Kādēļ RD nevēlas ietaupīt, izmantojot taksometru pakalpojumus? 2

18.februāris 2010 8:48

Laikā, kad publiskajā telpā dzirdam aicinājumus taupīt visur, kur iespējams, ar cerībām skatāmies uz pašiem taupīšanas iniciatoriem...

Lai nu kam, bet valsts un pašvaldību vadībai, tajā skaitā Rīgas pašvaldībai būtu jāiedvesmo iedzīvotāji ar savu pozitīvo piemēru. Tādejādi, iespējams, kādai mazturīgai ģimenei, kļūtu vismaz morāli vieglāk, jo Rīgas domes amatpersonas taču arī taupa, un kopīgi taupot no bedres visi kopā izlīdīsim. Diemžēl praktiskie darbi liecina, ka aicinājums taupīt vairāk attiecināts uz tiem, kam vairs nav ko ietaupīt, bet tie, kas pie putras katla tuvāk, joprojām jūtas komfortabli.

Jau pirms krīzes laikā tika secināts, ka līgums ar „Rīgas satiksmi” par automašīnu nomāšanu vidēji maksājot 605 latus mēnesī par katru transporta līdzekli ir izteikti neizdevīgs. Tajā pat laikā ir grūti izkontrolēt vai par dārgu naudu nomātais spēkrats netiek izmantots personiskiem braucieniem.

Iepriekšējā sasaukuma domes darbības laikā tika ierosināts amatpersonu darba vajadzībām izmantot  taksometrus, kas būtu gan ekonomiskāk, gan caurskatāmāk. Domes ierēdņiem, kuri līdz šim izmanto domes autotransportu,  būtu īpašas apmaksas kartes, kas ļautu izsekot gan braucienu apjomus, gan maršrutus.

Tādā veidā būtu iespēja izskaust „īpaši nozīmīgos darba braucienus” piektdienas vakaros uz pirti vai brīvdienās pie dabas krūts. Nebūtu nepieciešamība veikt transporta līdzekļu regulāro tehnisko apkopi un remontu, maksāt ceļu nodokli, stāvvietu un citus izdevumus,  algot autovadītājus, palielinātos transporta izmantošanas operativitāte.

Jau pašlaik daudzas kompānijas izmanto taksometru pakalpojumus, jo piedāvājumi ir izdevīgi, un privātās kompānijas, kas izmanto pašu nopelnīto nevis nodokļos iegūto naudu, labi izprot, kas ir līdzekļu ekonomija krīzes apstākļos.  Saskaroties ar acīmredzamu nevēlēšanos izmantot taksometrus dienesta vajadzībām, tā ekonomējot nodokļu maksātāju naudu, rodas šaubas par domes vadības vēlmi realitātē izskaust dienesta transporta izmantošanu personiskām vajadzībām.

Kamēr pilsētas vadība nenodemonstrēs, ka taupības pasākumi attiecas uz visiem, tajā skaitā arī pašiem, un neizmantos acīmredzamas līdzekļu taupības iespējas, tikmēr nesagaidīt līdzīgu attieksmi no iedzīvotājiem. No vienas puses pilsētnieki tiek aicināti godīgi maksāt nodokļus Rīgas budžetā, no otras iegūtie līdzekļi tiek tērēti neekonomiski un iespējams domes amatpersonu privātajās interesēs.

Juris Zvirbulis,
Latvijas Automoto biedrības prezidents,
Ceļu satiksmes drošības padomes loceklis

 
Visi komentāri
 
274920. viesis 18.februāris 2010 9:38
0 0 Atbildēt

Taksometru pakalpojumus var izmantot tikai tad, ja ir 110% garantija taksista godīgumam. Savā laikā parekss gribēja atteikties no sava autoparka un pārsēsties uz takšiem. Bet pacēlās jautājums, piemēram, par kurjeriem, kuriem ir jāizvadā bankas dokumenti pa objektiem. Kur ir garantija, ka taksists neaizlaidīsies ar pārējiem dokumentiem, kamēr kurjers nebūs mašīnā? Tas pats ar tehniskajiem un saimniecības dienestiem. RD varētu būt līdzīgi.

274926. viesis 18.februāris 2010 10:49
0 0 Atbildēt

Tas taču pat ezim skaidrs, - ja RD nolems izmantot taksometrus, tad tiks izvēlēta "visgodīgākā" firma - Baltic Taxi.

Tāpēc, ja godīgi, labāk lai turpina braukāt ar saviem auto nekā vēl papildus lobē šev tuvu stāvošu kārtējo komersntu.

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Kā „nogremdēt”piecus apvidus auto un divus traktorus, glābjot vienu „Ņiva” (+ video) 1

Stāsts sākas ar to, ka makšķernieki (varbūt zvejnieki vai mednieki) ar „Ņiva” mēģina apbraukt stipri pielijušo ceļu pa pļavu. Tas viņiem neizdodas un automobilis iestrēgst dubļos. Glābt „Ņiva” dodas Hyundai Santa Fe, Chevrolet Niva, Nissan Navara, Toyota Hilux, kā arī divi traktori, taču neviens no viņiem mērķi nesasniedz. Lasīt vairāk

 

No 23 950 eiro - jauno "Volkswagen Polo GTI" jau var pasūtīt (+ foto) 15

2017.gada nogalē pasūtīšanai kļuvis pieejams jaunais "Volkswagen Polo GTI". Ar 200 Zs četrcilindru apveltītais hečbeks Vācijā maksās, sākot no 23 950 eiro. Lasīt vairāk

 

"Google" populārākie meklējumi Latvijā 2017. gadā: ss.com, X-faktors, EuroBasket 4

“Google” ir publicējis kārtējo meklēšanas gada pārskatu "Year in Search", kas piedāvā svarīgāko notikumu un populārāko tendenču unikālu atspoguļojumu, ņemot vērā Latvijā veiktos meklējumus. Šajā gadā, apkopojot datus, uzmanība tika koncentrēta uz populārākajām (trending) frāzēm, jo tieši tās atspoguļo šajā laikā notiekošo un aktuālo. Lasīt vairāk

 

Mēs viņus neredzam, taču jūtam - asistentu sistēmas jaunajā VW Crafter (+ foto) 1

Jaunās automašīnas vairs nav iedomājamas bez automātiskajām sistēmām, kas parūpējas par krietnu daļu autovadīšanas funkciju, palielinot autovadītāja komfortu un drošību. Lasīt vairāk

 
 

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti