Uzlabotā «Opel Insignia» – drošībai ziemā 4

8.februāris 2010 11:54

Opel Insignia ar savu elpu aizraujošo dizainu un vadošajām tehnoloģijām iedveš dzīvību vidējās klases segmentā. Eiropas balvas “Gada Auto 2009” ieguvēja iepriecina ar tādām inovācijām kā Opel jaunā adaptīvā pilnpiedziņas sistēma.

Tāda līdz šim ir bijusi pieejama tikai dārgiem sporta auto vai luksus klases sedaniem. Kopā ar FlexRide augstas klases šasiju un elektroniski hidraulisko daudzdisku sajūgu adaptīvā pilnpiedziņas sistēma izvirza jaunus standartus reakcijas laikam uz Insignia kontroles iekārtu darbību. Kad sensori atklāj kritiskas situācijas tuvošanās briesmas, sistēmai nepieciešamas tikai 80 milisekundes – vai viens acumirklis – lai novadītu uz riteņiem precīzi sadalītu nepieciešamās jaudas daudzumu. Jauda var tikt nemanāmi sadalīta no nulles līdz 100 procentiem starp priekšējo un aizmugurējo asi vai arī starp aizmugurējiem riteņiem. Atšķirībā no parastajām četru riteņu piedziņām, hidrauliskā kontroles ierīce nodrošina zibenīgu darbību.

Tādas situācijas kā bīstami laika apstākļi, piemēram, spēcīgs lietus, sniegs, vai arī slikti, bedraini ceļi izvirza īpašas prasības attiecībā pret šasijas tehnoloģijām. Progresīvās šasijas sistēmas ir radītas, lai atpazītu briesmas un no tām izvairītos pēc iespējas ātrāk, kā arī lai atbalstītu vadītāju kritiskās braukšanas situācijās. Tā rezultātā braukt ar Opel Insignia 4x4 ir bauda un braukšana ziemas bīstamajos apstākļos ir patīkama.

Piemēram, braukšanā pa sniegu, autovadītāji ir jutuši, ka ātrums, braucot no kalna, ir uzņemts pārāk liels, noņēmuši kāju no gāzes pedāļa un apjautuši, ka automašīna ar lielām pūlēm cenšas noturēt izvēlēto virzienu. Šādā situācijā Insignia adaptīvā 4x4 sistēma ir autovadītāju palīgs. Pilnpiedziņa ar savu sarežģīto sensoru sistēmu ne tikai spēj sadalīt griezes momentu, bet arī novadīt to uz kādu atsevišķu riteni dzinēja bremzēšanas gadījumā (pretestības moments), kad atlaists akseleratora pedālis, tādējādi paaugstinot vadāmību un vadītāja kontroli pār automašīnu.

Pateicoties neskaitāmām kontroles iespējām, piemēram, griezes un pretestības momenta sadalījumam, kā arī FlexRide amortizatoru kontrolei, adaptīvā pilnpiedziņas sistēma pārvar daudz kritisku braukšanas situāciju pat bez ESP iejaukšanās. ESP kā sargeņģelis vienkārši nogaida fonā.

Insignia šasijas attīstības nodaļas vadītājs Andreass Holls stāsta: “Liela jaunās Opel pilnpiedziņas sistēmas priekšrocība ir tā, ka tādas kritiskas situācijas kā, piemēram, priekšējo riteņu pārgriešanās, vispār nenotiks, jo pirms tām sistēma veiks piemērotus koriģējošus pasākumus.”

Opel Insignia adaptīvā 4x4 sistēma ir noderīga ne tikai kritiskās situācijās uz ceļa – tā arī nosaka ārējos apstākļus, kuros nav nepieciešama īpaša iejaukšanās, piemēram, braucot pa līdzenu šoseju. Šādās situācijās sistēma izslēdz aizmugurējo piedziņu un pievēršas priekšējai asij, lai tādējādi samazinātu berzes zudumus un taupītu degvielu.

Šoferis var arī vadīt jaudas sadalījumu ar slēdža palīdzību. Izvēloties sporta režīmu, uz aizmugurējo asi tiek nosūtīta lielāka jauda, lai paaugstinātu saķeri ar ceļu un vadāmību. Tas pat sportiskiem autovadītājiem palīdzēs vieglāk saglabāt pilnīgu un aktīvu kontroli pat tādās situācijās, kad šķiet, ka braukšanas drošība vairs nav tik augsta. Adaptīvā 4x4 sistēma stabilizē automašīnas gaitu līdz pat riepas saķeres galējai robežai, bet šajā punktā vēl pēc vajadzības ieslēdzas arī ESP.

Nu jau aptuveni pieci procenti no visām 177 000 Eiropā pasūtītajām Insignia ir aprīkotas ar četru riteņu piedziņu. Jaunā adaptīvā 4x4 sistēma ir pieejama ar 2 litru turbo benzīna dzinēju un ietilpst standartaprīkojumā 2.8 V6 Turbo un OPC modeļiem. Latvijā šī modeļa cena ir sākot no 28 140 eiro par 162 kW/220 ZS Opel Insignia 2.0 Turbo Edition.

 
Visi komentāri
 
274622. viesis 8.februāris 2010 12:04
0 0 Atbildēt

Ar šito zemo klīrensu tas neko nedod.

274625. viesis 8.februāris 2010 13:18
0 0 Atbildēt

Nu forši aizmugurē jaunās paaudzes Haldexis, tagad nu tik izreklamēs pa pus pasauli to kas jau citiem sen ir.

274692. viesis 9.februāris 2010 21:57
0 0 Atbildēt

"autovadītāji ir jutuši, ka ātrums, braucot no kalna, ir uzņemts pārāk liels, noņēmuši kāju no gāzes pedāļa un apjautuši, ka automašīna ar lielām pūlēm cenšas noturēt izvēlēto virzienu. Šādā situācijā Insignia adaptīvā 4x4 sistēma ir autovadītāju palīgs" - nākošreiz vadītājs vairs nezinās, ka ātrums par lielu un auto uz ceļa turas tikai ar dievpalīgu.

274712. viesis 10.februāris 2010 19:31
0 0 Atbildēt

Bildēs īsti neizskatās ka tā būtu OPEL Insignia :D

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

322 km/h - ASV izgatavots pasaulē ātrākais apvidnieks (+ VIDEO)

Hennessey Performance izgatavojusi pasaulē ātrāko apvidus automobili – uz Jeep Grand Cherokee Trackhawk bāzes radītais spēkrats var sasniegt 322 km/h. Lasīt vairāk

 

Naudas slaukšana Rīgas autostāvvietās (+ VIDEO) 24

Nākamreiz labāk kājām - blogeris vērtē samaksu Rīgas autostāvvietās. Lasīt vairāk

 

Īpaši izturīgas barjeras - kā tās testē Krievijā (+ VIDEO) 9

Krievu žurnālists piedalās testos, kuros pārbauda īpaši izturīgas barjeras, vārtus u.c. risinājumus, kas nepieciešami, lai pasargātu kara daļas no diversantu uzbrukumiem. Lasīt vairāk

 

iAuto fotogalerija, "Eiropas rallija čempionāts noslēdzas Liepājā"

Aizvadītajā nedēļā Liepājā tika aizvadīts Eiropas rallija čempionāta noslēdzošais posms un Latvijas čempionāta pēdējie divi posmi. Rallijs iezīmējās ar ļoti sīvām cīņām līdz pašam finišam. Lasīt vairāk

 
 

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti