Notiks «Žigulītim» veltīti pasākumi 11

20.aprīlis 2010 9:00

Šogad Antīko automobiļu klubs sadarbībā ar Padomju Tehnikas Sekciju un Rīgas Motormuzeju sezonas atklāšanas pasākumu velta slavenajam pirmajam Žigulītim.

Tas pirms 40 gadiem, tālajā 1970.gada 19.aprīlī noripoja no Volžskas autorūpnīcas konveijera.

Par godu 40.gadadienai sadarbībā ar Tirdzniecības centru AZUR, kura vietā savulaik atradās viens no pirmajiem un lielākajiem VAZ centriem Baltijā un LADA markas oficiālo pārstāvi Latvijā AS "LatLADA", no 19.-24. aprīlim rīko VAZ izstādi.

T/c AZUR nedēļas garumā būs apskatāmi VAZ, tā laika spilgtākie automobiļu modeļi, kā arī ir paredzētas atrakcijas, konkursi un izstādes!

Izstādes izskaņā tiks dots starts "Sezonas atklāšanas rallijam 2010", kurā laipni aicināti visi antīko automobiļu īpašnieki. Šobrīd ir apstiprināta 7 VAZ automašīnu izstādīšana t/c AZUR telpās, kā arī Antīko automobiļa kluba šis sezonas atklāšanas starts pie t/c AZUR 24.aprīlī.

Visus interesentus un piedalīties gribētājus lūdzam aizpildīt mājas lapā pieejamo pieteikuma veidlapu vai sazinātie ar mums pa tālruņiem vai e-pasta palīdzību.

Jānis +371 26884037
Ainārs +371 29206469
Raimonds +371 29458897

Pieteikuma anketu var atrast šeit »

 
Visi komentāri
 
276467. viesis 21.aprīlis 2010 16:23
0 0 Atbildēt

Mjā, žigulīši -tā šodien daudziem ir vēsture. Šodienas jaunā paaudze daudzi ar šo auto nav pat saskārušies, varbūt ir tikai kaut ko dzirdējuši. Pašam bija knapi 12 gadi, kad kaimiņš veco zapiņu nomainīja pret bēšīgu pilnīgi jaunu žiguli - tas bija tālajā 1971. gadā. Faterītim tolaik bija zilus dūmus kūpošs mosis 407. Žigulītis tolaik šķita īstais "kosmoss", salīdzinot ar tā laika pieejamajiem padomjauto. Kluss, moderns, ērts ,ātrs. Atceros, kaimiņš posmā kauguri-jaunķemeri ar žigulīti nemanot paņēma 150km/h - tas bija fantastiski. Tikai pēc pāris gadiem mans faterīts saņēma vienu no pirmajiem Latvijā jaunajiem žiguļiem - vaz-2103. Tas jau priekš tiem laikiem bija LUX. Tas bija arī mans pirmais auto, ar kuru sāku braukt 1977.gada pavasarī pēc tiesību iegūšanas. NEAIZMIRSTAMS auto. Pēc tam parādijās 06, 011 un ņiva. 05 un 07 modeļi parādijās 1980 un 1982.gadā, bet 08 - 1984.gadā. Tāpēc, atbalstu tml. auto izstādes , kuras īpaši vēlams aplūkot mūsu jaunatnei, īpaši jau jaunajiem autovadītājiem. Vajadzēja jau šogad visus tos žiguļu izstādes eksemplarus ielikt lielajā ķipsalas autoizstādē. Šodien jau "žiguļu ēra" , moši ,volgas un zapiņi jau ir vēsture.

276471. viesis 21.aprīlis 2010 21:01
0 0 Atbildēt

Visus žiguļus pa taisno vajag uz šrotu. Ja ir nostaļģija tad tā var būt tikai pret "Fiat 124", viss pārējais ir lēts pakaļdarinājums. Fiatam bija visu riteņu disku bremzes, normāls motors un svars. Žiguļu bleķis bija biezāks, bet kvalitāte mjā.

Mākslīga deficīta apstākļos par sapņu auto piedāvāt kaut ko tādu - nežēlīgi

-slavenajam pirmajam Žigulītim

būtu jāsaka bēdīgi slavenajam

276473. viesis 22.aprīlis 2010 8:30
0 0 Atbildēt

Jā bija interesanti maukt...

Pirmais ar kuru braucu,

VAZ 21013 varēja braukt 160 km/h

ar Vaz 2109 braucu 170 km/h

Ziemā bija forši braukt...

žiksim ir tāda specifiska braukšana, jo jauda varēja but vairāk...

ATMIŅAS, TIKAI TĀS "GARŠIGĀKĀS" PALIKUŠAS

276474. viesis 22.aprīlis 2010 8:37
0 0 Atbildēt

jā,

kad bija 16. gadi ,

tad ar "M" burtu logos- Koknese=Lielvārde pieveicu 20 Minūtēs!!!

ar 13 Žikseli (bij tāds no Somiem atnācis atpakaļ)

ar Weber karburātoru,

95 bendžu

pareizi saregulētu...

varēja uzjautrināties...

276478. viesis 22.aprīlis 2010 9:27
0 0 Atbildēt

276471. viesis pirms 12 stundām

Visus žiguļus pa taisno vajag uz šrotu.

-------------------------------

Njaa, kaads kategorisms :-) Diez kaapeec rietumnieki daudzviet taa nebuut nedomaa :-)

Ja ir nostaļģija tad tā var būt tikai pret "Fiat 124", viss pārējais ir lēts pakaļdarinājums.

-----------------------------------

Ar savu nezinaashanu lepoties taa kaa nevajadzeetu! Leets pakaljdarinaajums var buut Kjiinas razhojums, ne oficiaali peec licences razhots produkts! :-))))

Fiatam bija visu riteņu disku bremzes

-----------------------------------

Par bremzeem tolaik bija grand diskusija - valdiija uzskats, ka pakaljeejo

ritenju disku bremzes PSRS netiiro celju apstaakljos aatri nolietosies

un izies no ierindas. Taapeec VAZ paredzeetajam modelim izmantoja

pakaljbremzes no ieprieksheejaa modelja FIAT 1300 / 1500. :-)

normāls motors un svars.

----------------------------------

"Normaalais" FIAT dzineejs kubatuuru diapazonaa 1200 - 1500 bija

TIKAI OHV, t.i. ar sadales vaarpstu blokaa. "Mazaa Voldzinja", taa

saciit. Taadu dzineeju savam variantam izveeleejaas polji, kad taisiija

savu FIAT 125p. Arii shim dzineejam veesture veda cauri modelim

F1300/1500 veel taalu atpakalj pagaatnee. VAZ tika radiits pilniigi jauns, tiem laikiem (1960. beigas) ljoti moderns dzineejs ar OHC gaazu sadales mehaanismu - FIAT pasham nomenklatuuraa taada nemaz nebija.

Svars? Nu bet logjiski, Zhani! VAZ auto praktiski visu virsbuuves dalju metaala biezums tika palielinaats par 0.1 mm, lielaakai izturiibai. Bez tam apmeeram 1.5 reizes tika palielinaats virsbuuves metinaajumu punktu skaits un pievienoti dazhi pastiprinaajumi, kuru F124 nemaz nebija. Kaa tu domaa, tas dod papildus svaru vai nee? Un taapat vinjsh pat tonnu nesveera - tiem laikiem labs raadiitaajs :-)

Žiguļu bleķis bija biezāks, bet kvalitāte mjā.

--------------------------------

Tavai zinaashanai: PSRS laikos VISU BEZ IZNJEEMUMA vieglo auto un mikroautobusu virsbuuves izgatavoja TIKAI no importeeta "blekja" :-) PSRS

tolaik taadu skaardu "dziljajai izvilkshanai" nemaz nerazhoja :-) Arii uz RAF naaca importa skaards - no Beljgjijas, Luksemburgas, reizeem pat no Japaanas :-)

Mākslīga deficīta apstākļos par sapņu auto piedāvāt kaut ko tādu - nežēlīgi

-----------------------------------------

Tu vareetu piedaavaat ko labaaku? Uz jau zinaamaa fona tas tieshaam

bija kas sapnju auto liidziigs...

-slavenajam pirmajam Žigulītim

būtu jāsaka bēdīgi slavenajam

--------------------------------

Kaapeec? Vispaar tas bija pirmais padomju auto, kuru nopirki, ieseedies, un brauci, nevis pirms brauktsaakshanas veel nedeelju tupeeji garaazhaa un uz bedres, visu iespeejamo pievilkdams, paarbaudiidams utt.. Par to vien jau uzslava tolaiku VAZam :-)

276481. viesis 22.aprīlis 2010 9:44
0 0 Atbildēt

AutoPilots 5 [?] pirms 22 minūtēm

jā,

kad bija 16. gadi,

tad ar "M" burtu logos- Koknese=Lielvārde pieveicu 20 Minūtēs! !!

ar 13 Žikseli (bij tāds no Somiem atnācis atpakaļ)

ar Weber karburātoru

----------------------------

Hmm, pashdarbiiba? Laikaa , kad saaka razhot 21013 (21011 ar

2101 1200 ccm dzineeju) , sen vairs nekaadas komplekteejoshaas

daljas no Itaalijas nenaaca. Pashaa saakumaa gan gadiijaas VAZi

ar itaalju karburatoriem, arii gjeneratoriem, starteriem, sadaliitaajiem. Reiz traapiijaas pat 2101 radio ar markjeejumu "Marconi" :-)

276488. viesis 22.aprīlis 2010 10:42
0 0 Atbildēt

Pirmās paaudzes žiguļi bez papildus antikorozijas apstrādes Latvijas apstākļos "cauri" izrūsēja vidēji 3-4 gadu laikā. Pirmās korozijas pēdas bija priekšējo spārnu arkās, pēc tam durvju apakšās - ta arī citur. Žiguļu priekšējie spārni servisos bija deficīta blata prece. Sākotnēji tā bija milzīga "sērga" - cilvēki neziņā jauniem auto triepa virsū gan sarkano suriku, gan visādus melnos bitumena smāķus .Bet rezultāti bija minimāli. Tikai 70-to beigās igauņi izdomāja slavenos priekšējo spārnu papildieliktņus no aluminija, parādijās aarī šķidrais antikorozijas materials - movils. Pateicoties abām šim lietām, žigulīšu un citu padomjlaiku auto virsbūvju mūžš tika veiksmīgi pagarināts par daudziem gadiem - aktualā rūsēšanas problema bija atrisināta. Vēl šodien pa ielām ripo itin daudzi žigulīši, kuri savulaik uzlaboti ar minētajiem materialiem. 80- tajos gados jau Rumbulā parādījās dažādi vēl efektīvāki rietumu izcelsmes antikorozijas materiāli, populars un efektīvs bija tāds "zilais" smērs, arī melni matētie antikorozijas aerosoli. Bet vecais Movilš šķiet nepārspēts vēl šodien. Vēl šodien esmu redzējis vairākus labi saglabātus 80-to gadu žigulīšus bez jebkādām caurrūsēšanas pazīmēm. Pēdējā laikā ielās pavērojot daudzus jo daudzus "acainos" 90-to gadu meršus Rīgas ielās, rodas pārliecība, ka tie arī būtu jāpstrādā'ar antikoroziju pēc vecām "žiguļu" receptēm. Skumīgi, bet fakts.

276492. viesis 22.aprīlis 2010 11:00
0 0 Atbildēt

Kas - Deksteram brīnums, ka pirmais žigulīts uz 150 brauc ? Nekāda brīnuma gan tur nebija - tolaik ar jaunu pirmo žigulīti 1,2 l motoru, 62 zs, daudziem "zemajiem lidotājiem" spidometra bultu līdz pat galam: 160 km/h izdevās dabūt. Pirmajām žiguļu partijām virsū bija oriģinalie Weber karburatori - ar tiem pat izcilu uzrāvienu varēja panākt. Ar visu šķietami pašvako dzinēju apraut apkārt riteņus uz sausa asfalta nebija problemu.

276499. viesis 22.aprīlis 2010 14:20
0 0 Atbildēt

>Vispaar tas bija pirmais padomju auto, kuru nopirki, ieseedies, un brauci, nevis pirms brauktsaakshanas veel nedeelju tupeeji garaazhaa un uz bedres, visu iespeejamo pievilkdams, paarbaudiidams utt...

Īsumā, kādas tipiskās vainas bija pārējiem PSRS auto mosīšiem, zapiņiem, volgām? Par žiguļiem tā kā skaidrs.

276514. viesis 22.aprīlis 2010 18:07
0 0 Atbildēt

Crankshaft!

Prieks, ka kāds var uzrakstīt arī pamatotu viedokli, nevis tikai "sū*s"!

Citiem laikam skauž, jo viņu auto varētu nepiedzīvot 40. jubileju!?

Daudzi jau vērtē žiguli pēc mūsdienu prasībām, bet jāsaprot taču, ka auto konstrukcija ir izdomāta pirms vairāk kā 40 gadiem!!!

Man pašam ir 2101(1979) un nevaru sūdzēties, ņemot vērā ka konstrukcijai ir vairāk kā 40 gadi auto ir tīri ciešams!

Ja, uzliek 5 pakāpju ātrumkārbu un apsildāmo stiklu tad jau ir pavisam labi :)

276530. viesis 23.aprīlis 2010 10:35
0 0 Atbildēt

IkdienasViesis 87 [?] pirms 23 stundām

Pirmās paaudzes žiguļi bez papildus antikorozijas apstrādes Latvijas apstākļos "cauri" izrūsēja vidēji 3-4 gadu laikā.

--------------------------------------

Taa bija gan, jo FIAT tehnologjija paredzeeja origjinaalaas VALVOLINE

pretruusas aizsardziibas atjaunoshanu peec 3 gadiem ... Davai, 3x minam,

kas uz to lika "miiksto" :-) Pilna antikorozijas atjaunotaa apstraade tolaik maxaaja ~120,- PadRublju, vai daudz bija gribeetaaju? :-) Mans faaters bija, priekshspaarnus mainiija pie ~120 000 km noskreejiena 8. auto dziives gadaa :-)

efektīvs bija tāds "zilais" smērs

--------------------------------

"Zilais smeers" vispaar bija "smeere Nr. 158", principaa tas pats

Litol 24, tikai ar kashalota taukiem, shausmiigi lipiigs :-)))) Kaa

gjeneratoru utt. smeere, kam tika saakotneeji veidota, bija baisi

OK, bet beidzaas valji, beidzaas smeere ... :-(

arī melni matētie antikorozijas aerosoli. Bet vecais Movilš šķiet nepārspēts vēl šodien. Vēl šodien esmu redzējis vairākus labi saglabātus 80-to gadu žigulīšus bez jebkādām caurrūsēšanas pazīmēm.

-------------------------------------

Movil, Movil-M, Movil-2, Movil-2M: visi bija radiiti peec VALVOLINE TECTYL dazhaadu produktu gjiimja un liidziibas :-) Un sanaaca tiiri labi -

veel tagad bez probleemaam naak valjaa skruuves, pirms 40 gadiem

ieziestas ar |"Moviliem" :-))))))

Pēdējā laikā ielās pavērojot daudzus jo daudzus "acainos" 90-to gadu meršus Rīgas ielās, rodas pārliecība, ka tie arī būtu jāpstrādā'ar antikoroziju pēc vecām "žiguļu" receptēm. Skumīgi, bet fakts.

-----------------------------------

Nuuu...attieksme pret antikoroziju Rietumos allazh ir bijusi bik

"pofigistu" gaumee, dazhu automarku iipashnieku viduu jo iipasji :-)

Ja kas, ir apskatiita Alfa 164, vienkaarshi ideaalaa staavoklii. Kas bija

iipashnieks? Izceljotaajs no kaadreizeejaas CSSR ...

IkdienasViesis 87 [?] pirms 23 stundām

Kas - Deksteram brīnums, ka pirmais žigulīts uz 150 brauc ? Nekāda brīnuma gan tur nebija - tolaik ar jaunu pirmo žigulīti 1,2 l motoru, 62 zs, daudziem "zemajiem lidotājiem" spidometra bultu līdz pat galam: 160 km/h izdevās dabūt. Pirmajām žiguļu partijām virsū bija oriģinalie Weber karburatori - ar tiem pat izcilu uzrāvienu varēja panākt.

-------------------------------

Legjenda, kura daudziem (arii man) ienesa ne mazo pikji :-)))))))))

Īsumā, kādas tipiskās vainas bija pārējiem PSRS auto mosīšiem, zapiņiem, volgām? Par žiguļiem tā kā skaidrs.

--------------------------

Iisumaa nesanaaks! :-) Visiem taalaika PSRS auto bija jaaveic 100% visa auto kontrole, saakot ar dzineeja vaarstu reguleejienu, beidzot ar piekaru

skruuvju pievilcienu ... IMHO skaidrs? :-)

Crankshaft!

Prieks, ka kāds var uzrakstīt arī pamatotu viedokli, nevis tikai "sū*s"!

Citiem laikam skauž, jo viņu auto varētu nepiedzīvot 40. jubileju! ?

Daudzi jau vērtē žiguli pēc mūsdienu prasībām, bet jāsaprot taču, ka auto konstrukcija ir izdomāta pirms vairāk kā 40 gadiem! !!

-----------------------------------

Tieshi taa, un, ja 1988. gadaa, ieraapojot kaadaa nebuut Golf 1, vinji to uztveera kaa baiso progresa verkji - liidzjutiiba vinjiem :-) Bet diez vai vinji to tolaik dariija ... :-)

Man pašam ir 2101 (1979) un nevaru sūdzēties, ņemot vērā ka konstrukcijai ir vairāk kā 40 gadi auto ir tīri ciešams!

------------------------------------

Vecais, viss atkariigs no taa, kam auto nepiecieshams :-) Ja ikdienaa vajag

tik vien, kaa nogaadaat savu fizisko + astraalo kjermeni uz maaciibaam / darbu / utt., tad es neredzu vajadziibu peec "krutaa auto" :-) Ne velti F1 brauceeja David Coulthard ikdienas auto ir "Chevrolet Aveo" :-) Vienkaarshi praktisks cilveeks, kuram ikdienaa ziimeeties ir n.a.h. :-))))

Ja, uzliek 5 pakāpju ātrumkārbu un apsildāmo stiklu tad jau ir pavisam labi

-----------------------------

Piekriitu, kaut gan VAZ (FIAT) 5-aatrumkaarba buutiibaa ir atkal n.a.h.,

tas taa, no pieredzes :-) Bet ielai ir pilniigi OK!

Ruu

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vairāki 100 tūkstoši eiro skāde - vācu pensionārs realizē „krusta gājienu” pret fotoradariem 2

Vācu pensionārs sabojājis sešus fotoradarus, nodarot milzu zaudējumus, kas sasniedz vairākus tūkstošus eiro. Lasīt vairāk

 

Autoservisu aptauja uzrāda milzīgas atšķirības apdrošinātāju pakalpojumu kvalitātē

Auto Asociācija ir veikusi apdrošināšanas sabiedrību darbības novērtēšanu, anonīmi aptaujājot autorizēto un neatkarīgo virsbūvju remonta uzņēmumu pārstāvjus, kuru darbs ikdienā ir tieši saistīts ar apdrošināšanas sabiedrībām un kuri nodrošina apdrošināšanas sabiedrību klientu transportlīdzekļu remontu. Lasīt vairāk

 

2,4 miljonu vērtajam Bugatti Chiron atrod defektu konstrukcijā 5

ASV transporta drošības aģentūras (NHTSA) speciālisti atraduši defektu 2,4 miljonu eiro vērtā varenauto Bugatti Chiron konstrukcijā, kā rezultātā 47 automašīnām būs jāiegriežas servisos uz pārbaudi un, iespējams, arī remontu. Lasīt vairāk

 

Vai policija ceļu satiksmes negadījumu izskata pēc būtības? (+ foto) 44

Portālā iAuto.lv vērsās kāds lasītājs, kurš ir neizpratnē par policijas lēmumu, izskatot ceļu satiksmes negadījumu Krasta ielā, Rīgā. Saskaņā ar lasītāja teikto, negadījuma vaininieks ir autovadītājs, kas piebraucis kas no otrās joslas centies tikt ceturtajā, tomēr policija lēmusi citādāk. Lasīt vairāk

 
 

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti