«Nissan Juke» atdzīvinās mazo automobiļu tirgu 7

 
11.februāris 2010 9:41

Nissan vakar Parīzē pirmoreiz atklātībā paziņoja par savu pavisam jauno mazo krosoveru Juke. Pirmais mazais krosovers mazo automobiļu tirgū ir Nissan izaicinājums Eiropas tradīcijām.

Juke paredzēts kā jauna alternatīva mazo automobiļu tirgus klientiem, tomēr saglabājot brīvību no šī segmenta tradīciju ietekmes. Tas pārliecinoši apvieno apvidus auto (SUV) izturību un sporta auto stilu. Juke ienesīs mazo automobiļu tirgū tik ļoti nepieciešamo vīrišķīgumu un dinamismu.

“Pēdējo piecu gadu laikā esam pieredzējuši ievērojamu izaugsmi pārpildītajā Eiropas tirgū. To mēs panācām ar netradicionālas taktikas izmantošanu un atsacīšanos no C un D segmenta. Tā vietā mēs pirmie ieviesām krosoverus. Sākām ar Murano, pēc tam, jau lielākos apjomos, sekoja Qashqai – automobilis, kurš ievērojami pārspēja mūsu cerības. Pārdošanas apjoms Eiropā nepilnu trīs gadu laikā pārsniedza pusmiljonu,” pastāstīja Nissan izpilddirektors Kolins Dodžs.

Juke tiks ražots Eiropā, Nissan rūpnīcā Sanderlendā, Anglijā, un Opamā, Japānā. Eiropā šī modeļa, tāpat kā līdztekus kompaktā ģimenes auto Note un Qashqai krosovera, ražošana ir vairāk nekā 60 miljonu eiro investīciju rezultāts, kas nodrošina vairāk nekā 1000 Nissan darbavietas un pāri par 2000 darbavietām piegādes ķēdē.



Juke pārdošana Japānā sāksies vasarā, bet Eiropas un Ziemeļamerikas tirgū tas tiks izlaists rudenī.

Dizains

No dizaina viedokļa Juke apakšdaļa ir īsta SUV stilā. Apvidus auto smagnējie riteņi, platās riepas, palielinātais klīrenss un robusta stāja apvienoti ar nepārprotama sporta auto stila augšdaļu ar augstu viduslīniju, šauro, izteiksmīgo sānu spoguļu grafiku un kupejas stila slīpo jumta līniju. Kupejas efektu papildina arī aizmugures durvis ar to apmalē paslēpto rokturi.

Salonā sporta auto tēmu turpina mērķtiecīgi iekārtota vadītāja vieta, kur dominē centrālā konsole, kuras dizainā saskatāmas motocikla degvielas tvertnes iezīmes. Spožā, izteiksmīgā krāsā noformētā "motocikla" konsole piešķir automobilim priecīgu noskaņu. Par praktiskumu rūpējas paceļamas bagāžnieka durvis un universālā bagāžas telpa ar apslēptiem glabāšanas nodalījumiem.



Juke pamatā ir Renault Nissan Alliance B platforma, tā riteņu bāze ir 2530 mm, garums – 4135 mm, platums – 1765 mm un augstums – 1570 mm. Priekšējo riteņu piedziņas versijām ir MacPherson statņu priekšējā piekare un vērpes stieņa aizmugures piekare, bet četrriteņu piedziņas modeļiem ir daudzsviru aizmugures piekare, kas izveidota pēc Qashqai sistēmas parauga.

Režīms ALL-MODE 4x4-i ir Nissan augsti novērtētās elektroniskās pilnpiedziņas sistēmas jauna versija, kas tagad aprīkota ar vilkmes spēka sadales tehnoloģiju, kas uzlabo manevrētspēju un samazina stūres nepietiekamas pagriešanas efektu, braucot pagriezienos. Tagad būs iespējams ne tikai sadalīt vilkmes spēku starp priekšējiem un aizmugures riteņiem – līdz pat maksimumam 50:50, bet arī aizmugures ass robežās starp abu pušu riteņiem.

Pagriezienu izbraukšanas spēja uzlabota, pievadot lielāku griezes momentu ārējam aizmugures ritenim, samazinot stūres nepietiekamas pagriešanas efektu. Kopumā katram no aizmugures riteņiem var pievadīt līdz pat 50 % no pieejamā motora griezes momenta. Šī inovācija pirmoreiz iekļauta mazo auto tirgus segmentā – līdz šim šī tehnoloģija bija tikai augstākās – premium – klases automobiļu privilēģija.

Motori un ātrumkārbas

Nissan Juke būs pieejami trīs dažādi dzinēji – viens dīzeļa un divi 1,6 litru benzīna dzinēji, kas visi pilnībā atbilst Euro 5. Jaudīgākais ir jaunais benzīna dzinējs ar turbīnu (MR16DDT) un tiešo degvielas iesmidzināšanu. Šis dzinējs ir viens no jaudīgākajiem savā klasē un spēj attīstīt 140 kW (190 ZS) un 240 Nm. Tiešā iesmidzināšana apvienojumā ar turbīnu nodrošina 2,5 litru dzinējam atbilstošu jaudu un reaģēšanu vienlaikus ar mazāka dzinēja ekonomiskumu.

Otrs benzīna dzinējs ir Nissan uzticamās HR saimes jaunākais pārstāvis. Šis vieglais, samazinātas berzes, 16 vārstu dzinējs ar nosaukumu HR16DE ir aprīkots ar unikālu duālās iesmidzināšanas sistēmu, kas ļauj precīzāk dozēt degvielas daudzumu, ar to nodrošinot labāku sadegšanu. Šis dzinējs attīsta 86 kW (117 ZS) jaudu. K9K 81 kW (110 ZS) 1,5 litru dCI common rail dīzeļa dzinējs piedāvā lieliskas braukšanas īpašības – pateicoties tā iespaidīgajam 240 Nm griezes momentam – apvienojumā ar labu degvielas ekonomiju un zemu izmešu daudzumu.

Priekšpiedziņas 1,6 litru turbo benzīna dzinējs ir pieejams ar sešpakāpju manuālo pārnesumkārbu.

<seesam>Nissan XTRONIC CVT pārnesumkārba ar sešpakāpju manuālo režīmu būs pieejama komplektā ar jaudīgāko turbo benzīna dzinēju un četrriteņu piedziņu.

Atmosfēriskais 1,6 litru benzīna dzinējs ir pieejams gan ar 5 pakāpju manuālo pārnesumkārbu, gan atjaunināto XTRONIC CVT, bet 1,5 litru dīzeļa dzinējs ir pieejams ar 6 pakāpju manuālo pārnesumkārbu.

Aprīkojums

Standarta un papildaprīkojuma dati tiks precizēti vēlāk, kad tuvosies pārdošanas brīdis, bet jau iepriekš zināms, ka Juke klientiem tiks piedāvāti tādi aprīkojuma elementi kā klimata kontrole, salona ādas apdare, atpakaļskata kamera un inteliģentā aizdedzes atslēga komplektā ar dažiem neparastākiem jauninājumiem.

Viens no tiem ir Nissan Dinamiskās kontroles sistēma – centralizēts vadības un displeja modulis, kas ļauj vadītājam mainīt dinamiskos piedziņas uzstādījumus un regulēt arī tādas ierastas ierīces kā klimata kontrole. Savukārt displejā redzami ar dzinēju un piedziņu saistīti mēraparātu rādījumi un informācija.

Nissan Nordic Europe Oy

 
Visi komentāri
 
274720. viesis 11.februāris 2010 9:55
0 0 Atbildēt

urods

274725. viesis 11.februāris 2010 10:19
0 0 Atbildēt

Augšējās lampas ir domātas ceļa apgaismošanai kad mašīna ir apvēlusies otrādi? Mazais rollovers atradies. Šitas ir Nissan Joke :D

274726. viesis 11.februāris 2010 10:37
0 0 Atbildēt

izskatās, ka viena mašīna apēdusi otru..

274728. viesis 11.februāris 2010 11:25
0 0 Atbildēt

Šitam nevar saprast, kurās acīs skatīties :D

274738. viesis 11.februāris 2010 13:21
0 0 Atbildēt

Smuks, man patīk!

274741. viesis 11.februāris 2010 14:26
0 0 Atbildēt

Vareeja jau lukturuz uzreiz priekshejaas jumta "stoikaas" iebuuveet- beidzot kads butu to lukturu stiepshanu pabeidzis. :D

274746. viesis 11.februāris 2010 16:29
0 0 Atbildēt

Man arī patīk, laba alternatīva mazajiem auto, pie tam jaudīgs tas zvērs būs!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti