Katrs ceturtais jaundzimušais riskē ar dzīvību 26

12.februāris 2010 9:14

Pēc kompānijas Smile Taxi veiktās aptaujas ģimenes portālā calis.lv ir secināts, ka katra ceturtā jaundzimušā dzīvība, kurš atstāj Dzemdību namu, ir apdraudēta.

Aptauja parādīja, ka ne visi vecāki izmanto bērnu autosēdekļus un par sava bērna drošību rūpējas pilnā apmērā. Vecākiem kuriem nav tādas iespējas Smile Baby Taxi nodrošina bērnu taksometru servisu.

Autosēdekļa neizmantošana bērna pārvadāšanai ne tikai pārkāpj likumu, bet galvenokārt, nopietni apdraud jaundzimušā dzīvību. Smile Taxi veiktā aptauja parādīja, ka izrakstoties no dzemdību nama bērnu autosēdeklis netiek izmantots 27% gadījumu.

Pēc aptaujas datiem, visbiežāk šādi gadījumi saistīti ar to, ka vecāki nav laicīgi iegādājušies bērnu autosēdekli vai arī uzskata bērnu par pārāk maziņu lai viņu pārvadātu speciālā krēslā. Pie tam daži vecāki ir pārliecināti, ka veicot nelielus pārbraucienus nekas nevar būt drošāks par mātes rokām. Diemžēl māte nevar paredzēt ar ko var saskarties jau nākamajā mirklī. Piemēram, sadursmes brīdi, braucot ar ātrumu 50km/h, pasažiera svars palielinās vairāk nekā 20 reizes. Tas ir līdzīgs kritienam no piektā stāva uz betonu, pie šādiem apstākļiem ir skaidrs ka neviena māte nespēs noturēt savu bērnu. Pēc pētījumu datiem, izmantojot bērnu autosēdekļus nāve CSN bērnu vidū samazinās līdz pat 80%, miesas bojājumu skaits – par 64-80%.

Ziemas laikā slidens ceļš un sarežģītie autotransporta pārvietošanās apstākļi rada paaugstinātu risku. Tādēļ ir nepieciešama īpaši rūpīga sagatavošanās jaundzimušā izrakstīšanās brīdim no dzemdību nama, ieskaitot rūpes par mazuļa drošību. Bērnu taksometri ir kļuvuši par alternatīvu risinājumu līdzīgās situācijās. 68% aptaujāto respondentu ir gatavi izmantot taksometru, kurš ir aprīkots ar bērnu autosēdekli. Smile Baby Taxi taksometri ir aprīkoti ar bērnu autosēdekļiem un mitrām salvetēm, kā arī šos taksometrus vada speciāli sagatavoti autovadītāji. Pie tam maksa par Rīgā unikālo pakalpojumu tiek noteikta pēc Smile Taxi tarifiem un tajā neietilpst papildus samaksa.

„Tā kā pats esmu triju bērnu tēvs, es labi saprotu, ka nav nekā svarīgāka par bērnu drošību un veselību. Mēs izveidojām Smile Baby Taxi servisu, lai nodrošinātu maksimāli ērtu un drošu bērnu un viņu vecāku pārvietošanos. Smile Taxi parādās tur, kur ir prieks un smaidi, bet kurš cits kā mūsu bērni ir galvenais šī prieka avots”, - komentē Aleksejs Ignatjevs, Smile Taxi pārstāvis.

 
Visi komentāri
 
274752. viesis 12.februāris 2010 10:03
0 0 Atbildēt

Tā vēl būtu mazākā bēda.

Daudz lielāka problēma ir bērnu sēdeklīšu trūkums ātrajās palīdzības. Tur ārsti paši piesprādzējās, vecākam arī liek piesprādzēties, bet bērnu vecākam ir jātur rokās.

274759. viesis 12.februāris 2010 11:18
0 0 Atbildēt

Reklāma Smailim :D:D

Cik zinu tad agrāk pie Rīgas Dzemdību nama ne viens vien ir paņemts par bērnu sēdeklīša neesamību ...

274760. viesis 12.februāris 2010 11:24
0 0 Atbildēt

Parādiet man to bērnu sēdeklīti, kurā var ielikt un piesprādzēt dažas dienas vecu bērnu, ietītu pēc visām ārstu rekomendācijām, it sevišķi ziemas laikā?

274761. viesis 12.februāris 2010 11:49
0 0 Atbildēt
274762. viesis 12.februāris 2010 11:58
0 0 Atbildēt

Viss jau ir skaisti un pareizi, tik vajadzētu tos reklāmrakstus taisīt mazliet mazāk uzkrītošus. Nu tā, lai pēc pāris pirmajiem teikumiem lasītājs neteiktu "100% reklāmraksts". Savādāk efekta jau nekāda prātīgā nav...

274769. viesis 12.februāris 2010 13:18
0 0 Atbildēt

Kaksis 160 [?] pirms 57 minūtēm

274761. viesis

uzreiz var redzēt, ka tev nav bērnu

konvertam ir caurums jostai.....

274776. viesis 12.februāris 2010 15:55
0 0 Atbildēt

Šausmīgi grūti ir piesprādzēt, jo viņš ir maziņš, pleciņu nav, kājeles kopā satītas utt. Un ja nu kas notiek, kā jūs domājat vai viņš spēs noturēt galvu, ja būs vairāk kā viens mazs bum? Frontālai sadursmei sēdeklītis stāv otrādāk, tas ok, bet ja ir sāns, vai kāds ieliek aizmugurē, vai pēc frontālas sadursmes vēl ir sāniska? Man ir skaidrs tas, ka ja kas notiek sīkajam ir kaput - punkts.

Un starp citu, daudzi atoražotāji ietaupot kur vien var taisa tik īsas siksnas, ar kurām nevar pareizi sasprādzēt sēdeklīti. Lanceram nevar, Civikam var knapi knapi būtībā tikai dēļ sēdekļa iespiešanās rēķina var.

Jā. Un teikt ka sadursme notiks ar 50km/h jo tas ir pilsētas atļautas ātrums arī nav lāgā pareizi, tad jau tas šoferis ir galīgs deputāts, ja nespēs kaut uz pusi sabremzēties...

274777. viesis 12.februāris 2010 17:22
0 0 Atbildēt

Konvertiem ir jostaam vietas, vismaz maneejam bija. Un var jau to siici drusku autinjaa arii atgeerbt pirms tam auto iesildot, nekur tajaa dienaa nav jaskrien.

Bet vispar ar bernu sedekliishiem ir negals pie mums, savi 90% mesli, parejie 10% nejegaa parcenoti. un veel japameklee... (pedejo savejam pirku no vacijas, sanaca par 30% (!) letaak).

Stulbi, ka tos neviens (tapat kaa parejo beerniem domatu apriikojumu) pie mums netestee, vismaz tik daudz jau nu vareetu.

274778. viesis 12.februāris 2010 17:23
0 0 Atbildēt

KKTK, labajiem benkjiem galva ir piesegta arii no saaniem. Bet visumaa tadam, kursh veel galvu netur, avarija tiesham lielakoties buus fatala.. :(

274784. viesis 12.februāris 2010 22:01
0 0 Atbildēt

Dazhkart shausmas parnem iedomajoties, ka mes visi, kas dzimusi pirms 199?, tik ljoti visu bernibu esam "riskejushi ar dzivibu".... Nemaz nerunasim par ieprieksejam paaudzem. Shausmas! Un vispar ceru, ka beidzot ieviesis obligatu prasibu cepuru razotajiem jebkuru cepuri veidot ar aizsargkiveres elementiem. Cik galvas traumas nav nogalinajushas cilvekus!

274785. viesis 12.februāris 2010 22:08
0 0 Atbildēt

Jaundzimusa berna spradzesanai lielakoties nav nekada jega, jo parasti sedeklitis nav atbilstoshs tik mazam bernam. Ka jau te pareizi teica - bernam, kurs pats netur galvu avarija tapat bus visdrizak fatala. Spradzesana tikai rada nepamatotu droshibas sajutu shoferos,it seviski, ja tas ir kads nepieredzejis jaunietis, kuram pasam nav bernu. Lidz ar to, manuprat, pareizak ir taisni nespradzet, jo tad visi mashina sedoshie zin ar ko riskee un katru manevru 100 reizes apdoma. Nekada gadijuma to nevienam neiesaku, domajiet pashi - tacu es savus bernus vedu majas tapat...-

274787. viesis 12.februāris 2010 22:29
0 0 Atbildēt

Kaksis 173 [?] pirms 9 stundām

es tak teicu,ka tev bērnu nav.... citādi nebūtu jāmeklē gūglē

ieej jebkurā veikalā un paskaties....

tas sūc, ko tu atradi ir prasts pussintētiskais deķis, ko tirgo par megacenu....

Konverts ir izgatavots no dabīgiemmateriāliem - velūra, kas ļauj bērna ādai elpot un pasargā to no pārkaršanas vasarā, kā arī saglabā siltumu ziemā.

Materiāls: 82% kokvilnas, 18% poliesters :D:D:D

274788. viesis 12.februāris 2010 22:37
0 0 Atbildēt

274785. viesis pirms 21 minūtes

davaj nedris, ja....

mazs bērns tieši ir kā radīts izdzīvošanai.... jāpiesprādzē viņs ir tikai un vienīgi tāpēc lai neizlidotu pa logu un jamajam kāds nepārbrauktu pāri....

paprasi jebkuram sakrīgam ārstam.... bērni spēj izdzīvot pēc daudz lielākiem gā (paātrinājumiem) kā pieaugušie ...

protams varbītība, ka vispār notiks avārija ir niecīga, bet ja viņa notiks, tad bērnam būs vismaz izredzes....

p.n.

pats šeit vēl joprojām rakstu par 99% pateicoties drošības jostām....

274790. viesis 13.februāris 2010 1:16
0 0 Atbildēt

Es labpraat tomeer pirms visa shii cepiena, gribeetu redzet reaalu statistiku. Cik ir gaajushi bojaa un traumeeti ziidainji un beerni, kas nav bijushi seedekliishos un tamliidziigi.

Un cik ir izglaabti, pateicoties tiem.

Bez taa nav jeegas.

Mnaa beerniibaa vispaar par taadam droshiibas jostaam pat dzirdeets netika. I neko, i mani lkasesbiedri sho laiku paardziivoja i man zinaamie mana deela vienaudzhi (par seedekliishiem un paliktnjiem saaka vinja 3 gadu vecumaa runaat)

274791. viesis 13.februāris 2010 9:22
0 0 Atbildēt

Savam uzvilkām kombinezonu un ielikām tai sēdeklī. Nebija ne vainas.

274793. viesis 13.februāris 2010 18:20
0 0 Atbildēt

robchix,Tu vienkārši nezināji par avāriju sekām toreiz,un arī tagad,cik var presē izlasīt,reti kad pēc avārijām tiek kāds viedoklis par siksnām/sēdeklīšiem izteikts.Varbūt kļūdos,bet izskatās,ka tāda statistika vispār netiek apkopota(tas iekš LV).

274795. viesis 14.februāris 2010 1:36
0 0 Atbildēt

UUSA, tieshi taa, tie, kuri padomju laikos brauca uz atrajiem, vislabaak jums pateiks kaa mees visi izdziivojaam... Jaa, cilvekam ir raksturiigi domaat, ka ja ar mani nekas nenotika, ar citiem arii taa bija... Diemzheel nee, avariju sekas toreiz bija briesmiigas pat pie nelieliem atrumiem...Visas taas jostas un sedekliishu prasiibas ir ar liikju kalniem un asinju spainjiem naakushas...

274798. viesis 15.februāris 2010 13:05
0 0 Atbildēt

Viss jau būtu forši – visām jaunajām māmiņām un tētiem ir naudas gūzma čupām un nav kur likt 200 latus… Viņiem ir traģēdija – plēš matus – mums ir lieki 200 lati – un nezinam kur likt.

Nē nu viss jau ok – drošība tas ir labi, bet tad jau varēja tādi beņķīši maxāt 5000 latu vēl lielāks skaits jauno ģimeņu iegādāsies šādu beņķi lai varētu to lietot 3 mēnešus…

Pie algas 400 latu mēnesī šādu beņķi iegūt savā īpašumā – vienīgais veids – nozagt…

274799. viesis 15.februāris 2010 13:05
0 0 Atbildēt

Nu bet, es taads neticiigais toms, man bez atbilstoshas statistikas tas baigi nepakjer.

Mums jau LV laikam vispaar statistikas par CSN nav nekaadas nopietnaa, ja nekopts celjsh, tad statistikaa vainiiga nepareiza aatruma izveele... ja shoferis shmigaa, taatad vainiigs shoferis. Lai arii vinjaa varbut ietreicaas kaads, kas izdariija nepareizu manevru utt utml.

274802. viesis 15.februāris 2010 13:48
0 0 Atbildēt

Tas nekas,ka neticīgos tomus nepaķer-visas tās lietas pastāv neatkarīgi no viņiem...Un vai Tu būsi piesardzīgāks,ja zināsi statistiku?

274805. viesis 15.februāris 2010 18:34
0 0 Atbildēt

Nee, statistika mani paarliecinaas, ka shaadi negadiijumi notiek, ka tajos reaali ciesh piemeeram beerni (shajaa gadijumaa) un ka piemeeram lietojot attieciigus droshiibas liidzekljus subj. nav cietushi, vai ir cietushi minimaali.

Preteeja gadiijumaa, kaut kaadaa rakstelii piemin, ka cietis beerns... un viss. Vai bija, vai nebija tajaa seedekliiti, tas po. A varbuut vinjsh bija tajaa seedekliitii, un taapat cieta?

Taapat kaa statistika par negadiijumiem paarsniedzot aatrumu.

Nu sorry, nav aatrums vainiigs, ja idiots apdzen liikumaa... un satiekaas tajaa ar pretiimbrauceeju.

Bet nee vainiigs aatrums...

274808. viesis 15.februāris 2010 22:45
0 0 Atbildēt

Kāda jēga šeit(LV) meklēt statistiku,ja citās valstīs tas viss sen ir izpētīts un izdarīti secinājumi,radīti līdzekļi aizsardzībai avārijas gadījumam.Te www.autobild.de/artikel/adac-...09_910985.html ,piemēram,ir vācu sēdeklīšu tests ar visiem secinājumiem,cenām utt.

274809. viesis 15.februāris 2010 22:57
0 0 Atbildēt
274811. viesis 16.februāris 2010 9:23
0 0 Atbildēt

robchix, paarsniegts atrums tomer ir pie vainas, jo parejam puseem liedz iespeju izvairiities vai nobremzeet, kaa arii pasliktina sekas sadursmes gadijumaa- tad jo mazaks atrums, jo labaak...

274812. viesis 16.februāris 2010 9:24
0 0 Atbildēt

Neaizmirsīsim, ka visi tie drošības testi notiek ideālos apstākļos, pat tādos, kādus ražotājs pasūta. Dzīvē pat dažu cm novirze no "laboratorijas" beidzas letāli. Tas pats aļņa tests. Neviens testētājs neiedomājas, ka alnis var būt tik stulbs, ka brīdī pirms sadursmes pagriezt galvu pret auto, kas beidzas ar caurdurtu stiklu un braucējiem.

274813. viesis 16.februāris 2010 9:26
0 0 Atbildēt

uupis, es saprotu tavu ironiju, bet... Ja nav naudas, jabrauc ar sabiedrisko... Tas, ka nav naudas benkjim, bet braukt vajag, ir tads pats attaisnojums kaa braukt bez OCTA, skates utt... Ja gribi ar auto, re, ludzu, rakstaa ir mineets, ka taxis ar visu apriikojumu ieradiisies un aizvediis kur vien vajag ja nav sabiedriskaa. :)

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vairāki 100 tūkstoši eiro skāde - vācu pensionārs realizē „krusta gājienu” pret fotoradariem 2

Vācu pensionārs sabojājis sešus fotoradarus, nodarot milzu zaudējumus, kas sasniedz vairākus tūkstošus eiro. Lasīt vairāk

 

Autoservisu aptauja uzrāda milzīgas atšķirības apdrošinātāju pakalpojumu kvalitātē

Auto Asociācija ir veikusi apdrošināšanas sabiedrību darbības novērtēšanu, anonīmi aptaujājot autorizēto un neatkarīgo virsbūvju remonta uzņēmumu pārstāvjus, kuru darbs ikdienā ir tieši saistīts ar apdrošināšanas sabiedrībām un kuri nodrošina apdrošināšanas sabiedrību klientu transportlīdzekļu remontu. Lasīt vairāk

 

2,4 miljonu vērtajam Bugatti Chiron atrod defektu konstrukcijā 5

ASV transporta drošības aģentūras (NHTSA) speciālisti atraduši defektu 2,4 miljonu eiro vērtā varenauto Bugatti Chiron konstrukcijā, kā rezultātā 47 automašīnām būs jāiegriežas servisos uz pārbaudi un, iespējams, arī remontu. Lasīt vairāk

 

Vai policija ceļu satiksmes negadījumu izskata pēc būtības? (+ foto) 44

Portālā iAuto.lv vērsās kāds lasītājs, kurš ir neizpratnē par policijas lēmumu, izskatot ceļu satiksmes negadījumu Krasta ielā, Rīgā. Saskaņā ar lasītāja teikto, negadījuma vaininieks ir autovadītājs, kas piebraucis kas no otrās joslas centies tikt ceturtajā, tomēr policija lēmusi citādāk. Lasīt vairāk

 
 

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti