Kādēļ RD nevēlas ietaupīt, izmantojot taksometru pakalpojumus? 2

 
18.februāris 2010 8:48

Laikā, kad publiskajā telpā dzirdam aicinājumus taupīt visur, kur iespējams, ar cerībām skatāmies uz pašiem taupīšanas iniciatoriem...

Lai nu kam, bet valsts un pašvaldību vadībai, tajā skaitā Rīgas pašvaldībai būtu jāiedvesmo iedzīvotāji ar savu pozitīvo piemēru. Tādejādi, iespējams, kādai mazturīgai ģimenei, kļūtu vismaz morāli vieglāk, jo Rīgas domes amatpersonas taču arī taupa, un kopīgi taupot no bedres visi kopā izlīdīsim. Diemžēl praktiskie darbi liecina, ka aicinājums taupīt vairāk attiecināts uz tiem, kam vairs nav ko ietaupīt, bet tie, kas pie putras katla tuvāk, joprojām jūtas komfortabli.

Jau pirms krīzes laikā tika secināts, ka līgums ar „Rīgas satiksmi” par automašīnu nomāšanu vidēji maksājot 605 latus mēnesī par katru transporta līdzekli ir izteikti neizdevīgs. Tajā pat laikā ir grūti izkontrolēt vai par dārgu naudu nomātais spēkrats netiek izmantots personiskiem braucieniem.

Iepriekšējā sasaukuma domes darbības laikā tika ierosināts amatpersonu darba vajadzībām izmantot  taksometrus, kas būtu gan ekonomiskāk, gan caurskatāmāk. Domes ierēdņiem, kuri līdz šim izmanto domes autotransportu,  būtu īpašas apmaksas kartes, kas ļautu izsekot gan braucienu apjomus, gan maršrutus.

Tādā veidā būtu iespēja izskaust „īpaši nozīmīgos darba braucienus” piektdienas vakaros uz pirti vai brīvdienās pie dabas krūts. Nebūtu nepieciešamība veikt transporta līdzekļu regulāro tehnisko apkopi un remontu, maksāt ceļu nodokli, stāvvietu un citus izdevumus,  algot autovadītājus, palielinātos transporta izmantošanas operativitāte.

Jau pašlaik daudzas kompānijas izmanto taksometru pakalpojumus, jo piedāvājumi ir izdevīgi, un privātās kompānijas, kas izmanto pašu nopelnīto nevis nodokļos iegūto naudu, labi izprot, kas ir līdzekļu ekonomija krīzes apstākļos.  Saskaroties ar acīmredzamu nevēlēšanos izmantot taksometrus dienesta vajadzībām, tā ekonomējot nodokļu maksātāju naudu, rodas šaubas par domes vadības vēlmi realitātē izskaust dienesta transporta izmantošanu personiskām vajadzībām.

Kamēr pilsētas vadība nenodemonstrēs, ka taupības pasākumi attiecas uz visiem, tajā skaitā arī pašiem, un neizmantos acīmredzamas līdzekļu taupības iespējas, tikmēr nesagaidīt līdzīgu attieksmi no iedzīvotājiem. No vienas puses pilsētnieki tiek aicināti godīgi maksāt nodokļus Rīgas budžetā, no otras iegūtie līdzekļi tiek tērēti neekonomiski un iespējams domes amatpersonu privātajās interesēs.

Juris Zvirbulis,
Latvijas Automoto biedrības prezidents,
Ceļu satiksmes drošības padomes loceklis

 
Visi komentāri
 
274920. viesis 18.februāris 2010 9:38
0 0 Atbildēt

Taksometru pakalpojumus var izmantot tikai tad, ja ir 110% garantija taksista godīgumam. Savā laikā parekss gribēja atteikties no sava autoparka un pārsēsties uz takšiem. Bet pacēlās jautājums, piemēram, par kurjeriem, kuriem ir jāizvadā bankas dokumenti pa objektiem. Kur ir garantija, ka taksists neaizlaidīsies ar pārējiem dokumentiem, kamēr kurjers nebūs mašīnā? Tas pats ar tehniskajiem un saimniecības dienestiem. RD varētu būt līdzīgi.

274926. viesis 18.februāris 2010 10:49
0 0 Atbildēt

Tas taču pat ezim skaidrs, - ja RD nolems izmantot taksometrus, tad tiks izvēlēta "visgodīgākā" firma - Baltic Taxi.

Tāpēc, ja godīgi, labāk lai turpina braukāt ar saviem auto nekā vēl papildus lobē šev tuvu stāvošu kārtējo komersntu.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti