«Melnais ledus» – neredzamie draudi 14

22.janvāris 2010 0:00

Kā liecina Zviedrijas Nacionālais Ceļa un transporta pētījumu institūta statistikas dati, satiksmes negadījumi melnā ledus dēļ notiek četras reizes biežāk kā slapju ceļu dēļ un divas reizes biežāk kā sniegotu ceļu dēļ.

Temperatūras svārstību dēļ pie zemes temperatūra lielākoties naktīs un agri no rītiem izveidojas plāna, neredzama ledus kārtiņa – melnais ledus.

<seesam>Melnais ledus lielākoties veidojas lietus un miglas gadījumā, temperatūrai saglabājoties zem nulles grādiem. Šādos apstākļos ūdens uz ceļa virsmas piesalst, izveidojot plānu ledus kārtiņu. Lielākoties melnais ledus veidojas siltākos periodos. Šādos apstākļos nereti autovadītāji zaudē uzmanību, jo pēc braukšanas pa sniegotiem ceļiem, melnais ledus netiek ievērots. Ja vadot automašīnu, pēkšņi rodas sajūta, ka tā slīd, tas nozīmē, ka ceļa virsma ir apledojusi un ļoti slidena – norāda Renault Braukšanas Skolas direktors. Iespējams, ka tieši melnais ledus ir viens no bīstamākajiem apstākļiem uz ceļa.

Galvenie principi, kas jāatceras, nokļūstot uz melnā ledus, ir samazināt braukšanas ātrumu, vairākkārt saraustīti nospiest bremžu pedāli un izvairīties no asiem manevriem. Tomēr fizikas likumi ir neapstrīdami – ziemas riepas ir obligātas šajā periodā, un tās palielina drošību, tomēr tās nepasargā no automašīnas saslīdēšanas. Automašīna, kas saslīdējusi uz melnā ledus, vairāk nav automašīna, bet gan smags objekts, kas slīd neparedzamā virzienā ar nenoteiktu apstāšanās vietu. Šāda situācija rada draudus ne tikai autovadītājam, bet arī citiem ceļu satiksmes dalībniekiem un gājējiem – pat tiem, kas atrodas ceļa malā vai transporta pieturvietās. Tieši tāpēc, nokļūstot uz melnā ledus, vajadzētu saglabāt papildus uzmanību – brīdina Renault Braukšanas Skolas instruktori.

Ko darīt, ja automašīna saslīd? Ja aizmugurējie riteņi zaudē saķeri ar ceļa virsmu, nepieciešams sagriezt stūri pretējā virzienā sānslīdei. Nekādā gadījumā nedrīkst nospiest bremžu pedāli, jo tas sānslīdi tikai palielinās. Ja saķeri ar ceļa virsmu zaudē priekšējie riteņi, noņemiet kāju no gāzes pedāļa, iztaisnojiet stūri un centieties panākt automašīnas iztaisnošanos.

Nedaudz vieglāka situācija ir gadījumā, ja automašīna aprīkota ar ABS. Šādā situācijā autovadītājiem ir jāizvairās no riteņu nobloķēšanās, kas izraisītu slīdēšanu. Lai gan automašīnām, kas aprīkotas ar ABS, ir īsāka apstāšanās distance, jāņem, vērā, ka pat šādas tehnikas nepasargās jūs no negadījuma, ja neievērosiet atbilstošu braukšanas ātrumu. Tāpēc ir ļoti svarīgi ievērot laika un ceļa apstākļiem atbilstošu braukšanas ātrumu.

Renault pārstāvniecība Baltijā
 

 
Visi komentāri
 
274145. viesis 21.janvāris 2010 14:32
0 0 Atbildēt

" Lai gan automašīnām, kas aprīkotas ar ABS, ir īsāka apstāšanās distance"... kā tad, kā tad... it sevišķi uz grantenes vai ar radzēm pa ledu!

274146. viesis 21.janvāris 2010 14:42
0 0 Atbildēt

"Ja aizmugurējie riteņi zaudē saķeri ar ceļa virsmu, nepieciešams sagriezt stūri pretējā virzienā sānslīdei. "

Nu...nu..

274149. viesis 21.janvāris 2010 15:20
0 0 Atbildēt

Nu kautkā tak jāveicina lai tauta pirktu jaunus auto… :D

274150. viesis 21.janvāris 2010 15:43
0 0 Atbildēt

melnais ledus ir drauds un bieds tikai Reno, citi kaut kā iztiek...

274151. viesis 21.janvāris 2010 15:59
0 0 Atbildēt

Tak pašā sākumā skaidri pateica - NEREDZAMA ledus kārtiņa. Kā var izvēlēties atbilstošu braukšanas ātrumu, ja problēma nav redzama?

274156. viesis 21.janvāris 2010 17:23
0 0 Atbildēt

Zviedrijā stundas laika tika novākti vēsie igauņi, kuri uz pusotru joslas nebija paspējuši tikt garām smagajam. arī neredzamais ledus bija, izkāpjot no mašinas , norāvu uz *******s. pirmstam visi uz 100 nesās, pēc tam uz 70.

274158. viesis 21.janvāris 2010 18:28
0 0 Atbildēt

Nav prātīgi publicēt rakstu, kas uzrakstīts, lai citi nošķiltu braucamos vai apsistos paši.

274159. viesis 21.janvāris 2010 18:32
0 0 Atbildēt

Ja nu, patiesi, tas ir renault pasūtījuma :) :) :)

274164. viesis 22.janvāris 2010 0:13
0 0 Atbildēt

ABS nav un NEKAD nav bijis domāts bremzēšanas ceļa samazināšanai. ABS ir riteņu anti bloķēšanas sistēma, kas nodrošina auto vadāmību bremzējot, kā arī stabilitāti, ja riteņi atrodas uz dāžāda segumu. Un viss. Jā ar ABS ir drošāk braukt, bet tikai tad ja mēģina no šķēršļa izvairīties un dod dārgās sekundes ekstrēmās situācijās.

Kaut vai šinī pamācībā nekur nav minēts, ka var nobremzēt ātrāk:www.youtube.com/watch?v=xd5KDvXbE3M

Un par to stūres sagriešanu...mjā... visur kur to piemin kaut kā izskaidro garām, tur gan nav ko skaidrot, bez treniņa tāpat nekas nesanāks. Bet ja raksta, tad vismaz uzrakstītu, ka "stūre jāgriež pretēji auto griešanās(sānslīdē) virzienam".

274190. viesis 23.janvāris 2010 15:53
0 0 Atbildēt

Melnais ledus? Kas tas par brīnumu? Redakcijā vārdu "ATKALA" nekad neesat dzirdējuši?

274192. viesis 23.janvāris 2010 22:58
0 0 Atbildēt

Ja izslīd aizmugurējie riteņi, stūre jāgriež sānslīdes virzienā. Ja priekšējie, pretēji sānslīdei.

274194. viesis 24.janvāris 2010 9:53
0 0 Atbildēt

šķiet ka autors brauc tikai ar aizmugurējās piedziņas auto :)

274196. viesis 24.janvāris 2010 13:10
0 0 Atbildēt

to 274192. viesis

Atkal muļķības !

274198. viesis 24.janvāris 2010 17:48
0 0 Atbildēt

@ 274194. viesis

autors brauc ar e-talonu :D

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Pēdējo McLaren Senna pārdod par trīsreiz lielāku cenu nekā pārējos (+ foto)

Britu kompānija McLaren pārdevusi pēdējo varenauto Senna eksemplāru par 3 miljoniem mārciņu (3,3 miljoni eiro), kas ir gandrīz trīs reizes vairāk nekā prasīja par citiem šīs sērijas automobiļiem. Lasīt vairāk

 

3,5 miljoni eiro - pirmais klients no Krievijas tiek pie sava "Bugatti Chiron" 4

Pirmais klients no Krievijas saņēmis savu 1500 Zs jaudīgo varenauto "Bugatti Chiron", kas ieskaitot visus nodokļus tam izmaksājis 240 miljonus rubļu (3,5 miljoni eiro). Lasīt vairāk

 

Saeimas komisija atbalsta ieceri OCTA likumā precizēt apdrošinātāja regresa prasības iesniegšanas kārtību

Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija šodien atbalstīja izskatīšanai galīgajā lasījumā grozījumus Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas (OCTA) likumā, kas paredz apdrošinātāja regresa prasības iesniegšanas kārtību. Lasīt vairāk

 

Kur var ātri un kvalitatīvi nomazgāt savu auto? 7

INDAFA – kompānija, kura specializējas automazgāšanas pakalpojumu sniegšanā profesionālā līmenī. Lasīt vairāk

 
 

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti