz pārsteigt arī ar automobiļu aprīkojumu – gan ar iekšējo, gan ārējo apdari. Automobiļa salons aprīkots ar ādas polsterējumu, apsildāmiem sēdekļiem, automātisko klimata kontroli un COMAND kontroli, kā arī citām opcijām, kas nodrošina augstu komforta līmeni. Savukārt automobiļa ārējā apdarē izmantots bonamite sudraba krāsojums, kā arī ekskluzīvi 10 spieķu vieglmetāla diski.

Bezkompromisu drošības standarts

B-klases F-CELL modelim tiek piemēroti tie paši augstie drošības standarti, kas pārējiem Mercedes-Benz sērijveida automobiļiem. B-klases F-CELL drošības koncepts izstrādāts, ņemot vērā specifiskās inovatīvo tehnoloģiju prasības. Tajā skaitā augstas kapacitātes litija-jona akumulatoru, kas tiek uzstādīts S 400 HYBRID automobiļos. Negadījuma brīdī tiek noslēgta ūdeņraža padeve un degvielas elementu tvertnes, kas pēc tam tiek atvienotas no sistēmas pārējām sastāvdaļām. Tas nozīmē, ka arī tehnisku negadījumu brīdī ūdeņradis neradīs papildus risku. Paaugstinoties temperatūrai līdz kritiskai robežai, tvertnes kontrolētā apjomā tiks iztukšotas.

•    Elektroinstalācija ir marķēta ar  īpašu krāsu kodējumu
•    Jebkura veida kontakts ar sistēmām tiek novērsts ar īpaši rūpīgu izolāciju un drošiem savienojumiem
•    Litija-jona akumulators ir nostiprināts īpaši droši. Iekšējie elektroniskie drošības sensori darbojas pastāvīgi un signalizē, ja konstatē jebkuru novirzi sistēmā
•    Visas sprieguma sastāvdaļas ir savienotas ar elektriskām cilpām
•    Tiklīdz tiek izslēgta automobiļa aizdedze vai konstatēta novirze sistēmā - visas sprieguma ierīces tiek automātiski atslēgtas
•    Negadījuma brīdī visas sprieguma ierīces tiek automātiski atslēgtas sekundes laikā
•    Sistēma pastāvīgi kontrolē īssavienojumus
Papildu informāciju par Mercedes-Benz B-klases F-Cell modeli un tā pasūtīšanas iespējām Latvijā iespējams saņemt Domenikss Auto tirdzniecības centrā Rīgā, Krasta ielā 34.
 

 
Visi komentāri
 
274134. viesis 21.janvāris 2010 9:51
0 0 Atbildēt

Kārtējā auto ražotāju atrādīšanās, tipa - mēs domājam par zaļo nākotni...

Bet kā te apgalvots - "A fuel cell car powered by hydrogen made with electricity uses 3 to 4 times more energy than a car powered by batteries".

Sk. Hydrogen fuel cell - en.wikipedia.org/wiki/Who_Kill...lectric_Car%3F

274135. viesis 21.janvāris 2010 10:03
0 0 Atbildēt

Kaut kas te neiet kopā - Fuel Cell ( degvielas šūnas) darbojas tikai ar ūdeņradi un tās "rada elektroenerģiju !!! Līdz ar ko man nav skaidrs kurā vietā šajā automobilī parādās dīzeļdegviela un attiecīgi tās patēriņš ?!?!!?

274137. viesis 21.janvāris 2010 10:13
0 0 Atbildēt

Tātad noskaidroju - kas tā par "dīzeļdegvielu". Šajā auto nav nekādas dīzeļdegvielas, taču tā kā cilviņi vēl nav pieraduši pie jaunā tipa degvielas un attiecīgām mērvienībām, tad mārketinga nolūkos šis patēriņš tiek pārrēķināts uz dīzeļdegvielas ekvivalentu, t.i. tādu daudzumu dīzeļdegvielas ar kuru var iegūt tikpat lielu enerģiju kā no šeit patērētā ūdeņraža.

Principā ja tā ņem pilnīgi bezjēdzīgs cipars, tikai tik cik "sakarināt makaronus"...

274138. viesis 21.janvāris 2010 10:18
0 0 Atbildēt

Tad būtu skaidri un gaiši uzrakstījuši, šitā tehnoloģija izmaksā tik un tik uz 100 km, salīdzinājumā ar tādu un tāda dīzeļmotora izmaksā uz 100 km. Cilvēkiem vajag skaidrību, jo šitas nav gluži tās klases mersis, kura izmaksas neskaita.

274141. viesis 21.janvāris 2010 10:59
0 0 Atbildēt

WALA- ja ir kā Tu saki t.i. 3,3 l/100km dizeļdegvielas ekvivalents ir tai enerģijai, kas rodas no patērētā ūdeņraža, tad pieņemot manis iepriekš minēto - ka ūdeņraža iegūšanai jāpatērē 3-4 reizes vairāk elektrības nekā no tā rodas auto ekspluatācijā, tad sanāk ka patiesais šī auto dīzeļdegvielas ekvivalents ir 10 - 13 l/100km!!!

274142. viesis 21.janvāris 2010 11:14
0 0 Atbildēt

brmbrmm - tev nebūs gluži taisnība par ūdeņraža iegūšanas zudumu apjomu, bet citādi principā tā doma ir pareiza. Par tiem ražošanas zudumiem ir jāsaka tā, ka vis ir atkarīgs no izvēlētā ieguves veida - Piem. būs absolūti stulbi iegūt ūdeņradi ražojot to no elektroenerģijas kas iegūta sadedzinot dabasgāzi vai citu šķidro kurināmo. Taču teiksim izmantojot vēju, sauli, ūdeni (atbilstoši tam kas kur ir lētāks enerģijas ieguves veids) tam būtu jēga. Tāpat arī tiek strādāts pie tā lai ūdeņradi varētu iegūt pa tiešo no saules gaismas neizmantojot kā starpposmu elektroenerģiju. Tobiš piekrīu ka protams patreiz šī degviela nav tik zaļa kā grib iestāstīt, bet kopumā ir laiks sākt attīstīt uzpildes staciju tīklu un arī pašus auto pārbaudīt reālos apstākļos.

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Forbes nosauc vērtīgākos auto zīmolus; līderos Toyota, Mercedes un BMW 6

Forbes publicējis ikgadējo pasaules vērtīgāko zīmolu reitingu. Pirmajā simtniekā iekļuvuši arī 12 auto zīmoli, no kuriem pirmajā vietā Toyota, kuras vērtība tiek lēsta 44,7 miljardu dolāru apmērā. Lasīt vairāk

 

Lada mašīnas tagad arī Čīlē 8

AvtoVAZ paplašinājis savas produkcijas noieta tirgu ar Dienvidamerikas valsti Čīli, kur šogad plāno realizēt līdz pat 400 automobiļu. Lasīt vairāk

 

Izgatavots Bugatti Chiron Nr`100

Varenauto ražotājs Bugatti izgatavojis un nodevis kādam klientam no Tuvajiem Austrumiem simto Chiron eksemplāru. Lasīt vairāk

 

258 (272 Zs) - Volkswagen laiž klajā Amarok pikapu ar Overboost funkciju 6

Vācijas autobūves kompānija Volkswagen uzsākusi pikapa Amarok jaudīgākās versijas ražošanu. Tā apgādāta ar 258 Zs jaudīgu V6 motoru un Overboost funkciju, kas īslaicīgi piegādā vēl 14 Zs. Lasīt vairāk

 
 

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti