«GM» ieviesīs ārkārtas bremzēšanas sistēmas programmatūru 9

 
16.aprīlis 2010 0:00

General Motors līdz 2010.gadam starptautiskajā tirgū ieviesīs uzlabotu “inteliģento pedāļu” tehnoloģiju visiem saviem pasažieru automašīnu modeļiem ar automātisko pārnesumkārbu un elektronisko droseļvārsta vadību.

Tādējādi tiks paaugstināts automobiļu drošības līmenis un vairota pircēju uzticība ražotāja izstrādājumiem.

Šie jauninājumi vēl pazīstami ar nosaukumu „ārkārtas bremzēšanas sistēma” (brake override), būtībā tas nozīmē izmaiņas elektroniskajās kontroles ierīcēs, kas nodrošinās dzinēja izslēgšanos brīdī, kad vienlaicīgi nospiests bremžu un akseleratora pedālis. Ieviešana vispasaules mērogā tiks pabeigta 2012. gada beigās.

Pēdējo septiņu gadu laikā GM koncerna ietvaros spēkā bija bremžu sistēmu darbības standarts, kas attiecas uz visiem vieglajiem automobiļiem, kā arī kravas auto. Šis standarts nosaka, ka bremzēm jāspēj apstādināt automašīnu noteiktas distances ietvaros. Ārkārtas bremžu sistēma ir vēl viens svarīgs papildu drošības pasākums.  

“Ziņu kanālu veiktā valdības informācijas analīze atkal un atkal pierāda, ka GM drošības pasākumi šajā jomā ir vieni no spēcīgākajiem visā autoražošanas industrijā,” apgalvo Toms Stīvenss (Tom Stephens), GM Starptautiskās produktu izstrādes nodaļas viceprezidents. “Tajā pat laikā mēs zinām, ka drošība mūsu pircējiem ir ārkārtīgi svarīga, tādēļ mēs ieviesīsim vēl papildu bremžu sistēmas uzlabojumus, lai mūsu autobraucēji vienmēr varētu paļauties uz savas GM automašīnas bremzēm jebkurā situācijā."

Ātrāku šīs sistēmas ieviešanu tirgū pagaidām nedaudz kavē dažādo atļauju saņemšanas nepieciešamība, lai nodrošinātu, ka autovadītājiem nav jāizjūt ne mazākās neērtības braukšanas komforta ziņā.

 
Visi komentāri
 
276315. viesis 16.aprīlis 2010 0:05
0 0 Atbildēt

Ceru vienīgi ka dzīvē tomēŗ nebūs glužī ta kā rakstā - ... dzinēja izslēgšanos brīdī, kad vienlaicīgi nospiests bremžu un akseleratora pedālis.... dzinēja apstāšanās ir ļoti nevēlama lieta ja auto atrodas kustībā. Taču ja ar to tika domāts tas ka gadījumā ja "iesprūst" gāzes pedālis, tad nospiežot bremzi dzinējs nomet apgriezienus līdz "tukšgaitai" - tad protams domā ļoti pat OK.

276316. viesis 16.aprīlis 2010 1:15
0 0 Atbildēt

Kā tie korporatīvie raksti velk uz smagu blondumu. Preses relīzes GM pārstāvji mācaties rakstīt tādām vietnēm kā šī. Grrrrr!

zb - tā sistēma jau visiem praktiski ir. Retai mašīnai pēc 2000 gada tā izpaliek un ja viņa nav tad beidzot ir prieks normāli braukt. Ja vēl to sistēmu kopā ar ABS varētu atslēgt un ieslēgt kad grib. It īpaši ziemā. Lūk - tas būtu sasniegums.

Es saprastu, ja tur būtu tāda veida ekstrēmās bremzēšanas sistēma, kā WRC automašīnām tad varbūt.

Galu galā Enduro BMW motocikliem šāda poga ir - ieslēgt/izslēgt ABS. Kas tur grūts tādu uzstādīt? un kāda garantija, ka ABS sistēmas bloks vai vadības bloks bremzēm neiziet no ierindas ja arī tā poga ir?

Bez ABS daudzas sānslīžu avārijas būtu mazāk.

276331. viesis 16.aprīlis 2010 13:40
0 0 Atbildēt

varbut nevajag, a? Reizem tomer vajag bremzeet, bet gazi atlaist gan nevajadzeetu...

276335. viesis 16.aprīlis 2010 14:20
0 0 Atbildēt

agh, ar kreiso kāju izslidina sajūgu, pietur bremzi un ar labo uzdzen apgriezienus lai iezietu pagriezienu. vai ar kreiso tur sajūgu un labā vienlaicīgi uz bremzes un gāzes.

276337. viesis 16.aprīlis 2010 14:52
0 0 Atbildēt

>Bez ABS daudzas sānslīžu avārijas būtu mazāk.

Ko tu te dē... ABS izslēgt? Moš vēl airbagus un drošības jostas gribi noņemt? Jaunākie ABS jau nu gan nav lieta kas jāslēdz ārā. Zinu jau vienu tādu kadru, kas ziemā savam Subaru slēdza ārā ABS, līdz vienreiz bremzējot aizslīdēja līdz krustojuma vidum, paveicās. ABS ļauj saglabāt auto vadāmību pat uz ledus(pat ja bremzēšanas ceļš ir nedaudz garāks), un uz koplietošanas ceļiem to slēgt ārā ir stulbums, 90% gadījumu ekstrēma bremzēšana uz ielas ir negaidīta. Kamēr vēl saprot kas noticis, ir jau bums.

276339. viesis 16.aprīlis 2010 15:55
0 0 Atbildēt

ABS tik un taa turpina uz granteneem un cita miiksta seguma diivaini uzvesties. Bet pilsetaa pa ledu uz cietas virsmas ir ok vairums.

276352. viesis 17.aprīlis 2010 21:58
0 0 Atbildēt

ABS jau ir "dīvains" pēc būtības, spiežot bremzi tas sit atpakaļ, tā kā nav skaidrs ko domāji ar dīvainu uzvešanos. ABS ir tikai un vienīgi lai saglabātu auto vadāmību pie bremzēšanas un uz grants ceļiem samazinātu risku, riteņiem sāniski ierokoties, uzmest kūleni. Jā uz gruntenes var ātrāk apstāties bez tā, bet parasti tā apstāšanās daudziem vienalga beidzas pa pieskari grāvī. Un cik gan ir tādas situācijas, ka vajag strauji apstāties, šķēršļi ir jāapbrauc.

Problēma gan ir tāda, ka ne visiem auto ABS ir un tad ir juceklis, kad jābrauc ar dažādiem auto, jo atšķiras bremzēšana. Tad labāk vai nu visiem auto ABS vai nevienam.

276383. viesis 19.aprīlis 2010 11:51
0 0 Atbildēt

Man slinkums te visu parrakstiit, netaa testu un pieredzu ar dazhadiem absiem pietiekas, pameklee pats... Butu jau labi, ja tie ABSi visiem stradaatu vienadi, diemzhel katram braucamam vini stradaa dazhadi, iipashi to var redzeet uz granteneem.

Man vina nav, sievas auto ir. Godigi sakot, droshaak juutos uz grantenes bez. Pa pliku ledu, protams, var bremzeet "izlaidiigi", sievai kaa reizi. :)

276419. viesis 19.aprīlis 2010 23:31
0 0 Atbildēt

Tur es tev piekrītu, ka nevajadzēja ieviest ABS pirms nebija kārtīgi atstrādāta sistēma(datorvadība), tagad mītu dēļ skaidrības maz un atšķiras uzvedība. Līdzīgi kā ar airbagiem no sākuma neizdomāja līdz galam sistēmu vot i daudziem nesaprašana. Būtu tā ka airbag strādā tikai kad piesprādzējies nebūtu tie tik stipri, ka nosit īsākos pasažierus un vadītājus, jo redz kad ieviesa sprādzēšanās procents bija mazāks.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti