LAMB: Uz banketu caur pagraba logu 14

 
11.februāris 2010 9:04

Ja Eiropas Savienībā tiktu izsludināts konkurss „Gada nesaimnieciskākā rīcība”, Latvija ar mūsu Dienvidu tilta projekta virzību varētu pretendēt uz kādu nomināciju.

Dienvidu tiltu gribētos salīdzināt ar dārgu un celtniecībā krietni pārmaksātu villu, kurā ir viss dzīvošanai nepieciešamais, sienas nedaudz pašķības un pilnībā aizmirstas ērtas un plašas parādes durvis. Lai nokļūtu ēkā vai to atstātu,  jālien iekšā caur pagraba logu, un kāds druknāks kungs vai dāma var arī iesprūst.

Dienvidu tilts, neskatoties uz visiem zināmajiem būvniecības un finansiālajiem trūkumiem, nodrošina iespēju ātri šķērsot Daugavu, tādējādi atvieglo satiksmes plūsmu pilsētā. Tajā pat laikā neviens vien autovadītājs ir saskāries ar nepatīkamo pārsteigumu, kad pēc straujas tilta šķērsošanas jāgaida apnicīgā sastrēgumā Pārdaugavas pusē, uzbraucot uz Bauskas ielu.

Grūtības ir arī autovadītājiem otrpus upei uzbraukt uz Eiropā dārgākā tilta. Ņemot vērā, ka tilta pirmo un otro kārtu, kā arī pieslēgumu Ziepniekkalna ielā bija paredzēts nodot 2012. gadā,  minētās grūtības varētu saukt par pagaidu. Tajā pat laikā nesen publiskotā informācija, par iespējamo  celtniecības pārtraukšanu šā gada martā, kam sekotu objekta iekonservēšana, liek autovadītājiem ar neizpratni lūkoties gan uz Dienvidu tiltu, gan Rīgas Domi, kuras vadība diezgan skaidri likusi saprast, ka nepieciešamais finansējums tilta celtniecības pabeigšanai netiks piešķirts.

Rīgas Domei bija iespēja izvērtēt vairākus tilta finansēšanas variantus. Atruna, ka ES struktūrfondu līdzfinansējums nebūtu izdevīgs, atgādina vienkāršu attaisnošanos. Tik tiešām Eiropas Komisija rūpīgi kontrolē ES struktūrfondu projektu īstenošanu, it īpaši jau dārgiem projektiem, un ir nepieciešami papildus administratīvie resursi. Tomēr ieguvums no līdzfinansējuma ievērojami pārsniegtu administratīvo resursu izmaksas. Varbūt izvērtēt alternatīvu būvēt tilta pieslēgumu Ziepniekkalna ielā vienā nevis divos līmeņos, kā plānots līdz šim?

Dienvidu  tilta celtniecībai mūsu valstī ir sašķobīta reputācija. Daudz esam dzirdējuši par izšķērdētajiem līdzekļiem un kvalitātes trūkumiem. Kompetentajām institūcijām pēc iespējas ātrāk būtu jānodemonstrē sabiedrībai, ka nesaimnieciska rīcība nevar palikt nesodīta. Tajā pat laikā nedrīkst pilnībā apturēt tilta celtniecību, kas ne tikai iekonservētu iespēju novērtēt visu tilta potenciālu, bet radītu ievērojamus papildus zaudējumus, jo arī iekonservēšanas process ir finansiāli dārgs, tomēr tajā ieguldītie līdzekļi nedod papildus vērtību un, atsākot tilta celtniecību, ir pilnībā zaudēti. No vienas puses dzirdam Rīgas Domes vadības ambiciozos plānus satiksmes jomā, no otras klusus šļupstus par nepieciešamību iesaldēt pēdējo gadu desmitu hiperprojektu, bez jebkādām idejām vai iniciatīvām, kā meklēt alternatīvus ceļus, lai projektu, kas ir būtisks elements satiksmes situācijas uzlabošanā pilsētā, turpinātu.

Juris Zvirbulis
Latvijas Automoto prezidents,
Ceļu satiksmes drošības padomes loceklis

 
Visi komentāri
 
274718. viesis 11.februāris 2010 9:23
0 0 Atbildēt

Zvirbļa kungs, pacīnieties lūdzu par visas Rīgas nepārtaisīšanu par maksas autostāvvietām!

Paldies.

274719. viesis 11.februāris 2010 9:35
0 0 Atbildēt

nu jau taas sāk izklausīties pavisam nožēlojami, līdzinās pensijas vecuma večiņai, kas knapi kustēdamās, ar kruķu palīdzību norāpjas no sava dzīvokļa kādā Bolderājas hruščovkas pirmā stāva, apsēžas pagalmā uz soliņa un sāk pat ar sevi sarunājoties vaimanāt par katru garāmgājēju - aprunāt viņa ģērbšanās stilu, morālo stāju, kritizēt sejas vaibstus, piesaukt Dievu un nolādēt 21.gadsimtu :D :D :D

kungs, kā zināms, ne pirmo gadu ir saistīts ar RD, bet visu šo gadu laikā izņemot vaimanas un liriskus sacerējumus no viņa nav nācies dzirdēt vai redzēt... Varbūt kļūdos ?

kāds zin - ko šis kungs ir paveicis lai kaut par 0.5% mazināt visas aktuālās problēmas, ko kungs pats ir cilājis savos domrakstos pēdējo 7-8 mēnešu laikā ?

274722. viesis 11.februāris 2010 10:11
0 0 Atbildēt

Kur tu Zvirbulīt biji agrāk, ņaudēt un raudāt tu māki, pierādīji? Bet vai Ziemeļu tilta nejēgā tu aktīvi iesaisties, lai to iebīdītu pareizāk, bet klusībā nogaidi un tad ceri uzrakstīt vēl vienu vaimanu rakstu?

274730. viesis 11.februāris 2010 11:48
0 0 Atbildēt

Man gan rodas jautājums arī par nobrauktuvi šaipus Daugavai - agrāk smuki varēja nokļūt uz Lielvārdes ielas, bet tagad atduramies kkur nekurienē Pļavniekos - tas ir pagaidu risinājums un pēc laika būs arī nobrauktuve uz Dārzieciema ielu kā agrāk, vai tas vairs nav paredzēts?

274731. viesis 11.februāris 2010 11:51
0 0 Atbildēt

Kaksi - nu Tiem, kas dzīvo ķekavas virsienā tas ir KOLOSĀLĀKAIS rtisinājums. Ja gribi no ziepniekkalna izmantot šo tiltu braukšanai pāri - ir ļoti to jāvēlās, lai to izmantotu... ;)

Rīdziniekiem daugavas šķērsošanai tas ir izdevīgs 30 % gadījumu pie tam tikai dodoties UZ pārdaugavu... ;)

274737. viesis 11.februāris 2010 12:54
0 0 Atbildēt

Žverbuļa k-gs,vareeja tiltu nojaukt,un uzcelt KAA VAJAG :D

Skaidrs ka daargs un nauda izshivereeta,bet prosta muldeet var arii NSNF zonaa.

274740. viesis 11.februāris 2010 14:09
0 0 Atbildēt

Kaksi - nu ir jau risinājums apbraukt vispār pa apvedceļu... :D

Bet tas ir pietiekams līkums un jāizbrauc noŗīgas ārā, ar lielu līkumu, lai pēc tam ērti lietotu tiltu....

Esi mēģinājis braukt uz Ogri no rīgas caur Olaini?

274764. viesis 12.februāris 2010 12:13
0 0 Atbildēt

Vienīgais reālais risinajums - izsludināt jaunu konkursu uz atlikušajiem darbiem. Tur toč sanāks ietaupījums uz kādam 2/3 no summas. Esošās tāmes tika taisītas trekno gadu augšējā punktā, ierēķinot turpmako inflaciju, algu pieaugumu un kādu 200% peļņu. Šābrīža cipari uz materiālu, algām, šābrīža konkurence - tas viss ļautu stipri ietaupīt. Tikai tur ir divi nosacījumi:

1. konkursam jabūt starptautiskam

2. konkursam jābūt godīgam

pirmais iz izpildāms, otrais...

274772. viesis 12.februāris 2010 14:28
0 0 Atbildēt

windy 11 [?] pirms 2 stundām

nepiemirsi partiju melnās kasītes un ieinteresēto amatpersonu "honorāriņus" ? :D :D :D

274774. viesis 12.februāris 2010 14:58
0 0 Atbildēt

dēļ kasītēm jau kā reizi ir neizpildāmais otrais punkc... :D

274775. viesis 12.februāris 2010 15:41
0 0 Atbildēt

nu jā, kasītēm tagad grūti laiki - ja vienai kasītei vēl pa Rīgu, ostām un lidostām šeptējot izdodas kaut ko sagrabināt, tad otrai kasītei tā čābīgāk - samijs glavnijs pats spiests nākt "strādāt" :D

274783. viesis 12.februāris 2010 21:15
0 0 Atbildēt

caur fondiem noteiktu būtu izdevīgāk

fondu administrēšana pamatā izmaksā 4-9 santīmi par vienu iegūto latu (vidēji eiropā)

nu kaut 20 santīmi, bet tas ir izdevīgi

vienīgi ka patiešām kontroles tur ir un redz mums nesanāktu dārgākais tilts, tādēļ arī negrib eiropas naudu

274797. viesis 15.februāris 2010 12:55
0 0 Atbildēt

Nesaprotu, kāpēc tml. projektiem ir problemas ar eirosojuza līdzekļiem ? Droši vien atkal kāds ierēdnis neprot noformēt vajadzīgos papīrus. Vai arī kādam nav tas izdevīgi,zinot, ka ES nauda tiek rūpīgāk kontrolēta un grūtāk to piešvilpt !? Cik atceros, vēl nesen tika solīts. ka visi jaunie pievedceļi līdz pat Vienības gatvei tiks būvēti par ES piķi.

274800. viesis 15.februāris 2010 13:27
0 0 Atbildēt

Poļi sev par eiropas naudu ne vienu vien ceļu ir sabūvējuši. Mums tik viens Saulkrastu apvedceļš, da i tas pats tikai pusotra josla katrā virzienā...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 12

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti