«Audi» Ženēvā prezentē automobili RS 5 16

 
6.marts 2010 0:05

Klasiski elegantajā kupejas tipa automobilī slēpjas nevaldāms spēks: Ženēvas autoizstādē debiju piedzīvoja Audi RS 5.

audi rs5 2010 geneva

Liela apgriezienu skaita 4,2 litru V8 dzinējs ar tā 331 kW (450 ZS) jaudu piedāvā iespaidīgu veiktspēju, vienlaikus ievērojami taupot degvielu. Jaudu uz visiem četriem riteņiem novada septiņpakāpju S tronic transmisija un novatoriskais centrālais diferenciālis quattro piedziņas daļā.

Uzņēmuma quattro GmbH izstrādātie dinamiskie RS modeļi izvirzās Audi modeļu klāsta priekšgalā. RS 5 ir jaunākais sasniegums tradīciju vēsturē, kas sniedzas vairāk kā 15 gadus atpakaļ līdz pat RS 2 Avant modelim: teicama vadāmība vidēja izmēra automobiļu klasē.

Liela apgriezienu skaita V8 dzinējs ir tuvs radinieks V10 dzinējam, kas darbina augstas veiktspējas R8 sporta automobili, un jaudu tas rada savā 4163 cm3 darba telpā. Gluži tāpat kā gandrīz visi Audi benzīna dzinēji, arī šis darbojas ar tiešo degvielas iesmidzināšanas sistēmu, kas pazīstama ar saīsinājumu FSI. Šī pati tehnoloģija ir ļāvusi Audi R8 sacīkšu automobilim gūt četras uzvaras klasiskajā Lemānas izturības rallijā. Common-rail sistēma rada līdz pat 120 bāru spiedienu.

4,2 litru FSI dzinējs rada iespaidīgu griezes momentu un darbojas teicami arī pie liela apgriezienu skaita – gandrīz kā sacīkšu dzinējs. Tas sniedz 331 kW (450 ZS) jaudu pie 8250 apgriezieniem minūtē un – starp 4000 un 6000 apgriezieniem minūtē – rada maksimālo 430 Nm griezes momentu.

Milzīgais spēks, tūlītējā reakcija, lielais apgriezienu skaits un zemā, dūcošā skaņa: šis Audi komandas ar rokām veidotais V8 dzinējs pārliecinoši apvieno spēka un emociju būtību. 4,2 l FSI dzinējs paātrina 1725 kilogramus smago automobili no 0 līdz 100 km/h vien 4,6 sekundēs, tā maksimālais ātrums tiek elektroniski ierobežots pie 250 km/h. Pēc pieprasījuma Audi var maksimālo ātrumu palielināt līdz 280 km/h.

Iespaidīga ekonomija: tikai 10,8 litri degvielas uz 100 km

Efektivitāte ir katra Audi automobiļa standarts, un RS 5 nav izņēmums. Īpaši spēcīgais astoņu cilindru dzinējs vidēji uz 100 kilometriem patērē 10,8 litrus degvielas – daudz mazāk kā tā galvenie sāncenši. Par šiem iespaidīgajiem rādītājiem daļēji jāpateicas Audi modulārās efektivitātes tehnoloģijām. Dzinējs un visa riteņu piedziņas daļa tika optimizēta, lai samazinātu berzi, eļļas sūknis darbojas pēc pieprasījuma, un enerģijas atjaunošanas sistēma uzkrāj enerģiju bremzēšanas laikā vai ripojot no kalna.

Pateicoties augstas efektivitātes pārnesumu attiecībai un augstam maksimālā ātruma pārnesumam, standarta aprīkojumā iekļautā septiņpakāpju S tronic transmisija vēl vairāk uzlabo automobiļa efektivitāti. Tā sastāv no diviem sajūgiem un diviem papildu pārvadiem. Abi papildu pārvadi vienmēr ir aktīvi, bet dzinējs vienlaikus darbina tikai vienu no tiem. Pārnesumi tiek pārslēgti pārmaiņus ar abiem sajūgiem – pārsteidzoši ātri, gludi un gandrīz nejūtami.

Septiņpakāpju S tronic transmisija, kas speciāli tika pastiprināta, lai atbilstu liela apgriezienu skaita V8 dzinējam, var darboties pilnībā automātiskā režīmā – vai autovadītājs var pats pārslēgt pārnesumus ar novatorisko transmisijas sviru vai pārnesumu lāpstiņām un stūres. Caur standarta aprīkojumā iekļauto Audi drive select sistēmu autovadītājs transmisijas automātiskajā režīmā var izvēlēties starp trim dažādiem braukšanas režīmiem: automātisko, komforta un dinamisko.

Pateicoties braukšanas uzsākšanas kontroles programmai, septiņpakāpju S tronic transmisija nodrošina nevainojamu ātruma uzņemšanu no miera stāvokļa – ar pilnu jaudu un minimālu riepu izslīdēšanu.

{page}

Jaunā quattro tehnoloģija: vainagzobrata diferenciālis

Tāpat kā visi RS modeļi, arī RS 5 novada tā jaudu uz ceļu caur quattro pastāvīgo visu riteņu piedziņu. Runājot par centrālo diferenciāli, kas regulē jaudas sadalījumu starp priekšējo un aizmugurējo asi, Audi – vadošais visu riteņu piedziņas zīmols – iepazīstina tā nākamo paaudzi: vainagzobrata diferenciāli.

Pašbloķējošais vainagzobrata centrālais diferenciālis ir kompakts un viegls – un sasniedz augstu efektivitātes koeficientu.

Pateicoties tā plākšņu konstrukcijai, diferenciālis var plaši variēt griezes momenta sadali starp priekšējo un aizmugurējo asi. Ja nepieciešams, uz priekšējo asi iespējams novadīt līdz pat 70 procentus griezes momenta vai uz aizmugurējo – līdz pat 85 procentus. Standarta 40:60 attiecība, kas vairāk novirzīta uz aizmugurējo asi, nodrošina sportisku vadāmību.

Šis jaunais diferenciālis darbojas apvienojumā ar elektronisko griezes momenta vektorēšanas sistēmu, kas ietekmē visus četrus riteņus. Ja kāds no iekšējiem riteņiem, automobilim darbojoties ar maksimālo jaudu, zaudē saķeri, sistēma nedaudz samazina riteņa ātrumu, lai izvairītos no riteņa izslīdēšanas. Tādējādi tiek nodrošināta nevainojama vilkme un kursa stabilitāte, kas palīdz izbraukt līkumus.

Kā lielisku papildinājumu jaunajai quattro piedziņas daļai, pie aizmugurējās ass iespējams uzstādīt papildu aprīkojumā pieejamo sporta diferenciāli. Tas aktīvi sadala griezes momentu starp aizmugurējiem riteņiem, lai vēl vairāk uzlabotu stabilitāti un saķeri un nodrošinātu maksimālu transportlīdzekļa vadāmību. RS 5 sporta diferenciāļa elektroniskā vadības sistēma tika veidota, lai sniegtu nesalīdzināmu dinamiku.

Runājot par atsperēm, amortizatoriem, elastokinemātiku un stabilizācijas stieni, RS 5 šasija ir lielisks sportiskas konfigurācijas piemērs, tā pazemina virsbūvi par 20 milimetriem, salīdzinājumā ar Audi A5. 19 collu vieglmetāla diski ar 265/35 riepām ir iekļauti standarta aprīkojumā. Tie ir veidoti ar ekskluzīvu 5-spieķu dizainu. RS 5 papildu aprīkojumā pieejami 20 collu diski un 275/30 riepas. Iespējams iegādāties arī tādu pašu izmēru ziemas riepas; 19 collu riepas ir piemērotas sniega ķēžu uzstādīšanai.

Bremžu sistēmā izmantoti spēcīgi un iekšēji ventilēti diski ar 365 milimetru diametru priekšējā asī. Lai maksimāli veicinātu karstuma izkliedēšanu, tērauda berzes gredzeni ir perforēti un ar kniedēm savienoti ar alumīnija bremžu diskiem. Spīdīgās melnās bremžu skavas ir uzstādītas katra ar astoņu virzuļu palīdzību. Audi var priekšējai asij uzstādīt arī papildu aprīkojumā pieejamos keramikas karbona šķiedras bremžu diskus ar 380 milimetru diametru. Tie ir ļoti viegli, spēcīgi un izturīgi. Elektroniskā trajektorijas stabilizācijas programma ESP ir aprīkota ar sporta režīmu, ko iespējams pilnībā izslēgt.

Vēl dinamiskāks: Audi drive select

Uz ātrumu reaģējošais servotronic stūres pastiprinātājs automobilī RS 5 ir veidots īpaši rūpīgi. Standarta aprīkojumā ietilpstošā Audi drive select sistēma (transportlīdzekļa dinamikas kontroles sistēma) ļauj autovadītājam izvēlēties starp trim braukšanas režīmiem – komforta, automātisko un dinamisko – lai pielāgotu stūres, septiņpakāpju S tronic transmisijas, sporta diferenciāļa, dzinēja un izplūdes sistēmas darbību. Turklāt, ja automobilis ir aprīkots ar MMI navigācijas sistēmu, ir pieejams ceturtais režīms, kas ļauj autovadītājam izveidot pašam savu profilu.

Runājot par dzinēju – Audi drive select sistēma kontrolē divus izplūdes sistēmas droseļvārstus un skaņas vārstus – kad tie atveras, bagātīgā skaņa kļūst pat vēl spēcīgāka. Tāpat kā sporta diferenciālis, arī dinamiskā stūres sistēma ietilpst Audi drive select sistēmas sastāvā. Dinamiskā stūres sistēma pielāgo griešanas jaudu transportlīdzekļa ātrumam – tā ir tieša manevrēšanai mazā ātrumā un netieša braukšanai ar lielu ātrumu. Līkumos tā automātiski ar minimālu koriģējošu darbību palīdzību nodrošina vieglu vadāmību.

RS 5 izstaro sportisku un spēcīgu raksturu; tā klasiski skaistais kupejas tipa dizains žilbina ar jauniem, izteiksmīgiem akcentiem. Tā vienrāmja režģis lepojas ar spīdīgu, tumši pelēku rombveida ietvaru. Ksenona plus priekšējie lukturi aprīkoti ar slīpu LED dienas braukšanas gaismu rindu, kas ietilpst standarta aprīkojumā. Starp lielajām dzinēja gaisa ieplūdes atverēm, priekšējām bremzēm un radiatoru veidojas iespaidīgas kontūras. Jaunizveidotais bamperis apakšpusē sašaurinās.

Zvanveida spārni ar izteiksmīgajām horizontālajām augšējām līnijām atgādina klasisku Audi automobili, proti, visu riteņu piedziņas pionieri Audi quattro, kas debiju piedzīvoja Ženēvas autoizstādē pirms 30 gadiem. Sānu apakšmalām ir kantaina forma, savukārt dekoratīvajām loksnēm vienrāmja radiatora režģī un pie sānu logiem, kā arī ārējo atpakaļskata spoguļu ietvariem ir matēta alumīnija izskata apdare. Pieejamas arī astoņas dažādas virsbūves krāsas.

Automobiļa aizmugurē dominē divas ovālas izpūtēja caurules, kas iebūvētas bamperī. Spoileris uz bagāžas nodalījuma pārsega automātiski izbīdās pie ātruma 120 km/h un ievelkas atpakaļ, kad ātrums samazinās zem 80 km/h.

Braucot ar lielu ātrumu, RS 5 aerodinamiskās īpašības rada spiedienu uz leju, lai vēl vairāk uzlabotu stabilitāti.

{page}

Dinamiska elegance: interjers

Automobiļa dinamiski elegantais stils pamanāms arī tā salonā. Sporta sēdekļi ar izteiktajām sānu sadaļām un iebūvētiem galvas balstiem iekļauti standarta aprīkojumā. Tie ir elektriski regulējami un pārklāti ar ādas/Alcantara materiāla apvalku. Iespējams izvēlēties arī kausveida sēdekļus ar izteiktākām formām un regulējamiem muguras balstiem vai bagātīgi polsterētus komforta sēdekļus ar klimata kontroli.

Arī stūres rats ir iespaidīgs, tam ir perforētas ādas apdare. Mērinstrumentiem ir melnas pamatnes, balti cipari un elegantas skalas. Kad tiek ieslēgta aizdedze, sarkanie rādītāji paceļas augstu uz augšu, tad nokrīt atpakaļ. Autovadītāja informācijas sistēma ietver hronometru, lai mērītu apļa laikus, kā arī eļļas temperatūras mērītāju. Gluži tāpat kā papildu aprīkojumā pieejamajā MMI navigācijas sistēmā, iedarbinot dzinēju, tā ekrānā rāda RS sveiciena tekstu.

Salons ir melnā krāsā, bet dekoratīvie paneļi ir veidoti no karbona šķiedras. Mērinstrumentu panelis veidots ar piano apdari. Pedāļi, kāju balsti un papildu aprīkojumā pieejamās MMI navigācijas sistēmas vadības pogas spīd, pateicoties to alumīnija izskata apdarei. Turklāt, durvju rokturi sastāv no divām, šaurām sloksnēm – tipiski Audi RS modeļiem. Durvju sliekšņu dekorus rotā alumīnija uzlikas, bet RS 5 logo piešķir salonam dinamiskus akcentus.

Pieejams arī patiešām plašs citu aprīkojuma iezīmju klāsts, piemēram, dekoratīvi paneļi ar tumšu režģota nerūsējošā tērauda izskatu, melna piano vai matēta alumīnija apdare. Vai sēdekļu polsterējums no īpašas ādas un speciālās krāsās, kā arī sudrabkrāsas griestu tapsējums. Turklāt, Audi ekskluzīvajā RS klāstā pieejamas tādas papildu aprīkojuma iezīmes kā ar zamšu pārklāti vadības rīki un grīdas paklājiņi ar RS 5 logo.

Dzinēja nodalījumam pieejams karbona dizaina komplekts, bet visai automobiļa virsbūvei – melna vai matēta alumīnija dizaina komplekti. Savukārt akustiski drosmīgajai Sport izpūtēju sistēmai – arī ar skaņas vārstu – ir melna izpūtēja cauruļu apdare.

Audi RS 5 tirdzniecībā nonāks šī gada pavasarī.

 
Visi komentāri
 
275318. viesis 6.marts 2010 12:44
0 0 Atbildēt

Labi, tagad noslaukiet putas no lūpām un apsēdieties...

275321. viesis 6.marts 2010 18:27
0 0 Atbildēt

Labais aparāts!

275324. viesis 6.marts 2010 20:18
0 0 Atbildēt

Man nepatīk oderējums bagāžniekā un tāpēc vien, ka man nepietiek naudas tā nomaiņai, šo auto es nepirkšu... :D

275335. viesis 7.marts 2010 22:19
0 0 Atbildēt

a kur cena? :D:D:D:D:D:D:D

275336. viesis 7.marts 2010 22:51
0 0 Atbildēt

"Tikai",sākot no 77700 Eiro(tas DE).

275337. viesis 7.marts 2010 23:24
0 0 Atbildēt

Njā, nepirktu pat par 100 usd, pie pirmā remonta bankrotētu... :D

275338. viesis 8.marts 2010 7:48
0 0 Atbildēt

tie 10l/ 100km, ir cik mierigi bubinot ar vinu? Labak butu rakstijusi kads ir paterins dinamiska brauksana, un nejau pa trasi vai soseju, bet vienkarsi raitak uzsakot...

domaju savi 15 20 salasitos pa pilsetu, jo no kautkurienes tie lopini jaizvelkt.

Bet ta jau auto forss, navarocenijs lidz bezsamanai, jauda vairak neka pieklajiga ielas masinai, un forma man ari patik.

Tikai zel, ka pat ja es nopirktu kadriez sadu auto, kautvai pa sapniem, pats varetu darit ar vinu tikai 4as lietas, braukt ieleiet benzu logu skidrumu (cerams) un nomainit ritenus, pec jautrakam brivdienam :D

275346. viesis 8.marts 2010 13:18
0 0 Atbildēt

Kaksīt puisīt - paskaties cik tas tavs ZR1 maksā pirms muldi par pusi cenas !!!

275350. viesis 8.marts 2010 15:47
0 0 Atbildēt

Gan jau ka labs aparāts. Bet, lai kādas jaudas viņi tajos jaunajos bāž, tikai ekonomija pieaug. Paātrinajums tā arī ir apstājies pie tām 4.5 - 4.6 sek/100km/h . Šeit laikam ir daudz nopietnāka robeža, lai 100 km/h sasniegtu, piemēram, 2 sekundēs ?

275352. viesis 8.marts 2010 16:35
0 0 Atbildēt

Labāk vislētāko Evo8 un Evo 9 panjemt un varees sist pushu sito! Nav veerti 77 000 EUR lai pirktu plaša patēriņa preci AUdi! Ta jau labāk Porsche Carrera bāzi!

275354. viesis 8.marts 2010 19:55
0 0 Atbildēt

ak - pirmais kas jebkuram auto traucē pie tā lai sasniegtu 2 sekunžu robežu ir saķere, otrais protams ir jauda. Dragsteriem lietotās riepas varētu nodrošināt vajadzīgo saķeri, bt tikai ar tādām ripā uz ielas nav ko meklēt !!! Ielas auto ir tā teikt zināms kompromiss starp jaudu, drošību un ērtībām. Jo mazāk ērtību un un vairāk visa kā kas piederas sporta auto, jo nopietnāku uzrāvienu varēs uztaisīt.

275355. viesis 8.marts 2010 20:08
0 0 Atbildēt

Kaksis 334 [?] pirms 9 stundām

Šito ZR1 saliek vienos vārtos un par pusi no audi cenas...

Da kur nu zr1, pat stock versija šito uzvelk...

--------------------------------------------------------------------

TopGear rullee :D

275357. viesis 8.marts 2010 21:59
0 0 Atbildēt

Tā jau normāls gredzenu vergs, bet tie 10.8L vidēji liek pasmaidīt.

275358. viesis 8.marts 2010 22:20
0 0 Atbildēt

Te www.autobild.de/artikel/herst...i_1124426.html (58.bilde) redzamais S3 reāli tērē 10,8L(ražotājs uzrāda 8,5).Neatceros,kuram,bet vienam auto atšķirība starp "papīriem" un īstenību bija 46%!

275384. viesis 9.marts 2010 20:35
0 0 Atbildēt

Viss atkarīgs vai R8 skaitam pie širpotreba vai nē, jo jams palien zem 4 sekundēm tiesa cena gan 140+ kEUR ( sākas gan pie kaut kād 114 kEUR).

taču man domāt ka būtiskākā "nelaime" kādēļ RS Audi nevar paņemt nopietnākas "virsotnes" ir dēļ tā kā ka būtu stulbi kompānijas "iekšienē" konkurēt ar Lambo ( kurš tad pirktu Lambo ja par mazāku cenu var vilkt tieši tāpat ar širpotreba Audi) ;)

275387. viesis 10.marts 2010 0:22
0 0 Atbildēt

Lambo vispār ir superkārs divām personām, šitas AUDI vairāk priekš familija vairāku skuķu vizināšanas domāts.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Geparda – 110 km/h ātrs un jau no 16 gadiem (+ FOTO) 7

Ar pārbūvēto Volkswagen Up Vācijā drīkst braukt A1 kategorijas vadītāju tiesību īpašnieki, kas pie tādām var tikt jau no 16 gadu vecuma. Lasīt vairāk

 

Izmaiņas koplietojamo elektroskrejriteņu satiksmē Rīgā (+ VIDEO) 1

Rīgas dome šodien lēma, ka no maija koplietojamie elektriskie skrejriteņi pa Rīgas centru nebrauks ātrāk par 20 kilometriem stundā, kā arī pakāpeniski tiks ieviestas speciālas to novietošanas zonas un tos nedrīkstēs atstāt kur pagadās, kā tas nereti bijis līdz šim. Skrejriteņu operatori izmaiņas vērtē neviennozīmīgi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 18

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 

Nepilni 18 000 eiro - jaunais Dacia Duster arī Latvijā 24

Piedāvājumā pilnais hibrīds HYBRID 140, jaunais benzīna dzinējs TCe 130 Mild Hybrid, pilnpiedziņas versijas, benzīna/LPG divdegvielu dzinējs ECO-G 100 un klientu iecienītās augstākā līmeņa Extreme un Journey aprīkojuma versijas, kas papildina viena otru. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti