2010.gadā Brazīlija var apsteigt Vāciju pārdoto automobiļu skaita ziņā un ieņemt ceturto vietu lielāko pasaules automobiļu tirgu reitingā.
<250>Šādu prognozi izsaka aģentūra Bloomberg, atsaucoties uz pētniecības kompāniju IHS Global Insight Inc. un J.D.Power&Associates analītiķiem.
Speciālisti novērtē Brazīlijas tirgu kā jaunu un ātri augošu. Pēc 2009.gada rezultātiem valstī tika realizēts 3,1 miljons automobiļu. 2010.gadā šie rādītāji var sasniegt 3,4 miljonus. Turpretī automobiļa dzimtenē Vācijā tiek novērots tirgus kritums, un līdz ar to notiek arī pārdošanas apjomu samazināšanās. 2009.gadā Vācijā tika pārdoti 4 miljoni automobiļu, bet 2010.gadā, pēc analītiķu domām, vācieši iegādāsies tikai trīs miljonus auto.
2010.gada martā Brazīlijā tika pārdoti 274,5 tūkstoši automobiļu, kas ir par 28 procentiem vairāk nekā pagājušajā gadā. Pārdošanas līderis - koncerns Volkswagen, kuram seko Fiat SpA un General Motors.
Analītiķi šādu tirgus izaugsmi skaidro ar efektīvu kreditēšanas programmu. Ja divus gadus atpakaļ par automobili bija jāpārmaksā 37%, bet maksimālais kredīta piešķiršanas termiņš bija tikai 3 gadi, tad tagad brazīlieši automobili var iegādāties uz izdevīgākiem noteikumiem: samaksājot papildus 25% no auto vērtības un saņemot kredītu uz 80 mēnešiem. Tādējādi, kreditēšanas programmu var izmantot 16% Brazīlijas iedzīvotāju, nevis 10%, kā bija iepriekš. Uz doto brīdi Brazīlijas iedzīvotāju skaits ir 206 miljoni cilvēku.
2009.gadā par lielāko automobiļu tirgu pasaulē tika atzīta Ķīna, kurā pagājušā gada laikā tika realizēti 13,5 miljoni automobiļu. Otrajā un trešajā vietā - ASV un Japāna, attiecīgi ar 10,4 miljoniem un 4,6 miljoniem auto. Vācija ieņēma ceturto vietu un kļuva par līderi Eiropas valstu vidū.